Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisFrykt

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

alien
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 17 Apr 2006 14:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rogaland
Blitt takket: 1 gang

Frykt

Innlegg av alien »

En ting jeg lurer på, fins det mennesker uten frykt? Ikke redd for en drit
Antall ord: 15
haaki ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

Tviler. Sosiopater kanskje.
Antall ord: 3
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 426
Startet: 23 Nov 2005 03:14
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Re: Frykt

Innlegg av BMFLEX »

alien skrev:En ting jeg lurer på, fins det mennesker uten frykt? Ikke redd for en drit
Enkelte typer knark kan gjøre deg fryktløs.

Ble brukt av soldater tidligere. Er vel fortsatt i bruk blant geriljasoldater i enkelte land.
Antall ord: 41
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

*Velvet* skrev:Tviler. Sosiopater kanskje.
Jeg er ikke sikker... men jeg tror ikke de mangler frykt de heller... da betyr det at noen har en defekt mekaniske som står bak fryktfølelsen.. kjemisk/fysisk årsak i hjernen..
de frykter vel også for at de kan skade seg/miste livet, miste noe som er deres... kanskje det kan testes... sett de i et rom sammen med en sulten løve... da kan hende det kiler litt et eller annet sted i kroppen??

jeg vil heller tror at enkelte meget utviklede mennesker heller kan være nærmere å ikke ha frykt enn andre... fordi det kan handle om at man ser bak frykten og møte den?
frykt er ikke ofte kun den umiddelbare fysiske reaksjonen.. frykt er også noe meget skjult i oss.. vi lever og planlegger og handler også pga frykt... kan dårlig samvittighet ha noe med frykt?
Antall ord: 150
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 344
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av -Marie- »

Tror alle føler en slags frykt, på et eller annet tidspunkt..
Antall ord: 12
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 327
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Man må ha en viss porson frykt for å kunne overleve her på jorden, men som med alt annet, er det litt ujevnt fordelt.
Frykt kan kansje med tiden erstates med sunn fornuft.
Antall ord: 32
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

snuppedilla skrev:
*Velvet* skrev:Tviler. Sosiopater kanskje.
Jeg er ikke sikker... men jeg tror ikke de mangler frykt de heller... da betyr det at noen har en defekt mekaniske som står bak fryktfølelsen.. kjemisk/fysisk årsak i hjernen..
de frykter vel også for at de kan skade seg/miste livet, miste noe som er deres... kanskje det kan testes... sett de i et rom sammen med en sulten løve... da kan hende det kiler litt et eller annet sted i kroppen??
Jeg mener... Sosiopater er ikke redd for å miste en i familien eller noen som står de nær... For de kan jo til og med drepe dem selv uten å føle noe videre... Og det er vel en av tingene folk flest er redd for, å miste noen nære...
Antall ord: 134
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lille_mia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 19 Mar 2006 18:37
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av lille_mia »

Eg tro at alle ein eller annen gang her i livet føler frykt...Det e jo så masse her i verden å vær redd for liksom..Eller?
Antall ord: 28
Det finnes mer mellom himmel og jord enn vi vet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

The Punisher er ikke redd for noe :P (hehe, så den filmen i går)
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sitron3
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 21 Mai 2006 01:29
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av sitron3 »

