Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisJames Randi foredrag og andre diverse klipp

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: hei

Innlegg av Astarte »

science skrev:
BA skrev:
Rose78 skrev:Denne kan du ta en titt på.....tror den varer over en time

http://video.google.com/videoplay?docid ... 9864&q=NDE
Jeg har ikke tid til å kikke en time på det der. Kan noen gi meg et lite resyme?
Jeg streamet bare gjennom hele. Mulig jeg tar feil, men dette var bare kristendomspropaganda. Hvis jeg tar feil så beklager.
Jeg så det. Etter min oppfatning så dreier det seg om at hvis du ikke tar til deg gud, så kommer du til helvete.Og så advarer programlederen om sånne som meg, og andre her på paran... Dette kræsjer fullstendig med det jeg tror, men jeg har respekt for de som tror det.
Synes bare det var en litt ensidig vinkling.. :mozilla_undecided: Minner litt om skremselspropaganda. #hvis du ikke tror på gud, så havner du i helvete".

Håper jeg treffer mange kjente da!? :badgrin: :evil: :D
Antall ord: 150
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 829
Startet: 17 Jul 2006 10:30
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Flere slike lenker er intressant.

Jeg er skeptisk til det meste, men den episoden jeg så med Derren Brown på tv2 forrige dagen var bra. Da hadde de en seanse, det var nok av skjelvende deltakere etter seansen kan man si hehe...
Men veldig bra og se slikt godt dokumentert, mulig Derren bløffet deltakerne men jeg tror ikke det.

Kikket også på alle lenkene først i tråden, og jeg støtter JR. Utrolig at det finns så mange klarsynte og mennesker med spesielle evner som ikke vil la seg teste.

Hvis man virkelig har evner, ville det ikke vært fint og få dette vitenskapelig bekreftet?
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: hei

Innlegg av BA. »

Astarte skrev:
science skrev:
BA skrev:
Rose78 skrev:Denne kan du ta en titt på.....tror den varer over en time

http://video.google.com/videoplay?docid ... 9864&q=NDE
Jeg har ikke tid til å kikke en time på det der. Kan noen gi meg et lite resyme?
Jeg streamet bare gjennom hele. Mulig jeg tar feil, men dette var bare kristendomspropaganda. Hvis jeg tar feil så beklager.
Jeg så det. Etter min oppfatning så dreier det seg om at hvis du ikke tar til deg gud, så kommer du til helvete.Og så advarer programlederen om sånne som meg, og andre her på paran... Dette kræsjer fullstendig med det jeg tror, men jeg har respekt for de som tror det.
Synes bare det var en litt ensidig vinkling.. :mozilla_undecided: Minner litt om skremselspropaganda. #hvis du ikke tror på gud, så havner du i helvete".

Håper jeg treffer mange kjente da!? :badgrin: :evil: :D
Javel. Så det var altså ikke noen nye "bevis" for Helvete eller livet etter livet eller noe sånt?
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Civilized
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 131
Startet: 16 Jul 2006 02:07
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Civilized »

Her er et lite motstykke til alle skeptikerne. Neida, det er nok ikke noe klipp som beviser noe som helst, men uansett er denne mannen morsom å høre på. Aksenten hans kunne jeg høre på hele dagen tror jeg.

http://video.google.com/videoplay?docid ... ion+clip+2
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links