Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterDen globale oppvarmingen..Ny data.

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Magician
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 03 Jun 2006 21:42
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Den globale oppvarmingen..Ny data.

Innlegg av Magician »

Ny data fra Nasa (USA space agency) sateliter viser at det er en ekselarasjon på nivå av is smelting i grønnland siden 2004.
En total is smelting på nord og sør polen fører til at den globale hav nivået går opp 6.5 meter.

Har dette noe med 2012 å si? :mozilla_wink:
Antall ord: 57
The truth is out there

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Det er jo ikke lenge siden de sa at vi heller gikk mot en ny istid :mozilla_laughing:

Ah.. snakker om skremsel.. 2012.. det er EN av unedelige dommedager. Det er så dumt :mozilla_undecided:
Antall ord: 33
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Den globale oppvarmingen..Ny data.

Innlegg av Dj_Devil »

Magician skrev:Ny data fra Nasa (USA space agency) sateliter viser at det er en ekselarasjon på nivå av is smelting i grønnland siden 2004.
En total is smelting på nord og sør polen fører til at den globale hav nivået går opp 6.5 meter.

Har dette noe med 2012 å si? :mozilla_wink:
nå har det seg sånt at isen sier ikke *PLOPP* så var alt smelta. alt skjer gradvis. å hva som skjer gradvis kan man jobbe med. fløtte huser. fløtte lenger opp lands å slikt. 2012 som Lone blir jo sett som en domme dag eller hva det nå var. så det har ingenting med drivhus efekten å gjøre nei
Antall ord: 119
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det er jo også registrert depolaseringer i magnetfeltet siden 2004, men likevel skal det myyye til før vi får et polskifte på 8 år. Hvis vi får det, så skal jeg spise filthatten min. Og ta patent på et eller annet plagg som beskytter mot kosmisk stråling. :D
Det er forandringer på gang, kan hende det bare er ment å kulminere i 2012 og deretter stabilisere seg?
Antall ord: 69
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Heia skrev:Det er jo også registrert depolaseringer i magnetfeltet siden 2004, men likevel skal det myyye til før vi får et polskifte på 8 år. Hvis vi får det, så skal jeg spise filthatten min. Og ta patent på et eller annet plagg som beskytter mot kosmisk stråling. :D
Det er forandringer på gang, kan hende det bare er ment å kulminere i 2012 og deretter stabilisere seg?
som eg har skrevet før. :p polene fløtter seg gradvis fordi at jorda sirkler ikke berre 1 vei. den sirkler 2 veier.
aldså om man har en ball så kan man sirkle den mot venstre sant. men man vil allitd se at den vil også sirkle litt oppover. dette skjer med jorda også. dette er sirkleringa som skjer pågrunn av magmaen.

som vi alle vet så fløtter alle jord plater seg. noen samme vei noen mot hverandre. det er en naturlig ting. akkruatt som at all land var en gang i tiden en stor klomp. så begynte jordplatene å bevega seg å vi har fått den fordelingen av kontinenter som vi har i dag.

en dag vil dette krasje sammen. men det er så langt frem at vi som lever i dag ikke har noe vi sku ha beskjymra oss for.

men ja. isen vil smelta. detta er også normalt. det som er unormalt er tiden den smelter. det går fort og litt før tiden den egentlig skal pågrunn av mansklig aktivitet.
men vet dere at eit vulkan utbrudd gir mer gasser ut i atmosfæren enn menskene gjør på 1 år (trur eg det var)?

mini istider om eg ikke tar helt feil er det vi vil oppleve di nermeste 100 år.mer ekstrem vær og mer varme så vil det komme mer kulde. dette er en normal "ting" men det er fremskynna ca 100år pågrunn av mansklig aktivitet.

så bør vi stoppa all co2 utslepp? ofc. men realiteten er at om vi hadde stoppa med alt co2 utslepp i dag. hadde detta uansett skjedd fordi skaden er skjedd.

jorda reparerer seg selv. ozon hullene er mindre pågrunn av at vi har stoppa med gassene og fordi at jorda har lega seg selv.

