Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisFred på Jord

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

El Boss

Fred på Jord

Innlegg av El Boss »

Hva er ditt bidrag for å skape fred på Jorden, og hva ønsker du skal være på dagsorden og hva mener du må utelukkes for at det skal kunne bli et paradis på våres Jord hvor fred og harmoni kan være allemannsopplevelse og ingen lenger skal trenge å lide?
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Agaton
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 295
Startet: 03 Jun 2006 10:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Neverland

Innlegg av Agaton »

notredamus sa at etter den 3 verdenskrig vil menneskene leve i fred og harmoni med hverandre, mener han at siden neste verdenskrig trolig vil utslette oss, at det er etter døden vi vil leve i fred?

tror ikke det vil bli fred på jorden før menneskene har forandret instinktene sine
Antall ord: 52
I forgot to remember to forget

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 829
Startet: 17 Jul 2006 10:30
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Så lenge religion finnes, vil det aldri ble fred.

Uansett hva man måtte finne på så finns det maktsyke mennesker som vil gå over lik, for og få til det de ønsker. Så fred på jord er det nok ingen som vil oppleve.
Antall ord: 44
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 327
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Frykt er roten til alt ont.
Mitt bidrag til å begynne med må vel være at jeg jobber med meg selv, og kvitter meg med all unødig frykt.
Antall ord: 29
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helen

Innlegg av helen »

torgeir skrev:Frykt er roten til alt ont.
Mitt bidrag til å begynne med må vel være at jeg jobber med meg selv, og kvitter meg med all unødig frykt.
Kan du utdype det litt? høres litt rart ut at frykt er roten til alt ondt. Mye jeg frykter i livet mitt, jeg frykter f.eks at barna mine skal utsettes for traumaer, overgrep osv. Men jeg mener ikke at jeg er ond eller tenker ondt. Frykten jeg beskrev er noe jeg føler fordi jeg elsker barna mine over alt på jord, og ønsker å beskytte dem mot slike onde ting.

Jeg mener mange egositiske handlinger,kan være roten til ondskap. Og det å sette seg selv først, såre andre med ord og handlinger.
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 327
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Jeg mener ikke at all frykt skaper ondskap, men med tanke på krig og egoisme, så bunner det i en eller annen form for frykt.
feks. noen som begår ett ran. det bunner i frykten for å være blakk.

Hadde frykt blitt erstatet av sunn fornuft, tror jeg det har blitt mye bedre å leve her på jorden.
Antall ord: 58
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

mitt bidra er som eg har skevet før. eg har som mål å gjøre så å så mange glad i uka. hadde alle hatt det målet hadde verden vert eit bedre sted :)

på en måte vil eg at relgion skal fjernes. for det er roten til mye vold her i verden. men relgion er så mye mer også. det er ekstremt mange som har det godt. lever lyklig fordi di har funnet "allah" eller "jesus" eller "gud", ja du kjønner penge.

at om det ble fjerna. da ville di aller fleste krigane stoppa. men hva med alle di monfoldige tusen som som har det godt pågrunn av relgion? vet ikke.

ellers så er det vanskligt å skape fred her på jorda. fordi at verdens samfunnet er bygd opp på å ha sine egne meninger. men sine egne meninger er som det meste forkjelige fra mange andre.

det man eventuelt kunne gjort er å lære alle tolmodighet for hverandre å hverandres forkjelige meninger. det er ikke enkelt. kan berre ta dette forumet som eit eksempel på det.

hadde det vert enkelt hadde det blitt gjort for lenge siden.for at alt skal bli bra å fred så trur eg alle må bli hjernevaksa til å tenke på en måte å berre en måte. da er det ingen uenigheter. å hvem trenger komflikter å krig når det ikke er noen uenigheter?
Antall ord: 229
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Dani18 skrev:notredamus sa at etter den 3 verdenskrig vil menneskene leve i fred og harmoni med hverandre, mener han at siden neste verdenskrig trolig vil utslette oss, at det er etter døden vi vil leve i fred?

tror ikke det vil bli fred på jorden før menneskene har forandret instinktene sine
Og Nostradamus har nok ikke rett i dette heller. :)

Den tredje verdenskrigen vil jeg ikke spå noe om, men at den utsletter hele menneskeheten tviler jeg på.

DJ Devil, uten at jeg vet hvor stor den ukentlige kvoten din er, vil jeg tro den er overkommelig. Om du så er heldig en uke å har kommet i mål på fredag, driter du da i alle andre resten av uken?

