Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisCannabis/Hamp

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

BA skrev:
ludoburgero skrev:
BA skrev:
ludoburgero skrev:Beklager! Det jeg mente var selvfølgelig at det var nettopp DET du hadde foreslått, at JEG oppfordret til bruk, og ikke at DU foreslo at noen skulle bruke det eller oppfordret til bruk. Var nok litt medrevet der.
Det stemmer ikke nå heller.

Jeg har ikke foreslått at du skulle oppfordre til bruk heller. Jeg har vel egentlig ikke foreslått noe som helst i denne tråden.
Blah. Du har foreslått/hentydet til at jeg har oppfordret til bruk.
Det er mulig jeg har hentydet det, men jeg har ikke foreslått det. Det er hva jeg har sagt hele tiden. Jeg spurte om du mente insinuerte, men da ble du sur for det også.
Jeg har ikke blitt sur for noe annet enn Globelines definisjon av meg som rusmisbruker og hennes oppfordring til at jeg skulle røyke 5 gram cannabis daglig, i tillegg til at jeg har blitt på grensen til provosert over at du har hentydet at jeg oppfordrer til bruk. Noe jeg formulerte som å foreslå, som i mine ører klinger nokså bra ved bruk av forståelse og skjønn. Igjen, siden du må ha ting veldig nøyaktig presisert og ordrett, fordi din forståelse av et ord sitter ganske fastlåst, så får jeg da utdype min dypeste sorg og beklagelse for at jeg har vært så dum å kalle det for å foreslå.
Antall ord: 243
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

ludoburgero skrev:Jeg har ikke blitt sur for noe annet enn Globelines definisjon av meg som rusmisbruker og hennes oppfordring til at jeg skulle røyke 5 gram cannabis daglig, i tillegg til at jeg har blitt på grensen til provosert over at du har hentydet at jeg oppfordrer til bruk. Noe jeg formulerte som å foreslå, som i mine ører klinger nokså bra ved bruk av forståelse og skjønn. Igjen, siden du må ha ting veldig nøyaktig presisert og ordrett, fordi din forståelse av et ord sitter ganske fastlåst, så får jeg da utdype min dypeste sorg og beklagelse for at jeg har vært så dum å kalle det for å foreslå.
Dette er bare usaklig Ludoburgero.

Du ble sur da jeg kom med alternative ord som kunne gjøre setningen din forståelig på et annet vis enn det jeg først forsto.

Vi er på et norskspråklig forum og bruker vanlige norske ord med norsk betydning av dem.
Man behøver ikke være vanskelig for å miste forståelsen av en setning når du bruker ord som gir setningen en fullstendig annerledes betydning. Når jeg i tillegg forsøker å finne ut hva du egentlig mener svarer du med "Trenger jeg være overtydelig? Jeg har sagt at du foreslår og at du insinuerer.
Lurer på om du krever slik spesifisering ved enhver anledning jeg..."

Hvem som da kan kalles fastlåst må jeg bare lure på.
Antall ord: 247

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Jeg vil nå ihvertfall låse meg fast til stolen snart og spise grøten, kanskje også strø litt kanel og sukker på, istedenfor å gå rundt den.

Eller kanskje jeg ikke skulle brukt slike metaforer,
det er tross alt ord som gir setningene mine en helt annen betydning.
Antall ord: 48
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

ludoburgero skrev: Blah. Du har foreslått/hentydet til at jeg har oppfordret til bruk.
Det er mulig jeg har hentydet det, men jeg har ikke foreslått det. Det er hva jeg har sagt hele tiden. Jeg spurte om du mente insinuerte, men da ble du sur for det også.[/quote]

Jeg har ikke blitt sur for noe annet enn Globelines definisjon av meg som rusmisbruker og hennes oppfordring til at jeg skulle røyke 5 gram cannabis daglig, i tillegg til at jeg har blitt på grensen til provosert over at du har hentydet at jeg oppfordrer til bruk. Noe jeg formulerte som å foreslå, som i mine ører klinger nokså bra ved bruk av forståelse og skjønn. Igjen, siden du må ha ting veldig nøyaktig presisert og ordrett, fordi din forståelse av et ord sitter ganske fastlåst, så får jeg da utdype min dypeste sorg og beklagelse for at jeg har vært så dum å kalle det for å foreslå.[/quote]

Jeg blir sur på deg når du stadig lyver. Jeg har ikke definert deg som rusmisbruker før du, gjentatte ganger, hadde beskyldt meg for dette. Da valgte jeg å si at du nok er rusmisbruker for å tilfredstille et tilsynelatende behov du hadde. Jeg hadde forut dette ikke nevnt noe om at du skulle være rusmisbruker. Fremhever dette fordi det er viktig at du ikke slipper unna med å slenge den typen beskyldninger i hytt og ¨pine. Det eneste som har skjedd her er at du har prøvd å vinne en diskusjon, mens vi andre diskuterer og ikke konkurrerer. Dette har gjort at du tar ting aldeles ut av proporsjoner og det ender med en masse med usakligheter. Sånn er det. Så slutt å lyv.

