Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenromvesen "bevist" at det ikke finnes

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

84507
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 125
Startet: 19 Des 2003 12:18
20
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av 84507 »

BA skrev:
madjava skrev:Eller kanskje.

At det finst livsformer andre steder i universet er ganske sikkert, men om det finst liv som er i nærleiken av vår utvikling har eg mindre tru på.

Er enig i at sjølvmord ikkje ville skjedd viss beviset hadde kome gradvis osv.

Men viss beviset hadde blitt lagt fram i dag, så ville teoriane fra desse som har skreve bøker side opp og ned om emnet "bortføring av aliens" fått nokon til å tippe over.

Nokre religioner ville nesegrusa og medlemmane følt total mangel på meining ved livet som sådan, og dertil tippa over.

Mange ville følt seg mindre og svakere som mennesker med tanke på at det eksisterer liv som er kome lengre osv, dette ville ført til at nokre tippa over.

Så har du alle fanatiske tullinger som hadde dukka opp og hjulpe mange mennesker over til den "trygge" sida gjennom døra "sjølvmord".

Kaos og problem som følge av at mange hadde gått under ville vi og fått føle på, før det etter kvart ville roa seg ned og den nye paven hadde proklamert at "desse aliens" er "guds engler" eller noko slikt svada.

Dette er sjølvsagt eit tankespinn fra mi side og ikkje nødvendigvis noko anna enn det. :)
Tja. Kanskje ikke henpeilte på at bevis aldri ville komme fram i dagen. :)

Dette blir jo bare spekulasjoner fra oss begge, for vi diskuterer et sannsynligvis ikkeeksisterende bevis. Vi aner ikke hvilket bevis det skulle være, og vi kan tenke oss forskjellige former for bevis. Ut fra et slikt bevis jeg tenker på kan jeg ikke tenke meg noe panikk skulle oppstå, men ut fra et slikt bevis du tenker på ville de kanskje ha skjedd. :)

Liv andre steder er jeg ganske overbevist om selv også. Universet er ca 14 milliarder år gammelt, livet på jorden er ca 4 milliarder år. Sivilisasjonen er noen få tusen år. Ut fra dette virker det ikke usannsynlig at utviklingen kan ha kommet lengre på andre planeter. Dette er da avhengig av sivilisasjoners levetid m.m. Vi ser jo ting i dag, som gjør at man kan begynne å lure på hvor gammel vår sivilisasjon vil komme til å bli.
abrj skrev:Her er et lite eksperiment alle kan gjøre uansett hvor de er i verden;
Gå til en strand og ta opp et enkelt sandkorn. Så kan du se på en stjernehimmel og vite det at det finnes flere stjerner i universet enn det er sandkorn på jorden, og hver stjerne (med unntak av ”stjernene” som er planetene i vårt eget solsystem) har antakelig flere planeter rundt seg. Er det da sannsynlig at det ene sandkornet du holder tilfeldigvis er et det samme som om jorden vår?

Vi vet ikke om det er liv i verdensrommet, men sannsynligheten for det må vel være tilstede?
Ingen her argumenterer mot at det sannsynligvis finnes liv andre steder i universet. Det vi diskuterer er om det er intelligent liv her. :)
Egentlig bør det ikke være noe å diskutere om det finnes intelligent liv i verdensrommet slik vi definerer intelligent liv. Med det mylderet av planeter og soler som finnes i verdensrommet er det helt absurd å tenke seg at vi er de eneste intelligente.

Dersom man ser tilbake i historien er det mange folkegrupper som har fått seg en overraskelse når det gjelder andre sivilisasjoner, i et jordisk perspektiv.

Slik jeg ser det er problemet med overdreven skepsis det at man sår tvil om alt - da knebler man utviklingen på nye områder som i dag er ukjent; nettopp på grunn av overdreven skepsis.
Antall ord: 621

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

84507 skrev:
BA skrev:Ingen her argumenterer mot at det sannsynligvis finnes liv andre steder i universet. Det vi diskuterer er om det er intelligent liv her. :)
Egentlig bør det ikke være noe å diskutere om det finnes intelligent liv i verdensrommet slik vi definerer intelligent liv. Med det mylderet av planeter og soler som finnes i verdensrommet er det helt absurd å tenke seg at vi er de eneste intelligente.

Dersom man ser tilbake i historien er det mange folkegrupper som har fått seg en overraskelse når det gjelder andre sivilisasjoner, i et jordisk perspektiv.

Slik jeg ser det er problemet med overdreven skepsis det at man sår tvil om alt - da knebler man utviklingen på nye områder som i dag er ukjent; nettopp på grunn av overdreven skepsis.
Hva er det egentlig du kommenterer her? :o
Jeg skrev at "Ingen her argumenterer mot at det sannsynligvis finnes liv andre steder i universet."
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fridabæret
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 465
Startet: 11 Jan 2006 15:38
18
Lokalisering: Stord

Innlegg av fridabæret »

Haha..Knut JUL Meland :D
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
84507
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 125
Startet: 19 Des 2003 12:18
20
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av 84507 »

BA skrev:
84507 skrev:
BA skrev:Ingen her argumenterer mot at det sannsynligvis finnes liv andre steder i universet. Det vi diskuterer er om det er intelligent liv her. :)
Egentlig bør det ikke være noe å diskutere om det finnes intelligent liv i verdensrommet slik vi definerer intelligent liv. Med det mylderet av planeter og soler som finnes i verdensrommet er det helt absurd å tenke seg at vi er de eneste intelligente.

Dersom man ser tilbake i historien er det mange folkegrupper som har fått seg en overraskelse når det gjelder andre sivilisasjoner, i et jordisk perspektiv.

Slik jeg ser det er problemet med overdreven skepsis det at man sår tvil om alt - da knebler man utviklingen på nye områder som i dag er ukjent; nettopp på grunn av overdreven skepsis.
Hva er det egentlig du kommenterer her? :o
Jeg skrev at "Ingen her argumenterer mot at det sannsynligvis finnes liv andre steder i universet."
Det var først og fremst en generell betraktning rundt dette temaet, der jeg tok utgangspunkt i ditt sitat der du skriver at "det vi diskuterer er om det er intelligent liv".
Antall ord: 191

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links