Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenromvesen "bevist" at det ikke finnes

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

romvesen "bevist" at det ikke finnes

Innlegg av Dj_Devil »

eg skal ikke skriva så mye. berre henvisa til dagbladet
http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/05/08/465531.html
syns dere at det stemmer?
personligt så syns eg ikke det.
http://www.bbc.co.uk/science/space/life ... omet.shtml
gå der å les for og imot at livet kom til via en komet her på jorden.
om det stemmer. aldså om liv kom via en komet. hvorfor skal ikke det kunna skje på andre planeter i andre galakser eller solsystemer som på denne lille planeten?
Antall ord: 86
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Motornegro
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 07 Mai 2006 21:53
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: skummelt nær sverige

Re: romvesen "bevist" at det ikke finnes

Innlegg av Motornegro »

spør du meg er det bare tull. du kan ikke bevise at noe ikke finnes... er fysisk umulig det
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

så pass "unge" som menske rasen er så kan vi ikke utelukka noe slikt så tidligt syns eg.
om det er liv der ute å di har funnet oss så er di smarte nokk til
å holde seg vekke iogmed at eg trur menskerasen ikke er klar for
å vita om di er der ute.
Antall ord: 52
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Om de evnt har/hadde sitti på seriøse beviser så tror jeg ikke de hadde delt med seg alikevell :mozilla_tongue:
Antall ord: 20
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Lone skrev:Om de evnt har/hadde sitti på seriøse beviser så tror jeg ikke de hadde delt med seg alikevell :mozilla_tongue:
hehe. trur ikke eg heller..:P
Antall ord: 27
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 327
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Antall ord: 10
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

LOL
Antall ord: 13
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fju Mascaja
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 141
Startet: 09 Jan 2006 23:36
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: hamar
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Fju Mascaja »

Hehe. Hva med den berømte fiskebolle-teorien? :D
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Si meg, er det ingen av dere som åpnet linken til Dagbladet?

Ingen påstår der noe som helst om bevis for at det ikke er romvesener. Jeg må si jeg sperret opp øynene selv over dette subjektet, men så fort jeg åpnet linken så jeg at det manglet bevis for at det var romvesener.

Da stemmer det helt. Det er ikke bevist at UFO er romvesener. Det er heller ikke bevist at det ikke er det.

Hvis det hadde eksistert bevis for det ene eller det andre hadde dette vært såpass store nyheter at det ikke hadde vært mulig å holde det hemmelig. Imidlertid vil det aldri være mulig å bevise at det ikke finnes utenomjordisk liv, så det kan vi slå fast med en gang at de ikke har bevis for. Bevis for at det finnes utenomjordisk liv kan finnes, men det hadde det ikke vært mulig å holde skjult.
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

BA skrev:Si meg, er det ingen av dere som åpnet linken til Dagbladet?

Ingen påstår der noe som helst om bevis for at det ikke er romvesener. Jeg må si jeg sperret opp øynene selv over dette subjektet, men så fort jeg åpnet linken så jeg at det manglet bevis for at det var romvesener.

Da stemmer det helt. Det er ikke bevist at UFO er romvesener. Det er heller ikke bevist at det ikke er det.

Hvis det hadde eksistert bevis for det ene eller det andre hadde dette vært såpass store nyheter at det ikke hadde vært mulig å holde det hemmelig. Imidlertid vil det aldri være mulig å bevise at det ikke finnes utenomjordisk liv, så det kan vi slå fast med en gang at de ikke har bevis for. Bevis for at det finnes utenomjordisk liv kan finnes, men det hadde det ikke vært mulig å holde skjult.
Jo! Jeg leste den her om dagen :mozilla_smile: Å som jeg skrev i mitt svar så tror jeg dem ikke hadde delt med seg alikvell.
Antall ord: 182
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Trur heller ikkje vi ville fått vite noko, viss styresmaktene satt med bevis på livsformer som er kome lenger enn oss i utviklinga.

Det ville skape problem for heile det religiøse reisverk, det ville skape panikk og sjølvmord, folk ville verte apatiske når religionen viser seg å være menneskeskapt fantasi, usikkerhet og utslag i den globale verdsøkonomien ville føre til børsfall, kanskje krakk, og generellt ville mange mista den knaggen som vi gjerne henge livet vårt på, det som held oss oppe i motgang og medgang.

Bevis ville aldri komme fram i dagen.
Antall ord: 101
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

madjava skrev:Trur heller ikkje vi ville fått vite noko, viss styresmaktene satt med bevis på livsformer som er kome lenger enn oss i utviklinga.

Det ville skape problem for heile det religiøse reisverk, det ville skape panikk og sjølvmord, folk ville verte apatiske når religionen viser seg å være menneskeskapt fantasi, usikkerhet og utslag i den globale verdsøkonomien ville føre til børsfall, kanskje krakk, og generellt ville mange mista den knaggen som vi gjerne henge livet vårt på, det som held oss oppe i motgang og medgang.

Bevis ville aldri komme fram i dagen.
Kanskje ikke.

Faktisk så ser jeg ikke bort fra at vi en gang vil kunne få kontakt med interstellart liv, og i såfall vil vi få "bevis" for at det finnes liv andre steder i universet.
Man kan selvfølgelig ikke se bort fra at noen konspirasjonsteoretikere vil si dette er lurendreieri fra myndighetenes side igjen, akkurat som med månelandingen. :)

Slik det er nå, har vi så lite empiriske data om utenomjordisk liv at det virker lite trolig at vi har det her på planeten.

Dersom noen skulle hatt slike bevis, ville det vært så mye som talte for at det skulle offentliggjøres at man ikke ville klare å holde noe slikt hemmelig.

Religionene ville utvilsomt ha tilpasset seg den nye kunnskapen slik den har tilpasset seg all annen kunnskap vi har fått underveis. F.eks. evolusjonsteorien, Big Bang, m.m.
Mange har hittil mistet troen på de trosbaserte religionene uten at de har tatt selvmord for det. Hvorfor skulle man plutselig gjøre det nå?
Antall ord: 273

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

BA skrev:
madjava skrev:Trur heller ikkje vi ville fått vite noko, viss styresmaktene satt med bevis på livsformer som er kome lenger enn oss i utviklinga.

Det ville skape problem for heile det religiøse reisverk, det ville skape panikk og sjølvmord, folk ville verte apatiske når religionen viser seg å være menneskeskapt fantasi, usikkerhet og utslag i den globale verdsøkonomien ville føre til børsfall, kanskje krakk, og generellt ville mange mista den knaggen som vi gjerne henge livet vårt på, det som held oss oppe i motgang og medgang.

Bevis ville aldri komme fram i dagen.
Kanskje ikke.

Faktisk så ser jeg ikke bort fra at vi en gang vil kunne få kontakt med interstellart liv, og i såfall vil vi få "bevis" for at det finnes liv andre steder i universet.
Man kan selvfølgelig ikke se bort fra at noen konspirasjonsteoretikere vil si dette er lurendreieri fra myndighetenes side igjen, akkurat som med månelandingen. :)

Slik det er nå, har vi så lite empiriske data om utenomjordisk liv at det virker lite trolig at vi har det her på planeten.

Dersom noen skulle hatt slike bevis, ville det vært så mye som talte for at det skulle offentliggjøres at man ikke ville klare å holde noe slikt hemmelig.

Religionene ville utvilsomt ha tilpasset seg den nye kunnskapen slik den har tilpasset seg all annen kunnskap vi har fått underveis. F.eks. evolusjonsteorien, Big Bang, m.m.
Mange har hittil mistet troen på de trosbaserte religionene uten at de har tatt selvmord for det. Hvorfor skulle man plutselig gjøre det nå?
Eller kanskje.

At det finst livsformer andre steder i universet er ganske sikkert, men om det finst liv som er i nærleiken av vår utvikling har eg mindre tru på.

Er enig i at sjølvmord ikkje ville skjedd viss beviset hadde kome gradvis osv.

Men viss beviset hadde blitt lagt fram i dag, så ville teoriane fra desse som har skreve bøker side opp og ned om emnet "bortføring av aliens" fått nokon til å tippe over.

Nokre religioner ville nesegrusa og medlemmane følt total mangel på meining ved livet som sådan, og dertil tippa over.

Mange ville følt seg mindre og svakere som mennesker med tanke på at det eksisterer liv som er kome lengre osv, dette ville ført til at nokre tippa over.

Så har du alle fanatiske tullinger som hadde dukka opp og hjulpe mange mennesker over til den "trygge" sida gjennom døra "sjølvmord".

