Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterDen globale oppvarmingen..Ny data.

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Orbiter skrev:Jeg mener global oppvarming er helt misforstått. (nøytral)Forskning viser at flere av planetene i vårt solsystem gjennomgår en radikal temperaturøkning, og jeg tviler veldig på at
Co2 utslipp eksiterer på andre planeter enn jorden. Jorden og hele solsystemet gjennomgår en naturlig prosess som VI får skylda for, og som vi selvfølgelig må betale dyrt for. Jeg tror denne naturlige prosessen vil føre til et økt havnivå og store landområder vil forsvinne, kanskje noe vi vil starte å se i 2012?
Fint alternativt syn på det hele.
Likevel må vi til tross redusere utslippene og forurensningen.
Det kan på ingen måte skade.
Antall ord: 114
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Orbiter skrev:Jeg mener global oppvarming er helt misforstått. (nøytral)Forskning viser at flere av planetene i vårt solsystem gjennomgår en radikal temperaturøkning, og jeg tviler veldig på at
Co2 utslipp eksiterer på andre planeter enn jorden. Jorden og hele solsystemet gjennomgår en naturlig prosess som VI får skylda for, og som vi selvfølgelig må betale dyrt for. Jeg tror denne naturlige prosessen vil føre til et økt havnivå og store landområder vil forsvinne, kanskje noe vi vil starte å se i 2012?
Det jeg har tillatt meg å utheve, vil jeg bare få presisere litt, selv om ditt syn ellers i posten er interressant nok, satt opp imot dette siste:
Jeg har fått inn 28.07. som dato i 2012 for dette. Sluttføringen av prosjektet er jeg ikke helt sikker på lenger, da jeg ser at Statskraft ennå er med i den siste anbudsrunden her..
Antall ord: 156
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trafik

Innlegg av trafik »

USAs tidligere visepresident Al Gore gir oss et engasjerende og tankevekkende bilde av fremtiden til vår planet - og sivilisasjon. Dette er dokumentaren alle må se i år. Filmen er en kraftig oppvekker som skjærer gjennom mytene og misforståelsene for å spre budskapet om at global oppvarming er en reell og alvorlig trussel. "En ubehagelig sannhet" får frem Gores overbevisende melding om at vi må handle nå dersom vi vil redde planeten. Hver og en av oss kan endre levemåten vår og bidra til løsningen.
filmen er kommet ut på dvd for utleie forie uke og bør ses.nesten alle vill få en aha opplevelse
her er lit mer omtale om filmen og trailer
http://www.filmweb.no/kino/article99044.ece
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

trafik skrev:USAs tidligere visepresident Al Gore gir oss et engasjerende og tankevekkende bilde av fremtiden til vår planet - og sivilisasjon. Dette er dokumentaren alle må se i år. Filmen er en kraftig oppvekker som skjærer gjennom mytene og misforståelsene for å spre budskapet om at global oppvarming er en reell og alvorlig trussel. "En ubehagelig sannhet" får frem Gores overbevisende melding om at vi må handle nå dersom vi vil redde planeten. Hver og en av oss kan endre levemåten vår og bidra til løsningen.
filmen er kommet ut på dvd for utleie forie uke og bør ses.nesten alle vill få en aha opplevelse
her er lit mer omtale om filmen og trailer
http://www.filmweb.no/kino/article99044.ece
Al Gore er politiker, - ikke forsker:
http://www.forskning.no/Artikler/2006/o ... 9776915.74

Bare litt balanse, trafik. :D
Antall ord: 148
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trafik

Innlegg av trafik »

at al gore er politikker vet jeg .at kansje det er noe feil iflmen er det sikker .likke siker som at forskere og så foradrer sanheten etter at nye fakte kommer på bordet.for det de viste i går gjerder ikke i dag .og forskre er ikke en gang enige med hevr andre .untat i år kom dem med at kilma endrige var meske skapte.så lang har dem blitt enige.jeg synes filmen legger mage fakta på bordet og al gore henter fakta fra forskre .jeg synes at filmen var en tanke vekker
her noe anet.men den er 1år gammel så det er ikke sikkert den gjelder idag.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=302435
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

ludoburgero : Du skulle faen meg vært statsminister ass!!! Men jeg ville sett at hasj som
rusmiddel i seg selv ville forekomme legalt ;P
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

ludoburgero : Du skulle faen meg vært statsminister ass!!! Men jeg ville sett at hasj som
rusmiddel i seg selv ville forekomme legalt ;P
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 327
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Tyfoner, øyer forsvinner i havet, orange snø i Russland,jordskjelv, folk drives på flukt,polendringer og ras og tsunami... Hvor lenge kan vi i det "kalde" nord sitte å fyre i peisen og lese om dette i avisene uten å selv bli noe særlig berørt???

