Hvis noen har en link eller noe, som vil sende meg en PM eller poste om noe her på tråden, hadde jeg blitt veldig glad for det!

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Tusen takk! Dem har jeg faktisk hørt om!RiffSki skrev:http://www.the-atlantic-paranormal-society.com/evp.html
TAPS(the atlantic paranormal society) sine opptak
seriøs gruppe har et show som heter ghosthunters
Hide post links |
EVP er Electronic Voice Phenomenon.Dvs feks stemmer av ånder som man har tatt opp på kasett eller en digital opptaker.Starchild skrev:unnskyld at jeg spørr, menne... hva er EVP?
Hide post links |
takker for kunnskapen! da lærte jeg noe nytt idag også!Rose78 skrev:EVP er Electronic Voice Phenomenon.Dvs feks stemmer av ånder som man har tatt opp på kasett eller en digital opptaker.Starchild skrev:unnskyld at jeg spørr, menne... hva er EVP?
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Ugh, liksom den følelsen jeg prøver å unngå.. Noen som har fulgt litt med på Reality Channel og et program som heter "Jane Goldman investigates"? Hun tok også opp dette med ITC, EVP og lignende metoder.. Den episoden var skikkelig spennende.. Blant annet var det en dame som drev med EVP som hun snakket med, og hun sa at den mest forferdelige opplevelsen hun kunne tenke seg var at noen i en innspilling kom til å si "It´s my time" eller noe lignende.. Og nettopp dette skjedde da Jane Goldman prøvde, hun hadde en manns-stemme som tydelig sa "It´s you time".. Da var jeg overbevistRose78 skrev:heisan
ja har sett den filmen,den var sennede.Har prøvd det en gang men ble litt skremt![]()
da jeg mener at jeg hørte ett navn .
Hide post links |
Ja skjønner hva du mener med å kjenne dem,men tror det med Evp er at det kanskje på en måte føles ut som det er noe man ikke har kontroll over...kanskjeMononoke skrev:Ugh, liksom den følelsen jeg prøver å unngå.. Noen som har fulgt litt med på Reality Channel og et program som heter "Jane Goldman investigates"? Hun tok også opp dette med ITC, EVP og lignende metoder.. Den episoden var skikkelig spennende.. Blant annet var det en dame som drev med EVP som hun snakket med, og hun sa at den mest forferdelige opplevelsen hun kunne tenke seg var at noen i en innspilling kom til å si "It´s my time" eller noe lignende.. Og nettopp dette skjedde da Jane Goldman prøvde, hun hadde en manns-stemme som tydelig sa "It´s you time".. Da var jeg overbevistRose78 skrev:heisan
ja har sett den filmen,den var sennede.Har prøvd det en gang men ble litt skremt![]()
Det er så merkelig egentlig, jeg vet at de finnes og jeg hører og kjenner dem jo, men når det kommer til stykke så er det å høre stemmer kanskje hakket verre..
Hide post links |
Jeg tror den beste måten å beskrive det på er at man mister kontroll over noe som man tidligere sikkert trodde man hadde litt overtaket på.. I hvertfall for min delRose78 skrev:Ja skjønner hva du mener med å kjenne dem,men tror det med Evp er at det kanskje på en måte føles ut som det er noe man ikke har kontroll over...kanskjeMononoke skrev:Ugh, liksom den følelsen jeg prøver å unngå.. Noen som har fulgt litt med på Reality Channel og et program som heter "Jane Goldman investigates"? Hun tok også opp dette med ITC, EVP og lignende metoder.. Den episoden var skikkelig spennende.. Blant annet var det en dame som drev med EVP som hun snakket med, og hun sa at den mest forferdelige opplevelsen hun kunne tenke seg var at noen i en innspilling kom til å si "It´s my time" eller noe lignende.. Og nettopp dette skjedde da Jane Goldman prøvde, hun hadde en manns-stemme som tydelig sa "It´s you time".. Da var jeg overbevistRose78 skrev:heisan
Det er så merkelig egentlig, jeg vet at de finnes og jeg hører og kjenner dem jo, men når det kommer til stykke så er det å høre stemmer kanskje hakket verre..
eller at det blir noe annet når man hører stemmen demmes...at det blir så fysiskt på en måte
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Mja, er litt usikker på det. Det var en dame hun intervjuet som sa at det værste måtte være å høre noen som sier "It's your time," eller med navnet hennes, da. En gammel bekjent av henne hadde nettopp gått bort, og uken før hadde hun fått på opptak noen som sa "It's Bernies time", som var navnet hans.. Slik hun kjente ham så var vedkommende frisk og sterk, men døde altså uken efter at hun fikk høre dette da.. LITT merkelig.ludoburgero skrev:Enkelte mener at EVP er et fenomen hvor man via psykokinese/telekinese påvirker opptaket med ens egen underbevissthet.
Jeg stiller meg egentlig ganske åpen til at fenomenet eksisterer, og at det er noe uforklarlig over det, men å si at det enten er ånder eller ens egen underbevissthet som gjør det, er vanskelig å definere.
Ihvertfall kan det jo virke ut som om det er en av de to tingene, ettersom du sier at hun fryktet mest å høre ordene "It's My Time!":
a) Det er hennes egen frykt som utløste ordene via hennes underbevissthet, og plasserte dem på båndet/opptaket.
b) Det er åndene som leste tankene hennes og sa det.
Spennende fenomen ihvertfall.
Hide post links |