Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisSannheten - om livet

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Beklager å si det, mEP, men fanatikere som deg har skremt flere enn meg vekk fra kristendommen...

Hvor er ydmykheten?
Respekten for andres synspunkter??
Nestekjærligheten dere liker å tro er enestående for dere????

Dyrk din tro, og jeg skal respektere deg for det,
men kom ikke her å påstå at jeg er et dårlig menneske uten framtid
fordi jeg ikke deler dine synspunkter [-(
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

El Boss skrev:
Dj_Devil skrev: di presser på troen deres på andre. er blitt så fanatikere at di aksepterer ikke andre enn di innen for "jesus" sirkelen.
Nå er det vel litt å ta i at noen presser troen på andre, men at noen er overivrige misjonærer innefor sin egen livsoppfatning er nå ikke så inikt og bare tilhørende for kristne, men altså, press, det forsvant vel for en del år siden, og de fleste evner vel å kunne tenke sjæl.
Man bør ikke la seg påvirkes og bli fylt av frykt og miste nattesøvnen for at noen hevder sine meninger..
nå har er eg vitne på dette presse. å når eg snakker om press. så mener eg press.
eg har skrevet eit innlegg her om da en pastor innenfor denne sirkelen sku "redda" meg. å da mener eg pressa meg. makter ikke skriva alt om igjen. synd eg ikke fant det innlegget. kanskje andre gjør det. i dont know. uansett. poenge mitt er. når eg skriver at di presser på sin tro på andre. så mener eg orde presse. ikke vise eller prate om. presse.
Antall ord: 192
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
El Boss

Innlegg av El Boss »

Dj_Devil skrev:
El Boss skrev:
Dj_Devil skrev: di presser på troen deres på andre. er blitt så fanatikere at di aksepterer ikke andre enn di innen for "jesus" sirkelen.
Nå er det vel litt å ta i at noen presser troen på andre, men at noen er overivrige misjonærer innefor sin egen livsoppfatning er nå ikke så inikt og bare tilhørende for kristne, men altså, press, det forsvant vel for en del år siden, og de fleste evner vel å kunne tenke sjæl.
Man bør ikke la seg påvirkes og bli fylt av frykt og miste nattesøvnen for at noen hevder sine meninger..
nå har eg erfaring å er vitne på dette presse. å når eg snakker om press. så mener eg press.
eg ahr skrevet eit innlegg her om da en pastor innenfor denne sirkelen sku "redda" meg. å da mener eg pressa meg. makter ikke skriva alt om igjen. synd eg ikke fant det innlegget. kanskje andre gjør det. i dont know. uansett. poenge mitt er. når eg skriver at di presser på sin tro på andre. så mener eg orde presse. ikke vise eller prate om. presse.
jammen da er det vel fordi han (presten) syntes utviste svakhet og vaklende fotfeste, så han så vel ditt eget beste.
Antall ord: 217

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

El Boss skrev:
Dj_Devil skrev:
El Boss skrev:
Dj_Devil skrev: di presser på troen deres på andre. er blitt så fanatikere at di aksepterer ikke andre enn di innen for "jesus" sirkelen.
Nå er det vel litt å ta i at noen presser troen på andre, men at noen er overivrige misjonærer innefor sin egen livsoppfatning er nå ikke så inikt og bare tilhørende for kristne, men altså, press, det forsvant vel for en del år siden, og de fleste evner vel å kunne tenke sjæl.
Man bør ikke la seg påvirkes og bli fylt av frykt og miste nattesøvnen for at noen hevder sine meninger..
nå har eg erfaring å er vitne på dette presse. å når eg snakker om press. så mener eg press.
eg ahr skrevet eit innlegg her om da en pastor innenfor denne sirkelen sku "redda" meg. å da mener eg pressa meg. makter ikke skriva alt om igjen. synd eg ikke fant det innlegget. kanskje andre gjør det. i dont know. uansett. poenge mitt er. når eg skriver at di presser på sin tro på andre. så mener eg orde presse. ikke vise eller prate om. presse.
jammen da er det vel fordi han (presten) syntes utviste svakhet og vaklende fotfeste, så han så vel ditt eget beste.
vell
1: LOL
2: han sa at "gud" hadde sakt til han at han måtte redda meg
3: eg hadde berre smilt å vist meg gla. ikke trist eller "vaglete" på noen som helst måte
4: folk rundt meg fekk tilogmed reaksjoner på hvor kraftig tilverks han hadde gått.