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=159703

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=181327

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=159727
Antall ord: 72
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Har dere lagt merke til noen forunderlige detaljer med mennesket?

Her jeg ligger i kisten min (ja jeg vet at det ikke er stuerent ennå, men jeg er da kombinert vampyr\varulv) og funderer og filosoferer er det en del ting som ikke slutter å forbløffe meg:

Mennesket er satt sammen på den måten at jo mindre de slipper å bekymre seg for matauke, jakting og ting for å holde liv i seg og sine; desto mere ivrig blir de på å finne seg ting å bekymre seg over. Jo rikere og mette de blir, jo mere detaljert blir engstelsen for de minste små detaljer..

Har mennesket et skikkelig objekt til bekymring, fremskaffer de fakta og "forskningsresultater" på løpende bånd. Det pussige er at de rapporter og selvfølgelige naturligeste ting som går mot det som til enhver tid er på moten blir skyflet tilside med et hånflir: Skal man bekymre seg, så skal man gjøre det skikkelig. Nytter ihvertfall ikke å bare komme med vanlig løfting på øyenbrynene i det nordlige vesten..

Det kan virke upassende å nevne det i denne sammenheng, men ting henger sammen på denne vesle klumpen som kalles Tellus: Jo lengre syd man kommer på kloden, jo mindre verdi er det på livet til ett menneskekryp. Tilfeldig?

Jeg bekymrer meg mest om neste dråpe blod, og om solens drepende stråler. :D
Antall ord: 228
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 327
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Nostradamus skrev:Har dere lagt merke til noen forunderlige detaljer med mennesket?

Her jeg ligger i kisten min (ja jeg vet at det ikke er stuerent ennå, men jeg er da kombinert vampyr\varulv) og funderer og filosoferer er det en del ting som ikke slutter å forbløffe meg:

Mennesket er satt sammen på den måten at jo mindre de slipper å bekymre seg for matauke, jakting og ting for å holde liv i seg og sine; desto mere ivrig blir de på å finne seg ting å bekymre seg over. Jo rikere og mette de blir, jo mere detaljert blir engstelsen for de minste små detaljer..

Har mennesket et skikkelig objekt til bekymring, fremskaffer de fakta og "forskningsresultater" på løpende bånd. Det pussige er at de rapporter og selvfølgelige naturligeste ting som går mot det som til enhver tid er på moten blir skyflet tilside med et hånflir: Skal man bekymre seg, så skal man gjøre det skikkelig. Nytter ihvertfall ikke å bare komme med vanlig løfting på øyenbrynene i det nordlige vesten..

Det kan virke upassende å nevne det i denne sammenheng, men ting henger sammen på denne vesle klumpen som kalles Tellus: Jo lengre syd man kommer på kloden, jo mindre verdi er det på livet til ett menneskekryp. Tilfeldig?

Jeg bekymrer meg mest om neste dråpe blod, og om solens drepende stråler. :D
Ja folk elsker det..som en underholdning..
http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produ ... 962&rom=KS
Hva med virkeligheten?
http://www.nettavisen.no/verden/article885295.ece
Kansje naturen slår tilbake og renser seg som div kanalister hevder nå er i ferd med å skje?
Antall ord: 274
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Riegrot skrev:
Nostradamus skrev:Har dere lagt merke til noen forunderlige detaljer med mennesket?

Her jeg ligger i kisten min (ja jeg vet at det ikke er stuerent ennå, men jeg er da kombinert vampyr\varulv) og funderer og filosoferer er det en del ting som ikke slutter å forbløffe meg:

Mennesket er satt sammen på den måten at jo mindre de slipper å bekymre seg for matauke, jakting og ting for å holde liv i seg og sine; desto mere ivrig blir de på å finne seg ting å bekymre seg over. Jo rikere og mette de blir, jo mere detaljert blir engstelsen for de minste små detaljer..

