Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

FILMER, BØKER OG MUSIKKMargit Sandemo...!

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod hjem, mod engler

ThaSpirit

Margit Sandemo...!

Innlegg av ThaSpirit »

Jeg oppfordrer alle som liker.. overnatulige tinger og sånt, om å lese margit Sandemo's bøker..!
SAGAEN OM ISFOLKET, er den første SERIEN, av 3 da :wink: den er det mest overnaturlig i, så kommer HEKSEMESTEREN som har litt mindre.. å så tilslutt: SAGNET OM LYSETS RIKE Der de fra ISFOLKET og HEKSEMESTEREN møtes...!

Så har hun skrevet enda en serie, som heter DE SVARTE RIDDERNE men der er det ikke fullt så overnaturlige greier med, men det er med en del :wink: :wink: hehe..
så har hun en del andre "løse" bøker, bl.a VI ER IKKE ALENE

jeg anbefaler alle å lese disse bøkene, de er råbrae! :wink:

Sagaen om isfolket er på 47 bøker,
Heksemesteren er på 15,
Sagnet om lysets rike er på 20 og
De svarte ridderne på 11...
(jeg har lest alle de, og holder nå på med Vi er ikke alene.)

LyKkE TiL! :wink:[/b]
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
svehex

Re: Margit Sandemo...!

Innlegg av svehex »

ThaSpirit skrev:Jeg oppfordrer alle som liker.. overnatulige tinger og sånt, om å lese margit Sandemo's bøker..!
SAGAEN OM ISFOLKET, er den første SERIEN, av 3 da :wink: den er det mest overnaturlig i, så kommer HEKSEMESTEREN som har litt mindre.. å så tilslutt: SAGNET OM LYSETS RIKE Der de fra ISFOLKET og HEKSEMESTEREN møtes...!

Så har hun skrevet enda en serie, som heter DE SVARTE RIDDERNE men der er det ikke fullt så overnaturlige greier med, men det er med en del :wink: :wink: hehe..
så har hun en del andre "løse" bøker, bl.a VI ER IKKE ALENE

jeg anbefaler alle å lese disse bøkene, de er råbrae! :wink:

Sagaen om isfolket er på 47 bøker,
Heksemesteren er på 15,
Sagnet om lysets rike er på 20 og
De svarte ridderne på 11...
(jeg har lest alle de, og holder nå på med Vi er ikke alene.)

LyKkE TiL! :wink:[/b]
Skriver under på denne :) Jeg har lest de første 3 seriene mer enn en gang. Rekordtiden min for Sagen om Isfolket er 1 uke, men da hadde jeg fri. Liker bøkene godt, men har ikke lest De svarte ridderne eller Blålys. Vi er ikke alene har jeg fått med meg :)
Antall ord: 209

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
ThaSpirit

Re: Margit Sandemo...!

Innlegg av ThaSpirit »

svehex skrev:
ThaSpirit skrev:Jeg oppfordrer alle som liker.. overnatulige tinger og sånt, om å lese margit Sandemo's bøker..!
SAGAEN OM ISFOLKET, er den første SERIEN, av 3 da :wink: den er det mest overnaturlig i, så kommer HEKSEMESTEREN som har litt mindre.. å så tilslutt: SAGNET OM LYSETS RIKE Der de fra ISFOLKET og HEKSEMESTEREN møtes...!

Så har hun skrevet enda en serie, som heter DE SVARTE RIDDERNE men der er det ikke fullt så overnaturlige greier med, men det er med en del :wink: :wink: hehe..
så har hun en del andre "løse" bøker, bl.a VI ER IKKE ALENE

jeg anbefaler alle å lese disse bøkene, de er råbrae! :wink:

Sagaen om isfolket er på 47 bøker,
Heksemesteren er på 15,
Sagnet om lysets rike er på 20 og
De svarte ridderne på 11...
(jeg har lest alle de, og holder nå på med Vi er ikke alene.)

LyKkE TiL! :wink:quote]

Skriver under på denne :) Jeg har lest de første 3 seriene mer enn en gang. Rekordtiden min for Sagen om Isfolket er 1 uke, men da hadde jeg fri. Liker bøkene godt, men har ikke lest De svarte ridderne eller Blålys. Vi er ikke alene har jeg fått med meg :)
jeg bare elsker dem!!!!!!!!!!!!!!! jeg tror jeg begynte med isfolket i julen.. og så fortsatte jeg slik :wink: *sukk* hun er såååå braaaa! :wink:
Antall ord: 233

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Palladium
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 27 Sep 2004 07:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Re: Margit Sandemo...!

