Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisCannabis/Hamp

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

MikkelRev skrev:
BA skrev:Derfor er reklame for hamp ofte en skjult propaganda for å legalisere hasj og marihuana, sponset av de som sitter med pengene og er bakmenn i narkotikatrafikken.
Nei, de skume mørkemenn ville nok ha tapt penger på en legalisering iom at "dealere" ville ha mistet markedet sitt.
Neppe. Legalisering er langt unna, det vil ikke være realistisk på veldig lang tid, men gevinsten ved å ufarliggjøre cannabis kommer raskt.
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

MikkelRev skrev:
BA skrev: En blir forferdelig egosentrisk, og mister i stor grad selvinnsikten. Man mister også evnen til empati. Dette er erfart ved misbrukere jeg selv kjenner, og det er ikke skrevet mye om det i linkene ovenfor. Det kan kjennes igjen i noe av det som skrives ovenfor, selv om det ikke er så konkret som jeg skrev her.
Å bli egosentrisk/uempatisk er ikke en naturlig følge av cannabis, men av personens negative psykologiske utvikling. Jeg kjenner mange som det har gitt heller motsatt virkning til, skal vi telle hvem som kjenner flest for å se hvem som har rett? Men disse jeg snakker om, tar ikke andre stoffer itillegg.
:D Jeg kan nevne ett tall, så kan vi jo se om du klarer å nevne et høyere? :D

Faktum er at dette er kjente effekter av langtidsvirkning på cannabis. F.eks. nevnes det i linkene også evne til å forstå omverdenen. Dette er en annen måte å si at empatievnen reduseres.
Atmi nevner også at omgivelsene blekner bort og at man lever i sin egen verden. Omskrevet litt blir det til at en blir egosentrisk.

Så kan vi si at personens negative utvikling er et resultat av cannabisbruken. Jeg tror jeg glemte å nevne at psykoser kan være en bivirkning.
Antall ord: 210

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Jeg vet ikke hvem denne undersøkelsen gjelder, for det virker som den tar slaurer fra slummen og rennesteinen i utgangspunkt. De som både røyker hasj hele dagen og gjerne hiver i seg litt forskjellig piller og pulver av tvilsom art. Jeg ser ikke at den skiller mellom:
-problembarn som går til hasj som en "utflukt"
-narkomane som også gjerne røyker seg en pipe
-voksne oppegående mennesker som av og til røyker seg en lørdagspipe
den dømmer alle som er i kontakt med hasj

Det er egentlig veldig mye smør på flesk i det heftet, for å gjøre listen lengre. Et beskrivelse man kan bli, dekker halve heftet: sløv.
Og det stemmer for mange, men under rusen Ikke de påfølgende dagene. Og heller ikke for alle.
Atmi skrev:Baasert på undersøkelse gjort av 400 hasjrøkere. Alle symptomene passer kanskje ikke for alle, men det er de karakteristiske symptomene som her er beskrevet.
Ja, du sa det egentlig selv. Du kunne ha byttet ut ordet "400 hasjrøykere" med "400 potetspisere". Så ser du også at mange potetspisere har migrene, noen har fått kreft etter at de begynte å spise det, noen har fått underlivesinfeksjon etter at de begynte å spise, mens andre har blitt skilt og mistet jobben og skoleplassen etter at de begynte med det. Men alle symtomene passer kanskje ikke for alle potetspisere. Og siden de tilfeldigvis spiser poteter alle sammen, så vet vi jo hva lidelsene skyldes. Eller?


"Man blir ikke sløv av å røyke hasj, tvert imot, jeg kommer i kjempeform, så jeg tar ingen skade"
Noen blir sløv av det, andre blir det ikke. Han som sa det er sannsynligvis av den andre typen.
"Alkohol er jo tillatt og det er mye farligere"
Og han har helt rett
"Hasj er et naturprodukt"
Han også
"Jeg blir kreativ og kunstrnerisk. derfor kan jeg fortsette å røyke hasj."
Psykedeliske midler har påvirket mange artister/kunstnere, både malere, musikere og forfattere. Mye av favorittkunsten din hadde mulig ikke vært hadde det ikke vært for våre forfedres ruseksperimenter.
"Jeg kjenner mange hasjrøykende venner som er slik som denne beskrivelsen, men ikke jeg. Jeg er unik og immun mot de negative effektene"
Og jeg kjenner mange som er som denne karen, at de allikevel fungerer utmerket i hverdagen.
Jeg fungerer best når jeg er sånn passe "stein". Jeg har en mangel som må kompenserers med hasj"
Han har et psykisk problem, på samme måte som alle de som må drikke seg til mot.

Og her har jeg ikke engang tatt med hvordan det påvirker ungdommers utvikling. Kan ta litt kort at ungdom kan begynne å bruke hasj for å frigjøre seg, eller for å skjerme seg fra frigjøring - eller å bli voksne og selvstendige. Det kan være en måte å ta kontroll som en løsrivelsesprosess eller det kan være en måte å døyve angsten for å stå alene på. Og da sier det seg selv, etter ovenstående, hvor stor innvirkning det faktisk kan ha på en ungdoms utvikling.
Frigjøre seg fra lovens lange arm. Det hadde ikke vært så polulært blant rebellske ungdommer hvis det hadde vært stuerent å røyke hasj.
Antall ord: 553
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

zind skrev: Jeg er litt nysgjerrig på hva disse sideeffektene egentlig er, da jeg har hørt og lest begge deler (både at det er skadelig og at det ikke er det. at det er mindre skadelig enn alkohol for eksempel) ??
Kort summert: sideeffektene er der hvis en har psykiske problemer eller er anlagt til å få dette. Ellers vil korttidshukommelsen svekkes i inntil noen dager (veldig individuelt) etter du har brukt det, og hvis en bruker det veldig ofte og samtidig over lengre tid, vil en sannsynligvis ende opp med disse hukommelsesproblemene i lang tid fremover.
Likevel er alkohol ikke bare mye farlige på alle måter, men de tre mest avhengighetsdannende stoffer er heroin, alkohol og nikotin.
Cannabis er ikke mulig å bli avhengig av.

Det er mye penger som ligger bak det. Men selvsagt er rusmidler ikke en bra ting likevel. Dette vet vi, og det er derfor viktigere å bruke tid på å opplyse folk om hva og hvordan, framfor å drive skremselspropaganda. Spesielt hvis det ligger skjulte agendaer bak.
Jeg vet ikke hvor lenge den tråden her får leve, men tar gjerne imot linker hvis du har BA :)
Godt poeng!
Du har nok rett i at mye av det er med baktanke på at hasj og marijuana legaliseres,
men så har vi de på den andre siden som ikke vil legalisere pga økønomiske grunner. Jeg mener da også at det er forskjell på plantene som brukes til å produsere hamp og de plantene man bruker til marijuana? Mao at man ikke kan røyke hamp plantene..
Takk! Takk takk, man røyker ikke hamp.
BA virker ikke som å forstå dette.

Likevel, legalisering er slik jeg ser det ikke riktig.
Avkriminalisering er veien å gå. Der har vi allerede gjort framskritt.
Antall ord: 292
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

MikkelRev skrev:Jeg vet ikke hvem denne undersøkelsen gjelder, for det virker som den tar slaurer fra slummen og rennesteinen i utgangspunkt. De som både røyker hasj hele dagen og gjerne hiver i seg litt forskjellig piller og pulver av tvilsom art. Jeg ser ikke at den skiller mellom:
-problembarn som går til hasj som en "utflukt"
-narkomane som også gjerne røyker seg en pipe
-voksne oppegående mennesker som av og til røyker seg en lørdagspipe
den dømmer alle som er i kontakt med hasj

Det er egentlig veldig mye smør på flesk i det heftet, for å gjøre listen lengre. Et beskrivelse man kan bli, dekker halve heftet: sløv.
Og det stemmer for mange, men under rusen Ikke de påfølgende dagene. Og heller ikke for alle.
Atmi skrev:Baasert på undersøkelse gjort av 400 hasjrøkere. Alle symptomene passer kanskje ikke for alle, men det er de karakteristiske symptomene som her er beskrevet.
Ja, du sa det egentlig selv. Du kunne ha byttet ut ordet "400 hasjrøykere" med "400 potetspisere". Så ser du også at mange potetspisere har migrene, noen har fått kreft etter at de begynte å spise det, noen har fått underlivesinfeksjon etter at de begynte å spise, mens andre har blitt skilt og mistet jobben og skoleplassen etter at de begynte med det. Men alle symtomene passer kanskje ikke for alle potetspisere. Og siden de tilfeldigvis spiser poteter alle sammen, så vet vi jo hva lidelsene skyldes. Eller?


"Man blir ikke sløv av å røyke hasj, tvert imot, jeg kommer i kjempeform, så jeg tar ingen skade"
Noen blir sløv av det, andre blir det ikke. Han som sa det er sannsynligvis av den andre typen.
"Alkohol er jo tillatt og det er mye farligere"
Og han har helt rett
"Hasj er et naturprodukt"
Han også
"Jeg blir kreativ og kunstrnerisk. derfor kan jeg fortsette å røyke hasj."
Psykedeliske midler har påvirket mange artister/kunstnere, både malere, musikere og forfattere. Mye av favorittkunsten din hadde mulig ikke vært hadde det ikke vært for våre forfedres ruseksperimenter.
"Jeg kjenner mange hasjrøykende venner som er slik som denne beskrivelsen, men ikke jeg. Jeg er unik og immun mot de negative effektene"
Og jeg kjenner mange som er som denne karen, at de allikevel fungerer utmerket i hverdagen.
Jeg fungerer best når jeg er sånn passe "stein". Jeg har en mangel som må kompenserers med hasj"
Han har et psykisk problem, på samme måte som alle de som må drikke seg til mot.

Og her har jeg ikke engang tatt med hvordan det påvirker ungdommers utvikling. Kan ta litt kort at ungdom kan begynne å bruke hasj for å frigjøre seg, eller for å skjerme seg fra frigjøring - eller å bli voksne og selvstendige. Det kan være en måte å ta kontroll som en løsrivelsesprosess eller det kan være en måte å døyve angsten for å stå alene på. Og da sier det seg selv, etter ovenstående, hvor stor innvirkning det faktisk kan ha på en ungdoms utvikling.
Frigjøre seg fra lovens lange arm. Det hadde ikke vært så polulært blant rebellske ungdommer hvis det hadde vært stuerent å røyke hasj.
Dette og et par av dine øvrige innlegg sier meg i hvertfall EN ting. Du er ikke ukjent med å røyke hasj. Det sier litt bare det. At det faktisk preger deg i så stor grad at det merkes gjennom et diskusjonsforum. Og du sier ufarlig? Hjernevasket er det du er.

Atmi
Antall ord: 607

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

El Boss: Glimrende innlegg.

Atmi: Fint innlegg, men mange subjektive fremstillinger og vridninger likevel,
ikke av deg, men fra kildene selv.

Alt er så avhengig av omgivelser for selve rusen, og personlighet og psyke og mye mye mye mer for hvordan en reagerer. Alt har sin betydning, og det er så omfattende at det ikke er vits å diskutere. Om noen virkelig vil ha meg til å skrive ei liste over samtlige punkter som betyr noe i sammenheng med cannabis og hvordan en person reagerer på stoffet, både under rus og etter rus, og i "all" ettertid, kan de gjerne få det... men da må de virkelig ville ha det. Det jeg ser er ihvertfall trangsynthet og en veldig konsekvent og intolerant holdning til de positive sider ved denne planten.
Jeg oppfordrer ingen på noen måte til å ruse seg på den, men sier at det finnes utallig mange positive sider ved den likevel. Klær ikke minst, og hvor miljøvennlig hamp er. Vokser overalt. Og en av fettsyrene hamp inneholder er faktisk helt unik, og kroppen lager denne selv; det er noe kroppen trenger, og fra frøene kan man utvinne denne oljen. Den brukes allerede i brødbaking flere plasser, også på ICA her i Norge hvor de tilogmed selger brødet under navn "hampbrød". Flere helsekostforretninger selger dette også. Og Body Shop har sine cannabis-såper og kremer, som visstnok skal være veldig bra for huden. I tillegg har planten smertelindrende effekter på sykdommer man sliter å finne medisiner som passer til; f.eks. kreft, MS (og enkelte muskelsykdommer), etc.

Når det kommer til alkohol, er det en helt naturlig ting å sammenligne med, Atmi,
nemlig fordi alkohol ER lovlig, og fordi det er RART at den er det, når cannabis ikke er det, hvis vi skal tenke på hva som er skadelig og ikke.
Dessverre er det meste i våre liv mer pengestyrt enn som så, hvor penger kommer foran sikkerhet i mange tilfeller. Og da kan en nevne like "seriøse" skadevirkninger ved alkohol:

-Man mister vurderingsevnen
-Balansen svekkes
-Man blir midlertidig impotent
-Man dreper hjerneceller (Etyl gjør dette alene, og man trenger ikke kompleksiteten til cannabis for å klare dette, det er irrelevant med hvor mange stoffer det er, når det er mengde og virkning som er gjeldende)
-Man risikerer å havne i seng med stygge mennesker
-Man risikerer å krangle med vennene sine og kjæresten sin
-Man risikerer å bruke opp hele lønna si på polet
-Man risikerer å bli aggressiv
-Man risikerer å si dumme ting
-Man mister evnen til å fullføre setninger
-Man mister evnen til å snakke uten å virke ut som om noen har kjørt ei sprøyte med hestedop oppi underleppa di
-Man risikerer å påføre mennesker rundt seg en hel mengde spytt bare for å spørre hvor mye klokka er
-Man risikerer å bli bruke opp lønningen sin samme dag en fikk den fordi en skal ut på byen og "danse" eller se fotballkampen med kompisene sine
-Man risikerer å spise kebab med katt eller rotte
-Man risikerer å drepe alt som heter hukommelse
-Man blir nummen i knær og andre ledd i kroppen
-Man ser teit ut når man reagerer(!)

Og mye annet.
Denne lista kan også sammenlignes med BA sin i en annen tråd, hvor ungdommer har beskrevet sine tendenser til å lese samme Donaldblad 5 ganger pga. hasjrus, og mye har visst med togtider å gjøre.

Alkohol og cannabis er viktig å sammenlignes dersom en snakker om det i russammenheng og lovlighet, og skadevirkninger. Fordi det er to mer eller mindre like rusfølelser, mens skadeomfanget er sykt mye større i alkoholsammenheng, og at avhengighetsgraden også er det, samtidig som planten cannabis kan brukes til å lage en genser av.
Det eneste alkohol kan gjøre med en genser er å dekke den i spye.
Antall ord: 641
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Mikkel Rev:

Jeg tar det litt enkelt, for jeg tror jeg har kommentert mye av dette tidligere.

Mange av disse undersøkelsene gjelder for den som har brukt det en god del. Akkurat som man beskriver alkoholpåvirkning ut fra at en har drukket litt mer enn ett glass vin til middagen. Dette burde ikke sjokkere deg. Det er mange måter å bruke cannabis på, men det er ikke alle som kan velge hvor mye og hvor ofte de vil ruse seg.

I en slik undersøkelse som Atmi refererer til her er det ikke snakk om at det finnes noen som får ditt eller datt, men overrepresentasjon av migrene osv. Nå kan det være vanskelig å bedømme mye av dette, for "alle" hasjrøykere røyker også tobakk og det vil være mange andre feilkilder en må kompensere for i en slik undersøkelse.

Alkohol er farlig det også, men hva som er farligst er også vanskelig å bedømme. De er farlige på forskjellige områder, og rammer dermed også forskjellige mennesker.

Fluesopp er også naturprodukt, det er ikke mindre farlig for det.

Det er santat mye stor kunst er gjort på grunn av kunstnernes psykiske problemer. Noen av disse har druknet sine problemer i alkohol eller annen rus, mens andre bare var alvorlig mentalt syke uten rus.

Ludoburgero:

Cannabis fremmer også psykiske problemer. Langtidsvirkningene av cannabis er ikke bare korttidshukommelse, men også mange andre symptomer som er nevnt tidligere.

Cannabis er det fullt mulig å bli avhengig av. Det er hevet over enhver tvil at det fremmer psykisk avhengighet, og det er noe tvil om det skaper fysisk avhengighet, men etter det jeg selv har sett, er jeg ikke det minste i tvil.

Man røyker hamp i den forstand at hasj er en undergruppe av hamp. Men det finnes planter som ikke er egnet til narkotikafremstilling, og som bare er egnet til å dyrke hamp.
Antall ord: 319

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Zaitsev
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 27
Startet: 22 Aug 2006 00:49
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hedmark
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Zaitsev »

de som starta mye med å tjene penger på Cannabis og sterkere stoffer er i mange tilfeller terror grupper som også er sponsa av forskjellige land. De er god avkastning på de panegen og da får man penger som kan brukes til forskjellig hemmelige formål, våpenkjøp osv som ikke egner seg for dagens lys.

KGB brukte narko bevisst for å svekke et lands infrastruktur for eventuelle varme krigsoperasjoner. De fikk småfly med pakker med narko og penger til å lande på skogsbil veier osv og der ble pakkene overlevert til kurer, eller de ble sluppet i fallskjerm. Lille norge har faktisk vært en slagmark i denne skitne og hemmelige krigen som antakelig var styrt fra KGB hovedkvarteret i Moskva.
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

BA skrev:Cannabis fremmer også psykiske problemer. Langtidsvirkningene av cannabis er ikke bare korttidshukommelse, men også mange andre symptomer som er nevnt tidligere.

Cannabis er det fullt mulig å bli avhengig av. Det er hevet over enhver tvil at det fremmer psykisk avhengighet, og det er noe tvil om det skaper fysisk avhengighet, men etter det jeg selv har sett, er jeg ikke det minste i tvil.

Man røyker hamp i den forstand at hasj er en undergruppe av hamp. Men det finnes planter som ikke er egnet til narkotikafremstilling, og som bare er egnet til å dyrke hamp.
Fremmer hvilke psykiske problemer?
For hver kilde du kan komme med som viser noe annet enn schizofreni og paranoia, kan jeg komme med 4-5 kilder som kan avkrefte nettopp dette.
Det er myter som bevisst er satt ut for å holde folk unna cannabis.
Forståelig at man ikke vil at folk skal ruse seg, men det er pengemotiver i bildet.
Da blir det feil.
Rart... tilfellene av hasjrøyking har økt betraktelig de siste tiårene her i hele verden. Likevel har det ikke blitt registrert noen signifikant økning av schizofrenitifeller.
Hvor ligger assosiasjonen da?

Og så er det overhodet ingen måte å bli avhengig av cannabis på.
"Psykisk" avhengighet er en ureell "diagnose". Den holder bare ikke.

Hamp er fremdeles en betegnelse på planter som er utvinnet og eksperimentert med fram til THC-nivået er så lavt (under 2% som er det vanlige, og langt under dette) for å kunne bruke den i industrisammenheng. Da snakker vi altså ikke om rusmiddelet fra planten.
Dette kalles som oftest hasj (som er presset støv fra planten, og ofte fra toppskuddet), og marihuana (som er mildere, fordi det også inneholder blader, evt. stilker, og oftest fra toppskuddet, men i "pulver"-variant) og hasjolje som ikke er så veldig vanlig.
Til felles har de at THC-nivået ligger OVER 2%, dette for at en i det hele tatt skal få noe som helst rus. Vanligvis ligger heller ikke nivået over 10%. Mytene om at hasjen er "sterkere" den dag idag er heller ikke tilfelle, bortsett fra i Nederland.
Mesteparten av hasjen vi har i Norge er fra Afghanistan, og da snakker vi om en signifikant mestepart. Hamp er hamp, det er en annen ting når man snakker om det.
Antall ord: 389
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Ludoburgero

Du røyker hasj du også forstår jeg. Og dessverre er jeg så steil at jeg da ikke ser noe poeng med å ta noen diskusjon på det. Sorry

Folk som røyker hasj sier altlid disse tingene. Folk som HAR røykt hasj, vil i 99% av tilfellene si noe annet. Og det er min erfaring. Og jeg vet om veldig mange som har brukt hasj - flere enn 100

Atmi
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Åååååh jeg er så glad for at jeg ikke røyker cannabis... gud hjelpe.. takke meg for en klar og ren hjerne å betrakte verden på og samspillet jeg er del.... :D
Antall ord: 30
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Atmi skrev:Ludoburgero

Du røyker hasj du også forstår jeg. Og dessverre er jeg så steil at jeg da ikke ser noe poeng med å ta noen diskusjon på det. Sorry

Folk som røyker hasj sier altlid disse tingene. Folk som HAR røykt hasj, vil i 99% av tilfellene si noe annet. Og det er min erfaring. Og jeg vet om veldig mange som har brukt hasj - flere enn 100

Atmi
Nei, Atmi. Jeg røyker ikke hasj.
Rart jeg ikke sier noe annet enn det jeg gjør, da faller jeg visst inn blant den ene lille prosenten du hadde til overs for meg der. Jeg har prøvd, jeg syntes egentlig ikke det var noe særlig, men syntes heller ikke det var noe feil. For meg var det ikke lange stykke fra noen øl, for å si det sånn. Jeg kjenner også en god del, tydeligvis ikke mer enn rundt en fjerdedel fra hva du kjenner, som har brukt det.