Har mennesket et skikkelig objekt til bekymring, fremskaffer de fakta og "forskningsresultater" på løpende bånd. Det pussige er at de rapporter og selvfølgelige naturligeste ting som går mot det som til enhver tid er på moten blir skyflet tilside med et hånflir: Skal man bekymre seg, så skal man gjøre det skikkelig. Nytter ihvertfall ikke å bare komme med vanlig løfting på øyenbrynene i det nordlige vesten..

Det kan virke upassende å nevne det i denne sammenheng, men ting henger sammen på denne vesle klumpen som kalles Tellus: Jo lengre syd man kommer på kloden, jo mindre verdi er det på livet til ett menneskekryp. Tilfeldig?

Jeg bekymrer meg mest om neste dråpe blod, og om solens drepende stråler. :D
Ja folk elsker det..som en underholdning..
http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produ ... 962&rom=KS
Hva med virkeligheten?
http://www.nettavisen.no/verden/article885295.ece
Kansje naturen slår tilbake og renser seg som div kanalister hevder nå er i ferd med å skje?
Ja, du har nok rett - og Nero hadde rett den gangen: Brød og sirkus til folket! (underforstått: for da glemmer de den egentlige virkeligheten den stunden..)

Ellers:
Hva jeg mener om diverse kanaljer eller populært kallt "kanalister" og deres kanaliseringer kan diu lese nærmere om i f.eks. tråden: Jordens rensning i 2007 her på forumet..
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... &start=200
Men - kanskje min mening ikke passer inn i ditt maleri av: Døden bak do?

Jeg krøsser ingen - men jeg røyker ikke heller - drikker bare blod. :D
Antall ord: 374
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Tror det har noe for seg jeg.....synes det virker logisk at det er jorden som prøver å rense seg...Se på historien, det har skjedd veldig mange brå omveltninger i klimaet oppigjennom. Og de har hatt mere eller mindre katastrofale følger....Kanskje vi står i midt i ett slikt omveltning i klimaet nå?

Its her way our the dinosaur way....... :mozilla_wink:
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

suss24 skrev:Tror det har noe for seg jeg.....synes det virker logisk at det er jorden som prøver å rense seg...Se på historien, det har skjedd veldig mange brå omveltninger i klimaet oppigjennom. Og de har hatt mere eller mindre katastrofale følger....Kanskje vi står i midt i ett slikt omveltning i klimaet nå?

Its her way our the dinosaur way....... :mozilla_wink:
Dinosaurier, du..

Er det derfor du sitter på tomme banankasser med en tom bruskasse som salongbord? Bare venter på at vi tipper over..

Sånne folk som deg er sjarmerende synes jeg da, så sårbar for et kraftbitt fra meg. Forresten kan jeg vel bare fråtse ivei nå: Da vi er på vei mot stupet med rask fart, alle?

Stiller du deg ute i ett-tiden i natt, med lav utringning, - er jeg ikke sen å be. :D


Apropos:
Er det noen som husker den sekten på 70-tallet som kjøpte seg en svær farm i syden, byggde et kjempestilasje for å komme nær gud på den bestemte dagen som sjefsideologen deres hadde bestemt var dommedag?
For å minne dere på det: De gikk opp på dette vaklevorne byggverket sitt da dagen kom, - alle sammen ... og det skulle de jo ikke ha innlatt seg på: Det var ikke få likbbiler fullastet som kjørte sakte vekk derfra - lenge etter et utall ambulanser med de hardt skadde..

Tro kan flytte fjell sier man.. Jeg sier: Mon det?, - men la nå menneskene leve. :D
Antall ord: 249
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

hm.....og med sånne mennesker som meg så mener du hva lille vov? :mozilla_wink:
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

suss24 skrev:hm.....og med sånne mennesker som meg så mener du hva lille vov? :mozilla_wink:
Nei for all del sussa, vov'en mente bare at klimatister er litt sårbare.. Den som venter å gå mot undergangen bør ikke bli forbauset hvis det venter en varulv der inne..

Du er søt i ditt forsøk på å virke alvorlig - men den er vel litt for opplagt på fredagskvelden?

Jeg bare er sånn - flørtete og myk - helt til jeg biter til. :D
Antall ord: 85
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links