Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Funnet svaret:
Boken heter "Return from Tomorrow", av George Richie.
På skolen pleide en lærer å lese fra en bok om en lege (tror han var lege)som levde under krigen. Han ble skadet, eller syk, og havnet på sykehus tror jeg. Så husker jeg ikke helt hva som skjedde, men han våkner iallefall, men oppdager at han ikke har noen kropp. Boken handler om hva han opplever på sin søken etter kroppen sin.Er ganske sikkert på at det er en sann historie, en selvbiografi.
Altså:
Bok
Mannlig lege(?)
Krig
Skadet eller syk
mister kroppen sin
må lete etter den.
Sann hstorie
det er det jeg husker .
Sist redigert av Vilma på 26 Nov 2006 15:31, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 110
Vilma skrev:På skolen pleide en lærer å lese fra en bok om en lege (tror han var lege)som levde under krigen. Han ble skadet, eller syk, og havnet på sykehus tror jeg. Så husker jeg ikke helt hva som skjedde, men han våkner iallefall, men oppdager at han ikke har noen kropp. Boken handler om hva han opplever på sin søken etter kroppen sin.Er ganske sikkert på at det er en sann historie, en selvbiografi.
Altså:
Bok
Mannlig lege(?)
Krig
Skadet eller syk
mister kroppen sin
må lete etter den.
Sann hstorie
det er det jeg husker .
Har ikke peiling. Men det du kan prøve er å google de stikkordene du husker, kanskje du får treff på nettopp den boken?
Hmmm ok. Jeg skal få noen som fortsatt går på skolen om å spørre læreren om hva boken heter. Har lurt på det i mange år, men aldri tatt meg sammen og spurt... Skal si fra hvis jeg finner det ut. :mozilla_laughing:
Antall ord: 45
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
Kan det være Dr. George Ritchie som hadde opplevelsen på hærens sykehus i 1943 pga lungebetennelse?
Bøkene hans er:
"Return from tomorrow" og
"Ordered to return: My life after dying."
Hmmm. Jeg tror kanskje det kan være den! Nå skal jeg minne min kontakt på skolen om å spørre læreren. Han glemmer det hele tiden.... Tusen takk! Selv om det kanskje ikke er den, høres den spennende ut. :mozilla_smile: