Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterDen globale oppvarmingen..Ny data.

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

alien
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 17 Apr 2006 14:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rogaland
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av alien »

2012 er bare et tall, det er ingen beviser på dommedag er d året, hvis dere vet vem nostredamus er så spådde han en domme dag i 1999, bare nå er han 7 år fårsinket
Antall ord: 37
haaki ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

alien skrev:2012 er bare et tall, det er ingen beviser på dommedag er d året, hvis dere vet vem nostredamus er så spådde han en domme dag i 1999, bare nå er han 7 år fårsinket
eg såg den dokumentaren.
det merklige er at alle spådomer han har kommet med stemmer helt frem til rett før og etter 2000 alle spådomene hans etter det stemmer ikke. i følge han sku vell 3 verdens krigen starta rundt 1999 eller noe? så etter det sku nesten hele verden bli utsletta. så etter 3 verdenskrigen sku det være fred i mange 100år eller no. men ikke noe av det har skjedd enda
Antall ord: 119
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
evamystikk
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 27 Feb 2006 15:10
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Avsides

Innlegg av evamystikk »

Dj_Devil skrev:
alien skrev:2012 er bare et tall, det er ingen beviser på dommedag er d året, hvis dere vet vem nostredamus er så spådde han en domme dag i 1999, bare nå er han 7 år fårsinket
eg såg den dokumentaren.
det merklige er at alle spådomer han har kommet med stemmer helt frem til rett før og etter 2000 alle spådomene hans etter det stemmer ikke. i følge han sku vell 3 verdens krigen starta rundt 1999 eller noe? så etter det sku nesten hele verden bli utsletta. så etter 3 verdenskrigen sku det være fred i mange 100år eller no. men ikke noe av det har skjedd enda
jeg tror krigen som det er så mye omtale om på tv'n nå, er starten på den 3.verdenskrig jeg.. så nostradamus har rett, bare litt forsinket som sagt.. :) MIN teori.
Antall ord: 154
When Hell Is Full, The Dead Will Walk The Earth..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 262
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Innlegg av Dragonheart »

nasa sier at det vil vere for varmt på jorden i 2090 til at menesker kan bo her grunnet global oppvarming. men at det har noe med 2012 og gjøre tror jeg neppe
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Dj_Devil skrev:eg såg den dokumentaren.
det merklige er at alle spådomer han har kommet med stemmer helt frem til rett før og etter 2000 alle spådomene hans etter det stemmer ikke. i følge han sku vell 3 verdens krigen starta rundt 1999 eller noe? så etter det sku nesten hele verden bli utsletta. så etter 3 verdenskrigen sku det være fred i mange 100år eller no. men ikke noe av det har skjedd enda
Nostradamus har ikke hatt så bemerkelsesverdige spådommer, hverken før eller etter tusenårsskiftet.
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Berat---
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 02 Okt 2006 20:06
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sarpsborg

Innlegg av Berat--- »

Altså det om polene er fullt muligt det er gått LANGT tid siden dem EGENTLIGT skulle skifte.dette har skjedd mange ganger før og vil skje igjen.dere kan ikke si yeah right dette kan umulig skje om 8 år.Åjo det kan det , det kan skje når som helst pga den tiden den egentligt skulle skifte er gått såå.. men det om 2012 sier ikke at det bare blir "dommedag".
Dem sier at det kan skje pga hvis polene skifter for fort da vil vi sannsynligvis bli utslettet.
Men går den i "normal" hastighet , hva det nå er så vil vi overleve.
Og om 2012 så påstår maya folket at menneskene vil skifte meninger og oppfatning av verden.Tror dem sier at vi vil gå over til en "god" tid , og dette er en dårlig som dere ser alt terror osv.
Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Berat--- skrev:Altså det om polene er fullt muligt det er gått LANGT tid siden dem EGENTLIGT skulle skifte.dette har skjedd mange ganger før og vil skje igjen.dere kan ikke si yeah right dette kan umulig skje om 8 år.Åjo det kan det , det kan skje når som helst pga den tiden den egentligt skulle skifte er gått såå.. men det om 2012 sier ikke at det bare blir "dommedag".
Dem sier at det kan skje pga hvis polene skifter for fort da vil vi sannsynligvis bli utslettet.
Men går den i "normal" hastighet , hva det nå er så vil vi overleve.
Og om 2012 så påstår maya folket at menneskene vil skifte meninger og oppfatning av verden.Tror dem sier at vi vil gå over til en "god" tid , og dette er en dårlig som dere ser alt terror osv.
Magnetfeltet monitoreres hele tiden. En antar at dersom det skjer noe så vil nordpolen havne under sydafrika. Det er jo ikke en flipp, men en forskyvning.
Antall ord: 178
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Re: Den globale oppvarmingen..Ny data.

Innlegg av Atmi »

Magician skrev:Ny data fra Nasa (USA space agency) sateliter viser at det er en ekselarasjon på nivå av is smelting i grønnland siden 2004.
En total is smelting på nord og sør polen fører til at den globale hav nivået går opp 6.5 meter.

