Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterDen globale oppvarmingen..Ny data.

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 327
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Nostradamus skrev:
Riegrot skrev:
Nostradamus skrev:Har dere lagt merke til noen forunderlige detaljer med mennesket?

Her jeg ligger i kisten min (ja jeg vet at det ikke er stuerent ennå, men jeg er da kombinert vampyr\varulv) og funderer og filosoferer er det en del ting som ikke slutter å forbløffe meg:

Mennesket er satt sammen på den måten at jo mindre de slipper å bekymre seg for matauke, jakting og ting for å holde liv i seg og sine; desto mere ivrig blir de på å finne seg ting å bekymre seg over. Jo rikere og mette de blir, jo mere detaljert blir engstelsen for de minste små detaljer..

Har mennesket et skikkelig objekt til bekymring, fremskaffer de fakta og "forskningsresultater" på løpende bånd. Det pussige er at de rapporter og selvfølgelige naturligeste ting som går mot det som til enhver tid er på moten blir skyflet tilside med et hånflir: Skal man bekymre seg, så skal man gjøre det skikkelig. Nytter ihvertfall ikke å bare komme med vanlig løfting på øyenbrynene i det nordlige vesten..

Det kan virke upassende å nevne det i denne sammenheng, men ting henger sammen på denne vesle klumpen som kalles Tellus: Jo lengre syd man kommer på kloden, jo mindre verdi er det på livet til ett menneskekryp. Tilfeldig?

Jeg bekymrer meg mest om neste dråpe blod, og om solens drepende stråler. :D
Ja folk elsker det..som en underholdning..
http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produ ... 962&rom=KS
Hva med virkeligheten?
http://www.nettavisen.no/verden/article885295.ece
Kansje naturen slår tilbake og renser seg som div kanalister hevder nå er i ferd med å skje?
Ja, du har nok rett - og Nero hadde rett den gangen: Brød og sirkus til folket! (underforstått: for da glemmer de den egentlige virkeligheten den stunden..)

Ellers:
Hva jeg mener om diverse kanaljer eller populært kallt "kanalister" og deres kanaliseringer kan diu lese nærmere om i f.eks. tråden: Jordens rensning i 2007 her på forumet..
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... &start=200
Men - kanskje min mening ikke passer inn i ditt maleri av: Døden bak do?

Jeg krøsser ingen - men jeg røyker ikke heller - drikker bare blod. :D
Ja jeg har lest den att og fram. Står veldig mye bra der.
Men en så brå omveltning med flere hendelser på så kort tid, klarer jeg ikke helt å fordøye.
Antall ord: 408
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Du er noe for deg selv Nostradamus, hehe...Men du må tenke det på denne måten; For noen kommer pessimismen helt naturlig :mozilla_tongue:
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Spurven
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 31 Jan 2007 10:10
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: kristiansand

Innlegg av Spurven »

Spurv her
Jeg har blitt fasinert av kvantefysikken de senere årene.
Einstein sa at alt er relativt.Jeg sier"Alt er logisk"
Jeg er av den oppfatning at kvantefysikken er"Gud"!En kjærlighetsenergi.
Det er altfor mye negativ energi her nede hos oss,så vi må øse ut så mye kjærlighet ut i universet slik at det blir positiv ladning på jorden.
Tankekraft er det største som fins.
Smil til verden og verden smiler til deg :mozilla_kiss: :mozilla_smile: :mozilla_innocent: :mozilla_wink:
Antall ord: 83
alt vel.koz,spurv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Spurven skrev:Spurv her
Jeg har blitt fasinert av kvantefysikken de senere årene.
Einstein sa at alt er relativt.Jeg sier"Alt er logisk"
Jeg er av den oppfatning at kvantefysikken er"Gud"!En kjærlighetsenergi.
Det er altfor mye negativ energi her nede hos oss,så vi må øse ut så mye kjærlighet ut i universet slik at det blir positiv ladning på jorden.
Tankekraft er det største som fins.
Smil til verden og verden smiler til deg :mozilla_kiss: :mozilla_smile: :mozilla_innocent: :mozilla_wink:
En viktig tanke. Og jeg tror du er på rett spor :)
Antall ord: 96
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 582
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Marielle*

Innlegg av *Marielle* »