*Velvet* skrev:
snuppedilla skrev:
*Velvet* skrev:Tviler. Sosiopater kanskje.
Jeg er ikke sikker... men jeg tror ikke de mangler frykt de heller... da betyr det at noen har en defekt mekaniske som står bak fryktfølelsen.. kjemisk/fysisk årsak i hjernen..
de frykter vel også for at de kan skade seg/miste livet, miste noe som er deres... kanskje det kan testes... sett de i et rom sammen med en sulten løve... da kan hende det kiler litt et eller annet sted i kroppen??
Jeg mener... Sosiopater er ikke redd for å miste en i familien eller noen som står de nær... For de kan jo til og med drepe dem selv uten å føle noe videre... Og det er vel en av tingene folk flest er redd for, å miste noen nære...
Kan nok være sant det... psykopater kan også komme under dette begrepet. Sosiopater kan være livredde... men denne frykten går kun på om dette kan skade en selv på noen måte. Et eksempel som kunne ha tatt plass er at faren til en gutt ligger på sykehuset, han er nettopp død og sønnen bryter sammen... og fra utsiden oppfattes dette naturligvis som at han har en reaksjon på tapet av faren, mens kanskje dette mennesket gråter over arven han ikke fikk... skjønner?
Og har ikke mennesket frykt, da fucker det fort opp resten av systemet... for alt henger sammen... frykt-egoisme, frykt-altruisme, frykt-sorg... å bare ekskludere den følelsen blir litt for enkelt.. tror jeg..
Antall ord: 260

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 126
Startet: 28 Jan 2005 16:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Sashaian »

Ingenting å frykte, enn frykten selv! =)
Antall ord: 5
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

sitron3 skrev:
*Velvet* skrev:
snuppedilla skrev:
*Velvet* skrev:Tviler. Sosiopater kanskje.
Jeg er ikke sikker... men jeg tror ikke de mangler frykt de heller... da betyr det at noen har en defekt mekaniske som står bak fryktfølelsen.. kjemisk/fysisk årsak i hjernen..
de frykter vel også for at de kan skade seg/miste livet, miste noe som er deres... kanskje det kan testes... sett de i et rom sammen med en sulten løve... da kan hende det kiler litt et eller annet sted i kroppen??
Jeg mener... Sosiopater er ikke redd for å miste en i familien eller noen som står de nær... For de kan jo til og med drepe dem selv uten å føle noe videre... Og det er vel en av tingene folk flest er redd for, å miste noen nære...
Kan nok være sant det... psykopater kan også komme under dette begrepet. Sosiopater kan være livredde... men denne frykten går kun på om dette kan skade en selv på noen måte. Et eksempel som kunne ha tatt plass er at faren til en gutt ligger på sykehuset, han er nettopp død og sønnen bryter sammen... og fra utsiden oppfattes dette naturligvis som at han har en reaksjon på tapet av faren, mens kanskje dette mennesket gråter over arven han ikke fikk... skjønner?
Og har ikke mennesket frykt, da fucker det fort opp resten av systemet... for alt henger sammen... frykt-egoisme, frykt-altruisme, frykt-sorg... å bare ekskludere den følelsen blir litt for enkelt.. tror jeg..
hadde jeg vært psykopat hadde jeg vært redd for å miste min makt? eller skade meg... frykt er også en drivkraft ja... :mozilla_surprised:
Antall ord: 287
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
KjeXz
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 07 Aug 2006 08:31
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Molde

Innlegg av KjeXz »

Frykt er et veldig interessant tema. Har en bok om det (som heter Fear - the friend of exeptional people, ISBN 1840241934, finner den på amazon.com)
Boken konkluderer med at frykt er den psykiske reaksjonen på adrenalin, og at adrenalin kan man lære seg å kontrollere. Man blir mindre følsom for det jo oftere det slippes ut i hjernen og man kan overvinne alle slags fobier. Men det finnes ingen som ikke føler frykt, om de ikke har en defekt som gjør at kroppen er ute av stand til å produsere adrenalin. Hvordan man reagerer på stoffet er en annen sak, og er man vant med å kontrollere det kan man bruke det til sin fordel istedenfor å bli hemmet av det.

Forresten så er psykopat og sosiopat to navn på samme dyr, om det skulle være uklart. Har lest en bok om psykopati også. (:
Antall ord: 146

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
crazyshit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 54
Startet: 14 Feb 2007 20:51
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fredrikstad

Re: Frykt

Innlegg av crazyshit »

alien skrev:En ting jeg lurer på, fins det mennesker uten frykt? Ikke redd for en drit
det finnes nok ingen uten frykt. og hvis du har den, skal du ikke prøve å bli kvitt den. frykt er nyttig!
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links