Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisDerren Brown på tv2 lørdag

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det er i hvertfall slikt som får meg til å tvile på det paranormale. Hva om det hele er bare scrambla bilder og inntrykk i en elektrokjemisk prosess som fremkaller alt. Snedige naturen!
Antall ord: 33
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

science skrev:
Heia skrev:Han ledet dem vel også inn på bildet av Jane ved å instuere dem i hvordan de skulle fokusere på forskjellige bilder. Det er jo et matematisk triks.
Det med katten Harry og bygningsarbeider....tja, han har nok hypnotisert henne før showet og hvisket det til henne hehe
De fleste fikk Jane. 10 av 12. Jeg fikk ikke det. Men det er enkelt å gjøre det sånn.

Det er det jeg alltid har visst. Mn dytter planchetten selv. Og alle som sto der hadde Jane i tankene. Derfor kommer Jane frem. Dette er typisk. Folk spør ofte om spørsmål de vet svaret på og tar det som et bevis. Det er jo ingen som kan bruke ouija til noe fornuftig i det hele tatt.
Det hadde vært noe annet om planchetten hadde bevegt seg med tankekraft. Da hadde en ihvertfall noe paranormalt å vise til hehe..
Men det er nok bare tilfeldig at folk ikke traff på riktig bilde. Jeg fulgte ikke instruksjonene og havnet på Patty. Hadde alle gjort nøyaktig som han sa, hadde de sikkert to resterende havnet på Jane de også.
Antall ord: 193
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
science
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 377
Startet: 17 Jun 2006 01:18
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av science »

Nja. Han sa at det var laget slik at de fleste ville treffe. Men jeg var litt ukonsentrert. Kanskje han mente de fleste, siden han vet at alltid noen aldri følger med.

Men jeg synes det er god grunn til å stille spørsmål ved det paranormale. Tenk på hva DB kunne gjort hvis han hadde hatt andre intensjoner? Han kunne blitt større en Uri Geller og samtlige høyprofilerte medier.

Jaja, gleder meg til åndenes makt. Jeg skal sørge for å lære mer om disse teknikkene, for jeg er sikker på at det er det medier bruker. Bevisst eller ubevisst.

Fjorårets resultat av ÅM var rett og slett ræva og det er snakk om mennesker som er "on the top" i Norge. De holder kurs for flere tusen kroner. Det er jo bare ren stahet som holder luftslottet oppe for tiden.
Antall ord: 147

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det er bra at DB bruker sine evner til å vise hvor lettpåvirkelig menneskesinnet er, istedet for å tjene penger på å bruke evnene sine uærlig. Men han hadde helt klart gjort en utmerket jobb i FFM og Åndenes makt, om ikke mye bedre :D
Antall ord: 43
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Starchild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 202
Startet: 15 Jul 2006 21:55
17
Kjønn (valgfri): Kanin
Lokalisering: Orkdal
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Starchild »

det så så spennende ut!! skulle ønske jeg fikk være med!

slutten var litt tøff da! siden hun ikke var død likevel! ... hva var det hun jenta så i det romme egentlig? fikk ikke med meg det... :mozilla_undecided:
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
science
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 377
Startet: 17 Jun 2006 01:18
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av science »

Starchild skrev:det så så spennende ut!! skulle ønske jeg fikk være med!

slutten var litt tøff da! siden hun ikke var død likevel! ... hva var det hun jenta så i det romme egentlig? fikk ikke med meg det... :mozilla_undecided:
Hva betyr det at hun ikke var død da?
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

men... Hva var de papirene som fløy? Ballen, som rulla, den koppen som sveva? Jenta som hylte når hun snudde seg rundt? Jeg visste først ikke helt om jeg skulle tro på det, siden det virka som Derren ble litt satt ut av og til. Og det brevet, var litt tvilsomt at vi fikk vite akkurat de detaljene som hun hadde sakt. Ble liksom tatt litt ut av sammenheng. Hvorfor ble ikke mora nevn når faren ble nevnt?
Antall ord: 82
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
science
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 377
Startet: 17 Jun 2006 01:18
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av science »

*Velvet Vamp* skrev:men... Hva var de papirene som fløy? Ballen, som rulla, den koppen som sveva? Jenta som hylte når hun snudde seg rundt? Jeg visste først ikke helt om jeg skulle tro på det, siden det virka som Derren ble litt satt ut av og til. Og det brevet, var litt tvilsomt at vi fikk vite akkurat de detaljene som hun hadde sakt. Ble liksom tatt litt ut av sammenheng. Hvorfor ble ikke mora nevn når faren ble nevnt?
Ja, det brevet var litt påtatt, men det er nok fordi Derren har fiksa hele greia. For at vi vet så har DB skrevet det brevet selv. Det var også han som stilte spørsmålene og siden hun berta var i transe så har han nok påvirket henne i en eller annen retning.