Har dette noe med 2012 å si? :mozilla_wink:
2012 er bare et nytt årstall fordi de ikke så at noe skjedde i 1999 som var det tidligere brukte årstallet.

Så.. vel. tiden vil vise. Jeg har ikke tenkt å rømme til noen bakketopp ihvertfall, ikke dypt inn i skogen heller. det er helt sikkert.

Atmi
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Berat---
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 02 Okt 2006 20:06
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sarpsborg

Innlegg av Berat--- »

Polene skulle ha skiftet for lenge siden i følge forskere.Så det kan skje når som helst til dere som sier at vi som lever i dag bør ikke å bekymre oss .
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Berat--- skrev:Polene skulle ha skiftet for lenge siden i følge forskere.Så det kan skje når som helst til dere som sier at vi som lever i dag bør ikke å bekymre oss .
har du lest?
den skifter gradvis.. ikke son *poff* der var polane bytta...
Antall ord: 49
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 424
Startet: 09 Nov 2006 18:06
17

Innlegg av Tom_34 »

Dj_Devil skrev:
Berat--- skrev:Polene skulle ha skiftet for lenge siden i følge forskere.Så det kan skje når som helst til dere som sier at vi som lever i dag bør ikke å bekymre oss .
har du lest?
den skifter gradvis.. ikke son *poff* der var polane bytta...[/
quote]

Vel....tidligere har det har faktisk skjedd både plutselig og over flere tusen år.
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Tom_34 skrev:
Dj_Devil skrev:
Berat--- skrev:Polene skulle ha skiftet for lenge siden i følge forskere.Så det kan skje når som helst til dere som sier at vi som lever i dag bør ikke å bekymre oss .
har du lest?
den skifter gradvis.. ikke son *poff* der var polane bytta...
Vel....tidligere har det har faktisk skjedd både plutselig og over flere tusen år.
hvordan kan den magnetismen i magmaen i jordas indre berre bytta pol plutsligt. er ikke muligt (vil eg da tru). for da ville jorda blitt revet fra verandre... fordi at like poler vil treffe hverandre under en slik prosess. å alle vet hva som skjer når 2 like poler komme borti hverandre..
i såfall må alle store vulkaner sprengt samtidig på jordas overflate for å lette på dette trykket. og laget mange store nye vulkaner. og om alle vulkaner hadde sprengt samtidig så hadde det vert en miljø katastrofe. iogmed at eit vulkan utbrudd kan produsere lika mye gasser som alle menesker kan på eit år ca (om eg husker rett nå)..

må vert for mange tusen år siden det da.
Antall ord: 191
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

Dj_Devil skrev:
hvordan kan den magnetismen i magmaen i jordas indre berre bytta pol plutsligt. er ikke muligt (vil eg da tru). for da ville jorda blitt revet fra verandre... fordi at like poler vil treffe hverandre under en slik prosess. å alle vet hva som skjer når 2 like poler komme borti hverandre..
i såfall må alle store vulkaner sprengt samtidig på jordas overflate for å lette på dette trykket. og laget mange store nye vulkaner. og om alle vulkaner hadde sprengt samtidig så hadde det vert en miljø katastrofe. iogmed at eit vulkan utbrudd kan produsere lika mye gasser som alle menesker kan på eit år ca (om eg husker rett nå)..

må vert for mange tusen år siden det da.
verdens undergang er nær...
Antall ord: 129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Antall ord: 31
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Berat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 02 Okt 2006 14:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sarpsborg

Innlegg av Berat »

hvordan kan den magnetismen i magmaen i jordas indre berre bytta pol plutsligt. er ikke muligt (vil eg da tru). for da ville jorda blitt revet fra verandre... fordi at like poler vil treffe hverandre under en slik prosess. å alle vet hva som skjer når 2 like poler komme borti hverandre..
i såfall må alle store vulkaner sprengt samtidig på jordas overflate for å lette på dette trykket. og laget mange store nye vulkaner. og om alle vulkaner hadde sprengt samtidig så hadde det vert en miljø katastrofe. iogmed at eit vulkan utbrudd kan produsere lika mye gasser som alle menesker kan på eit år ca (om eg husker rett nå)..

må vert for mange tusen år siden det da.
Ja jeg har lest.Ja hvis det går for fort kan mange mange dø,kanskje alle menneskene dør faktisk hvis det skjer for fort.Så du har rett der,men tingen er at polene skulle ha skiftet for mange år siden,jeg kan ikke si hvor lenge men det skulle ha skjedd.Dem har på en måte hoppet over,så dem sa det kan skje når som helst,men skjer det for fort ligger vi veldig tynt ann.Men seff mener ikke at det skjer over natten eller noe,eller kanskje det er mulig jeg vet ikke noe om det men det er det jeg har lest.
Antall ord: 232

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links