Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenHvordan oppdage usynlige UFO'er

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 361
Startet: 23 Okt 2006 10:12
17
Blitt takket: 3 ganger

Hvordan oppdage usynlige UFO'er

Innlegg av TrappedSoul »

Det sies at noen ting som både UFOer og ånder kan gjemme seg i et lysspektrum som er usynlig for det menneskelige øyet. Det er faktisk fult mulig og dette bildet her viser tydelig hvor lite lys øyet vårt egentlig oppfatter.
Så derfor syns jeg det er en god ide å prøve å se inn i dette lysspektrumet om man skal ha størst sjangs til å oppdage noe uvanlig. Derfor har jeg laget en liten guide som viser deg hvordan du faktisk kan klare dette med noe så simpelt som et vanlig webkamera. Guiden er på engelsk da, men kan godt lage en norsk versjon av den hvis det blir nødvendig.
Jeg har gjort dette på begge mine webkameraer, er ikke alltid det er så vanskelig heller, på det andre bare dyttet jeg ut filteret ganske enkelt. Er ganske stilig når man kan lyse opp et mørkt rom med det usynlige lyset fra fjernkontrollen etterpå.

Og her er link til en video som viser et objekt som endrer frekvensen sin til å bli synlig fremfor et av NASAs kameraer som også filmer langt inni disse lysspektrumene:
http://media.putfile.com/Object-suddenly-appear
Har mange flere videoer av lignende ting, men syns denne var best.

Og btw, jeg vet også hvordan man kan flitrere vekk alt synlig lys slik at man bare får inn det usynlige, bare spør om dere skulle være interessert.
Sist redigert av TrappedSoul på 30 Okt 2006 20:56, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 239
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shocola
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 34
Startet: 15 Okt 2006 19:34
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: skauen

Innlegg av Shocola »

hm..trukke jeg ska begynne å skru her..elv om det var interessant :D
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jester
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 02 Nov 2006 18:44
17

Innlegg av Jester »

Og btw, jeg vet også hvordan man kan flitrere vekk alt synlig lys slik at man bare får inn det usynlige, bare spør om dere skulle være interessert.

Ja takk, hadde vært fint med en tilsvarende guide om hvordan man filtrerer bort alt synlig lys.


mvh

Jester
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 361
Startet: 23 Okt 2006 10:12
17
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Jester skrev:
TrappedSoul skrev:Og btw, jeg vet også hvordan man kan flitrere vekk alt synlig lys slik at man bare får inn det usynlige, bare spør om dere skulle være interessert.
Ja takk, hadde vært fint med en tilsvarende guide om hvordan man filtrerer bort alt synlig lys.
Det er egentlig bare å bruke fremkalte negativer som er helt svarte, noen ganger finner man helt svarte ruter uten noe på og dem kan man feste fremfor kameraet for å filtrere vekk lyset man ser med øynene, får vel nevne det i guiden. (og kanskje lage en norsk versjon for dere også)
Har prøvd det jeg og det funker fint, men vet ikke helt om det blir lettere å få øye på usynlige ting på den måten, syns heller man skal la alt lyset være synlig jeg.

Jeg har selv 2 webkameraer jeg har gjort dette på.
Er ikke noen andre som kunne vært interessert i å prøve da, spesielt hvis dere har ånder i huset syns jeg det kunne vært en ide?

Men jeg må innrømme at et webkamera selv om man har fjernet det filteret ikke er det beste verktøyet for dette, det ser ikke ALT det usynlige lyset, bare litt mer.
Det man virkelig burde skaffe seg er et av disse:
http://sales.hamamatsu.com/de/produkte/ ... 000-20.php#
De er ekstremt gode på å oppdage alle bølgelengder og er vel kanskje like bra som kameraene NASA brukte i verdensrommet før. (da man fikk alle disse UV opptakene av UFOer...)

Og noe jeg kom på nå; har man gjort dette med kameraet sitt kan man også bruke infrarøde LEDs til å lyse opp et mørkt rom med usynlig lys osv... Er ekstremt stilig, men har ikke prøvd selv helt enda.
Antall ord: 306
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 446
Startet: 03 Jul 2005 13:11
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Dan »

Hvis du strør mel rundt, så kan du se fotsporene ...

Mvh Dan
Antall ord: 13
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 361
Startet: 23 Okt 2006 10:12
17
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Ville bare vise forskjellene også:

Bilde tatt med vanlig kamera:
Bilde

Bilde tatt med kamera uten ir/uv filter:
Bilde

Bilde tatt med kamera uten ir/uv filter men som også har et filter som fjerner synlig lys:
Bilde

Noe som også er litt stilig er hvordan noen av mine svarte bukser vises helt hvit på disse kameraene. Er nok mye vi ikke kan "se" ja uansett hva det gjelder, lys, lyder, og andre ting...

Kan vel også legge ved denne videoen av meg som leker meg med en infrarød lampe jeg lagde av en gammel fjernkontroll:
http://media.putfile.com/Infrared-light ... -human-eye
Og husk det lyset du ser i denne videoen er helt usynlig for øyet.

Hmm, når jeg ser på disse kameraene her forstår jeg at et modifisert webkamera ikke er så utrolig alikevel *sikle på*:
http://www.nationalinfrared.com/All_Cameras.php
Sjekk galleriet da!
http://www.nationalinfrared.com/image_browser.php
Mye man får på film her ja...
Antall ord: 165
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links