Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisSannheten - om livet

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

mordecai skrev:
Dj_Devil
La oss nå forestille oss at de 10bud og bibelen er sann. 10bud - Hva hvis Gud dømte deg etter det standard? La meg stille følgende spørsmål, svar ærlig:

-Har du noengang stjelt noe? isåfall - hva er du da? Starter med T og ender med yv.
-Noengang fortalt en løgn? Hvis ja, hva er du da?
-Noengang brukt guds ord som fy-ord? Ja betyr at du er en blasfemer

Svarte du "ja" på noen av de nevnte spørsmålene, så er du av din egen erkjennelse, en lyvende, blasfemende tyv. Med andre ord i trøbbel i henhold til bibelen. Og disse var kun 3 av totalt 10 bud. Så på judgement day, tror du at du er skyldig eller uskyldig? :mozilla_smile:
Med slike føringar vil ingen kunne oppnå frelse. Og når eg ser på avataren din og kva avgudsdyrking du egentlig heller mot, kan eg ikkje med beste vilje sjå kvifor du i det heile gidd å tilbe ein gud som i utgangspunktet og på dommens dag sender deg på grillparty der du vert grilla utfra ditt syn på livet. Når du så dør vil du da overbevise deg sjølv om at du brenn opp i helvete fordi du er ein dårlig kristen og eit dårlig menneske generellt, eller vil du prøve å overbevise deg sjølv om at du vert sendt til himmelen?
Antall ord: 243
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mordecai
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 130
Startet: 11 Nov 2004 08:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 2 ganger

Innlegg av mordecai »

Jeg ser ingenting galt med bilen min! hirr

Men hadde du lest mellom linjene hadde du kanskje fått med deg at jeg tror at vi alle er syndere, inkludert meg. Eller kanskje du har rett at jeg er på ville veier og blir dømt pga avataren min på dommens dag; "uforskammet pervers bil på paranormal profilen - i skammekroken på blokk 69!"
Antall ord: 63
Utlys.no - Auksjon og Rubrikk

There is no man living who is not capable of doing more than he thinks he can do.
-Henry Ford

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

mordecai skrev:Jeg prøver å fornemme noe i det jeg sier her.

Det er ingen stor hemmelighet at 10/10 mennesker vil dø før eller siden. Hvis hjertet ditt stoppet å slå før du gikk til sengs ikveld, vile du gått til himmelen? Slutt å lek russisk rullet med Gud og livet ditt.

Men hvis Gud er en rettferdig Gud; Skal han tillate mordere, tyver, pedofiler og løgnere entre himmelens porter? Isåfall ville han ikke vært en rettferdig dommer. Gud kan ikke tolerere synd fordi han nettopp er hellig, ren og rettferdig skikkelse.
Forestill deg at du sitter foran dommeren i et rettsak, dømt for mange ulike forhold, og straffen er døden. Du har ingen mulighet til å forsvare deg. Men plutselig dukker det en ukjent mann inn og sier; "Jeg tar skylden på meg, la ham gå fri!" - Ville man ikke takke ham så meget for det!
Den mannen er Jesus; På korset tok han på seg all verdens synd på seg selv, for at vi skulle gå fri og bli god nok for himmelen. Gaven er gratis.
Sannheten er faktisk den at vi alle har syndet.

Si at jeg kommer til deg og tilbyr deg 1mill NKR for det ene øyet ditt. Ville du solgt det? Utvilsomt ikke! Hva med 10mill NKR for begge øynene? Definitivt ikke! Jesus sa at øynene er sjelens speil, hvor mye mer verdt er ikke sjelen din da!
Så sia jesus har teke på seg all synd kan eg forsåvidt drepe og skade deg og alle i din familie fordi uannsett kva eg finner på så har jesus teke på seg skylda og synda osv. Og viss eg så selger alle auga familien din er i besittelse av, burde eg verte ganske rik oxo. Og med ein god advokat burde det ikkje være vanskelig å finne vitner på at jesus har teke på seg skylda. Sikkert nok av geistlige som vil bevitne det i lange baner.

Eg fornemmer at kristne og mange andre religiøse ikkje har greidd å sleppe fryktens klamme tak og derfor søker trøst og støtte i ein av menneskets mest utbreidde illusjoner...
Antall ord: 361
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
El Boss

Innlegg av El Boss »

madjava skrev:
El Boss skrev:er det ikke litt søkt å tro at noe som helst er tilfeldig, i menneskers liv, når absolut alt annet er bygd opp med planmessighet, fra mikro til makrokosmos. (lissom)
Kan du vise til noko av dette som er bygd opp med planmessighet?
himmel og hav, trenger du bevis for at kroppen din fungerer, og at hjertet slår, eller har du konstant frykt for at sola skal komme for nære jorda og svi deg til kull, eller er du redd for å få månen i hodet, eller falle av jorda i sin dreining, siden du ikke kan se noen planmessighet.

Hva med pluss og minus, yin og yan, sult og mettelse, osv, osv, osv......
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

El Boss skrev:
madjava skrev:
El Boss skrev:er det ikke litt søkt å tro at noe som helst er tilfeldig, i menneskers liv, når absolut alt annet er bygd opp med planmessighet, fra mikro til makrokosmos. (lissom)
Kan du vise til noko av dette som er bygd opp med planmessighet?
himmel og hav, trenger du bevis for at kroppen din fungerer, og at hjertet slår, eller har du konstant frykt for at sola skal komme for nære jorda og svi deg til kull, eller er du redd for å få månen i hodet, eller falle av jorda i sin dreining, siden du ikke kan se noen planmessighet.

