Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterMine tanker om ditt og datt...

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 361
Startet: 23 Okt 2006 10:12
17
Blitt takket: 3 ganger

Mine tanker om ditt og datt...

Innlegg av TrappedSoul »

Satt her og kjedet meg i dag og tenkte at jeg kanskje skulle prøve å få ned litt tanker jeg har om forskjellige ting her i verden, er da bare bra å dele litt tanker man har om verden. :)
Er ikke noen verdensmester i å skrive ting på en bra eller oversiktlig måte heller, men jeg har i hvert fall prøvd å få ned litt og kommer sikkert med mer etterhvert. (burde kanskje skrive en bok en gang?)

Mine tanker om ditt og datt som jeg føler for å dele

Jeg ser folk flest har et ganske lukket syn på verden, på hva den er og hvordan den funker. Det er aldri bra å a et lukket syn på noe som helst, så målet med det jeg skriver her er bare å gi folk sjansen til å tenke seg litt om. Det betyr på ingen måte at jeg trenger å ha rett i det jeg skriver eller at jeg er så voldsomt genial, men bare at det skal få dere til å tenke!

Okay, la oss begynne med det vi vet vi består av.
Vi har syn, hørsel, smak, lukt og smerte/følelser, det blir 5 sanser.
Noen har vel kanskje flere også, men det har ikke noe med saken å gjøre.

Men la oss tenke at det er det vi er, at vi er de 5 sansene og ingenting mer. Og så tror vi at vi lever i en kropp og får disse sansesignalene tilsendt fra kroppens hjerne. Alt virker selvsagt ganske ekte og man har ingen grunn til å tvile på det, men kan man virkelig stole på disse sansene? Hva hvis man hadde vært tilkoblet en slags maskin som sendte deg disse sansene og maskinen simulerer en verden som ikke er ekte, hadde man da merket forskjell? Hehe, ja dette scenarioet blir ganske bra demonstrert i filmen The Matrix.

Og hva er denne kroppen vår egentlig?
Den jo en slags maskin som består av millioner av celler som jobber i lag, men hvorfor er det slik at den har et Jeg? At den har fått bare EN bevissthet som styrer den og tenker ”hmm hva faen gjør jeg her egentlig”? Er dette realistisk da? Eller er kroppen bare en slags maskin vi har koblet oss til som sender oss disse 5 sansene, det høres i hvert fall mer realistisk ut for meg. Kanskje man har flere sanser også, men at vi bare oppdager de 5 kroppen sender?

Men hvis vi ikke er kroppen, hvem faen er vi da?
Hmm, ja si det. Vi er i hvert fall en bevissthet, det er det enste vi trenger å forstå foreløpig. Og jeg tror ikke denne bevisstheten er noe som kan dø eller forsvinne, jeg antar at den er noe som alltid har vært og alltid vil være.

Og nå skjønner man nok kanskje ikke hvordan noe alltid kan ha vært?
Vi mennesker har jo alltid vært vant til at alt har en start og en slutt, det er jo nesten umulig for oss å tenke noe annet. Men hvordan kan selve verden ha startet da? Mange tenker nok på Big Bang som en start på vår verden, det er jo en start på alt det materialet vi ser rundt oss ja, alt kom jo fra den eksplosjonen. Men trenger Big Bang å være selve verden da? Og trenger vårt Big Bang å være det eneste? Kan vel godt hende det finnes millioner av andre Big Bang der ute, og at Big Bang kanskje ikke er mer magisk enn en lyspære som blir skrudd på? En huleboer ville nok tenkt at en lyspære som blir skrudd på er ren magi fordi han ikke forstår hvordan det funker, men sånn er det vel kanskje med vår forståelse av Big Bang også? Jeg tror hvert fall ikke at det finnes noen start eller slutt på verden, men jeg gidder ikke engang prøve å forklare det, jeg forstår det jo ikke helt selv enda.

Vår teknologi og forståelse av hvordan ting funker her i verden har enda ikke kommet så langt egentlig, så hvorfor er det slik at vi skal gå rundt og være så ekstremt skeptiske til det vi ikke har noen skikkelig forklaring på enda da? Med tanke på at selv all vitenskapen vi har ikke trenger å ha noe med virkeligheten å gjøre engang, alt kan jo være en virtuell verden/virkelighet som jeg nevnte tidligere. Nesten som et slags spill kanskje, og i et spill kan jo alt slags merkelige ting skje, kanskje noen har skaffet seg juksekoder eller vet om feil i spillet dem kan utnytte også.