Hvis for mye av isen på grønnland smelter og det smeltevannet blandes ut i havet kan faktisk den varmetilførende golfstrømmen stoppe pga ubalansen ferskvannet skaper og da vil vi i Europa rett og slett gå inn i en ny istid ..
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 588
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

Hecate skrev:
Berat--- skrev:Altså det om polene er fullt muligt det er gått LANGT tid siden dem EGENTLIGT skulle skifte.dette har skjedd mange ganger før og vil skje igjen.dere kan ikke si yeah right dette kan umulig skje om 8 år.Åjo det kan det , det kan skje når som helst pga den tiden den egentligt skulle skifte er gått såå.. men det om 2012 sier ikke at det bare blir "dommedag".
Dem sier at det kan skje pga hvis polene skifter for fort da vil vi sannsynligvis bli utslettet.
Men går den i "normal" hastighet , hva det nå er så vil vi overleve.
Og om 2012 så påstår maya folket at menneskene vil skifte meninger og oppfatning av verden.Tror dem sier at vi vil gå over til en "god" tid , og dette er en dårlig som dere ser alt terror osv.
Magnetfeltet monitoreres hele tiden. En antar at dersom det skjer noe så vil nordpolen havne under sydafrika. Det er jo ikke en flipp, men en forskyvning.
Gå in på 2007 03 15 ,, där finns en annan teori.
Antall ord: 192
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 138
Startet: 23 Jan 2007 13:03
17

Innlegg av Mick Wild »

Ikke bry dere om 2012....Ingenting kommer til å skje da.
Men ting kommer til å skje senere, store ting.
Antall ord: 18
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

Mick Wild skrev:Ikke bry dere om 2012....Ingenting kommer til å skje da.
Men ting kommer til å skje senere, store ting.
Okeeey, så hva mener du egentlig?
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Pøh...skjer mykje i 2012 oxo...blant anna ska eg heve ein skål for alle har frykta dette året...ynskje dere lykke til vidare med dei neste fryktbaserte frysningane...ein "kva var det eg sa"-skål for kvart enkelt politiske kålhue som ruller etter klimakvotetullet..."ynskje politikere dit pepparen gror"-skål...og ein "hipp hipp hurra"-skål for alle paranormale evner som viser seg å inneha eit snev av realitet i seg...
Antall ord: 77
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Hvorfor akkurat 2012... framtiden er ikke spikra...
og for all del.. istedenfor å vente så ta et valg... hva vil du være her i verden? en som verdsetter planeten og økossytemet eller grafser og bruker for å fore sitt lille ego?

Vi vet jo.. uansett om det er et mål for oss alle på et eller annet nivå... så er det en ting som avgjør når og hvordan vi skal nå målet: Våre valg, hvert eneste øyeblikk ;)
Antall ord: 81
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det er mer å frykte egentlig i 2007, da dette er et avslutningsår. Men en blir hu'gær'n av å tenke på sånt. Tenk heller på det en ønsker seg, fremfor alt som kan gå galt.
Antall ord: 38
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

snuppedilla skrev:Hvorfor akkurat 2012... framtiden er ikke spikra...
og for all del.. istedenfor å vente så ta et valg... hva vil du være her i verden? en som verdsetter planeten og økossytemet eller grafser og bruker for å fore sitt lille ego?

Vi vet jo.. uansett om det er et mål for oss alle på et eller annet nivå... så er det en ting som avgjør når og hvordan vi skal nå målet: Våre valg, hvert eneste øyeblikk ;)
Hvorfor faktisk, prøver du og trekke konklusjoner utifra sånn vi lever ''til dags dato'' vil du jo ikke komme noe langt lengre enn ''hvorfor akkurat'' uten og ane sammenhengen her. Fra universets første dag og oppmot har det vært ''her story'',
vi dukka opp og siden har det vært ''his story''.(100 000 år sida vi utvikla skrift)

Vell 2012 er slutten på historien, selfølgelig ikke i vår uendelige gregoriankalender
men derimot den calenderen som definerer den cosmiske planen vi har fått
i ære og ta del i (mayan calender'Tzolkin'). Vi vil enkelt og greit velge om menneskeheten skal leve videre eller drive oss selv til utryddning som vi er så ubevisst godt i gang med.
Jeg føler meg allikevell sikker på at kjærligheten vil vinne, lærdommen
er alerede til å ta på så sett igang.