ørknane er faktisk mindre nå enn for 50 år siden fordi at jorda leger seg selv.

MEN dette betyr ikke at vi må drita i alt. for hadde ikke vi stoppa med gassene som spiste ozon laget hadde jo ikke jorda fått lov å lega seg selv. for det ville vert som å ha en kniv i eit sår å akkuratt i det den leger så skraper du det opp igjen.
Antall ord: 446
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Dj_Devil skrev:
Heia skrev:Det er jo også registrert depolaseringer i magnetfeltet siden 2004, men likevel skal det myyye til før vi får et polskifte på 8 år. Hvis vi får det, så skal jeg spise filthatten min. Og ta patent på et eller annet plagg som beskytter mot kosmisk stråling. :D
Det er forandringer på gang, kan hende det bare er ment å kulminere i 2012 og deretter stabilisere seg?
som eg har skrevet før. :p polene fløtter seg gradvis fordi at jorda sirkler ikke berre 1 vei. den sirkler 2 veier.
aldså om man har en ball så kan man sirkle den mot venstre sant. men man vil allitd se at den vil også sirkle litt oppover. dette skjer med jorda også. dette er sirkleringa som skjer pågrunn av magmaen.

som vi alle vet så fløtter alle jord plater seg. noen samme vei noen mot hverandre. det er en naturlig ting. akkruatt som at all land var en gang i tiden en stor klomp. så begynte jordplatene å bevega seg å vi har fått den fordelingen av kontinenter som vi har i dag.

en dag vil dette krasje sammen. men det er så langt frem at vi som lever i dag ikke har noe vi sku ha beskjymra oss for.

men ja. isen vil smelta. detta er også normalt. det som er unormalt er tiden den smelter. det går fort og litt før tiden den egentlig skal pågrunn av mansklig aktivitet.
men vet dere at eit vulkan utbrudd gir mer gasser ut i atmosfæren enn menskene gjør på 1 år (trur eg det var)?

mini istider om eg ikke tar helt feil er det vi vil oppleve di nermeste 100 år.mer ekstrem vær og mer varme så vil det komme mer kulde. dette er en normal "ting" men det er fremskynna ca 100år pågrunn av mansklig aktivitet.

så bør vi stoppa all co2 utslepp? ofc. men realiteten er at om vi hadde stoppa med alt co2 utslepp i dag. hadde detta uansett skjedd fordi skaden er skjedd.

jorda reparerer seg selv. ozon hullene er mindre pågrunn av at vi har stoppa med gassene og fordi at jorda har lega seg selv.

ørknane er faktisk mindre nå enn for 50 år siden fordi at jorda leger seg selv.

MEN dette betyr ikke at vi må drita i alt. for hadde ikke vi stoppa med gassene som spiste ozon laget hadde jo ikke jorda fått lov å lega seg selv. for det ville vert som å ha en kniv i eit sår å akkuratt i det den leger så skraper du det opp igjen.
At polene forskyver seg er én ting og platetektonikk en annen. Det jeg nevte om depolarisering er også noe annet. Det er at enkelte steder er magnetfeltett allerede snudd. Blir disse områdene for store, blir magnetfeltet ustabilt og vi kan kanskje få en flip.
Det var bare det jeg mente. Siden det var snakk om 2012 og oppdagelser fra 2004...en liten digresjon fra det opprinnelige tema bare fordi jeg kom til å assosiere dette til trådstarters innlegg.
Antall ord: 528
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

aaahh okey da. :)
Antall ord: 3
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Re: Den globale oppvarmingen..Ny data.

Innlegg av Atmi »

Magician skrev:Ny data fra Nasa (USA space agency) sateliter viser at det er en ekselarasjon på nivå av is smelting i grønnland siden 2004.
En total is smelting på nord og sør polen fører til at den globale hav nivået går opp 6.5 meter.