Jeg hørte jo all hylingen, men så ikke noe til ballen eller noe dame som svevde, men noe må dem jo ha sett. Det var iallefall et glass som knuste. Mulig DB brukte noe av sine illusjonsevner på den biten.
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

science skrev: Ja, det brevet var litt påtatt, men det er nok fordi Derren har fiksa hele greia. For at vi vet så har DB skrevet det brevet selv. Det var også han som stilte spørsmålene og siden hun berta var i transe så har han nok påvirket henne i en eller annen retning.

Jeg hørte jo all hylingen, men så ikke noe til ballen eller noe dame som svevde, men noe må dem jo ha sett. Det var iallefall et glass som knuste. Mulig DB brukte noe av sine illusjonsevner på den biten.
Ja brevet var jo bare juks, det er klart. Du så da papirene som fløy til helvette? Og han gutten som ble så redd, stakkars... Synes det var ganske utrolig hun jenta som drev på med tampurinen men liksom ikke visste det selv. Synes det var litt søkt.. Under "seansen" så vi ikke at tingene faktisk fløy, det var litt merkelig siden kamraene faktisk var overalt. Men vi så skyggene da...
Antall ord: 173
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
science
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 377
Startet: 17 Jun 2006 01:18
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av science »

*Velvet Vamp* skrev:
science skrev: Ja, det brevet var litt påtatt, men det er nok fordi Derren har fiksa hele greia. For at vi vet så har DB skrevet det brevet selv. Det var også han som stilte spørsmålene og siden hun berta var i transe så har han nok påvirket henne i en eller annen retning.

Jeg hørte jo all hylingen, men så ikke noe til ballen eller noe dame som svevde, men noe må dem jo ha sett. Det var iallefall et glass som knuste. Mulig DB brukte noe av sine illusjonsevner på den biten.
Ja brevet var jo bare juks, det er klart. Du så da papirene som fløy til helvette? Og han gutten som ble så redd, stakkars... Synes det var ganske utrolig hun jenta som drev på med tampurinen men liksom ikke visste det selv. Synes det var litt søkt.. Under "seansen" så vi ikke at tingene faktisk fløy, det var litt merkelig siden kamraene faktisk var overalt. Men vi så skyggene da...
Ja. Kanskje det bare var skygger. Det er jo sånn den juka mye før.

Jeg synes uansett at DB fikk frem et bra poeng.
Antall ord: 202

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

Ja han gjorde jeg... Ble så imponert atte... Men det irriterer meg at jeg ikke skjønte alt... Det med papirene...
Antall ord: 21
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Starchild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 202
Startet: 15 Jul 2006 21:55
17
Kjønn (valgfri): Kanin
Lokalisering: Orkdal
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Starchild »

science skrev:
Starchild skrev:det så så spennende ut!! skulle ønske jeg fikk være med!

slutten var litt tøff da! siden hun ikke var død likevel! ... hva var det hun jenta så i det romme egentlig? fikk ikke med meg det... :mozilla_undecided:
Hva betyr det at hun ikke var død da?
på slutten(heeelt på slutten) skulle han hente en overaskelse til ungdommene. da fikk vi se at jenta(Jane) ikke var død, men at alt var bare tull.. hun sto utenfor og ventet.. men vi fikk ikke sett reaksjonene til ungdommene da.. lurer på hva de hadde gjort..
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

SKal man utføre triks, så er det klart, - det beste man kan gjøre er å ha det så mørkt som mulig, så folk ikke ser noenting.

Svevende selvlysende ball ? fiskestang med sort sytråd og en liten krok kan gjøre mye.
Spesielt i veldig lite lys.

Videre, jeg har virkelig lyst til å se den hypnotisøren som kan få folk så lett i trance som det ble vist her.
Personlig har jeg vært forsøkt hypnotisert flere ganger .- ett forsøk holdt på i over 2 timer (!) uten at jeg i det heletatt merket antydning til noe annet enn avslapning.
( dette var en kjent regresjonsterapaut, som dog ikke har skrevet noe her på Paranormal såvidt meg bekjent. )
Andre forsøk ( også med personer som er kjent her på forumet,) har heller ikke gitt slike resultater som trance for meg.

Så jeg har mine meget sterke tvil på at disse har falt i trance på "kommando".
Ikke uten at de allerde har vært i hypnotisk tilstand, og bare ventet på et "trigger"-signal for å falle i trance igjen.
Da er og muligheten for å ha "plantet" masse informasjon meget sterkt tilstede.

Man skal huske at TV er et meget effektivt media, man trikser med tid, sted, osv uten at man tenker over det når man ser programmet.
( fakta: NRK bruker i snitt 1 minutt pr time arbeid med opptak - når det ikke dreier seg om sport... Dette har jeg fått vite av NRK fotograf for en tid siden...)

Hvor lang tid har de da brukt på dette programmet, FØR det ble ferdig redigert og klar til sending ?

Allikevel vil jeg og spørre :
Dette var såkalt "åndetelt" - hvor man skjuler en person. ( og deltagerene der og oppførte seg på "hypnotisk" måte.
Hva da med ting som skjer, UTEN slike forheng, uten at noen er i nærheten av det som skjer ?
Og som samtidig blir observert av flere personer uavhengig av hverandre ?

Å lure folk til å tro det ene og det andre er lett... For lett...
( og jeg er ganske sikkert blitt lurt selv og...)
Men fremdeles er det ting som ikke kan forklares med "lureri"...

Bare les rundt på forumet her, om opplevelser... linker til websteder med masser av "hendelser".
Oki, masse av det er BS, ( bull shit ), men bittelitt er nokl reelt.
Og jeg har selv opplevet ting, som ikke kan forklares med massesuggesjon, ren fantasi , osv.

Som Sanndrømthet f.ex.

mvh Asbjørn
Antall ord: 417

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
science
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 377
Startet: 17 Jun 2006 01:18
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av science »

Starchild skrev:
science skrev:
Starchild skrev:det så så spennende ut!! skulle ønske jeg fikk være med!

slutten var litt tøff da! siden hun ikke var død likevel! ... hva var det hun jenta så i det romme egentlig? fikk ikke med meg det... :mozilla_undecided:
Hva betyr det at hun ikke var død da?
på slutten(heeelt på slutten) skulle han hente en overaskelse til ungdommene. da fikk vi se at jenta(Jane) ikke var død, men at alt var bare tull.. hun sto utenfor og ventet.. men vi fikk ikke sett reaksjonene til ungdommene da.. lurer på hva de hadde gjort..
Ja det skjønte jeg, men hvem snakket de med under ouijaseansen da?
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
science
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 377
Startet: 17 Jun 2006 01:18
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av science »

Asbjørn skrev:SKal man utføre triks, så er det klart, - det beste man kan gjøre er å ha det så mørkt som mulig, så folk ikke ser noenting.

Svevende selvlysende ball ? fiskestang med sort sytråd og en liten krok kan gjøre mye.
Spesielt i veldig lite lys.

Videre, jeg har virkelig lyst til å se den hypnotisøren som kan få folk så lett i trance som det ble vist her.
Personlig har jeg vært forsøkt hypnotisert flere ganger .- ett forsøk holdt på i over 2 timer (!) uten at jeg i det heletatt merket antydning til noe annet enn avslapning.
( dette var en kjent regresjonsterapaut, som dog ikke har skrevet noe her på Paranormal såvidt meg bekjent. )
Andre forsøk ( også med personer som er kjent her på forumet,) har heller ikke gitt slike resultater som trance for meg.

Så jeg har mine meget sterke tvil på at disse har falt i trance på "kommando".
Ikke uten at de allerde har vært i hypnotisk tilstand, og bare ventet på et "trigger"-signal for å falle i trance igjen.
Da er og muligheten for å ha "plantet" masse informasjon meget sterkt tilstede.

Man skal huske at TV er et meget effektivt media, man trikser med tid, sted, osv uten at man tenker over det når man ser programmet.
( fakta: NRK bruker i snitt 1 minutt pr time arbeid med opptak - når det ikke dreier seg om sport... Dette har jeg fått vite av NRK fotograf for en tid siden...)

Hvor lang tid har de da brukt på dette programmet, FØR det ble ferdig redigert og klar til sending ?

Allikevel vil jeg og spørre :
Dette var såkalt "åndetelt" - hvor man skjuler en person. ( og deltagerene der og oppførte seg på "hypnotisk" måte.
Hva da med ting som skjer, UTEN slike forheng, uten at noen er i nærheten av det som skjer ?
Og som samtidig blir observert av flere personer uavhengig av hverandre ?

Å lure folk til å tro det ene og det andre er lett... For lett...
( og jeg er ganske sikkert blitt lurt selv og...)
Men fremdeles er det ting som ikke kan forklares med "lureri"...

Bare les rundt på forumet her, om opplevelser... linker til websteder med masser av "hendelser".
Oki, masse av det er BS, ( bull shit ), men bittelitt er nokl reelt.
Og jeg har selv opplevet ting, som ikke kan forklares med massesuggesjon, ren fantasi , osv.

Som Sanndrømthet f.ex.

mvh Asbjørn
Lykke til videre da Asbjørn. Prøv å være litt mer åpen så lærer du kanskje noe også.
Beklager at jeg ikke svarer lenger, men det ser jeg ikke noe poeng i hvis du bare svarer tilbake med at dette er filmtriks etc.
TROR du virkelig at Derren Brown jukser med dette? Er det mulig? Tror du bør sette deg litt mer inn i DB`s arbeid.
Antall ord: 490

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links