Hva vil du være her i verden sier du?
Jeg sier heller, hva er du her i verden? Hva gjør du her i verden?
Etter du har blitt hjernevaska mener du da?
Ja hva vil DU være i denne verden ihop med
penger, skole, jobb, mord, forurensing, organisasjoner, løgn, fengsel, fattigdom, krig, grådighet, våpen, alt på grunn av? 1% av verdensbefolkning... De sitter og jatter seg
med deg meg og alle du kjenner. Dette finner vi oss i? Jeg vet om et ord som heter innse!

Dere vet det ikke selv engang, og hvis dere gjør. Hva i all verden er det du driver med? Hva gjør du for å ta tiltak? Feig, redd? HAHA, Hvorfor ta del i et ondskapsfullt system som baseres på grådighet, drap, ondskap, destruksjon og makt da?


Som videre igjen blir manipulert av media, tv, radio og internett, telefoner, brev. FALSK propaganda, regne løgner! Spør deg selv da, hva faen vil dem meg?
Hvor er empatien? kjærligheten? Samholdet? Humanismen?
Det er virkelig på tide for absolutt alle og ta et valg med et åpent sinn uavhening av
avhening tankegang og gjenkjente mønstre, slipp dere løs og ri bølgen.

Globaloppvarming, er det et tegn på onskap elr kjærlighet? Jeg bare spør...
Antall ord: 451

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

kraBat skrev:
snuppedilla skrev:Hvorfor akkurat 2012... framtiden er ikke spikra...
og for all del.. istedenfor å vente så ta et valg... hva vil du være her i verden? en som verdsetter planeten og økossytemet eller grafser og bruker for å fore sitt lille ego?

Vi vet jo.. uansett om det er et mål for oss alle på et eller annet nivå... så er det en ting som avgjør når og hvordan vi skal nå målet: Våre valg, hvert eneste øyeblikk ;)
Hvorfor faktisk, prøver du og trekke konklusjoner utifra sånn vi lever ''til dags dato'' vil du jo ikke komme noe langt lengre enn ''hvorfor akkurat'' uten og ane sammenhengen her. Fra universets første dag og oppmot har det vært ''her story'',
vi dukka opp og siden har det vært ''his story''.(100 000 år sida vi utvikla skrift)

Vell 2012 er slutten på historien, selfølgelig ikke i vår uendelige gregoriankalender
men derimot den calenderen som definerer den cosmiske planen vi har fått
i ære og ta del i (mayan calender'Tzolkin'). Vi vil enkelt og greit velge om menneskeheten skal leve videre eller drive oss selv til utryddning som vi er så ubevisst godt i gang med.
Jeg føler meg allikevell sikker på at kjærligheten vil vinne, lærdommen
er alerede til å ta på så sett igang.

Hva vil du være her i verden sier du?
Jeg sier heller, hva er du her i verden? Hva gjør du her i verden?
Etter du har blitt hjernevaska mener du da?
Ja hva vil DU være i denne verden ihop med
penger, skole, jobb, mord, forurensing, organisasjoner, løgn, fengsel, fattigdom, krig, grådighet, våpen, alt på grunn av? 1% av verdensbefolkning... De sitter og jatter seg
med deg meg og alle du kjenner. Dette finner vi oss i? Jeg vet om et ord som heter innse!

Dere vet det ikke selv engang, og hvis dere gjør. Hva i all verden er det du driver med? Hva gjør du for å ta tiltak? Feig, redd? HAHA, Hvorfor ta del i et ondskapsfullt system som baseres på grådighet, drap, ondskap, destruksjon og makt da?


Som videre igjen blir manipulert av media, tv, radio og internett, telefoner, brev. FALSK propaganda, regne løgner! Spør deg selv da, hva faen vil dem meg?
Hvor er empatien? kjærligheten? Samholdet? Humanismen?
Det er virkelig på tide for absolutt alle og ta et valg med et åpent sinn uavhening av
avhening tankegang og gjenkjente mønstre, slipp dere løs og ri bølgen.

Globaloppvarming, er det et tegn på onskap elr kjærlighet? Jeg bare spør...
Æh Krabat.. kan du prøve å formulere det på et annet vis. jeg ser her at du følger tanker men du gir ikke helt sammenheng..