ergo. detta var for hans eget beste. ikke for mitt. ikke gi meg grunn til å skriva alt om igjen. er så ekstremt mye som må skrives og det makter eg vertfall ikke.
Antall ord: 303
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mordecai
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 130
Startet: 11 Nov 2004 08:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 2 ganger

Innlegg av mordecai »

Jeg er glad over dine vegne, mEP. Jeg er også kristen, men ydmyk i forhold til å forkynne og prakke min tro på andre. Jeg er en synder lik alle andre som kun er frelst ved nåde. Jeg tror heller at det er veldig viktig at hvert enkelt individ klarer å fortstå sin posisjon foran Gud før man kan ta valget å ta imot frelsen som evangeliene gir. Nymotens evangeliske-mentaliteten forkynner ofte at; "ta imot jesus og du blir happy og frelst" -frelst fra hva? Det virker veldig ufoståelig og lite fornuftig for utenforstående. Man må heller gå i roten for å kunne forkynne evangeliet effektivt og forståelig, uten at det nødendigvis må føles pressende for vedkommende.

Kan jeg stille et spørsmål; er det noen her som anser seg selv til å være en god person? Svar ærlig nå
:mozilla_smile:
Antall ord: 147
Utlys.no - Auksjon og Rubrikk

There is no man living who is not capable of doing more than he thinks he can do.
-Henry Ford

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
SuB#WoofeR
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 14 Jan 2006 19:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av SuB#WoofeR »

hmm
tror det er best at jeg bare ignorerer denne tråden her, jeg er satanist/antikrist og har lett for å såre de som tror på noe slik..
Antall ord: 29
<3 Oda minsin <3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bixz
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 165
Startet: 16 Feb 2005 15:39
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: særp
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Bixz »

SuB#WoofeR skrev:hmm
tror det er best at jeg bare ignorerer denne tråden her, jeg er satanist/antikrist og har lett for å såre de som tror på noe slik..
Ikke hold tilbake meningene dine. Du må ikke være usaklig og frekk selv om du har annerledes meninger en noen andre.
Antall ord: 54
Epostadressa mi gir feilmelding, så jeg får ikke mottatt varsler via epost....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

mordecai skrev:Jeg er glad over dine vegne, mEP. Jeg er også kristen, men ydmyk i forhold til å forkynne og prakke min tro på andre. Jeg er en synder lik alle andre som kun er frelst ved nåde. Jeg tror heller at det er veldig viktig at hvert enkelt individ klarer å fortstå sin posisjon foran Gud før man kan ta valget å ta imot frelsen som evangeliene gir. Nymotens evangeliske-mentaliteten forkynner ofte at; "ta imot jesus og du blir happy og frelst" -frelst fra hva? Det virker veldig ufoståelig og lite fornuftig for utenforstående. Man må heller gå i roten for å kunne forkynne evangeliet effektivt og forståelig, uten at det nødendigvis må føles pressende for vedkommende.

Kan jeg stille et spørsmål; er det noen her som anser seg selv til å være en god person? Svar ærlig nå
:mozilla_smile:
ja det kan eg helt ærligt si at eg er. ikke perfekt. men god. eg kan være sint som alle andre. men munen er vell den eneste som gjør noe med det.

nå virker du som en slik kristen di aller fleste kristne sku være. sier sin mening. men presser den ikke på andre. :)
Antall ord: 206
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
El Boss

Innlegg av El Boss »

SuB#WoofeR skrev:hmm
tror det er best at jeg bare ignorerer denne tråden her, jeg er satanist/antikrist og har lett for å såre de som tror på noe slik..
altså, enda en relgiøs fanatiker.....
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

jeg gidder ikke å leve livet mitt etter en hel haug av regler for så å finne ut at hele greia bare var en stor bløff....

jeg lever etter mitt eget hode. er snill og grei, og prøver så langt det lar seg gjøre å være rettferdig.

så får vi se da.... når sannhetens time er inne, og hvis det finnes en gud, om han slipper meg inn.....
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
El Boss

Innlegg av El Boss »