Innlegg av Palladium »

ThaSpirit skrev:Jeg oppfordrer alle som liker.. overnatulige tinger og sånt, om å lese margit Sandemo's bøker..!
For alle som vil lese om det overnaturlige finnes det en bok som ble skrevet for en god del år siden:
Den heter rett og slett: Parapsykologi...

For lett underholdning, kjønn og safter og en aldeles fornærmende versjon av middelalderen, les nevnte forfatter.

Jeg er klar over at jeg er krass, men hvis noen der ute ikke er fornøyd med mine utsagt er det bare å sende en PM så kan vi ta det.
Mener ikke å disse noen, men å si at mystisisme og det overnaturlige er annet enn virkemidler i disse bøkene er feil.

Les da heller Illuminatus av Robers Shea og Robert Anton Wilson, for pokker, les heller Avalon Rising av ei eller annen wiccaberte... (Hun har i alle fall noen betraktninger over saker og ting...)

H.P. Lovecraft er også bra.

Hail Zos,
hail Kia

fnord.
Antall ord: 160
You are false data, therefore I will ignore you. Let there be light.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Isilelda
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 40
Startet: 25 Aug 2004 18:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Isilelda »

Til og med det overnaturlige kan få lov til å være underholdning mener jeg. Ikke ta alt så seriøst eller alvorlig.
Hva som er underholdning for hver enkelt kan vel få være opp til han/hun å definere. Så det er ikke særlig vits å bli krass ovenfor mennesker som leser Margit Sandemo selv om du ikke betegner dette som god nok litteratur for deg selv.
Det viktigste er vel at man selv er fornøyd med den litteraturen man velger å lese.
Eller?
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Palladium
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 27 Sep 2004 07:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Nu vel...

Innlegg av Palladium »

Jeg vil si at det er minst like viktig å fylle hodet med ting som faktisk er nyttige... Noe underholdning, absolutt, jeg så Resident Evil, Apocalypse her om dagen... (Og den suger værre enn en russisk støvsuger)
Men det å lese den pga. dens overnaturlige temaer, det blir feil.

Selvfølgelig skal det overnaturlig være underholdning, det er jo både Crowley og LaVey bevis på. :D
Og den alltid like nydelige Randi.

Min kritikk av sandemo, og all den slags litteratur er hvordan det blir det eneste folk leser. Og det er for lett.
Jeg ber ikke alle om å fordype seg i Kabbalaens mysterier eller endeløse metafysiske avhandlinger fra 1500tallet...
Antall ord: 112
You are false data, therefore I will ignore you. Let there be light.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Shauna

Re: Margit Sandemo...!

Innlegg av Shauna »

ThaSpirit skrev:
svehex skrev:
ThaSpirit skrev:Jeg oppfordrer alle som liker.. overnatulige tinger og sånt, om å lese margit Sandemo's bøker..!
SAGAEN OM ISFOLKET, er den første SERIEN, av 3 da :wink: den er det mest overnaturlig i, så kommer HEKSEMESTEREN som har litt mindre.. å så tilslutt: SAGNET OM LYSETS RIKE Der de fra ISFOLKET og HEKSEMESTEREN møtes...!

Så har hun skrevet enda en serie, som heter DE SVARTE RIDDERNE men der er det ikke fullt så overnaturlige greier med, men det er med en del :wink: :wink: hehe..
så har hun en del andre "løse" bøker, bl.a VI ER IKKE ALENE

jeg anbefaler alle å lese disse bøkene, de er råbrae! :wink:

Sagaen om isfolket er på 47 bøker,
Heksemesteren er på 15,
Sagnet om lysets rike er på 20 og
De svarte ridderne på 11...
(jeg har lest alle de, og holder nå på med Vi er ikke alene.)

LyKkE TiL! :wink:quote]

Skriver under på denne :) Jeg har lest de første 3 seriene mer enn en gang. Rekordtiden min for Sagen om Isfolket er 1 uke, men da hadde jeg fri. Liker bøkene godt, men har ikke lest De svarte ridderne eller Blålys. Vi er ikke alene har jeg fått med meg :)
jeg bare elsker dem!!!!!!!!!!!!!!! jeg tror jeg begynte med isfolket i julen.. og så fortsatte jeg slik :wink: *sukk* hun er såååå braaaa! :wink:


YEEEEIII !!!
Antall ord: 236

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
ThaSpirit

Innlegg av ThaSpirit »

Det er meget forståelig at andre har forskjellige meninger om bøkene hennes.. DET er ikke til å unngå... men som en ellerannn her sa; man trenger ikek å ta alt så alvorlig! liker man slikt, så liker man det.. noen liker jo ting som er litt mer seriøse... men da slipper fantasien ofte.. litt mindre til..på en måte.. det behøver ikke å bety at det skjer med alle litt mer "alvorlige" bøker... men de fleste.

