Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisFred på Jord

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

helen skrev:
Dj_Devil skrev:
Santana skrev:Mitt bidrag ? Jeg er snill, jeg ! ( Men det faller ikke alltid like heldig ut for meg...desverre.)
nei å være snill er noe som ikke garanterer lykke. det skal være sikkert å vist.
Helt enig. man må også være kuul, smile hele tiden, være morsom, da blir menneskene rundt deg interessert i deg. :D

Mitt bidrag er å være snill mot naturen, menneskene rundt meg, kunne nok engasjert meg mere for fred på jord, skal jobbe med det
'
:) mhm helt sant det. bedre å være snill å bli å gla å morsom hele veien. lettere å møte interesange menesker da. :)
Antall ord: 105
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Dj_Devil skrev:
Santana skrev:Mitt bidrag ? Jeg er snill, jeg ! ( Men det faller ikke alltid like heldig ut for meg...desverre.)
nei å være snill er noe som ikke garanterer lykke. det skal være sikkert å vist.
Det føles nok ganske urettferdig noen ganger når man er snill og grei hele livet og likevel må takle så mye dritt tilbake. Jeg tror likevel ikke det er slik at man ikke får noe igjen for det. Man får masse igjen for det. Det er viktig å se på de andre aspektene i livet også, hvis man hele tiden blir utnyttet eller dårlig behandlet. Ikke minst må man være snill med seg selv
Antall ord: 117
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

zind skrev:
Dj_Devil skrev:
Santana skrev:Mitt bidrag ? Jeg er snill, jeg ! ( Men det faller ikke alltid like heldig ut for meg...desverre.)
nei å være snill er noe som ikke garanterer lykke. det skal være sikkert å vist.
Det føles nok ganske urettferdig noen ganger når man er snill og grei hele livet og likevel må takle så mye dritt tilbake. Jeg tror likevel ikke det er slik at man ikke får noe igjen for det. Man får masse igjen for det. Det er viktig å se på de andre aspektene i livet også, hvis man hele tiden blir utnyttet eller dårlig behandlet. Ikke minst må man være snill med seg selv
ofc ofc. ville berre konstantere at å være snill er ikke Snill = lykke. eg er snill hele veien. men opplever mitt (skal ikke gå inn i det nå) men slutter ikke å være meg selv ford. eg er fornøyd med hvordan eg er. :) eg har jobba hart for å bli den eg er å er stolt av det. :) så er det utruligt kjekt å ha på seg eit godt rykte fremfor å ha eit dorligt rykte.
Antall ord: 192
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Mitt bidrag er å, vel, ''lage fred'' rundt meg, altså sørge for at folk er snille med hverandre, være glad og oppmuntrende. Ettersom det er vanskelig å gjøre noe for alt og alle som lider, så syns jeg man like så godt kan starte i sitt eget liv.

Fred i verden tror jeg aldri det kan bli, for sånn er ikke menneskene. Men mye kan nok være bedre enn nå, håper jeg iallfall.
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Dj_Devil skrev:ofc ofc. ville berre konstantere at å være snill er ikke Snill = lykke. eg er snill hele veien. men opplever mitt (skal ikke gå inn i det nå) men slutter ikke å være meg selv ford. eg er fornøyd med hvordan eg er. :) eg har jobba hart for å bli den eg er å er stolt av det. :) så er det utruligt kjekt å ha på seg eit godt rykte fremfor å ha eit dorligt rykte.
Akkurat dette kan tyde på dårlig selvinnsikt eller dårlig hukommelse.

Å være snill i alle tilfeller er ikke mulig. I en del tilfeller må man være slem for å være snill.

I oen tilfeller må en velge hvem en vil være snill mot, og da vil andre oppfatte en som slem. Mange velger oftest å være snill mot seg selv, men forsøker å finne argumenter for at dette er best for de andre også. Da kan en lett gå i fella og tro man er altruistisk.

Når det er sagt, finnes det mennesker som også er altruistiske, men de er få.

For min egen del oppleves jeg ofte som slem når jeg diskuterer f.eks. innvandring. Mitt menneskesyn gjør at jeg blir krass når man generaliserer på grunnlag av fåtallet. Likevel opplever jeg selv at jeg er snill som forsvarer de svakeste i samfunnet.

Ved å ha en kvote på å gjøre 3-5 mennesker glade hver uke har en også satt begrensning på hvor mange gode gjerninger en behøver å gjøre hver uke. For min del handler det ikke om å gjøre mennesker glade, men å gjøre det som er positivt for dem uansett om de vet det eller ikke.
Antall ord: 286

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

BA skrev:
Dj_Devil skrev:ofc ofc. ville berre konstantere at å være snill er ikke Snill = lykke. eg er snill hele veien. men opplever mitt (skal ikke gå inn i det nå) men slutter ikke å være meg selv ford. eg er fornøyd med hvordan eg er. :) eg har jobba hart for å bli den eg er å er stolt av det. :) så er det utruligt kjekt å ha på seg eit godt rykte fremfor å ha eit dorligt rykte.
Akkurat dette kan tyde på dårlig selvinnsikt eller dårlig hukommelse.

