Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenreinkarnasjon

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

reinkarnasjon

Innlegg av livingdeaddoll »

jeg tror på reinkarnasjon!:) men lurer på en del ting om reinkarnasjon. når en blir reinkarnert er det sjelen/ånden som går over til en ny kropp. når jeg da dør, hvordan kan jeg forvente å finne bekjente på den andre siden, når de kan ha blitt reinkarnert?
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Hm. Godt spørsmål. Må komme tilbake til.
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
myss
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 70
Startet: 19 Okt 2005 20:17
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: skien

Innlegg av myss »

det sies om reinkarnasjon, at den dagen man går over på den andre siden er man kommet hjem.da treffer man alle våre kjære som har gått over i dette livet og alle de andre. det er kun de mørke sjelene som går rett inn i en ny reinkarnasjon altså rett inn i en ny livmor. de andre kommer over på den andre siden for å utvikle seg videre.når du som ånd trenger å lære mer, skriver du din plan for ditt neste jordiske liv,å reinkarneres igjenn, men det kan være snakk om flere hundre år frem i tid.på den andre siden finnes ikke tid å rom, slik som her på jorden.
dette er vanskelig å forklare kort, men jeg anbefaler å lese en bok som heter livet på den andre siden av Sylvia Brown. den opplyste iallefall meg endel.
Antall ord: 146
myss

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Alvir
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 02 Okt 2006 15:53
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

Innlegg av Alvir »

Jeg las noe som kanskje kan være til hjelp for det du spurte om. Limer det inn under spm ditt.

jeg tror på reinkarnasjon! men lurer på en del ting om reinkarnasjon. når en blir reinkarnert er det sjelen/ånden som går over til en ny kropp. når jeg da dør, hvordan kan jeg forvente å finne bekjente på den andre siden, når de kan ha blitt reinkarnert?

Når en forlater sin fysiske kropp vil sjelen forlate kroppen og sveve mot lyset som vil si den åndelige verden der sjelen blir gjenforent med alle sine kjære. Sjelen vil umidelbart kjenne igjen de sjelene som står og tar sjelene imot både som sjelevenner og som mennesker du levde sammen før de avsluttet livet. En vil da føle stor kjærlighet og virkelig forstå at det er her en egentlig hører hjemme. En verden fylt av lys og kjærlighet.

Det jordiske liv er et sted for å utvikle seg som menneske og sjel. Det å være menneske er noe av det tøffeste og vanskeligste en sjel kan være pga av menneske sinnet som kan være så mangt, positivt som negativt.

Det er for og erfare livets mørke og lyse sider en utvikler seg som menneske og sjel. En vil forstå mye mer av livet og den personen en egentlig er og hvorfor det skjer som det gjør med livet til deg ved å foreta en regresjon der du vil få innblikk i tidligere liv som kan gjøre at en forstår det livet en lever i dag på en andreledes måte som igjen kan bidra til at en kan ta valg nå som vil være bra for deg som menneske og sjel i fremtiden igjen og fremtidige liv.

Livet er som et skuespill, der en liv etter liv spiller forskjellige roller for hverandre for å utvikle seg videre som menneske og sjel til hjelp for alle som er involvert i din og andres utviklings muligheter og potensiale.

Det som kan siest om Reinkarnasjon er det å forstå livet som sjel og livet som menneske. når en forstår at et menneske også er en sjel da kan en forvente å finne seg selv. den en egentlig er. en trenger å søke, en trenger å være nysering og ved tiden vil en erfare og da vil en forstå livet på en måte en tidligere ikke hadde trodd en kunne gjør pga det strider imot en alt tidligere har trodd på. derfor erfar for å tro og respekter de som ikke tror for også de vil erfare en gang. kanskje ikke i dette livet, men i neste.
Antall ord: 451
sannheten er sannhet om den en virkelig er

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

takk myss, den boka skal jeg se etter.. men da lurer jeg på hva som skal til for å bli en mørk sjel..
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
myss
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 70
Startet: 19 Okt 2005 20:17
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: skien

Innlegg av myss »

ja jeg er vel ikke helt kompetent til å avgjøre det, men jeg kan vel si såpass at jeg tror at onde mennesker som begår onde handlinger kanskje ikke har en helt lys tid i møte! ta saddam Hussein feks!
Antall ord: 43
myss

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

men det er jo litt kjipt at slike som hussein bare blir dytta tilbake til jorda. da får han sjangsen til å gjøre mer faenskap i et nytt liv.. heh, leste nettopp om en mann som rett etter døden, ble dytta inn i ei livmor, for så å bli født på nytt.. dette var noe han enda husket som voksen mann.. han kan ikke ha vært en snill gutt i sitt tidligere liv.. håper jeg ikke kommer til å bli sett på som en mørk sjel..
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
myss
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 70
Startet: 19 Okt 2005 20:17
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: skien