Det at du ikke vil ta en diskusjon med noen som har erfaring med emnet som diskuteres er jo egentlig litt trist da... for din egel del, ettersom dette vitner om et lukket sinn.
Antall ord: 200
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

ludoburgero skrev:
Atmi skrev:Ludoburgero

Du røyker hasj du også forstår jeg. Og dessverre er jeg så steil at jeg da ikke ser noe poeng med å ta noen diskusjon på det. Sorry

Folk som røyker hasj sier altlid disse tingene. Folk som HAR røykt hasj, vil i 99% av tilfellene si noe annet. Og det er min erfaring. Og jeg vet om veldig mange som har brukt hasj - flere enn 100

Atmi
Nei, Atmi. Jeg røyker ikke hasj.
Rart jeg ikke sier noe annet enn det jeg gjør, da faller jeg visst inn blant den ene lille prosenten du hadde til overs for meg der. Jeg har prøvd, jeg syntes egentlig ikke det var noe særlig, men syntes heller ikke det var noe feil. For meg var det ikke lange stykke fra noen øl, for å si det sånn. Jeg kjenner også en god del, tydeligvis ikke mer enn rundt en fjerdedel fra hva du kjenner, som har brukt det.

Det at du ikke vil ta en diskusjon med noen som har erfaring med emnet som diskuteres er jo egentlig litt trist da... for din egel del, ettersom dette vitner om et lukket sinn.
Synd at du har blitt hjernevasket likevel - hehe som de andre av 1 prosenten :) men kjekt at du ikke gjør det, ikek begynn heller.

Atmi
Antall ord: 228

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Huldra
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 113
Startet: 23 Apr 2006 20:26
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av *Huldra »

E det diskusjon på gang??? Får eg være med? Kjeder meeeeeeeeeeg :mozilla_yell:
Antall ord: 13
Bedre å angre på noe du har gjort....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Atmi skrev:
ludoburgero skrev:
Atmi skrev:Ludoburgero

Du røyker hasj du også forstår jeg. Og dessverre er jeg så steil at jeg da ikke ser noe poeng med å ta noen diskusjon på det. Sorry

Folk som røyker hasj sier altlid disse tingene. Folk som HAR røykt hasj, vil i 99% av tilfellene si noe annet. Og det er min erfaring. Og jeg vet om veldig mange som har brukt hasj - flere enn 100

Atmi
Nei, Atmi. Jeg røyker ikke hasj.
Rart jeg ikke sier noe annet enn det jeg gjør, da faller jeg visst inn blant den ene lille prosenten du hadde til overs for meg der. Jeg har prøvd, jeg syntes egentlig ikke det var noe særlig, men syntes heller ikke det var noe feil. For meg var det ikke lange stykke fra noen øl, for å si det sånn. Jeg kjenner også en god del, tydeligvis ikke mer enn rundt en fjerdedel fra hva du kjenner, som har brukt det.

Det at du ikke vil ta en diskusjon med noen som har erfaring med emnet som diskuteres er jo egentlig litt trist da... for din egel del, ettersom dette vitner om et lukket sinn.
Synd at du har blitt hjernevasket likevel - hehe som de andre av 1 prosenten :) men kjekt at du ikke gjør det, ikek begynn heller.

Atmi
Har overhodet ingenting med å være hjernevasket.
Det synes jeg er en frekk bemerkning. Men så var jeg kanskje ikke særlig bedre da jeg sier det vitner om et lukket sinn du har. Likevel er poenget mitt at man kan ta til seg mye informasjon og velge hvordan en filtrerer og bearbeider dette selv. Ofte har det noe med personlige synspunkter å gjøre; av en eller annen merkelig grunn spiller de alltid en mer eller mindre vesentlig rolle for hvordan man husker ting man leser.
Jeg er absolutt ingen motstander av cannabis, men jeg synes heller ikke folk skal bruke det, og ei heller andre rusmidler (som f.eks. alkohol). Selv om jeg også på den annen side mener at rusmidler er noe helt naturlig som vi mennesker har benyttet oss av gjennom alle tider, og at det ikke er noe videre galt med bruk innenfor rimelighetens grenser.
Jeg har et avslappet forhold til rusmidler, selv om jeg kjenner enkelte som har hatt problemer med sterke narkotikum og avhengighet, og all helvete som medfølger.
Ingen har likevel hatt "problemer" med hasj. Det høres for meg egentlig rart ut at folk kan framstille hasj så negativt som de gjør, for ingen som VIRKELIG har erfaring med stoffet, har noensinne snakket på samme måte som det enkelte andre gjør.
Antall ord: 453
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links