Jeg sliter litt med hvordan jeg skal besvare dette hehe.. her er mange momenter satt sammen ala "Counsious writing". Forøvrig en egen måte å skrive på faktisk ;)

Hvis jeg skal prøve å besvare utifra hva jeg har skjønt.. så kan man ikke sitte og vente på en dato for å endre.. vi skulle ha endret og blitt bevisste uavhengig av en være eller ikke være dato.. forøvrig er det et utall dommedagsdatoer som ikke har gått i oppfyllelse.

Jeg lurer... ligger det en liten allviter i deg som antar å eie sannheten for meg også? det er første "felle" i illusjonen du kaller livet ;) Hva vet du om hva jeg har tenkt, oppdaget og likegjerne fått åpenbart?

Og Maja kalenderen.. er den svaret på fremtiden... ? Da foreslår jeg at du går dypt dypt i d in sjel og ser på begrepet som heter TID.. hva er det og hva forteller det da om fortid, nåtid og fremtid og koble det tanken om at alt er Ett... ser du da spiralen.. ser du kanskje at vi kan fint kun ha et Nå, øyblikket Nå og her kan du, ergo fjerne fortid, nåtid og fremtid som separate.. og en illusjon. Mange finner et slikt aspekt, "bilde" vanskelig å fatte med hva det innebærer av andre ting.. som hvem du er og hva du Er.. og hva er rett/galt, ondt/godt... meninga med livet rett og slett ;)

Derfor sier jeg at fremtiden er ikke spikret.. ikke som en trøst for elendigheten jeg observerer hva som skjer i illusjonen som også er nødevndig for at vi skal gjennom og være i ett med en prosess, være prosessen.. men som et spark til at du hvert eneste Nå skal foreta et valg fordi du vil ha en viss type "framtid"... ikke en servert av andres sannheter... men en du ser på som din sannhet akkurat Nå...
Antall ord: 805
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

Snuppedilla.
Det kan forbli din mening intil du vet hva jeg snakker om :mozilla_smile: leser bare tvil omgående tilbakemeldingen din, det var ikke det jeg var ute etter, men ikke spør meg så fælt i detalj, spør meg om hvor jeg har fått min informasjon om dette fra! Ja, jeg har min sikkerhet rundt dette og det er ikke min sikkerthet du er ute etter, men din.
Og nei jeg kan ikke reformulere meg på noen som helst måte verken for deg elr andre.
Hehe jepp du leser tankene mine når jeg skriver dette ihvertfall, leser ikke jeg dine?
Bevisst skriving går derimot av seg selv uten tanker.
Tanker er bare iveien for det jeg snakker om her, spessielt når det kommer til vår tvil rundt dette, det blir som en blindvei så sitter vi på vært vårt sted og tror vi vet best begge 2, + tilbake meldinga di motsa kun i din tvil ovenfor din mangel på kunskap rundt tema, du overgikk meg ikke med en oppgradert forklaring av min versjon som du i såtilfelle burde kunne tilbytt men isteden skeptisere meg på lite grunnlag sånn jeg ser det. Dette er fullt bevist så sett igang og gjør din research på look out for din sikkerhet med engang!

Kan jo legge ut en del intresange linker som er gull verdt og gi oppmerksomhet til for ALLE! Det vil også hjelpe deg/dere til og forstå hva jeg sikter til. Så se, håper jeg har sagt mitt intil du har sett hva jeg snakker om :mozilla_wink:

2012 informasjon
2004:
del 1 http://video.google.com/videoplay?docid ... gold+north
del 2 http://video.google.com/videoplay?docid ... gold+north

2003:
del 1 http://video.google.com/videoplay?docid ... 9634411366
del 2 http://video.google.com/videoplay?docid ... 2011883927
del 3 http://video.google.com/videoplay?docid ... 3236445484

http://www.mayanmajix.com
http://www.mayanmajix.com/TZOLKIN/index.php

Free energi
http://video.google.com/videoplay?docid ... q=nazi+ufo

Diverse
http://www.freedom-fight.net/liberty
http://video.google.ca/videoplay?docid= ... ancer+cure
http://video.google.com/videoplay?docid ... 9022&hl=es
http://video.google.com/videoplay?docid ... 4544080844
http://video.google.com/videoplay?docid ... 2401&hl=en
Antall ord: 387

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links