Å være snill i alle tilfeller er ikke mulig. I en del tilfeller må man være slem for å være snill.

I oen tilfeller må en velge hvem en vil være snill mot, og da vil andre oppfatte en som slem. Mange velger oftest å være snill mot seg selv, men forsøker å finne argumenter for at dette er best for de andre også. Da kan en lett gå i fella og tro man er altruistisk.

Når det er sagt, finnes det mennesker som også er altruistiske, men de er få.

For min egen del oppleves jeg ofte som slem når jeg diskuterer f.eks. innvandring. Mitt menneskesyn gjør at jeg blir krass når man generaliserer på grunnlag av fåtallet. Likevel opplever jeg selv at jeg er snill som forsvarer de svakeste i samfunnet.
når du er slem for å være snill. da er du fortsat snill. man kan vell si at eg er 80% snill hele tiden. men kan bli sint avogtil. være sur å gretten. som oftest har det med sammenheng med at noen har vert slem mot meg. å hvem har lyst å være snill mot en som berre er slem mot deg? men skal kje mye før eg blir slikt. har god tolmodighet. :)
Antall ord: 305
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

mitt bidrag er å være meg selv...

hadde alle vært som meg, hadde vi hatt fred bestandig.

kødda :mozilla_cool:
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

JUNE skrev:mitt bidrag er å være meg selv...

hadde alle vært som meg, hadde vi hatt fred bestandig.

kødda :mozilla_cool:

hadde ikke blitt komflikter med at alt for like menesker hadde kommet borti hverandre da? hehe. di aller fleste klarer ikke omgås en person som er alt for lik seg selv for mye. ;)
Antall ord: 58
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

Jeg er vel... uhm... en av grunnene til at det ikke blir fred på jord kanskje...
Antall ord: 16
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Santana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 51
Startet: 31 Mai 2006 22:45
17

Innlegg av Santana »

Nei, å være snill hele tiden gir ikke lykke. Men nå er det ikke egen lykke jeg setter høyest heller. Hadde jeg gjort det ville nok min nermeste verden vært helvete på jord ;)
Enig i at for å være snill må man være, eller oppfattes som slem innimellom. I barneoppdragelse, f.eks. vil nok mange foreldre oppfattes som "slemme" fordi barnet ikke får viljen sin. Men sannheten er en langt annen: Barn trenger rimelige grenser, og mangel på grensesetting fører til utrygge barn.
Ærlighet varer lengst, heter det, men det er ikke alle som tåler å høre sannheten... Så kansje den riktige påstanden om meg er ikke at jeg er "snill" bestandig, men prøver å være rettferdig. Dette fører selvfølgelig til at jeg ikke er like godt likt av alle, men hvilken rolle spiller det ? Den som skal være venn med all verden er ikke sin egen venn, det er nå min oppfatning.
Snillisme er rett og slett bortkastet. Ved å bruke seg selv som skjold for å forandre verden må man regne med å få seg noen på kjeften.
Alikevel betegnes jeg som snill av mine venner, og disse vennene trykker jeg til mitt hjerte.
Antall ord: 204

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 509
Startet: 31 Des 2005 23:45
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Finnmark
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av un0rmal »

*Velvet* skrev:Jeg er vel... uhm... en av grunnene til at det ikke blir fred på jord kanskje...
Haha. :lol:
Antall ord: 19
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Magician
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 03 Jun 2006 21:42
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Magician »

Det blir fred på jorda etter defeat of the beast, book of revalation.

Jeg tror mennesker må vende tilbake til naturen, rense sjelen og forstå mening med kjærlighet.da blir det fred på jorda. :)
Antall ord: 35
The truth is out there

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Meum
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 182
Startet: 24 Jan 2005 19:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Meum »

Kjenn deg selv. Elsk deg selv. Glem deg selv.
Elsk et annet menneske.
La kjærligheten bli altomfattende.
Bli ett med alt.
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Fred

Innlegg av kaja43 »

fred får vi når alle mennesker gjør alle handlinger ut fra en uegoistisk kjærlighet.
Dette er nok en utopi for temmelig lang tid fremover. Så lenge vi ikke en gang klarer holde fred med våre nærmeste kan vi ikke forvente at det blir verdensfred.

Tidligere mente jeg at fred kommer gjennom kjærlighet, men for å komme dit må vi gjennom mange innrømmelser. For den typen kjærlighet krever at en elsker alt. Både mennesker og handlinger uansett. Der er få om ingen i dag. Så jeg har kommet til at for meg er det viktigste bidraget å jobbe med å la være å kritisere. Hverken med ord eller tanke. Hver gang jeg er i ferd med å sende en kritisk tanke eller ord stopper jeg opp og prøver se årsaken bak det jeg ville kritisere. Hmm...lett?? Nei...men veldig givende og gledesfylt.
Antall ord: 149
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links