Kaos og problem som følge av at mange hadde gått under ville vi og fått føle på, før det etter kvart ville roa seg ned og den nye paven hadde proklamert at "desse aliens" er "guds engler" eller noko slikt svada.

Dette er sjølvsagt eit tankespinn fra mi side og ikkje nødvendigvis noko anna enn det. :)
Antall ord: 496
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
abrj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 163
Startet: 07 Sep 2004 12:25
19
Kjønn (valgfri): Hannkjønn
Lokalisering: Asker
Blitt takket: 1 gang
Kjønn:

Innlegg av abrj »

Her er et lite eksperiment alle kan gjøre uansett hvor de er i verden;
Gå til en strand og ta opp et enkelt sandkorn. Så kan du se på en stjernehimmel og vite det at det finnes flere stjerner i universet enn det er sandkorn på jorden, og hver stjerne (med unntak av ”stjernene” som er planetene i vårt eget solsystem) har antakelig flere planeter rundt seg. Er det da sannsynlig at det ene sandkornet du holder tilfeldigvis er et det samme som om jorden vår?

Vi vet ikke om det er liv i verdensrommet, men sannsynligheten for det må vel være tilstede?
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

madjava skrev:Eller kanskje.

At det finst livsformer andre steder i universet er ganske sikkert, men om det finst liv som er i nærleiken av vår utvikling har eg mindre tru på.

Er enig i at sjølvmord ikkje ville skjedd viss beviset hadde kome gradvis osv.

Men viss beviset hadde blitt lagt fram i dag, så ville teoriane fra desse som har skreve bøker side opp og ned om emnet "bortføring av aliens" fått nokon til å tippe over.

Nokre religioner ville nesegrusa og medlemmane følt total mangel på meining ved livet som sådan, og dertil tippa over.

Mange ville følt seg mindre og svakere som mennesker med tanke på at det eksisterer liv som er kome lengre osv, dette ville ført til at nokre tippa over.

Så har du alle fanatiske tullinger som hadde dukka opp og hjulpe mange mennesker over til den "trygge" sida gjennom døra "sjølvmord".

Kaos og problem som følge av at mange hadde gått under ville vi og fått føle på, før det etter kvart ville roa seg ned og den nye paven hadde proklamert at "desse aliens" er "guds engler" eller noko slikt svada.

Dette er sjølvsagt eit tankespinn fra mi side og ikkje nødvendigvis noko anna enn det. :)
Tja. Kanskje ikke henpeilte på at bevis aldri ville komme fram i dagen. :)

Dette blir jo bare spekulasjoner fra oss begge, for vi diskuterer et sannsynligvis ikkeeksisterende bevis. Vi aner ikke hvilket bevis det skulle være, og vi kan tenke oss forskjellige former for bevis. Ut fra et slikt bevis jeg tenker på kan jeg ikke tenke meg noe panikk skulle oppstå, men ut fra et slikt bevis du tenker på ville de kanskje ha skjedd. :)

Liv andre steder er jeg ganske overbevist om selv også. Universet er ca 14 milliarder år gammelt, livet på jorden er ca 4 milliarder år. Sivilisasjonen er noen få tusen år. Ut fra dette virker det ikke usannsynlig at utviklingen kan ha kommet lengre på andre planeter. Dette er da avhengig av sivilisasjoners levetid m.m. Vi ser jo ting i dag, som gjør at man kan begynne å lure på hvor gammel vår sivilisasjon vil komme til å bli.
abrj skrev:Her er et lite eksperiment alle kan gjøre uansett hvor de er i verden;
Gå til en strand og ta opp et enkelt sandkorn. Så kan du se på en stjernehimmel og vite det at det finnes flere stjerner i universet enn det er sandkorn på jorden, og hver stjerne (med unntak av ”stjernene” som er planetene i vårt eget solsystem) har antakelig flere planeter rundt seg. Er det da sannsynlig at det ene sandkornet du holder tilfeldigvis er et det samme som om jorden vår?

Vi vet ikke om det er liv i verdensrommet, men sannsynligheten for det må vel være tilstede?
Ingen her argumenterer mot at det sannsynligvis finnes liv andre steder i universet. Det vi diskuterer er om det er intelligent liv her. :)
Antall ord: 512

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links