Jeg har heller ikke oppfordret deg til å røyke 5 gram daglig. Jeg har sagt at jeg kan bevise at hasj er avhengighetsskapende ved at du røyker 2 (TO) gram daglig over en periode, tror jeg skrev to måneder. For så å slutte å se hva som skjer. Det er ikke en gang en egentlig oppfordring, men et forslag til hvordan du kan få motbevist dine påstander. Det er også noe jeg mener du fortjener da du i innlegget forut var direkte uhøflig med BA da du fremla et hjertesukk over hvor oppgitt du var over at hun ikke forsto at det ikke er avhengighetsskapende. Og du viste deg tydelig lei av å måtte gjenta dette, som du fremla som en elementær sannhet. Og din elementære sannhet er direkte feil. Noe som da er misvisende og galt ettersom det kan få folk til å prøve cannabis på feil premisser.
Antall ord: 446

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Globeline skrev: Jeg blir sur på deg når du stadig lyver. Jeg har ikke definert deg som rusmisbruker før du, gjentatte ganger, hadde beskyldt meg for dette. Da valgte jeg å si at du nok er rusmisbruker for å tilfredstille et tilsynelatende behov du hadde. Jeg hadde forut dette ikke nevnt noe om at du skulle være rusmisbruker. Fremhever dette fordi det er viktig at du ikke slipper unna med å slenge den typen beskyldninger i hytt og ¨pine. Det eneste som har skjedd her er at du har prøvd å vinne en diskusjon, mens vi andre diskuterer og ikke konkurrerer. Dette har gjort at du tar ting aldeles ut av proporsjoner og det ender med en masse med usakligheter. Sånn er det. Så slutt å lyv.

Jeg har heller ikke oppfordret deg til å røyke 5 gram daglig. Jeg har sagt at jeg kan bevise at hasj er avhengighetsskapende ved at du røyker 2 (TO) gram daglig over en periode, tror jeg skrev to måneder. For så å slutte å se hva som skjer. Det er ikke en gang en egentlig oppfordring, men et forslag til hvordan du kan få motbevist dine påstander. Det er også noe jeg mener du fortjener da du i innlegget forut var direkte uhøflig med BA da du fremla et hjertesukk over hvor oppgitt du var over at hun ikke forsto at det ikke er avhengighetsskapende. Og du viste deg tydelig lei av å måtte gjenta dette, som du fremla som en elementær sannhet. Og din elementære sannhet er direkte feil. Noe som da er misvisende og galt ettersom det kan få folk til å prøve cannabis på feil premisser.
Ingen kan si at du ikke har fantasien i behold da ;)
Men å holde deg litt mer på jorda, kunne nok ikke skadet.

Om det var 5 gram eller 2 er jeg usikker på, men jeg snakket om 5 tidligere, 5 gram til dagen. I tillegg HAR du - uavhengig av hvilke omstendigheter du anså der og da og bla bla bla - kalt meg for en rusmisbruker.
At du valgte å tro at dette var noe jeg "tilsynelatende" ville bli kalt, så var det jo din feil, og det er jo din sak, og du må alene stå for den feiloppfatningen.

Det jeg legger frem kan ikke "få folk til å prøve cannabis".
Hadde jeg derimot oppfordret noen til å bruke det - slik du har gjort - hadde det kanskje fått noen til å ville bruke det. Eventuelt at du oppfordret dem også.

Jeg har prøvd å forholde meg til saken, men måtte fjerne kjeppene du satte i hjulene for meg. Er det så vanskelig å skjønne? Du har snakket om at jeg tidligere har gått i "forsvarsposisjon". Er dette også så vanskelig å skjønne? Du kommer nok en gang, her i dette innlegget jeg siterer, med enda flere beskyldninger som er produkter av din fantasi og dine feiloppfatninger. Så jeg får vel bare be deg ta deg en pære.
Det kan du neppe bli avhengig av.
Antall ord: 506
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

ludoburgero skrev:
Ingen kan si at du ikke har fantasien i behold da ;)
Men å holde deg litt mer på jorda, kunne nok ikke skadet.

