Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterFinner mennesker seg sjølv?

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Orbiter
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 24 Nov 2006 19:27
17

Innlegg av Orbiter »

Jeg tror hele verden står fremfor en kommende fachistisk verdensstat. En politistat hvor vi ser mindre og mindre frihet blandt folket. Vi vil komme til å se mange kriger og "terror"handlinger fremover. Verdenseliten vil da løse dette ved å innføre en verdensstat. Alt er planlagt, og det vil skje.
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Finner mennesker seg sjølv?

Innlegg av ludoburgero »

FuglFønix skrev:lurer på om dere har nokon tanker om ka som vil sje med mennesker på jorda framover.

Trur dere at det vil tute å gå med kriger, hungersnød osv, som det har gjort i alle år eller trur dere at det er eit skifte som pågår til ein høgere bevisthet.

Mange meiner me går mot eit høgere bevisthetsplan og folk begynner å gå meir og meir mot opplysning, resultatet vil da være fred til slutt, og ordning på globale problemer.

Trur dere religioner vil forenes, og at me får ein felles plattform i betingelsesløs kjærlighet frå universet/Gud?

Eg er av den oppfatning at mennesker i bunn og grunn er kjærlighet, det er vårt sanne vesen, det er det me skal tilbake til, å finne vårt indre kilde av lys.

Trur dere at mennesker på jorda finner den kilden i seg sjølv?
Slikt med høyere bevissthet har blitt sagt i alle år, men det er sant at vi er mer åpne nå. Tingen er bare at noen VIL ha oss til å tenke materialistisk, for det er slik "verden går rundt". Penger styrer for mye. Og historien gjentar seg. Alltid.

Jeg tror ikke religioner vil forenes. Det er større skille og større kontraster nå enn noensinne. Mange vil uttrykke seg og føler seg ubetydelige, ettersom verdens befolkning bare ekspanderer. Alle vil bli noe spesielt. Og reality-TV og disse "15 minutters berømmelsene" bare skyver mer brensel under bålet. Vi vil vise at vi er noe spesielt, at vi er oss selv. Og ofte, i en verden som dette, vil mange falle utfor og få følelsen av at de ikke selv "vet hvem de er". Mange tar feil av dette, og tror de er det de er utdannet til, eller det yrket de har, den religionen de er medlem av, eller vennegjengen... eventuelt musikken de hører på. Alle har dette ekstreme identifiseringsbehovet.

Jeg er sikker på at mange mennesker finner seg selv, men at de ikke vet hva det innebærer. Og de som vet hva det innebærer, finner seg selv uansett.
Det er nettopp slik en finner seg selv: når en vet hva det er å være seg selv.
Se inni seg selv. Gå dypere og søke visdom inneifra.
Ikke assosiere alt rundt seg til seg selv, annet enn å vite at naturen er en del av deg, og at du er en del av naturen. Evnen til å se ting fra et annet perspektiv, kunne gå ut av seg selv og inn igjen. Se seg selv fra "andres" øyne, forstå at ingen er noe annet enn seg selv. Hvor enn absurd det kan høres ut da. Vanskelig å beskrive.
Blæh. Jeg er trøtt. Glem det :D
Antall ord: 471
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Undring
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 60
Startet: 24 Sep 2006 21:17
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund

Innlegg av Undring »

Jeg tror sterkt og inderlig på en happy ending!
;)
Antall ord: 9
Jorden er vakker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Oda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 115
Startet: 19 Feb 2007 18:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Oda »

Vi tar vel det som det kommer... Ingen har vel et svar på det?
Antall ord: 14
Det er min mening, du kan velge å høre på den eller drite i den...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 138
Startet: 23 Jan 2007 13:03
17

Re: Finner mennesker seg sjølv?

Innlegg av Mick Wild »

FuglFønix skrev:lurer på om dere har nokon tanker om ka som vil sje med mennesker på jorda framover.

Trur dere at det vil tute å gå med kriger, hungersnød osv, som det har gjort i alle år eller trur dere at det er eit skifte som pågår til ein høgere bevisthet.

Mange meiner me går mot eit høgere bevisthetsplan og folk begynner å gå meir og meir mot opplysning, resultatet vil da være fred til slutt, og ordning på globale problemer.

Trur dere religioner vil forenes, og at me får ein felles plattform i betingelsesløs kjærlighet frå universet/Gud?

Eg er av den oppfatning at mennesker i bunn og grunn er kjærlighet, det er vårt sanne vesen, det er det me skal tilbake til, å finne vårt indre kilde av lys.

Trur dere at mennesker på jorda finner den kilden i seg sjølv?


Alt det du sa der kommer til å skje.
Men det kommer til å ta lang tid.
Egentlig skulle mennesket vært i den nye bevisstheten allerede, det har tatt for lang tid.
Men det finnes mennesker i norge, som gjennom drømmens kunskap, hjelper mennesker til det neste bevissthets-stadiet.
De holder drømmekurs på Hamar, og folk som virkelig har lyst til å lære mer om universet og seg selv er velkommen.

Nå kommer det flere og flere som går på drømmekurs, og ting utvider seg. Og når mange nok lærer seg kunnskapen om drømmer, så vil resten følge med.
Antall ord: 262
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 138
Startet: 23 Jan 2007 13:03
17

Re: Finner mennesker seg sjølv?

Innlegg av Mick Wild »

Kattavår skrev:
FuglFønix skrev:lurer på om dere har nokon tanker om ka som vil sje med mennesker på jorda framover.

Trur dere at det vil tute å gå med kriger, hungersnød osv, som det har gjort i alle år eller trur dere at det er eit skifte som pågår til ein høgere bevisthet.
Har dessverre ikke mye tro på at en høyere bevissthet blant menneskeheten vil komme til å resultere i evig fred, nei. Hvor mange konfkikter pågår samtidig over hele planten, tro?
FuglFønix skrev: Mange meiner me går mot eit høgere bevisthetsplan og folk begynner å gå meir og meir mot opplysning, resultatet vil da være fred til slutt, og ordning på globale problemer.
FuglFønix skrev:Trur dere religioner vil forenes, og at me får ein felles plattform i betingelsesløs kjærlighet frå universet/Gud?
Nei. Det tror jeg ikke noe på. Jeg tror snarere at religionene kanskje kan bli det som fører hele menneskeheten rett i avgrunnen.
FuglFønix skrev:Eg er av den oppfatning at mennesker i bunn og grunn er kjærlighet, det er vårt sanne vesen, det er det me skal tilbake til, å finne vårt indre kilde av lys.
Det er en oppfatning jeg deler med deg, men ser dessverre at altfor mange mennesker er villige til å gå i døden for sin "Gud" og dessuten dra med resten av oss som ikke sverger til samme "Guden" som dem selv. Denne lengselen de har mot en kjærlighetskraft som er mye større enn dem selv, er noe de fleste av oss deler, enten den Guden kalles Gud, Allah, Buddah, Tor eller Odin eller hva den kalles. Globalt sett er det nok ikke så mange som betrakter sin "Gud" som utter lys og kjærlighet, men snarere en Gud som forlanger av dem at de skal gå i døden for den.
FuglFønix skrev:Trur dere at mennesker på jorda finner den kilden i seg sjølv?
Jeg tror at det "mulig" å finne denne kilden i seg selv! Skal en allikevel se litt mer praktisk på tingene, så er det over en milliard analfabete individer på denne planeten, og som ikke er i stand til å forstå - fordi de er analfabet - at de er frie til å tenke som de vil om Gud. Og dessuten for svært mange av disse analfabete individer, finnes det kun EN bok, en bok som de heller ikke kan lese slik den står, (kanskje heldigvis?), og heller får "boken" tolket av "prester" som er alt annet enn prester - men faktisk politikere.

Derfor har jeg pr. skrivende stund null tillit til at krigene noensinne vil komme til å stoppe og at en høyere bevissthet vil kunne nå en stilstrekkelig stor gruppe til at det vil ha noen effekt globalt.

Selv om jeg skulle ønske at dette var tilfellet, naturligvis.

Du mangler kunnskap om mennesket min venn:)

Mennesker er på veg inn i en høyere bevisthet. Men det kommer til å ta tid.
Men det er en organisasjon i Norge som jobber med å hjelpe folk til å få høyere bevissthet, gjennom drømmer.
Og hvis mange nok folk får høyere bevissthet, så vil resten følge etter.
Antall ord: 546
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 370
Startet: 14 Apr 2007 20:05
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fantasia;)
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av freespirit »

Jeg tar det heeeeelt med ro:)
Dere skjønner i 2080 kommer det noen som har bodd inne i jorda! De kommer å gir oss madragenes godhetsbrygg! Da blir vi alle sammen glade og lykkelige, og alt blir bare fred!
brygget hjelper på blomsterne også! Så alt blir bare grønt of fint:)
Dette har min gode venn Margit Sandemo fortalt meg:P

*La meg leve i trua!*
Antall ord: 67
Æ e ækte finnmarking!!:D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Er det mulig for mennesket å overkomme seg selv?
Antall ord: 8
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 370
Startet: 14 Apr 2007 20:05
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fantasia;)
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av freespirit »

snuppedilla skrev:Er det mulig for mennesket å overkomme seg selv?
nøyaktig mener du med det? Tror ikke jeg forsto helt hva du ville fram til..
Antall ord: 26
Æ e ækte finnmarking!!:D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

En må overkomme en god del ego-egenskaper og kunne ha et balansert forhold til sitt ego, som Hecate nevner skal det bli mulig med et slags utopi....
så lenge mitt er mitt og ditt er mitt, jeg vil ha det du har og mere enn deg.. konkurranse og tendens til å ødelegge/drepe forhindre for å tilfredstille seg selv er dette vanskelig å få gjort i en fei...

og dette må skje på individuelt nivå og det kan ta tid.. mer enn 1 mnd... skjer det på kort tid så må det bety noe meget dramatisk...på verdensbasis.

selv om jeg endrer meg, så vil ikke min nabo være på samme nivå, denne må jo også gjennom noen viktig endringsmekanismer...
Antall ord: 119
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 138
Startet: 23 Jan 2007 13:03
17

Re: Finner mennesker seg sjølv?

Innlegg av Mick Wild »

Kattavår skrev:
FuglFønix skrev:lurer på om dere har nokon tanker om ka som vil sje med mennesker på jorda framover.

Trur dere at det vil tute å gå med kriger, hungersnød osv, som det har gjort i alle år eller trur dere at det er eit skifte som pågår til ein høgere bevisthet.
Har dessverre ikke mye tro på at en høyere bevissthet blant menneskeheten vil komme til å resultere i evig fred, nei. Hvor mange konfkikter pågår samtidig over hele planten, tro?
FuglFønix skrev: Mange meiner me går mot eit høgere bevisthetsplan og folk begynner å gå meir og meir mot opplysning, resultatet vil da være fred til slutt, og ordning på globale problemer.
FuglFønix skrev:Trur dere religioner vil forenes, og at me får ein felles plattform i betingelsesløs kjærlighet frå universet/Gud?
Nei. Det tror jeg ikke noe på. Jeg tror snarere at religionene kanskje kan bli det som fører hele menneskeheten rett i avgrunnen.
FuglFønix skrev:Eg er av den oppfatning at mennesker i bunn og grunn er kjærlighet, det er vårt sanne vesen, det er det me skal tilbake til, å finne vårt indre kilde av lys.
Det er en oppfatning jeg deler med deg, men ser dessverre at altfor mange mennesker er villige til å gå i døden for sin "Gud" og dessuten dra med resten av oss som ikke sverger til samme "Guden" som dem selv. Denne lengselen de har mot en kjærlighetskraft som er mye større enn dem selv, er noe de fleste av oss deler, enten den Guden kalles Gud, Allah, Buddah, Tor eller Odin eller hva den kalles. Globalt sett er det nok ikke så mange som betrakter sin "Gud" som utter lys og kjærlighet, men snarere en Gud som forlanger av dem at de skal gå i døden for den.
FuglFønix skrev:Trur dere at mennesker på jorda finner den kilden i seg sjølv?
Jeg tror at det "mulig" å finne denne kilden i seg selv! Skal en allikevel se litt mer praktisk på tingene, så er det over en milliard analfabete individer på denne planeten, og som ikke er i stand til å forstå - fordi de er analfabet - at de er frie til å tenke som de vil om Gud. Og dessuten for svært mange av disse analfabete individer, finnes det kun EN bok, en bok som de heller ikke kan lese slik den står, (kanskje heldigvis?), og heller får "boken" tolket av "prester" som er alt annet enn prester - men faktisk politikere.

Derfor har jeg pr. skrivende stund null tillit til at krigene noensinne vil komme til å stoppe og at en høyere bevissthet vil kunne nå en stilstrekkelig stor gruppe til at det vil ha noen effekt globalt.

Selv om jeg skulle ønske at dette var tilfellet, naturligvis.
Du må huske på at de analfabete du snakker om kan prate med og forstå andre mennesker.
Bare fordi man ikke kan lese betyr ikke at man ikke kan komunisere, og forstå, og tenke selv.

Bokstaver er den minst viktige formen for kommunikasjon.
Telepati er den viktigste her på jorden, men nå er det veldig få folk som kan telepati, pga at de lyver, og ikke er åpne.

Alle her, som vil få en fantastisk opplevelse av å "våkne"....Les boka "Det Virkelige Folket" av Marlo Morgan.

(alt som står i noka er faktisk sant, det vet jeg godt av egen erfaring).
Det kommer til å forandre livene deres.
Antall ord: 596
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links