Tankene våre består blant annet av hat, kjærlighet, glede, spenning, redsel og mye mer. Og vi handler omtrent bare ut i fra det, kanskje disse følelsene er en form for instinkter vi mennesker trenger for å fungere skikkelig. Og kan vi da virkelig si at vi tenker selv og er bevist, eller er vi bare en gjeng roboter? Har ikke tenkt å mye over det selv enda, hehe…

Og så er det mange som mener at romvesener er urealistisk, eller at det hvert fall ikke er sannsynlig at vi blir besøkt av noen. Universet vårt er ganske stort, milliarder av galakser som inneholder milliarder av stjerner osv. Antar at det da blir milliarder av planeter egnet for liv også, og det ble jo liv her på denne planeten så hvorfor skulle det ikke kunne bli det andre steder? Ok, så la oss anta at det kanskje er liv på milliarder av planeter også. Men mange av dem ikke har nok ikke livsformer høyere utviklet enn dyrene på denne planeten og dem kan selvsagt ikke reise noen steder da. Men for de som har livsformer like høyt utviklet som mennesker eller kanskje høyere burde jo kunne dra rundt i verdensrommet og oppdage nye sivilisasjoner. Kanskje noen av dem har kommet flere milliarder år lengre enn oss i uviklingen av teknologi også, går jo nesten ikke an å tenke seg hva som kan være mulig for dem da. Og er vel da kanskje ikke så veldig urealistisk å tro at dem da kan ha teknologi bra nok til å enkelt oppdage andre planeter med liv for å så reise dit og undersøke? Så slik jeg ser det er det vel bare realistisk at jorden har fått besøk av romvesener en gang eller stadig blir besøkt.

Det er vel det samme vi ville gjort om vi fant en annen planet med liv?
Vi ville jo reist dit for å undersøke, benytte muligheten til å lære alt vi kan, forstå hvordan livet på en annen planet utvikler seg uten påvirkning fra oss. Selvsagt ville vi nok tatt kontakt med noen få, kidnappet noen, puttet sendere i rumpen på dem, osv. Ser jo bare hva vi gjør med dyrene våre... Så jeg kan tenke meg dette blir strategien til besøkende romvesener også før dem velger å ta en offisiell kontakt. Det er også godt mulig dem ser på oss som noen dumme dyr også, siden dem kanskje foretrekker telepati fremfor vår verbale kommunikasjon som kanskje virker helt primitivt for dem, akkurat som vi ikke syns lydene dyrene våre lager gir så mye mening.

Og det er også et problem her i verden det at vesener fungerer forksjellig, kommuniserer forksjellig og at man da kanskje ikke så lett forstår seg på hverandre og da tenker kanskje at de andre er dumme eller mindre verdt. Man ser jo bare på måten mennesker behandler dyr, det er helt grusomt og feil, tenk hvis noen romvesener skulle kommet her og behandlet oss på den måten? Det er vel kanskje det som må til før vi forstår at vi ikke er helt rettferdige selv. Selv fluer kunne vært mer intelligent enn oss uten at vi hadde giddet å merke det, møtte faktisk på en ganske smart gresshoppe en gang, kanskje de har hemmelige baser rundt om for alt vi vet… Og veps har jo faktisk helt utrolige samfunn, bare å lese mer om det på nettet om du vil.

The end, for denne gangen hvert fall...

Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å dele det med dere heller, dere kommer sikkert bare til å skrive stygge ting om meg nå. :mozilla_wink:
Men ja, dere må gjerne dele deres tanker om ting også og kommentere det jeg skrev. :)
Antall ord: 1426
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
john_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 139
Startet: 04 Okt 2006 16:27
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nord

Innlegg av john_ »

Dypt ;)

Jeg blir gal av å tenke på tiden.. det er så ulogisk..og hvordan kan ingenting plutselig bli til noe? (Big bang)
Antall ord: 22
We talk to God = "praying"
God talks to us = schizophrenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 361
Startet: 23 Okt 2006 10:12
17
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

john_ skrev:og hvordan kan ingenting plutselig bli til noe? (Big bang)
Hva hvis man tenker at man har en verden som er 2d, vi kan se på det som et stort ark. Det er ingenting der, men hva hvis noen heller et stort malingspann utover arket og det spruter ut over alt, var det da ingenting som ble til noe?
Antall ord: 61
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Innlegg av Liis »