Om det var 5 gram eller 2 er jeg usikker på, men jeg snakket om 5 tidligere, 5 gram til dagen. I tillegg HAR du - uavhengig av hvilke omstendigheter du anså der og da og bla bla bla - kalt meg for en rusmisbruker.
At du valgte å tro at dette var noe jeg "tilsynelatende" ville bli kalt, så var det jo din feil, og det er jo din sak, og du må alene stå for den feiloppfatningen.

Det jeg legger frem kan ikke "få folk til å prøve cannabis".
Hadde jeg derimot oppfordret noen til å bruke det - slik du har gjort - hadde det kanskje fått noen til å ville bruke det. Eventuelt at du oppfordret dem også.

Jeg har prøvd å forholde meg til saken, men måtte fjerne kjeppene du satte i hjulene for meg. Er det så vanskelig å skjønne? Du har snakket om at jeg tidligere har gått i "forsvarsposisjon". Er dette også så vanskelig å skjønne? Du kommer nok en gang, her i dette innlegget jeg siterer, med enda flere beskyldninger som er produkter av din fantasi og dine feiloppfatninger. Så jeg får vel bare be deg ta deg en pære.
Det kan du neppe bli avhengig av.
Det begynner å bli mer og mer klart at du mangler grep om virkeligheten. Og når du har såpass store problemer med virkelighetsforståelsen din at du ikke klarer se hva som faktisk blir sagt og ikke. Da er det bare unødvendig å si noe til deg. Fordi, hva er vitsen med å si snø, når du likevel hører hummer og kanari?

Men løgn bør du egentlig ikke drive med. Det finnes ingen unnskyldning for det. OG dersom du ikke forstår dette problemet, når du tenker med deg selv, utenom det du sier her i tråden. Da vil jeg faktisk råde deg til å ta en tur dypt inn i deg selv, roe deg ned, lese en gang til - og forhåpentligvis sitte igjen med et annet bilde enn du sier du har. For dersom du virkelig tror de tingene du sier, og etter revurdering ikke endrer din mening. Da har du et reelt problem.

Hvis du føler at motargumentasjon er kjepper i hjulene og bruker det som unnskyldning til å lyve, da sier det jo alt. På en måte sier du det selv. Du ser kjepper som må fjernes og du må da ty til usakligheter og løgn for å beskytte deg. Jeg tror at alle i denne tråden., med unntak av DEG, diskuterer - det er kun du som konkurrerer her. Og når du konkurrerer alene da blir det temmelig tåpelig. Du bruker mye tid på å si at andre driter seg ut og få det til å se ut som andre driter seg ut - og når du gjør det, i stede for å diskutere. Da driter du deg ganske mye ut. Selv om dama støtter.

Jeg er ellers fullt klar over at du forsøker å bruke mine argumenter som "produkter av fantasi" for å ta igjen med samme mynt. Poenget også her er at dersom du i stede for å forsvare deg hadde tatt til etterretning hva som blir sagt, så hadde du ikke mistet tråden men forstått hva som skjer. Jeg sier ikke at du fantaserer for å være frekk eller spydig eller personlig eller vinne diskusjonen. Jeg sier det faktisk fordi at du sier ting som ikke stemmer med virkeligheten. Hvis du ser etter vil du se at jeg også har forklart rundt disse påstandene. Må bare si det, du oppfører deg som en sta fjortiss - det hadde svart seg om du ser etter før du roper så høyt. For som du vet, jeg vet hva jeg mener,. og når du kommer å påstår at jeg mener noe annet enn det jeg gjør, da blir det for teit. I tillegg så lyver jeg ikke, noe som gjør at jeg vet jeg har sagt det jeg mener og ikke noe annet.

Sånn hvis du ikke gidder lese alt. Et godt råd - slutt å konkurrer og begynn å diskutere heller.
Antall ord: 719

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Globeline:

Jeg leste alt, såpass respekt har jeg. Selv om jeg mener du ikke fortjener det.
Mye av innleggene dine oppfattes av meg som tomme, masse ord som er gjentagende og retorikk og det jeg vil kalle å "speile tilbake forrige innlegg", dvs. å skrive det motsatte eller å gjenta den forrige debattanten med å justere på utsagnene.

Igjen, så refererer jeg til mitt forrige innlegg, da det fint kunne ha passet inn under dette innlegget ditt også. Det står fremdeles gjeldende, og desto mer "tomme innlegg" du kommer med (i mine øyne såklart, må på forhånde unnskylde hvis du tolker det annerledes), desto mer vil jeg bare referere til det innlegget jeg skreiv til deg før dette.

