Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterFinner mennesker seg sjølv?

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Gjest

Finner mennesker seg sjølv?

Innlegg av Gjest »

lurer på om dere har nokon tanker om ka som vil sje med mennesker på jorda framover.

Trur dere at det vil tute å gå med kriger, hungersnød osv, som det har gjort i alle år eller trur dere at det er eit skifte som pågår til ein høgere bevisthet.

Mange meiner me går mot eit høgere bevisthetsplan og folk begynner å gå meir og meir mot opplysning, resultatet vil da være fred til slutt, og ordning på globale problemer.

Trur dere religioner vil forenes, og at me får ein felles plattform i betingelsesløs kjærlighet frå universet/Gud?

Eg er av den oppfatning at mennesker i bunn og grunn er kjærlighet, det er vårt sanne vesen, det er det me skal tilbake til, å finne vårt indre kilde av lys.

Trur dere at mennesker på jorda finner den kilden i seg sjølv?
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nettin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 88
Startet: 22 Jan 2006 21:08
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Moelv

Innlegg av Nettin »

håper nå selvfølgelig på fred osv da. :)
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

jeg tror ikke på at det noen gang kommer til å bli fred på jorden. skjer det, kommer det til å bryte ut en pest eller en dødelig sykdom, det er naturens måte å forhindre overbefolkning..
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Finner mennesker seg sjølv?

Innlegg av zind »

Hei Fuglfønix!

Min magefølelse sier at noe kommer til å skje for å skape balanse og jeg tenker de samme tankene som deg rundt dette..

Jeg tror mange har funnet kilden i seg selv allerede, og det finnes nok hundretusener som prøver å holde lyset for verden alene. Disse lysarbeiderne jobber også med å spre budskapet slik at man kanskje blir fler etterhvert, mange opplever også å "våkne" sakte men sikkert. Jeg vet også at mange lysarbeidere jobber på tvers av alle religioner, for de vet at de forskjellige skriftene bare inneholder en del av det samme budskapet og at
jorden skal gå fra tredje og inn i femte dimensjon, noe som betyr at vibrasjonsfrekvensen må økes..
Antall ord: 116
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kattavår
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 34
Startet: 04 Okt 2006 16:22
17

Re: Finner mennesker seg sjølv?

Innlegg av Kattavår »

FuglFønix skrev:lurer på om dere har nokon tanker om ka som vil sje med mennesker på jorda framover.

Trur dere at det vil tute å gå med kriger, hungersnød osv, som det har gjort i alle år eller trur dere at det er eit skifte som pågår til ein høgere bevisthet.
Har dessverre ikke mye tro på at en høyere bevissthet blant menneskeheten vil komme til å resultere i evig fred, nei. Hvor mange konfkikter pågår samtidig over hele planten, tro?
FuglFønix skrev: Mange meiner me går mot eit høgere bevisthetsplan og folk begynner å gå meir og meir mot opplysning, resultatet vil da være fred til slutt, og ordning på globale problemer.
FuglFønix skrev:Trur dere religioner vil forenes, og at me får ein felles plattform i betingelsesløs kjærlighet frå universet/Gud?
Nei. Det tror jeg ikke noe på. Jeg tror snarere at religionene kanskje kan bli det som fører hele menneskeheten rett i avgrunnen.
FuglFønix skrev:Eg er av den oppfatning at mennesker i bunn og grunn er kjærlighet, det er vårt sanne vesen, det er det me skal tilbake til, å finne vårt indre kilde av lys.
Det er en oppfatning jeg deler med deg, men ser dessverre at altfor mange mennesker er villige til å gå i døden for sin "Gud" og dessuten dra med resten av oss som ikke sverger til samme "Guden" som dem selv. Denne lengselen de har mot en kjærlighetskraft som er mye større enn dem selv, er noe de fleste av oss deler, enten den Guden kalles Gud, Allah, Buddah, Tor eller Odin eller hva den kalles. Globalt sett er det nok ikke så mange som betrakter sin "Gud" som utter lys og kjærlighet, men snarere en Gud som forlanger av dem at de skal gå i døden for den.
FuglFønix skrev:Trur dere at mennesker på jorda finner den kilden i seg sjølv?
Jeg tror at det "mulig" å finne denne kilden i seg selv! Skal en allikevel se litt mer praktisk på tingene, så er det over en milliard analfabete individer på denne planeten, og som ikke er i stand til å forstå - fordi de er analfabet - at de er frie til å tenke som de vil om Gud. Og dessuten for svært mange av disse analfabete individer, finnes det kun EN bok, en bok som de heller ikke kan lese slik den står, (kanskje heldigvis?), og heller får "boken" tolket av "prester" som er alt annet enn prester - men faktisk politikere.

Derfor har jeg pr. skrivende stund null tillit til at krigene noensinne vil komme til å stoppe og at en høyere bevissthet vil kunne nå en stilstrekkelig stor gruppe til at det vil ha noen effekt globalt.

Selv om jeg skulle ønske at dette var tilfellet, naturligvis.
Antall ord: 484

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 298
Startet: 12 Aug 2005 15:13
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hallinka »

Nei! Hadde vært ønskelig, men nei tror ikke det!
Antall ord: 10
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

livingdeaddoll skrev:jeg tror ikke på at det noen gang kommer til å bli fred på jorden. skjer det, kommer det til å bryte ut en pest eller en dødelig sykdom, det er naturens måte å forhindre overbefolkning..
Hmm det var negativt.

