Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenEVP, private opptak noen?

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

EVP, private opptak noen?

Innlegg av ludoburgero »

Noen som har noe de er i tvil om er EVP, eller som de tror er EVP, som har noen opptak de vil dele? Vil gjerne studere litt på dette fenomenet, men helst ikke på de mange useriøse sidene som ligger der ute hvor kvisete gutter har brølt og hvisket inn i mikrofonen selv og lagt på utrolige effekter og slikt i ettertid...

Hvis noen har en link eller noe, som vil sende meg en PM eller poste om noe her på tråden, hadde jeg blitt veldig glad for det! :)
Antall ord: 93
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 313
Startet: 18 Jul 2006 19:53
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

Her ligger iallefall en del. Siden virker iallefall seriøs.
http://www.aaevp.com/examples/examples_voice.htm

Kanskje greit å lime inn adressen;)
Sist redigert av Magikeren på 05 Nov 2006 21:31, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RaggSokken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 239
Startet: 09 Des 2005 14:46
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av RaggSokken »

http://www.the-atlantic-paranormal-society.com/evp.html

TAPS(the atlantic paranormal society) sine opptak
seriøs gruppe har et show som heter ghosthunters
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

RiffSki skrev:http://www.the-atlantic-paranormal-society.com/evp.html

TAPS(the atlantic paranormal society) sine opptak
seriøs gruppe har et show som heter ghosthunters
Tusen takk! Dem har jeg faktisk hørt om! :)
Antall ord: 36
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Starchild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 202
Startet: 15 Jul 2006 21:55
17
Kjønn (valgfri): Kanin
Lokalisering: Orkdal
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Starchild »

unnskyld at jeg spørr, menne... hva er EVP?
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rose78
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 31 Des 2005 00:47
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

hei

Innlegg av Rose78 »

Starchild skrev:unnskyld at jeg spørr, menne... hva er EVP?
EVP er Electronic Voice Phenomenon.Dvs feks stemmer av ånder som man har tatt opp på kasett eller en digital opptaker.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Starchild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 202
Startet: 15 Jul 2006 21:55
17
Kjønn (valgfri): Kanin
Lokalisering: Orkdal
Blitt takket: 3 ganger

Re: hei

Innlegg av Starchild »

Rose78 skrev:
Starchild skrev:unnskyld at jeg spørr, menne... hva er EVP?
EVP er Electronic Voice Phenomenon.Dvs feks stemmer av ånder som man har tatt opp på kasett eller en digital opptaker.
takker for kunnskapen! da lærte jeg noe nytt idag også! :D
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mononoke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 22 Sep 2006 15:25
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

EVP og ITC

Innlegg av Mononoke »

Utrolig interessante emner! Jeg har selv sjekket den første hjemmesiden det var snakk om, er er vel forsåvidt overbevist om autentisiteten til de opptakene som er der..
Anbefaler en film med Michael Keaton som heter "White Noise" (Løp og kjøp!) som omhandler akkurat disse tingene.. Spennende.. Har ikke kommet så langt at jeg har turt å prøve selv enda.. Er redd for at det jeg vil høre kommer til å skremme meg, derfor lar jeg være i første omgang :) Noen som har prøvd, anyways?
Antall ord: 91
... ... Oh sure, pointless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rose78
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 31 Des 2005 00:47
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

hei

Innlegg av Rose78 »

heisan

ja har sett den filmen,den var sennede.Har prøvd det en gang men ble litt skremt :D
da jeg mener at jeg hørte ett navn .
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mononoke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 22 Sep 2006 15:25
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Re: hei

Innlegg av Mononoke »

Rose78 skrev:heisan

ja har sett den filmen,den var sennede.Har prøvd det en gang men ble litt skremt :D
da jeg mener at jeg hørte ett navn .
Ugh, liksom den følelsen jeg prøver å unngå.. Noen som har fulgt litt med på Reality Channel og et program som heter "Jane Goldman investigates"? Hun tok også opp dette med ITC, EVP og lignende metoder.. Den episoden var skikkelig spennende.. Blant annet var det en dame som drev med EVP som hun snakket med, og hun sa at den mest forferdelige opplevelsen hun kunne tenke seg var at noen i en innspilling kom til å si "It´s my time" eller noe lignende.. Og nettopp dette skjedde da Jane Goldman prøvde, hun hadde en manns-stemme som tydelig sa "It´s you time".. Da var jeg overbevist :)

Det er så merkelig egentlig, jeg vet at de finnes og jeg hører og kjenner dem jo, men når det kommer til stykke så er det å høre stemmer kanskje hakket verre.. :)
Antall ord: 173
... ... Oh sure, pointless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rose78
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 31 Des 2005 00:47
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

Re: hei

Innlegg av Rose78 »

Mononoke skrev:
Rose78 skrev:heisan

ja har sett den filmen,den var sennede.Har prøvd det en gang men ble litt skremt :D
da jeg mener at jeg hørte ett navn .
Ugh, liksom den følelsen jeg prøver å unngå.. Noen som har fulgt litt med på Reality Channel og et program som heter "Jane Goldman investigates"? Hun tok også opp dette med ITC, EVP og lignende metoder.. Den episoden var skikkelig spennende.. Blant annet var det en dame som drev med EVP som hun snakket med, og hun sa at den mest forferdelige opplevelsen hun kunne tenke seg var at noen i en innspilling kom til å si "It´s my time" eller noe lignende.. Og nettopp dette skjedde da Jane Goldman prøvde, hun hadde en manns-stemme som tydelig sa "It´s you time".. Da var jeg overbevist :)

