Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenÅ våkne av at du faller

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 1962
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Å våkne av at du faller

Innlegg av Vilma »

Kom bare på noe morsomt jeg opplevde her om dagen. Det var tidlig på morgenen, og jeg lå og sov, og drømte.
Jeg drømte at jeg falt i lynende fart utfor et stup, og fikk et skikkelig sug i magen. Sikkert mange andre som har følt at de har rullet ut av sengen, men i virkeligheten ligger og sover, eller har falt ned fra en høy bygning eller et høyt sted. Jeg drømmer ofte at jeg faller, også våkner jeg alltid med et adrenalinkick.
Men denne gangen, jeg vet ikke hvorfor, så fikk jeg det for meg midt i fallet at jeg drømte (lucid dream) , at dette ikke var virkelig og at jeg ikke kom til å dø eller slå meg fordervet når jeg traff bakken.
Så istedenfor å våkne med høy puls, landet jeg med et rykk inne i min egen kropp. Og kroppen den sov, det merket jeg. Men jeg var besvist, og hørte stemmene til folk i andre rom. Ganske gøy. Skikkelig voldsomt det rykket når jeg våknet i kroppen. Akkurat som jeg landet med et brak. Så neste gang jeg faller, kommer jeg ikke til å være redd. . Drev mye på med uko for noen år siden. Fikk det ikke til da jeg prøvde, og da jeg sluttet å prøve, kom de spontant.
Hadde noen dårlige opplevelser så har det siste året lukket meg, og ikke hatt noen flere spontane. Men nå ser det ut til at jeg hadde en liten en. ;)
Det er jo også noen som sier at når man våkner ved et fall, så er det bare sjelen, eller jeget som returnerer til kroppen etter å ha vært på et annet plan.
Sist redigert av Vilma på 01 Nov 2006 23:50, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 296

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LunaWolfe
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 28 Aug 2006 17:13
17

Innlegg av LunaWolfe »

Tja, det kan jo hende du var på det drømmenivået, dit man noen ganger forflytter seg når man sovner. Det som hender der borte er like virkelig som det som hender her, så det gjelder å passe seg litt... Man må ikke forveksle drømmer med virkelighet, vettu... Jeg har vært over et par ganger, og opplevd ganske mye rart. Jeg ble bitt i foten av en slange der en gang, og jeg haltet i flere dager etterpå! Og det der med fallingen har skjedd ganske ofte. Det er skikkelig ekkelt noen ganger, det er som om jeg skal gå tvers igjennom senga!
Antall ord: 106
Tempus Fugit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

Åh det er så ekkelt... Hender jeg faller ned på gulvet fordi jeg rister sånn i det jeg tryner/faller i en eller annen drøm!
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 1962
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Hahahaha

Jeg synes egentlig den fallingen er dødsmorsom. Selv om jeg pleier å bli livredd, for jeg toro jo at jeg skal dø. Men etterpå er det bare et gedigent adrenalinkick, som jeg bare har lyst til å oppleve enda en gang \:D/
Antall ord: 41
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Jeg faller aldri.. Men slår meg selv i ansiktet, det greier jeg helt fint når jeg sover
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

Nienna.Melwasul skrev:Jeg faller aldri.. Men slår meg selv i ansiktet, det greier jeg helt fint når jeg sover
Haha! AU! Du må binde deg fast :mozilla_tongue: Neida...

Hahahaha

Jeg synes egentlig den fallingen er dødsmorsom. Selv om jeg pleier å bli livredd, for jeg toro jo at jeg skal dø. Men etterpå er det bare et gedigent adrenalinkick, som jeg bare har lyst til å oppleve enda en gang
Det er dritskummelt!!!!! Værtfall når man våkner forfjamsa på gulvet!

Drømmer spes at jeg jogger eller noe, også bam, så ligger jeg der!
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

*Lille* skrev:
Nienna.Melwasul skrev:Jeg faller aldri.. Men slår meg selv i ansiktet, det greier jeg helt fint når jeg sover
Haha! AU! Du må binde deg fast :mozilla_tongue: Neida...

Skulle gjerne gjort det.. ;P

Men har falt i drømmer, men gjerne følger dette slaget i ansiktet. Blir en venstrehook en gang i blant.
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

Nienna.Melwasul skrev:
*Lille* skrev:
Nienna.Melwasul skrev:Jeg faller aldri.. Men slår meg selv i ansiktet, det greier jeg helt fint når jeg sover
Haha! AU! Du må binde deg fast :mozilla_tongue: Neida...

Skulle gjerne gjort det.. ;P

Men har falt i drømmer, men gjerne følger dette slaget i ansiktet. Blir en venstrehook en gang i blant.
Våkner opp med blåmerker i trynet og greier... Hehe... Skikkelig rett ut fra en action movie!
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 1962
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

*Lille* skrev:
Nienna.Melwasul skrev:Jeg faller aldri.. Men slår meg selv i ansiktet, det greier jeg helt fint når jeg sover
Haha! AU! Du må binde deg fast :mozilla_tongue: Neida...

Hahahaha

Jeg synes egentlig den fallingen er dødsmorsom. Selv om jeg pleier å bli livredd, for jeg toro jo at jeg skal dø. Men etterpå er det bare et gedigent adrenalinkick, som jeg bare har lyst til å oppleve enda en gang
Det er dritskummelt!!!!! Værtfall når man våkner forfjamsa på gulvet!

Drømmer spes at jeg jogger eller noe, også bam, så ligger jeg der!
Hahaha, faller du bare om på en joggetur? Får håpe du ikke er sanndrømt eller noe. Det er jo ikke sunt å trene. Falle ned på gulvet ja. Kanskje ikke så deilig. Legg en madrass der kanskje. :mozilla_cool:
Antall ord: 141
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
€v@
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 74
Startet: 21 Aug 2006 22:28
17

Innlegg av €v@ »

Bruker ofte å slå meg selv i ansiktet med knyttneve, men det er nok ikke med vilje tror jeg.. :mozilla_undecided: ligger som oftest på ryggen og drømmer at jeg skal strekke meg etter noe som er forran meg, men så slapp i kroppen som jeg er når jeg sover så klarer jeg ikke å holde armene oppe i lufta så de bare denger ned i trynet mitt! :lol: hehe, nesten litt morsomt, men blir skikkelig forbanna der og da.

Våknet noen ganger av at jeg har falt ned fra, tja, gud vet hva, men har aldri truffet bakken i drømme. Våkner til med ett rykk og puls på alt for mye :D
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 1962
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

€v@ skrev:Bruker ofte å slå meg selv i ansiktet med knyttneve, men det er nok ikke med vilje tror jeg.. :mozilla_undecided: ligger som oftest på ryggen og drømmer at jeg skal strekke meg etter noe som er forran meg, men så slapp i kroppen som jeg er når jeg sover så klarer jeg ikke å holde armene oppe i lufta så de bare denger ned i trynet mitt! :lol: hehe, nesten litt morsomt, men blir skikkelig forbanna der og da.

Våknet noen ganger av at jeg har falt ned fra, tja, gud vet hva, men har aldri truffet bakken i drømme. Våkner til med ett rykk og puls på alt for mye :D
AU! Har aldri truffet bakken jeg heller, våkner idet jeg skal "gå inn for landing". Rart det der egenlig, for alle jeg kjenner har opplevd det å falle og våkne.
Antall ord: 145
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

Vilma skrev:
*Lille* skrev:
Nienna.Melwasul skrev:Jeg faller aldri.. Men slår meg selv i ansiktet, det greier jeg helt fint når jeg sover
Haha! AU! Du må binde deg fast :mozilla_tongue: Neida...

Hahahaha

Jeg synes egentlig den fallingen er dødsmorsom. Selv om jeg pleier å bli livredd, for jeg toro jo at jeg skal dø. Men etterpå er det bare et gedigent adrenalinkick, som jeg bare har lyst til å oppleve enda en gang
Det er dritskummelt!!!!! Værtfall når man våkner forfjamsa på gulvet!

Drømmer spes at jeg jogger eller noe, også bam, så ligger jeg der!
Hahaha, faller du bare om på en joggetur? Får håpe du ikke er sanndrømt eller noe. Det er jo ikke sunt å trene. Falle ned på gulvet ja. Kanskje ikke så deilig. Legg en madrass der kanskje. :mozilla_cool:
Hihi jeg er sanndrømt :mozilla_tongue: Eller, har hatt sanndrømmer ja, om død og ulykker. Grøss... Men heldigvis ikke hele tiden! liker ikke å drømme ting som skal skje..-.
Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jonette<3
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 199
Startet: 10 Mar 2006 19:00
18
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: Fetsund

Innlegg av Jonette<3 »

hihi, jeg har flere ganger drømt at jeg har hoppet høyt opp i lufta med superfart, og så detti nedover med et brak og landet på asfalt eller noe, litt merkelig, er akkurat som om i det øyeblikket man lander så våkner man :mozilla_tongue: litt stilig egentlig
Antall ord: 49
There's more between heaven and earth

Ida Jonette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

er ikke det et ganske normalt fenomen? falledrømmer.. ikke nødvendighvis tegn på UKO?

lest også at dette kan være veldig ofte vanlig type drøm som kjennetegner at man vokser.. barn til tenåring etc...?
Antall ord: 38
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 1962
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

snuppedilla skrev:er ikke det et ganske normalt fenomen? falledrømmer.. ikke nødvendighvis tegn på UKO?

lest også at dette kan være veldig ofte vanlig type drøm som kjennetegner at man vokser.. barn til tenåring etc...?
Jeg har hørt og lest at det er et tegn på at du har hatt en uko, bevisst eller ubevist. Jeg er ikke i en voksefase lenger tror jeg.... jeg tror iallefall på at det har noe med uko ol. å gjøre, men kan jo aldri vite. :mozilla_wink:
Antall ord: 90
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links