Innlegg av myss »

på den andre siden ser man ikke på det å leve på jorden som å "leve", men for å lære.jeg også tenker at det er trist at onde mennesker blitt født på ny for å gjøre enda mer ondskap her på jorden, men det er vel derfor de er her for å selv prøve å gjøre ting litt annerledes.mennesket er utstyrt med den frie vilje,-så de har alltid muligheten selv til å slukke mørke i seg. men jeg vet for lite om akkurat dette.det kommer vel en tid for oss også der vi blir opplyste igjenn :mozilla_innocent:
Antall ord: 99
myss

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

livingdeaddoll skrev:men det er jo litt kjipt at slike som hussein bare blir dytta tilbake til jorda. da får han sjangsen til å gjøre mer **BANNEORD!?** i et nytt liv.. heh, leste nettopp om en mann som rett etter døden, ble dytta inn i ei livmor, for så å bli født på nytt.. dette var noe han enda husket som voksen mann.. han kan ikke ha vært en snill gutt i sitt tidligere liv.. håper jeg ikke kommer til å bli sett på som en mørk sjel..
Neida det tror jeg ikke han får, for det er her karma kommer inn i bildet. Saddam vil sannsynligvis få erfare hvordan det er å leve under tyranni og forfølgelse i sitt neste liv. Eller noe lignende som vil gi sjelen hans de erfaringene den trenger for å unngå å gjøre de samme feilene igjen. Det er slik vi lærer forskjellen på rett og galt, gjennom erfaringene vi gjør i livene.

Men jeg tror at de som oppriktig angrer og forstår de ugjerningene de har gjort, slipper å måtte bli påført de samme ugjerningene selv senere i livet/livene. Dvs når du har tilgitt deg selv og andre. Jeg tilga en gang under meditasjon, og ba om tilgivelse fra alle jeg har møtt i livet. Noen minutter senere kjente jeg at hjertet nesten eksploderte av en intens energi som veltet ut :D Anbefaler alle å gjøre det, tilgi alt og alle, så bryter du alle karmiske bånd fra dette livet og slipper å ta de med deg til det neste.
Antall ord: 268

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

men hvis en god person ønsker å bli gjenfødt på nytt rett etter døden, har han da muligheten for det?
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Dette er jo ren Buddhisme, så primærkilden til hvilke "regler" som gjelder for reinkarnasjon burde en jo kunne finne i buddhistiske tekster.
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

livingdeaddoll skrev:men hvis en god person ønsker å bli gjenfødt på nytt rett etter døden, har han da muligheten for det?
Det er vel hva du vil som sjel som avgjør det. Alle blir født på nytt, men hvor lang tid det tar før du blir gjenfødt kommer jo helt an på hvilken livsoppgave du har. Noen sjeler får til oppgave å være hjelpere på den andre siden for venner av dem som lever på jorden eller på andre planeter, i kanskje 10 år, så da venter de så lenge med å bli gjenfødt. Andre har kanskje noe de må utrette få år etter de dør, så gjenfødes de kjapt. Dette er helt individuelt.
paraunormal skrev:Dette er jo ren Buddhisme, så primærkilden til hvilke "regler" som gjelder for reinkarnasjon burde en jo kunne finne i buddhistiske tekster.
Ja Buddhismen er en bra religion som ikke har noen bakdeler eller særlige mangler slik jeg ser det. Det er bare termene de bruker som kanskje er litt spesielle og "utdaterte".
Buddhismen inneholder kosmiske sannheter som karma og reinkarnasjon, og der er ingen guder å tilbe. Du mediterer på Buddha-aspekter, altså ulike menneskelige kvaliteter - for å etterhvert smelte sammen med aspektene. Som f.eks medfølelse, visdom, fryktløshet, kjærlighet. Buddhister vet at alle mennesker er potensielle Buddhaer. Til motsetning vet ikke alle kristne at de har potensiale til å bli som Jesus. Han var jo bare et helt vanlig menneske han også, akkurat som Buddha. Felles for begge er at de hadde velutviklede menneskelige evner, de var ikke noe mer supermenn enn det.

Man finner mye bra i buddhistiske bøker, men personlig så liker jeg bedre å lese kanaliseringer - de snakker mer mitt språk, og er mye mer utfyllende. Selv om buddhismen tar for seg de samme grunnleggende universelle sannhetene.
Antall ord: 310

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links