Et eksempel hvor fantasien slippes løs, for fult, er jo bøkene som heter "Deltoras belte"!!!! Holy! er man en "seriøs-bok-likende-person", så kan man bare glemme å lese dem!
men jeg liker slikt.. så jeg digger dem :wink:
Jeg falt ganske langt ut av emnet mitt nå.. for dette har egentlig ingen ting med Margit Sandemo å gjøre.. men jeg bare måtte komentere det :wink:

*klem*
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
>wiz

Innlegg av >wiz »

Livet handler om balanse. Noen ganger er det deilig gjøre meningløse ting. Men å lese en bok man elsker er ikke meningsløst. Det gir mye glede.

Palladium har jo rett i at det også skal balanseres med ordentlige og seriøse ting! Men neon ganger blir det for mye av det gode både med det ene og andre!
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Jeg har personlig lest alt av Margit Sandemo og jeg må si at bedre underholdningslitteratur skal du lete lenge etter. Det er avslappende å lese hennes bøker og det er også morsomt å lese hvordan hun fantaserer og tolker den overnaturlige delen.
Peronlig synes jeg bøkene om Trollmannen og Island er noe av det beste hun har produsert.
Jeg hadde en tid som høyeste ønske å få lov til å ta en tur med Margit Sandemo til Island, å få oppleve Island gjennom hennes øyne

Jeg har også lest alle Jules Vernes bøker som ikke er mindre fantastiske. Han var en sann "sannsiger" når vi ser på hva som er blitt en realitet av hva han skrev. Han var ikke mindre fantastisk en Margit Sandemo og var vel datidens fantasy litteratur.

Ja jeg leser også skjønnlittereatur av andre forfattere, og synes også at den opplevelsen av å kunne forme den verden og de figurene, som blir framstilt i litteraturen er en reise i seg selv.
For lenge siden leste jeg Tatt av vinden og ble utrolig fasinert av denne. Det er faktisk den eneste boken hvor jeg kunne gå på kino etterpå, å nikke på hodet når rollefigurene tolket boken - utrolig.

I den siste tiden har jeg også lest bøkene av Robert Jordan om Tidshjulet. Fantasylitteratur er også litteratur som åpner sinnet for inntrykk, og tillater hjernen å akseptere det umulige og utrolige.

På nattbordet mitt akuurat nå så ligger bøkene: Klippehulens Folk av Jean M. Auel og Lykkens sønn av Herbjørg Wassmo. Stort sprang i litteraturens verden!?

Dersom man liker litteratur så er ingen type litteratur å forkaste. Det er ingen som skal komme å fortelle meg hva jeg skal lese. Det avgjør jeg selv.
Om jeg vil leve meg inn i en fantasyverden, lese belærende bøker om astrofysikk eller kose meg med Margit Sandemo er mitt valg.
:)
Antall ord: 313
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Storm
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 53
Startet: 22 Nov 2004 18:21
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Voss

Innlegg av Storm »

Jeg er nettopp ferdig med første boka av sagaen om isfolket, og den er kjempebra. Tengel er så GRRR...Han gjør noe med meg ihvertfall... :oops:
"Du er ikke alene" er også en veldig informativ bok. Good stuff frå Margit`en...
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
ThaSpirit

Innlegg av ThaSpirit »

Storm skrev:Jeg er nettopp ferdig med første boka av sagaen om isfolket, og den er kjempebra. Tengel er så GRRR...Han gjør noe med meg ihvertfall... :oops:
"Du er ikke alene" er også en veldig informativ bok. Good stuff frå Margit`en...
:wink:
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
knuti
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 41
Startet: 20 Jan 2004 20:30
20

Innlegg av knuti »

J SKAL DRIKKE NÅ. POG PÅ BYEN ,HJA EN FREDLIG AFTEN. HALLELUJAH OG ALLT DET DER. SNÆXX
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Sagaen om isfolket er noe helt for seg selv. Jeg har også alltid lurt på hvordan man klarer å formulere historien så sterkt og virkelig :roll:
Antall ord: 24
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
ThaSpirit

Innlegg av ThaSpirit »

linna skrev:J SKAL DRIKKE NÅ. POG PÅ BYEN ,HJA EN FREDLIG AFTEN. HALLELUJAH OG ALLT DET DER. SNÆXX
eeh.. hva har det med margit sandemo å gjøre? :P hehe.. men lykke til (selv om det sikkert er en stund siden:P)
Lone skrev:Sagaen om isfolket er noe helt for seg selv. Jeg har også alltid lurt på hvordan man klarer å formulere historien så sterkt og virkelig :roll:
yeah :wink: så enig, så enig :wink:
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !