Jeg drømte at jeg falt i lynende fart utfor et stup, og fikk et skikkelig sug i magen. Sikkert mange andre som har følt at de har rullet ut av sengen, men i virkeligheten ligger og sover, eller har falt ned fra en høy bygning eller et høyt sted. Jeg drømmer ofte at jeg faller, også våkner jeg alltid med et adrenalinkick.
Men denne gangen, jeg vet ikke hvorfor, så fikk jeg det for meg midt i fallet at jeg drømte (lucid dream) , at dette ikke var virkelig og at jeg ikke kom til å dø eller slå meg fordervet når jeg traff bakken.
Så istedenfor å våkne med høy puls, landet jeg med et rykk inne i min egen kropp. Og kroppen den sov, det merket jeg. Men jeg var besvist, og hørte stemmene til folk i andre rom. Ganske gøy. Skikkelig voldsomt det rykket når jeg våknet i kroppen. Akkurat som jeg landet med et brak. Så neste gang jeg faller, kommer jeg ikke til å være redd. . Drev mye på med uko for noen år siden. Fikk det ikke til da jeg prøvde, og da jeg sluttet å prøve, kom de spontant.
Hadde noen dårlige opplevelser så har det siste året lukket meg, og ikke hatt noen flere spontane. Men nå ser det ut til at jeg hadde en liten en.

Det er jo også noen som sier at når man våkner ved et fall, så er det bare sjelen, eller jeget som returnerer til kroppen etter å ha vært på et annet plan.