Ellers er jeg enig i forhold til alle de som har det bra med sin religion, og ikke har behov for å misjonere eller å vise fram sin edelhet. De gjør sin del av verden til et bedre sted. Toleranse for andre og deres egenart er også en viktig ingrediens for å gjøre verden bedre.
Antall ord: 176

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Santana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 51
Startet: 31 Mai 2006 22:45
17

Innlegg av Santana »

Mitt bidrag ? Jeg er snill, jeg ! ( Men det faller ikke alltid like heldig ut for meg...desverre.)
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spirou
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 578
Startet: 20 Jan 2005 12:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: one bedroom apartment

Innlegg av Spirou »

totalitarianism ftw

me as leader...
Antall ord: 5
Stuttering, get it out, try to say something
Sending me out of my mind

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

BA skrev:
Dani18 skrev:notredamus sa at etter den 3 verdenskrig vil menneskene leve i fred og harmoni med hverandre, mener han at siden neste verdenskrig trolig vil utslette oss, at det er etter døden vi vil leve i fred?

tror ikke det vil bli fred på jorden før menneskene har forandret instinktene sine
Og Nostradamus har nok ikke rett i dette heller. :)

Den tredje verdenskrigen vil jeg ikke spå noe om, men at den utsletter hele menneskeheten tviler jeg på.

DJ Devil, uten at jeg vet hvor stor den ukentlige kvoten din er, vil jeg tro den er overkommelig. Om du så er heldig en uke å har kommet i mål på fredag, driter du da i alle andre resten av uken?

Ellers er jeg enig i forhold til alle de som har det bra med sin religion, og ikke har behov for å misjonere eller å vise fram sin edelhet. De gjør sin del av verden til et bedre sted. Toleranse for andre og deres egenart er også en viktig ingrediens for å gjøre verden bedre.
eg har en kvote på 3-5 ++ uka. å rekker den som oftest. vist ikke så blir eg ikke lei meg eller noe i den duren. men det gjør berre godt med å prøve fremfor å drite i det. :)

bra vi er enige i noe da. :)
Antall ord: 223
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Santana skrev:Mitt bidrag ? Jeg er snill, jeg ! ( Men det faller ikke alltid like heldig ut for meg...desverre.)
nei å være snill er noe som ikke garanterer lykke. det skal være sikkert å vist.
Antall ord: 35
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Angel90*
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 25 Mar 2006 23:29
18

Innlegg av *Angel90* »

:mozilla_undecided:

Nei, det vil nok aldri bli fred på jorden! det kan umuli gå ann. alltid noen som krangler. ikke rart det er krig i verden.
om ALLE hadde prøvd så hadde det sikkert gått an, men det e rdet desværre ikke.
det finnes rasister,nazister,jøder,nonner,muslimer,sorte og hvite.. om alle kunne respektere så hadde det kanskje fungert.
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Fred på Jord

Innlegg av zind »

El Boss skrev:Hva er ditt bidrag for å skape fred på Jorden, og hva ønsker du skal være på dagsorden og hva mener du må utelukkes for at det skal kunne bli et paradis på våres Jord hvor fred og harmoni kan være allemannsopplevelse og ingen lenger skal trenge å lide?
Mitt bidrag er at jeg prøver å ta så bevisste valg som mulig, og at jeg også inkluderer mennesker og naturen i de valgene. Prøve å ta valg basert på kjærlighet, ikke frykt. Fokusere på det positive, både i handling, ord og tanker.

Det jeg ønsker er at man starter med barna, for vi vet alle at det som formet oss i barndommen og oppveksten er ting som vil være med oss resten av livet. Jeg heier på et nytt skolesystem der barn lærer om medmenneskelighet og de viktige tingene i et samfunn, ikke bare 2+2. Et system der barn blir oppmuntret til å utvikle de naturlige og spesielle evner og talenter det har.

Jorden befinner seg nok i en kinkig situasjon for øyeblikket, hvor økonomi spiller inn i alle verdens grener av livet. Og de tingene vi ser på som grusomt og feil er ofte et resultat av at man nesten gjør hva som helst for å overleve og for å kunne gi familien sin mat. Dette begynner å stikke så dypt at det er ganske heavy omveltninger som må til, og ikke minst en dypere forståelse av det hele fordi det alltid er så mange sider av en sak. Vi er nok avhengig av at så mange som mulig går i seg selv, og at disse kanskje kan hjelpe andre å "våkne" også... eller?
Antall ord: 283
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helen

Innlegg av helen »

Dj_Devil skrev:
Santana skrev:Mitt bidrag ? Jeg er snill, jeg ! ( Men det faller ikke alltid like heldig ut for meg...desverre.)
nei å være snill er noe som ikke garanterer lykke. det skal være sikkert å vist.
Helt enig. man må også være kuul, smile hele tiden, være morsom, da blir menneskene rundt deg interessert i deg. :D

Mitt bidrag er å være snill mot naturen, menneskene rundt meg, kunne nok engasjert meg mere for fred på jord, skal jobbe med det
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links