Av gammel erfaring så vil jo verden fortsette med problemer, men me kan ikkje se på den gamle erfaringa, me må jo tenke nytt.

Har høyrt at vist ca 65 000 mennesker på jorda blir opplyst så har ein kommet over den kritiske grensa, då går det berre framover. Veit ikkje heilt om eg trur på nett det, var eit lite tall synest eg.
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Re: Finner mennesker seg sjølv?

Innlegg av Gjest »

zind skrev:Hei Fuglfønix!

Min magefølelse sier at noe kommer til å skje for å skape balanse og jeg tenker de samme tankene som deg rundt dette..

Jeg tror mange har funnet kilden i seg selv allerede, og det finnes nok hundretusener som prøver å holde lyset for verden alene. Disse lysarbeiderne jobber også med å spre budskapet slik at man kanskje blir fler etterhvert, mange opplever også å "våkne" sakte men sikkert. Jeg vet også at mange lysarbeidere jobber på tvers av alle religioner, for de vet at de forskjellige skriftene bare inneholder en del av det samme budskapet og at
jorden skal gå fra tredje og inn i femte dimensjon, noe som betyr at vibrasjonsfrekvensen må økes..
Ja eg føler også at eg slipper taket heile tida, og at eg våkner sakte men sikkert
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RaggSokken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 239
Startet: 09 Des 2005 14:46
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av RaggSokken »

Våre auraer skal renses, endring i energien vil oppstå og harmoni vil blomstre
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Devina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 10 Okt 2006 18:57
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Re: Finner mennesker seg sjølv?

Innlegg av Devina »

"Å finne seg sjølv" fører tanken mot noko utafor seg sjølv...
noko som er ein annan stad, der ein sjølv ikkje er...

"å kjenne seg sjølv" vekkjer det indre og gir erkjennelse...
Antall ord: 35
Orda mellom menneske lagar bruer
mellom rom som før var åtskilde,
lagar felles mellomrom

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg tror religioner blir avskaffet snart. Kanskje ikke i våre levetid, men jeg lurer litt på om de krampetrekningene vi er vitne til i dag, er dødskrampene.
Jeg tror også folk blir flinkere til å ta vare på hverandre på sikt. Vi er ikke usårbare og det vil nok tiden vise at fokus på feil verdier er ris til egen bak- i det lange løp.
Mange er sjokkert og redde for utviklingen i samfunnet i dag. Er det ikke nødvendig at det skjer, slik at vi skal kunne få øynene opp for at forandringer må til? Noen må lære "the hard way" for å bli obs på sitt eget ego og balansere det. Dessverre har det blitt slik, men det er ikke for sent å endre på det.

Det er mye fokus på negative sider, som f.eks. at vi lever over evne fra og med i dag. Skulle vi ikke heller fokusere på at vi kan lære noe av det, og at det vil komme godt ut av lærdommen og erfaringene....vi er altfor dramatiske i våre levesett.... Livet er så enkelt at det blir vanskelig å leve.
Sist redigert av Hecate på 10 Okt 2006 21:22, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 194
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

JEg rota meg selv bort forlengst, sååååå..
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Seraphim
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 07 Nov 2005 22:36
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Seraphim »

Niks.
Det er en fin tanke, men så lenge det finnes egoisme (som alle har i større eller mindre grad, og som jeg tror det er umulig å kvitte seg helt med), vil aldri verden bli et fredelig og godt sted for alle.
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Seraphim skrev:Niks.
Det er en fin tanke, men så lenge det finnes egoisme (som alle har i større eller mindre grad, og som jeg tror det er umulig å kvitte seg helt med), vil aldri verden bli et fredelig og godt sted for alle.
Ja, du har tro på fremtiden, skjønner jeg :D
Jeg ser ikke poenget i å kvitte seg med egoet, men en kan balansere det eller overstyre det på en måte. Ego er en del av det å være menneske. Hvorfor ikke ta den utfordringen som er en del av hva menneskeerfaringen og dualiteten byr på?
Antall ord: 100
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Trøndergut
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 84
Startet: 29 Jul 2006 18:27
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av Trøndergut »

Jeg tror at mennesket vil bli mer opplyst, i den mening at vitenskapen vil sprenge stadig flere grenser. Dette kan medføre flere måter å løse våre innbyrdes problemer, blant annet krig, på. Jeg tror derimot desverre at dette ikke vil få slutt på krig og konflikter. Dette fordi krig og konflikt handler om at noen har mer enn andre, at andre vil ha det og at det er skjeve maktforhold og fordelinger av ressurser blant oss. Jeg tror dette vil eksistere så lenge som mennesket gjør det. Vi er den mest avanserte arten vår verden har skapt, men vi er også en del av systemet, på godt og vondt.Men jeg tror også at stadig flere vil arbeide for fred, og at man vil finne flere alternativer for å oppnå fred. Dette kan redusere konfliktene littegrann i hvertfall.
Antall ord: 142
MM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links