Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHjelp! Trenger en forklaring på dette nå! UKO??

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Corerith

Hjelp! Trenger en forklaring på dette nå! UKO??

Innlegg av Corerith »

Nå må jeg få vite hva som skjer med meg her..
Helt siden jeg var liten, har jeg hatt denne opplevelsen, som skjer rett før jeg sovner. Jeg føler en sterk "dragning", som om all energi blir dratt ut av kroppen min. Som om sjelen min blir dradd ut av kroppen med en utrolig kraft, for å si det på den måten :mozilla_wink: Deretter kommer all energien, eller hva dette nå er, tilbake, og jeg får ubeskrivelig vondt i hodet. Det føles som om ti kniver blir stukket inn i hjernen min! Ikke noen videre behagelig følelse..
Dette varer et par sekunder, så skjer hele "prosessen" om igjen, helt til jeg klarer å dra meg ut av det, dvs våkne. Jeg sitter igjen med en frykt og redsel som om jeg har hatt det verste marerittet noensinne!

Noen som kan si meg hva det er som skjer? Har dette en såkallt naturlig årsak? Har noen opplevd noe lignende? Jeg har aldri hatt migrene eller slitt med hodepine. Dette skjedde hovedsaklig da jeg var liten, men for litt over et halvt år siden skjedde det igjen.
Antall ord: 192

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Little_monster
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 83
Startet: 25 Jun 2006 13:57
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: et sted

Re: Hjelp! Trenger en forklaring på dette nå! UKO??

Innlegg av Little_monster »

Jeg opplever noe lingnende innimellom: når jeg reiser meg opp fra en stol eller noe sånt, prikker detforan øynene mine. Det blir helt svart hvit. Da prikkingen går over(det tar noen sek.) har jeg vondti hodet og har en svimmel følelse(dette også veldig kort) jeg aner ikke hva det er. Skulle gjerne ha vist det.
Antall ord: 61
:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Cosmic Ejaculator
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 276
Startet: 31 Jul 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): @HAN@
Lokalisering: ~ MAGONIA ~

Innlegg av Cosmic Ejaculator »

Hei, Corerith!

Har selv opplevd mellom 100 og 200 ut av kroppen opplevelser i løpet av de siste 6-7 årene.Det som kjennetegner UKO er at man skifter persepsjonen sin fullstendig til ett annet perspektiv(foreksempel svever over sengen..).

Det du beskriver kan høres ut som noen av de innledende stadiene av UKO.

Jeg har aldrig erfart smerte som resultat av UKO..,kan det hende at smerten skapes av din egen frykt?
Prøv å forhold deg så rolig som overhode mulig neste gang dette skjer,og forsøk å nyt opplevelsen.

Ut-av kroppen opplevelsen er helt fantastisk når du har overvunnet frykten og fritt kan utforske hva som finnes der "ute".

Her er noen gode bøker om emnet:

Robert A. Monroe, Journeys out of the body

Robert Bruce, Astral Dynamics(veldig fin guide for å lære å ha UKO)

Lykke til !!

"Louie"
Antall ord: 146

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Re: Hjelp! Trenger en forklaring på dette nå! UKO??

Innlegg av Lilja »

Little_monster skrev:Jeg opplever noe lingnende innimellom: når jeg reiser meg opp fra en stol eller noe sånt, prikker detforan øynene mine. Det blir helt svart hvit. Da prikkingen går over(det tar noen sek.) har jeg vondti hodet og har en svimmel følelse(dette også veldig kort) jeg aner ikke hva det er. Skulle gjerne ha vist det.
Dette høres ut som blodtrykksfall.
Helt vanlig, og helt ufarlig! (så sant du ikke besvimer og faller mot noe hardt så du slår deg da...)
;) ;) ;)
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HIM-ofil<3
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 03 Aug 2006 19:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: bergen

Innlegg av HIM-ofil<3 »

Hm, kansje en fra den andre verdenen prøver å dra deg med ut fra verden du er i nå :mozilla_undecided:
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 344
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av -Marie- »

WhiteDevil skrev:Hm, kansje en fra den andre verdenen prøver å dra deg med ut fra verden du er i nå :mozilla_undecided:
??????
Antall ord: 21
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Corerith

Innlegg av Corerith »

Tusen takk for alle svar!
Dette med at det prikker foran øynene og svimler for øynene er også noe jeg opplever, som regel når jeg er stresset, stiv i nakken og reiser meg fra fort. Blodtrykksfall, som Lilja sa :mozilla_smile: dette vet jeg. Det jeg opplever før jeg sovner er noe helt annet...

Louie:Takk! det er mulig at trykket i hodet skyldes frykt, men det er som krafig pulsering i hjernen. Som om hjertet har havnet i hodet og prøver å sprenge seg ut :mozilla_tongue:
Den frykten jeg føler når jeg blir dradd ut av kroppen, er som frykten en kan ha etter et mareritt, som jeg vel har sagt før, så den er så vanskelig å overvinne! Men jeg skal prøve, takk for rådet! :mozilla_smile:

Har faktisk tenkt selv på at det kan være noen som vil dra meg ut av kroppen min, en ånd eller noe, men dette virker litt vel søkt, hehe :mozilla_wink:

tar imot alle forslag! :mozilla_smile:
Antall ord: 173

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Cosmic Ejaculator
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 276
Startet: 31 Jul 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): @HAN@
Lokalisering: ~ MAGONIA ~

Innlegg av Cosmic Ejaculator »

Til Corerith:

Pulseringen i hjernen som du snakker om er et velkjent fenomen som kan oppstå under meditasjon og andre former for utvidet bevissthet(inkludert søvn).