Hmm... Vi er jo alle noen tenkere...
I alle år,særlig når jeg var liten, har jeg tittet på himmelen og tenkt: Hvis ikke vi er..hva er da? Da er det ingenting..tomt...Det er bare så ekkel følelse!! Tenk om vi plutselig bare skulle bli borte...vår bevissthet, vår sjel...alt som har vært og alt som er... det blir da meningsløst.
Klarer dere å kjenne den følelsen når dere tenker dette?

Idag er jeg sikker på at det er umulig! Vi kan ikke bare bli borte, det er umulig! Det er bare noe annet, som vi alle vet dypt, dypt inni oss. Vi vet det i sjelen, selvom vi ikke vet det i hodet!!

Men er det noen som føler det jeg mener?

Og til trappedsoul...Matrix, maskiner...nei! Det er bare helt feil for meg. Hvis det skulle vært så ille, da tror jeg "systemet" ikke hadde gitt oss fri vilje, menneskets sterke trang til å vite, utforske, oppdage, løse... Da hadde det vært lettere å programmert oss bedagelige, likegyldige osv. Det hadde ikke hatt noe poeng.[/i]
Sist redigert av Liis på 17 Nov 2006 00:27, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 192

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 361
Startet: 23 Okt 2006 10:12
17
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Liis skrev:Og til trappedsoul...Matrix, maskiner...nei! Det er bare helt feil for meg. Hvis det skulle vært så ille, da tror jeg "systemet" ikke hadde gitt oss fri vilje, menneskets sterke trang til å vite, utforske, oppdage, løse... Da hadde det vært lettere å programmert oss bedagelige, likegyldige osv. Det hadde ikke hatt noe poeng.
Sier ikke at det er sånn, men at det kunne vært mulig. At det vi ser ikke trenger å være så virkelig.
Liis skrev:Men er det noen som forstår hva jeg mener??
Og ja jeg forstår hva du mener, sykt om ingen ting skulle vært.
Antall ord: 109
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Innlegg av Liis »

TrappedSoul skrev:
john_ skrev:og hvordan kan ingenting plutselig bli til noe? (Big bang)
Hva hvis man tenker at man har en verden som er 2d, vi kan se på det som et stort ark. Det er ingenting der, men hva hvis noen heller et stort malingspann utover arket og det spruter ut over alt, var det da ingenting som ble til noe?
Jeg henger ikke med. Hvor kommer da malingen fra? Malingen som i metafor for det som starter/er en del av big bang.

Hva kom først? Høna eller egget? :mozilla_undecided:
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 361
Startet: 23 Okt 2006 10:12
17
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Liis skrev:Jeg henger ikke med. Hvor kommer da malingen fra?
Jeg sier at malingen kom fra vår 3d dimensjon, noe de på arket (2d dimensjonen) ikke klarer å fatte. :P Siden malingen for dem såg ut til å komme fra ingenting.
Liis skrev: Hva kom først? Høna eller egget? :mozilla_undecided:
Hehe, ikke la oss diskutere det, men jeg tror vel helst at hønen kom først og at den da la et egg for å ha noen kompiser å leke med.
Antall ord: 81
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Innlegg av Liis »

TrappedSoul skrev:
Liis skrev:Og til trappedsoul...Matrix, maskiner...nei! Det er bare helt feil for meg. Hvis det skulle vært så ille, da tror jeg "systemet" ikke hadde gitt oss fri vilje, menneskets sterke trang til å vite, utforske, oppdage, løse... Da hadde det vært lettere å programmert oss bedagelige, likegyldige osv. Det hadde ikke hatt noe poeng.
Sier ikke at det er sånn, men at det kunne vært mulig. At det vi ser ikke trenger å være så virkelig.
Liis skrev:


Trodde heller ikke at dette var din tro :mozilla_tongue:
Leste en historie om utenomjordisk kontakt av 4 grad. Det vil si såkalte aliens som kidnapper og forsker på mennesker. De var fascinert over at menneskene kunne leve med en planet med så mange dimensjoner, men kun føle, se, høre, lukte osv én dimensjon.