Har dette noe med 2012 å si? :mozilla_wink:
Hva var det som forårsaket de globale forstyrrelsene da det gikk fra istid til varmtid, og fra varmtid til istid osv tidligere?
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Magician
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 03 Jun 2006 21:42
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Magician »

Ice smelting kan ha katastrofalt resultat uansett om den skjer langsmmere eller fort. Det er noen teori som forteller om forandring i jorda kjernen også. Jeg tror vi opplever en rar verden som vekker tanken om Maya fortellingen :mozilla_innocent:
Antall ord: 38
The truth is out there

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Den globale oppvarmingen..Ny data.

Innlegg av Dj_Devil »

Atmi skrev:
Magician skrev:Ny data fra Nasa (USA space agency) sateliter viser at det er en ekselarasjon på nivå av is smelting i grønnland siden 2004.
En total is smelting på nord og sør polen fører til at den globale hav nivået går opp 6.5 meter.

Har dette noe med 2012 å si? :mozilla_wink:
Hva var det som forårsaket de globale forstyrrelsene da det gikk fra istid til varmtid, og fra varmtid til istid osv tidligere?
det er så varmt fordi det er drivhus efekt. men pågrunn av denne varmen smelter mye ferskvann som stopper golf strømen fra å bringa varmt vann rundt om i verden som der igjen gjør at det blir kalt noe som det igjen gjøra t det blir en mini istid frem til saltet er mer dominerende i havet enn ferskvannet. så det er en evig syklos med at ferskvannet som fryses da det blir kalt smelter å stopper golf strømen sånt at det blir kalt å ferskvann fryser igjen. så var det påen igjen. er denne smelte prosessen menesket har fremskjynnet. aldså isen smelter fortere enn den normalt hadde gjort.
Antall ord: 197
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Magician
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 03 Jun 2006 21:42
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Re: Den globale oppvarmingen..Ny data.

Innlegg av Magician »

Dj_Devil skrev:
Magician skrev:Ny data fra Nasa (USA space agency) sateliter viser at det er en ekselarasjon på nivå av is smelting i grønnland siden 2004.
En total is smelting på nord og sør polen fører til at den globale hav nivået går opp 6.5 meter.

Har dette noe med 2012 å si? :mozilla_wink:
nå har det seg sånt at isen sier ikke *PLOPP* så var alt smelta. alt skjer gradvis. å hva som skjer gradvis kan man jobbe med. fløtte huser. fløtte lenger opp lands å slikt. 2012 som Lone blir jo sett som en domme dag eller hva det nå var. så det har ingenting med drivhus efekten å gjøre nei
Ice smelting kan påvirker hele systemet uansett hvor mange mlm smelter daglig.Jorda består av mer enn 71% hav, En jordskjelv kan generere tsunamier, 50 cm mer vann gir en tragisk resultet for en tsunamien. :mozilla_wink:
Antall ord: 161
The truth is out there

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Magician
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 03 Jun 2006 21:42
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Magician »

Slakken skrev:Bare teorier :P
Århundrets vitenskap begynte med en teori :mozilla_wink:
Antall ord: 12
The truth is out there

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Re: Den globale oppvarmingen..Ny data.

Innlegg av Atmi »

Dj_Devil skrev:
Atmi skrev:
Magician skrev:Ny data fra Nasa (USA space agency) sateliter viser at det er en ekselarasjon på nivå av is smelting i grønnland siden 2004.
En total is smelting på nord og sør polen fører til at den globale hav nivået går opp 6.5 meter.

