Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsiswikipedia

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
siv37
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 16 Apr 2006 19:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tåkedalen,Oppland

wikipedia

Innlegg av siv37 »

Bare et lite spørsmål:kan man stole på det som står der??må si jeg er litt skeptisk,hvem som helst kan jo gå inn å redigere der.Leste tidligere i år at mange har strøket til eksamener pga av de har brukt wikipedia som informasjonskilde.
Antall ord: 49
"Den som lever får se"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Darkside
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 26 Feb 2006 18:08
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Harstad

Innlegg av Darkside »

hmm... egentli vet jeg ingenting, men jeg anntar at det meste der er masse vas. :mozilla_undecided: siden stortsett alle kan skrive der.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Stort sett stemmer det som står der, men som alle andre steder må du ikke stole blindt på dette heller.

Tidligere kunne hvem som helst skrive, endre og slette det som sto der, uten noen kontroll. Men etter at noen hadde skrevet at Jens Stoltenberg var en kjent pedofil, død for lenge siden osv. har man laget et system, der man må logge på for å gjøre endringer.

Man har nå altså fått et system der man kan undersøke påstander som kommer fram der.

Selv i annerkjente oppslagsverk finner man til stadighet feil. Det kommer av at redaktørene for slike verk ikke er allvitende de heller, og hensynet til lettforståelighet teller ofte mer enn pinlig nøøyaktighet.
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links