Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenEVP, private opptak noen?

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Mononoke skrev:
BA skrev:
Starchild skrev:unnskyld at jeg spørr, menne... hva er EVP?
EVP er som sagt elektronisk stemmefenomen. I de tilfellene man har undersøkt fenomenet vitenskapelig har man funnet trådløse enheter som kilde til fenomenet. Det kan være naboers babyvakt eller trådløse hodetelefoner. Walkie Talkier kan også være årsaken, og de kan være adskillig lengre unna og likevel gi godt hørbare signaler.
Du om det, i såfall :) Det kan være så mye rart. Det kan være summing fra verdensrommet for alt vi vet.. Men så må man begynne å forklare fenomenet ved ITC dersom EVP er bevist usant..
Nei, det er ikke meg om det. Dette var de eksemplene jeg vet er vitenskapelig undersøkt. Andre årsaker kan være f.eks. ren innbildning, slik som når man hører mye rart ved å spille musikk baklengs eller oversetter fremmede språk slik som her http://www.start.no/filter/embed_click. ... nk_id=1857
Antall ord: 169

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mononoke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 22 Sep 2006 15:25
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Mononoke »

Jeg velger å tro, i hvertfall, og synes det er kjempe interessant. Jeg skal se på det du har å si om vitenskapelige bevis i mot, og dømme efter det.

Forøvrig var den sangen ganske morsom..
Antall ord: 36
... ... Oh sure, pointless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Mononoke skrev:Jeg velger å tro, i hvertfall, og synes det er kjempe interessant. Jeg skal se på det du har å si om vitenskapelige bevis i mot, og dømme efter det.

Forøvrig var den sangen ganske morsom..
Man kan ikke bevise mot dette. Det er nemlig ikke en falsifiserbar teori.

Det man kan gjøre er å finne de naturlige årsakene til fenomenet, og det har man gjort.

Det man sitter igjen med da er de som har lyst til å tro til tross for at vi har bedre kunnskap.
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mononoke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 22 Sep 2006 15:25
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Mononoke »

BA skrev:
Mononoke skrev:Jeg velger å tro, i hvertfall, og synes det er kjempe interessant. Jeg skal se på det du har å si om vitenskapelige bevis i mot, og dømme efter det.

Forøvrig var den sangen ganske morsom..
Man kan ikke bevise mot dette. Det er nemlig ikke en falsifiserbar teori.

Det man kan gjøre er å finne de naturlige årsakene til fenomenet, og det har man gjort.

Det man sitter igjen med da er de som har lyst til å tro til tross for at vi har bedre kunnskap.
Unnskyld meg?
Antall ord: 93
... ... Oh sure, pointless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mononoke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 22 Sep 2006 15:25
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Mononoke »

Har du i såfall noen vitenskapelige beviser du ønsker å dele med meg?
Antall ord: 13
... ... Oh sure, pointless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Mononoke skrev:
BA skrev:
Mononoke skrev:Jeg velger å tro, i hvertfall, og synes det er kjempe interessant. Jeg skal se på det du har å si om vitenskapelige bevis i mot, og dømme efter det.

Forøvrig var den sangen ganske morsom..
Man kan ikke bevise mot dette. Det er nemlig ikke en falsifiserbar teori.

Det man kan gjøre er å finne de naturlige årsakene til fenomenet, og det har man gjort.

Det man sitter igjen med da er de som har lyst til å tro til tross for at vi har bedre kunnskap.
Unnskyld meg?
For hva da?

Det er ikke noen grunn til å be om unnskyldning for at du heller vil tro på noe irrasjonellt enn å akseptere vitenskapens forklaringer. Det er helt opp til deg hva du vil tro på.
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Mononoke skrev:Har du i såfall noen vitenskapelige beviser du ønsker å dele med meg?
Som sagt, man kan ikke bevise mot en slik ufalsifiserbar påstand.

Imidlertid kan jeg dokumentere påstandene om at man lett innbiller seg å kjenne igjen ord og setninger som egentlig ikke er der. Det var denne sangen et eksempel på.

Jeg kan også vise til dokumentasjon på at man kan fange opp andres sendinger hvis du skulle tvile på at det var mulig. For det er akkurat det man har funnet ved de kontrollerte EVP-tilfellene.
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mononoke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 22 Sep 2006 15:25
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Mononoke »

Jeg har utdanning innen media, og har derfor kunnskap om hvordan radio fungerer, takk. Jeg er fullstending enig om at mange kanskje "vil" høre det de tror er en "ånd".
Jeg har hørt så utrolig mange eksempler, og sett så mange bilder og filmer at jeg foreløpig velger å tro. Dette er jo et forum for å diskutere om det stemmer eller ikke, og jeg respekterer dine meninger.
Hvilke kontrollerte EVP-opptak?
Antall ord: 73
... ... Oh sure, pointless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Mononoke skrev:Hvilke kontrollerte EVP-opptak?
De opptakene som er gjort under kontrollerte forhold og som man har hatt nok informasjon om til å kunne vurdere årsaken.
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mononoke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 22 Sep 2006 15:25
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Mononoke »

BA skrev:
Mononoke skrev:Hvilke kontrollerte EVP-opptak?
De opptakene som er gjort under kontrollerte forhold og som man har hatt nok informasjon om til å kunne vurdere årsaken.
Du fremstiller det i ditt forrige innlegg som om det var noen konkrete EVP-tilfeller. Derfor lurte jeg.
Antall ord: 46
... ... Oh sure, pointless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chupacabra18
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 385
Startet: 10 Des 2006 17:39
17
Kjønn (valgfri): Mr.man
Lokalisering: Akershus

fet nett-side

Innlegg av chupacabra18 »

hey :mozilla_smile:
jeg var nettopp inne på en amerikansk nettside som tar for seg det sammen som denne flotte siden, og tenkte jeg kanskje skille legge ut en link til siden:)
http://www.the-atlantic-paranormal-society.com/
her finner du bilder, videoklipp og EVP (lydklipp av uforklarlige stemmer), mye bra greier også faktisk:)
utrolig bra side dette her assa, akkurat blitt medlem her så bare å skrive tiil meg osv:) har noen fete historier hvis noen er interreserte;):) som handler om min "hjelper" hvis dere vet hva det:) vet dere sikkert...

men da snakkes vi:)
peace out!
Antall ord: 98
-Lars-

*Hominus Nocturna*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links