JUNE skrev: så får vi se da.... når sannhetens time er inne, og hvis det finnes en gud, om han slipper meg inn.....
Slapp av June, i Guds hus er det mange rom, også et som passer for deg, men ut fra bibelske fanatikere og bedehusmentalitet så er vi nok fortapte sjeler alle sammen.
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jesus var et kult "avtrykk" han, hadde sikkert vært på knærne etter ham hadde jeg levd på den tiden. Forsåvidt kan det jo tenkes at jeg gjør det, og at det er derfor jeg føler at jeg hadde vært på knærne etter ham??? :mozilla_tongue:
Var i barndåp i går og var vitne til en konservativ gudstjeneste og prest. Jeg kunne ikke hjelpe for å smile da han hele tiden ville at Gud skulle se nåde i ham og takket for annenhver setning.
Hvem tror han at Gud er? En høyerestående skapning som er sjef i universet?
Hvlike patetiske skapninger er vi mennesker som ikke kan ta ansvar for livet vårt uten å måtte blande inn en "sjef"? Vi er her for å jobbe, vi har planlagt potensialene selv. Vi gjør jobben og Universet står og heier på oss. Gud er på jobb når vi tar ansvar for våre valg og våre liv, ellers er han på ferie!
Antall ord: 172
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 126
Startet: 28 Jan 2005 16:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Sashaian »

mordecai skrev:
Jeg er en synder lik alle andre som kun er frelst ved nåde.
Hva mener du egentlig med dette? Hvorfor er vi alle syndere? Personlig syntes jeg dette er en helt naiv og latterlig teori. Har aldri egentlig skjønt hva som egentlig menes med det. . At Jesus døde på korset for våre synder? Har ikke hørt noe mer svada i hele mitt liv jeg. Tenk att de har fått oss til å tro at vi mennesker er født syndere hele gjengen! Hva betyr det? Hva har denne teorien gjort med oss mennesker på et underbevisst plan? Vi går jo rundt og føler oss skyldige hele gjengen. På et kollektivt ubevisst plan. Uten grunn. Det er løgn. Løgn til hensikt for å kontrollere.

Jeg har sagt det før og sier det igjen; budskapet har blitt vridd og forvrengt til det ugjenkjennelige av mørkemennene. Det Jesus, eller ("de kristnede" som vandret på jorda på den tiden) egentlig skulle vise oss har jo druknet helt til fordel for fordomsfullhet, frykt og synd, trussel om helvete og det ene med det andre.

Budskapet til Jesus er jo egentlig så enkelt som bare det: KJÆRLIGHET. Betingelsesløs kjærlighet. For alt og alle. Åpenhjertethet. Forståelse for alle. Uansett legning, tro, kriminell, u name it.. Glem trusler om synd og helvete,løgner om urenhet og fordommer. Løgn, løgn, løgn.

Har du tenkt på at bibelen har blitt forvrengt slik med en hensikt. For å få kontroll over mennesker. Det er ingeting som kontrollerer mennesker mer enn frykt. Utrolig effektivt!
Når man truer med et evig liv i skjærsilden , helvete og annet løgn, er det ganske lett å få folk til å danse etter sin pipe.

Jeg tror vi velger alle våre erfaringer før vi inkarnerer her. Vi er her nettopp for å oppleve erfaringsmulighetene her på dette planet. På godt og ondt. Alt i regi av universet. Derfor kan Det hverken dømme eller forlate.

For essensen i Alt er betingelsesløs kjærlighet. Og Gud er Alt.
Antall ord: 352
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Sashaian skrev:

For essensen i Alt er betingelsesløs kjærlighet. Og Gud er Alt.
Oi, du fikk skrevet hele sannheten om livet på én linje! :)
Antall ord: 26
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

El Boss skrev:
JUNE skrev: så får vi se da.... når sannhetens time er inne, og hvis det finnes en gud, om han slipper meg inn.....
Slapp av June, i Guds hus er det mange rom, også et som passer for deg, men ut fra bibelske fanatikere og bedehusmentalitet så er vi nok fortapte sjeler alle sammen.
Den som ikke tar imot Guds rike som et lite barn, skal ikke komme inn i det.

Hva kjenntegner så et barn?
Nysgjerrighet? Åpenhet? Tillit? Uskyld? Bekymringsløshet? Betingelsesløs kjærlighet? blablabla...
Faktisk virker det som om vi er mer "barn" enn mange av de som trykker denne religionen til sitt bryst.....
Sist redigert av Hecate på 31 Jul 2006 14:00, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 112
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links