Skjønner du det?
Antall ord: 123
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

ludoburgero skrev:Globeline:

Jeg leste alt, såpass respekt har jeg. Selv om jeg mener du ikke fortjener det.
Mye av innleggene dine oppfattes av meg som tomme, masse ord som er gjentagende og retorikk og det jeg vil kalle å "speile tilbake forrige innlegg", dvs. å skrive det motsatte eller å gjenta den forrige debattanten med å justere på utsagnene.

Igjen, så refererer jeg til mitt forrige innlegg, da det fint kunne ha passet inn under dette innlegget ditt også. Det står fremdeles gjeldende, og desto mer "tomme innlegg" du kommer med (i mine øyne såklart, må på forhånde unnskylde hvis du tolker det annerledes), desto mer vil jeg bare referere til det innlegget jeg skreiv til deg før dette.

Skjønner du det?
You're just pathetic, and not worth the efford.
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

fikk bare skumlest over et par komentarer så kanskje jeg he

Innlegg av kraBat »

fikk bare skumlest over et par komentarer så jeg henger litt etter i diskusjon sikkert!

Jeg mener derimot at ''alle'' dere trenger et trekk, i ny å ne kanskje :mozilla_laughing: .. Hvorfor ikke unne seg noe
godt en gang i blandt hvis man trives med rusen? så du trives ikke med rusen? kanskje
du tok et litt for stort trekk, elr kanskje du skal prøve en annen type!
I amster kan man faktisk velge hvilken høy/stein tilstand man vil være i..
Det er utallig forskjellige typer og muligheter.
Smarte mennesker som ''dere'' kan umulig ha noe problem med å kontrolere det!
Det skal faktisk veeeldig mye røyking til for å føle en form for ''avhengihet''
selv om dere røyker en rev! Hvorfor ingen fokus på de positive sidene ved rusen av marihuana?
Anyway, alkohol er jeg uten tvil imot iforhold.. Men det bringer jo folk sammen på godt å vondt. Mange dør jo også...
Marihuana bringer folk sammen på godt! hadde det vært legalisert..
Som jeg som må oppsøke kriminelle rusmiljøer å komme i kontakt med menesker jeg elr aldri ville kontaktet, blitt tatt av politi og alle vet hvem jeg er å hva jeg gjør.. Bor på et lite sted så her snakkes det internt. Har sett mye rart i mitt 18 årige liv da faktisk, lært mye. Mer enn de fleste innenfor deres rimlighetlige grenser, no offense. Tør å si jeg har prøvd det meste også, men det er ikke noe for meg vet jeg og jeg angrer på det.. Iam a man of my actions! whatever..
Jeg vil også nevne at det avhenger på din phsyke på om du skal/bør prøve marihuana,
utfallende er mange, men det tror jeg ligger i hvordan regler å ALT henger sammen, vi er ikke frie mennesker, vi har alt for mye stress rundt oss å itilegg skal vi kontroleres. Er det da rart folk skeier ut, blir som dem blir å tenker som dem gjør, gir opp! hvor er gleden med dagens samfunn? ALT handler om penger, det er på tide vi får opp øya å tenker på oss selv.. Jeg blir lei meg av sånne ting når jeg er stein, elles også seff, men man blir jo litt mer følsom for ting å tang, blir lissom oppgitt.. Jeg da, tilhenger av FRI HASJ men ikke første gang jeg prøvde, ikke 2,3,4,5,6 men det kommer seg, du lærer middelet å kjenne som alt annet.
+ Jeg har lært utrolig mye flott ved hasj/pott/kief/gall/rev/bombe/ kall det hva du vil, men tankegangene åpner nye dører for deg å det er veldig fredlig når du tenker igjennom dine SYYYYYKE tanker med en form for humor, ikke glem at vi skal vise tennene en gang iblandt nå folkens! Hehe
All respekt til dere andre som legger inn info, jeg er bruker, men dere fanger opp ganske mye av folk som ikke har prøvd hasj men forsket, det holder ikke mål i mine øyne, ellers har jeg det bra :D :mozilla_wink: Hasj er fettløslig middel, alkohol er vannløslig. Alkohol dreper gjerne celler, hasj stimulerer dem, let it be known ffs! Holla at me! PEACE!
Antall ord: 545

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fishy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 56
Startet: 19 Nov 2006 06:20
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Fishy »

Flott innlegg KraBat :mozilla_wink: helt enig med deg!
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links