Det er så merkelig egentlig, jeg vet at de finnes og jeg hører og kjenner dem jo, men når det kommer til stykke så er det å høre stemmer kanskje hakket verre.. :)
Ja skjønner hva du mener med å kjenne dem,men tror det med Evp er at det kanskje på en måte føles ut som det er noe man ikke har kontroll over...kanskje
eller at det blir noe annet når man hører stemmen demmes...at det blir så fysiskt på en måte :roll:
Antall ord: 232

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mononoke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 22 Sep 2006 15:25
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Re: hei

Innlegg av Mononoke »

Rose78 skrev:
Mononoke skrev:
Rose78 skrev:heisan

ja har sett den filmen,den var sennede.Har prøvd det en gang men ble litt skremt :D
da jeg mener at jeg hørte ett navn .
Ugh, liksom den følelsen jeg prøver å unngå.. Noen som har fulgt litt med på Reality Channel og et program som heter "Jane Goldman investigates"? Hun tok også opp dette med ITC, EVP og lignende metoder.. Den episoden var skikkelig spennende.. Blant annet var det en dame som drev med EVP som hun snakket med, og hun sa at den mest forferdelige opplevelsen hun kunne tenke seg var at noen i en innspilling kom til å si "It´s my time" eller noe lignende.. Og nettopp dette skjedde da Jane Goldman prøvde, hun hadde en manns-stemme som tydelig sa "It´s you time".. Da var jeg overbevist :)

Det er så merkelig egentlig, jeg vet at de finnes og jeg hører og kjenner dem jo, men når det kommer til stykke så er det å høre stemmer kanskje hakket verre.. :)
Ja skjønner hva du mener med å kjenne dem,men tror det med Evp er at det kanskje på en måte føles ut som det er noe man ikke har kontroll over...kanskje
eller at det blir noe annet når man hører stemmen demmes...at det blir så fysiskt på en måte :roll:
Jeg tror den beste måten å beskrive det på er at man mister kontroll over noe som man tidligere sikkert trodde man hadde litt overtaket på.. I hvertfall for min del :) Men SPENNENDE, det er det! Og hvilket utrolig bevis liksom, for en åndelig eksistens!
Antall ord: 279
... ... Oh sure, pointless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 361
Startet: 23 Okt 2006 10:12
17
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Jeg er en kvisete gutt
Antall ord: 5
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Enkelte mener at EVP er et fenomen hvor man via psykokinese/telekinese påvirker opptaket med ens egen underbevissthet.
Jeg stiller meg egentlig ganske åpen til at fenomenet eksisterer, og at det er noe uforklarlig over det, men å si at det enten er ånder eller ens egen underbevissthet som gjør det, er vanskelig å definere.

Ihvertfall kan det jo virke ut som om det er en av de to tingene, ettersom du sier at hun fryktet mest å høre ordene "It's My Time!":

a) Det er hennes egen frykt som utløste ordene via hennes underbevissthet, og plasserte dem på båndet/opptaket.

b) Det er åndene som leste tankene hennes og sa det.

Spennende fenomen ihvertfall.
Antall ord: 118
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mononoke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 22 Sep 2006 15:25
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Mononoke »

ludoburgero skrev:Enkelte mener at EVP er et fenomen hvor man via psykokinese/telekinese påvirker opptaket med ens egen underbevissthet.
Jeg stiller meg egentlig ganske åpen til at fenomenet eksisterer, og at det er noe uforklarlig over det, men å si at det enten er ånder eller ens egen underbevissthet som gjør det, er vanskelig å definere.

Ihvertfall kan det jo virke ut som om det er en av de to tingene, ettersom du sier at hun fryktet mest å høre ordene "It's My Time!":

a) Det er hennes egen frykt som utløste ordene via hennes underbevissthet, og plasserte dem på båndet/opptaket.

b) Det er åndene som leste tankene hennes og sa det.

Spennende fenomen ihvertfall.
Mja, er litt usikker på det. Det var en dame hun intervjuet som sa at det værste måtte være å høre noen som sier "It's your time," eller med navnet hennes, da. En gammel bekjent av henne hadde nettopp gått bort, og uken før hadde hun fått på opptak noen som sa "It's Bernies time", som var navnet hans.. Slik hun kjente ham så var vedkommende frisk og sterk, men døde altså uken efter at hun fikk høre dette da.. LITT merkelig.
Senere gjorde denne Jane Goldman som det er snakk om et forsøk i et London-teater, der det visstnok skal gå igjen en som kalles "The grey man" eller noe i den dur. Hun la opptakeren i området der ånden sies å ferdes mest. Det var da hun fikk inn den "It's your time".. Kanskje det går an å finne episoden på nettet?

Jeg tror hele EVP-greia egentlig er vanskelig å IKKE bevise. Ikke noe vondt i dine utsagn om hvordan det kunne gå til at hun hørte det hun hørte, men.. Jeg synes ikke det er så realistisk, da.. Men jeg vet ikke. Det er egentlig ikke godt å vite hvordan det foregår :) Men nå skal jeg til tannlegen :)
Antall ord: 336
... ... Oh sure, pointless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links