Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenKulelyn????

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Krull - sluttet

Kulelyn????

Innlegg av Krull - sluttet »

Da jeg gikk i 9 ende klasse på ungdomskolen, så var vi på klassetur til botnviken skysstasjon på haukelifjellet.

Dette er midt i mellom Haugesund og Oslo.

Vi hadde snøball krig utenfor, da alle fikk øye på en sterkt lysende kule, som først stod i ro, men som deretter med økende hastighet gikk oppover i lufta og forsvant.
Ikke en lyd!

Fargen på kula var etter min hukommelse sterkt lyseblå på en måte.
Det er vanskelig å si egentlig.

Vi sprang og fortalte dette til læreren vår, og han sa at det kanskje kunne være et kulelyn.

Noen meninger om dette?
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 582
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

naj inte egentlig.

men jeg saa et kulelyn for saann 10 aar sia ellerno, jeg var
paa en liten ferie paa jessheim, hvor det da kom litt uvaer, og det
var saann uvaer jeg ikke er/var vant med, saa jeg satt ute paa verandaen
aa saa paa.
Satt aa venta paa neste lystglimtet og for aa hoere lyden,
da jeg saa et lys i form av ei kule som bevegde seg helt snaalt,
det var saa kult, jeg ble bare skikkelig oppspilt.
Men det er saa lenge siden at jeg har mista minnet om det ...
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 298
Startet: 12 Aug 2005 15:13
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hallinka »

jeg dummer meg kanskje litt ut nå, men aldri vært min sterke siden dette her: Hva er egentlig et kulelyn?
Antall ord: 21
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

hallinka skrev:jeg dummer meg kanskje litt ut nå, men aldri vært min sterke siden dette her: Hva er egentlig et kulelyn?
"Kulelyn observeres vanligvis i forbindelse med annet tordenvær. Det observeres både innendørs og utendørs. Et typisk kulelyn har en størrelse omtrent som en appelsin og «lever» i noen sekunder. Det er også observert kulelyn med en diameter på omkring én meter og med en levetid på opptil flere minutter!.."

Teksten er tatt ut fra en lengre tekst om er her: http://www.nysgjerrigper.no/Artikler/1052046539.65

Må bare legge til at jeg ikke vet stort om det selv, men har hørt en historie om en som har sett en slags lysende ball bevege seg i hodehøyde langs bakken. Det ble observert en plass i England. Veldig merkelig og spennende igrunn :-k
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Re: Kulelyn????

Innlegg av paraunormal »

Krull skrev:Da jeg gikk i 9 ende klasse på ungdomskolen, så var vi på klassetur til botnviken skysstasjon på haukelifjellet.

Dette er midt i mellom Haugesund og Oslo.

Vi hadde snøball krig utenfor, da alle fikk øye på en sterkt lysende kule, som først stod i ro, men som deretter med økende hastighet gikk oppover i lufta og forsvant.
Ikke en lyd!

Fargen på kula var etter min hukommelse sterkt lyseblå på en måte.
Det er vanskelig å si egentlig.

Vi sprang og fortalte dette til læreren vår, og han sa at det kanskje kunne være et kulelyn.

Noen meninger om dette?
I en artikkel på Wikipedia stod det litt om kulelyn og at det hyppigst blir observert på kysten av sørlandet, og haugesund kan vel sies å være der, så jeg har iallefall troa på at det var et kulelyn.
http://no.wikipedia.org/wiki/Kulelyn
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 298
Startet: 12 Aug 2005 15:13
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hallinka »

Takk og takk! Ganske spennende det her!
Antall ord: 7
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Baronen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 241
Startet: 30 Jul 2005 23:43
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skogly

Innlegg av Baronen »

paraunormal skrev:
hallinka skrev:jeg dummer meg kanskje litt ut nå, men aldri vært min sterke siden dette her: Hva er egentlig et kulelyn?
"Kulelyn observeres vanligvis i forbindelse med annet tordenvær. Det observeres både innendørs og utendørs. Et typisk kulelyn har en størrelse omtrent som en appelsin og «lever» i noen sekunder. Det er også observert kulelyn med en diameter på omkring én meter og med en levetid på opptil flere minutter!.."

Teksten er tatt ut fra en lengre tekst om er her: http://www.nysgjerrigper.no/Artikler/1052046539.65

Må bare legge til at jeg ikke vet stort om det selv, men har hørt en historie om en som har sett en slags lysende ball bevege seg i hodehøyde langs bakken. Det ble observert en plass i England. Veldig merkelig og spennende igrunn :-k
Hvordan kan det bevege seg i hodehøyde langs bakken?
Det fløy da med andre ord?
Antall ord: 160
Bare en uvitende person vender seg imot hva et oppriktig og logisk sinn har oppdaget

-Baronen-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Baronen skrev:
paraunormal skrev:
hallinka skrev:jeg dummer meg kanskje litt ut nå, men aldri vært min sterke siden dette her: Hva er egentlig et kulelyn?
"Kulelyn observeres vanligvis i forbindelse med annet tordenvær. Det observeres både innendørs og utendørs. Et typisk kulelyn har en størrelse omtrent som en appelsin og «lever» i noen sekunder. Det er også observert kulelyn med en diameter på omkring én meter og med en levetid på opptil flere minutter!.."

Teksten er tatt ut fra en lengre tekst om er her: http://www.nysgjerrigper.no/Artikler/1052046539.65

Må bare legge til at jeg ikke vet stort om det selv, men har hørt en historie om en som har sett en slags lysende ball bevege seg i hodehøyde langs bakken. Det ble observert en plass i England. Veldig merkelig og spennende igrunn :-k
Hvordan kan det bevege seg i hodehøyde langs bakken?
Det fløy da med andre ord?
Jess, slik jeg har forstått det så fløy det. Som det står i linkene er det ikke forsket mye på det, og jeg har ikke noen forestillinger om hvordan det er mulig.
Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links