Hva med pluss og minus, yin og yan, sult og mettelse, osv, osv, osv......
I staden for å prøve å snakke deg ut av den hengemyra du tråkka oppi nå, kan du heller hoppe over på å vise til dette planmessige som utelukker tilfeldigheter. Er sikkert fleire enn meg som lurer, så du kan vel prøve?
Antall ord: 167
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Santana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 51
Startet: 31 Mai 2006 22:45
17

Innlegg av Santana »

Pussig at trådstarter påstår å ha møtt Jesus, men avfeier andre avdøde som illusjoner....
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
spissmusa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 178
Startet: 04 Apr 2006 12:11
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av spissmusa »

fridadanmo skrev:Ikke for å være frekk,men alle de greiene om Jesus,ble ikke de skrevet ned mange år etter??? Noe kan være sant,andre ting er sikkert bare overdrivelser. Selv tror jeg at Jesus kan ha levd,men at han IKKE var Guds sønn. Jeg tror han var en ganske vanlig person,en som gjorde gode gjerninger og var snill :mozilla_tongue: Men Gud tror jeg dessverre ikke på. Derfor tror jeg ikke at Jesus kan ha vert Guds sønn. Jeg er vokst opp i en Humanetisk familie,så jeg har ikke blitt opplært til å tro på sånnt.
Har trodd litt i perioder. Men jeg vet at jeg kan få et fint liv,uten Gud!

TakkTakk
de mener at noen av skriftene i det nye testamentet er skrevet ca år 40 e.kr.
noen av skriftene i nag hamadi biblioteket er omtalt av biskop irenaeus ca 180 e.kr

hva som er skrevet når, og hva som blir henvist til har jeg ikke i hodet. men jeg mener å huske at irenaeus omtalte i all fall sannhetens evangelium.

sannheten er vel at ingen riktig vet når det er skrevet, det meste blir bare spekulasjoner. spessielt ettersom man mener å ikke ha funnet orginalene til de fleste skriftene... dette emnet er det vel egentlig bred uenighet om, å alle religioner vil jo i utgangspunktet hevde at de sitter på den hele og fulle sannhet, uansett hva realiteten og de funnene man gjør tilsier...
Antall ord: 247
søker vi guds ord der vi boltrer oss i syndens gods.
med bibelen til hjertet,
på vandring tekkes vi djevelens fristelser

skrevet av... -meg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Myntenes Dronning
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 233
Startet: 29 Jan 2005 22:57
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ottestad

Innlegg av Myntenes Dronning »

SuB#WoofeR skrev:hmm
tror det er best at jeg bare ignorerer denne tråden her, jeg er satanist/antikrist og har lett for å såre de som tror på noe slik..
Jeg tror ikke du er antikrist.
Antall ord: 38
Drep ikke fluen på din venns panne med en øks.

Kinesisk ordtak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 509
Startet: 31 Des 2005 23:45
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Finnmark
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av un0rmal »

Myntenes Dronning skrev:
SuB#WoofeR skrev:hmm
tror det er best at jeg bare ignorerer denne tråden her, jeg er satanist/antikrist og har lett for å såre de som tror på noe slik..
Jeg tror ikke du er antikrist.
Hvorfor tror du ikke det ?
Antall ord: 46
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Myntenes Dronning
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 233
Startet: 29 Jan 2005 22:57
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ottestad

Innlegg av Myntenes Dronning »

Noen sier at antikrist er en person, en slags motkandidat til Messias. Satan in person om du vil. Andre sier antikrist er en slags makt som har for mål å kjempe mot alt kristendommen står for. Jeg tror ikke SuB#WoofeR er noen av delene.
Antall ord: 46
Drep ikke fluen på din venns panne med en øks.

Kinesisk ordtak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kev
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 10 Jun 2006 23:03
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: møre
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av kev »

satan er ikke en person, men en måte å tenke på.
antikrist er popkulturen. godt/ondt, jesusatan
Antall ord: 17
keep it surreal!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Folkens.. jeg vil tilbake til Lille engelens innlegg... hun virker nærmere gud enn en nyfrelst kristenfanatisk jypling er... fordomsfullt... ja.. i første øyeblikk...

men hun beskriver så mye av det vi møter i livet ergo den kraften vi kaller gud.. gjennom mangt og meget og absolutt ikke kun gjennom jesus eller en religiøs bok...
kan det hende at Lille engelen har forstått så meget mer av hva Gud er enn Mep?

fordi hun tolker at dette er i alt.. godt og vondt.. håp og tvil i stygt og vakkert... ?

bare en tanke og honnør til ord fra Lille engelen som ga meg mer.. enn at veien til det gudommelige og meningen med livet kun finnes gjennom jesus.. den finnes gjennom deg selv.. og hva du erfarer.. strekker deg mot.. alt fra personlig seier til et barnebarn... etc etc etc.. gud som jeg elsker det ordet... :D
Antall ord: 152
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links