Som regel betyr det at man overanstrenger seg under meditasjonen og kan ofte lett korrigeres med noen relativt enkle mentale teknikker.

En fin måte å overvinne sin egen frykt på er å lære seg en form for meditasjon(foreksempel TM), hvor du gradvis opplever dypere og dypere bevissthets tilstander.
Dette vil gjøre deg bedre kjent med ditt eget sinn og mer forberedt neste gang det skjer.

PS!!:Har ingen tro på at onde ånder er ute etter å okkupere kroppen din....,det er nok bare din egen Ånd som verker etter en liten lufte tur ut i Cosmos.(He He!)

Send gjerne en e-mail hvis du har noen kommentarer eller spørsmål.

Louie
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kakemot
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 01 Okt 2006 21:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av kakemot »

Jeg har ofte den svimmelaktige følelsen.
Jeg har faktisk falt to ganger.
En gang var midt på natta. Jeg sto opp fordi jeg måtte på do.
Når jeg hadde kommet ut av soverommet, svartnet det. Jeg mistet all kontroll, visste ikke hva jeg skulle holde meg fast i. Jeg falt, men jeg ble ikke liggende.

Det andre skjedde en morgen da jeg sto VELDIG brått opp. Jeg åpna øynene og løp nærmest ut av senga for å slå av vekkeklokka. (vekkeklokke på datamaskinen). Jeg falt. Jeg prøvde å holde meg fast til noe, uheldigvis var dette gitaren min. Den velta, og jeg slo hodet i noe så jeg begynte å blø. Ikke mye heldigvis.

Når jeg får en sånn følelse så pleier jeg og stoppe, eller bare strekke meg.
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Corerith

Innlegg av Corerith »

Takk for svar, Kakemot! Men tror du har misforstått litt.. Det fu opplever er nok en helt vanlig "blackout", eller besvimelse, noe som er helt vanlig når du ikke får nok blodtilførsel til hjernen!

Det er viktig å kunne skille mellom slike helt naturlige ting og "paranormale" ting, for ikke å miste helt grepet :mozilla_wink:

Dette her jeg opplever kan gjerne ha en naturlig forklaring! Tingen er at jeg ikke besvimer.. Jeg befinner meg et sted mellom søvn og våken, det såkallte alfa-stadiet. Deretter føles det som om jeg blir dratt ut av kroppen.. når jeg "lander" igjen, får jeg en helt ubeskrivelig hodeverk, før det hele skjer om igjen.. Som om noe i meg prøver å slite seg ut, hehe! :mozilla_wink:
Jeg er bevisst, men må anstrenge meg hardt for å våkne.. Kan jo være migrene selvfølgelig, hehe!
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kakemot
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 01 Okt 2006 21:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av kakemot »

Egentlig svarte jeg på ett av de andre innleggene her:
Jeg opplever noe lingnende innimellom: når jeg reiser meg opp fra en stol eller noe sånt, prikker detforan øynene mine. Det blir helt svart hvit. Da prikkingen går over(det tar noen sek.) har jeg vondti hodet og har en svimmel følelse(dette også veldig kort) jeg aner ikke hva det er. Skulle gjerne ha vist det.
Dette høres ut som blodtrykksfall.
Helt vanlig, og helt ufarlig! (så sant du ikke besvimer og faller mot noe hardt så du slår deg da...)
Wink Wink Wink
Sist redigert av kakemot på 26 Mai 2009 12:27, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Corerith

Innlegg av Corerith »

Åja, hehe.. beklager :mozilla_wink: Litt vanskelig å følge med her :mozilla_tongue:
Som å bli født? Kanskje jeg blir født på ny, hihi! Hvem vet? :mozilla_wink: Takk for svar i alle fall:)
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hrun33
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 24 Aug 2005 21:48
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ank-Morpork

Innlegg av hrun33 »

Jeg synes det hørtes ut som lavt blodsukker.. :)
Antall ord: 9
"Vestfossingene er af en fræmmed rase, ikke lik de andre fra Eger. De er livlige som franskmænd og høirøstede som tydskere."

"It`s was like playing in another country."
- Ian Rush om sitt opphold i Italia

Skeptiker, og stolt av det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
CoLLecToR
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 19 Okt 2006 23:54
17

Innlegg av CoLLecToR »

jeg tror det har en naturlig årsak.
but who knows?
Antall ord: 10
h4xx0r

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Corerith

Innlegg av Corerith »

Kanskje jeg er diabetiker? :mozilla_surprised:
Nei og nei.. aldri mer sjokolade på meg :mozilla_frown: :mozilla_tongue:
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links