Har dette noe med 2012 å si? :mozilla_wink:
Hva var det som forårsaket de globale forstyrrelsene da det gikk fra istid til varmtid, og fra varmtid til istid osv tidligere?
det er så varmt fordi det er drivhus efekt. men pågrunn av denne varmen smelter mye ferskvann som stopper golf strømen fra å bringa varmt vann rundt om i verden som der igjen gjør at det blir kalt noe som det igjen gjøra t det blir en mini istid frem til saltet er mer dominerende i havet enn ferskvannet. så det er en evig syklos med at ferskvannet som fryses da det blir kalt smelter å stopper golf strømen sånt at det blir kalt å ferskvann fryser igjen. så var det påen igjen. er denne smelte prosessen menesket har fremskjynnet. aldså isen smelter fortere enn den normalt hadde gjort.
Er klar over det. Jeg lurer på hva som ødela miljøet de andre gangene naturen har endret seg og isen har smeltet.
Antall ord: 223

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Har ikkje tru på at is-smeltinga greie å heve havnivået med 6,5 meter. Før det første teke is større plass enn vann noko som gjere at all is som flyte på havet ikkje vil påvirke havnivået. For det andre utgjere ikkje den isen som er på land så mykje at havnivået vil stige nevneverdig. For det tredje er det større sannsynlighet for at vi går mot ei ny istid. Og for det fjerde justerer naturen all menneskelig påvirkning på jorda enten vi vil eller ikkje. Det er faktisk tvil om vi i det heile hadde greidd å ødelagt jorda med alle våre atomvåpen. Naturen hadde nok gått sin gang alikevel og evolusjonen likeså, kanskje dog utan meir menneskelig påvirkning.

Er ganske sikker på at alt som skjer av naturlig utvikling framover mot 2012 vil verte tilegna det som skal skje i 2012. Det er ikkje sikkert at det skjer eit magnetiske polskifte. Tipper at mange vil komme med enda ein ny dommedag osv etter 2012 oxo, ganske sikkert basert på ein eller anna maya-kalender.
Antall ord: 189
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

madjava skrev:Har ikkje tru på at is-smeltinga greie å heve havnivået med 6,5 meter. Før det første teke is større plass enn vann noko som gjere at all is som flyte på havet ikkje vil påvirke havnivået. For det andre utgjere ikkje den isen som er på land så mykje at havnivået vil stige nevneverdig. For det tredje er det større sannsynlighet for at vi går mot ei ny istid. Og for det fjerde justerer naturen all menneskelig påvirkning på jorda enten vi vil eller ikkje. Det er faktisk tvil om vi i det heile hadde greidd å ødelagt jorda med alle våre atomvåpen. Naturen hadde nok gått sin gang alikevel og evolusjonen likeså, kanskje dog utan meir menneskelig påvirkning.

Er ganske sikker på at alt som skjer av naturlig utvikling framover mot 2012 vil verte tilegna det som skal skje i 2012. Det er ikkje sikkert at det skjer eit magnetiske polskifte. Tipper at mange vil komme med enda ein ny dommedag osv etter 2012 oxo, ganske sikkert basert på ein eller anna maya-kalender.
isen på nord polen vil ikke påvirke vann nivået for mye fordi at der er berre is å vulumet til den sien vil jo minke. er isen i sydpolen som vil gjøre at havet stiger fordi at det meste av isen der ligger på land. denne isen som ligger på land vil smelte å gå ut i havet å gjøre at vannet blir høyere. fordi at vulumet av den isen på sydpolen ikke alerede ligger i havet.

dette forsøket kan du gjøre selv med å ha 2 skåler.1 stein og 2 like store is biter
du legger ein stein i den andre og ingen ting i den ene.
fyller halve skålen med vann (vann nivået må ikke overstige steinen så steinen må være son passe stor). så vann nivået er like høyt i begge skåler.
ha 2 helst lika store isklomper. men ikke noen pittesmå som man har i vanlige glass
legg den ene isklompen over steinen å den andre berre i vannet i skålen.

den uten stein er nordpolen å den med stein er sydpolen.
det du vil merke er at vannet med ingen stein har minst mulig stigning.
den med steinen vil ha ein stor stigning i vann nivået.

dette er det som skjer i verden nå.
Antall ord: 411
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links