Dette var en som hevdet seg kidnappet som fortalte. At på jorden er det så mange flere virkeligheter enn den vi opplever.
Sier heller ikke at jeg tror dette, men det er en mulighet :mozilla_wink:
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 361
Startet: 23 Okt 2006 10:12
17
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Liis skrev:Dette var en som hevdet seg kidnappet som fortalte. At på jorden er det så mange flere virkeligheter enn den vi opplever.
Sier heller ikke at jeg tror dette, men det er en mulighet :mozilla_wink:
Høres ikke så dumt ut det da :)
Antall ord: 46
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Innlegg av Liis »

Nei, det er absolutt ikke dumt! Ta f.eks. åndeverden...
Ånder eksisterer i en virkelighet/dimensjon på samme planet som oss.

Men jeg lurer på....Hvilke flere virkeligheter/dimensjoner er det snakk om?
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 361
Startet: 23 Okt 2006 10:12
17
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Liis skrev:Nei, det er absolutt ikke dumt! Ta f.eks. åndeverden...
Ånder eksisterer i en virkelighet/dimensjon på samme planet som oss.
Mhm, det er et godt eksempel.
Liis skrev:Men jeg lurer på....Hvilke flere virkeligheter/dimensjoner er det snakk om?
Nei si det, det kan man virkelig ikke vite.
Er nok selvsagt dem som påstår at dem vet om alle, men kanskje det er best å finne ut av slikt selv, om man noen gang får sjansen.
Antall ord: 82
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kittana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 118
Startet: 22 Mai 2005 02:10
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fetsund

hei

Innlegg av Kittana »

Hei.

Vel for det første så er sanser relativt, ta smak for eksempel vi kan egentlig bare smake surt, salt, søtt og bittert resten tro det eller ei kommer fra nesen, dette er da et eksempel på hvordan to sanser samarbeider.
I tillegg til dette så må man tenke på at ingen oppfatter smak likt, noe som smaker godt for en kan være vondt for en annen og det samme gjelder andre sanse inntrykk også .
Alt ses forskjellig fra person til person.
Så det du foreslår om at vi er koblet til en maskin som sender oss disse inntrykkene, vel det hadde teoretisk sett ikke vært mulig på grunn at vi opplever og sanser forskjellig alle sammen, og en maskin hadde nok latt oss sanse det samme pgr kompleksiteten mellom dyr, mennesker, insekter og vår egen individualitet. Men matrix var en spennende teori ja , men vel i virkeligheten ville det ikke latt seg gjøre det er for mange hull i den teorien.

Jeg forstår at du søker mening med dette neste avsnittet (smiler)
Alle gjør det, det er det som skiller oss fra dyrene.
Menneske er unikt i form av at de lurer på hvorfor de er her, vel jeg tror ikke det er meningen at vi skal vite det, jeg mener det hadde vel tatt bort litt av iden bak fri vilje og det med å lære det er jo det som gjør livet spennende, hadde vi fått hele planen plenta inn fra vi var små så hadde det tatt bort litt av meningen med å faktisk leve .

Alle er født med et såkalt ego, selvet og dette selvet har allerede et anlegg for en personlighet, så bevissthet eller som jeg velger å kalle det skjel har vi nok helt sikkert, kroppen er bare verktøyet vårt i den jordiske eksistens.

Vet vi egentlig innerst inne at det er en start å en ende ?
Er personen borte selv om vi ikke ser den?
Små barn tror det, de tror at hvis jeg ikke ser mamma så er mamma borte, men er egentlig mamma det ?

Vitenskap ja det er en moro ting, de mener de har kommet så langt innen for forskjellige typer vitenskap, men de har egentlig ikke det?
Helt ærlig før vitenskaps mennene/kvinnene innser at alt henger sammen så vil de heller ikke gjøre det.

Følelser ja ,jo du er vel inne på noe, men føler du å naboen din det samme eller ?
Du skjønner følelsene våre er en del av selvet.

Jeg føler ikke at romvesner som du kaller de er urealistiske, det er bare egoistisk av oss å tro at vi er så unike at vi er de eneste som lever i et så stort univers.
Men om de noen gang har vært her, vel det er en helt annen sak.
Om de skulle ha vært her da, så skjønner jeg i alle fall hvorfor de ikke har tatt ordentlig kontakt, jeg mener vi er en destruktiv rase av natur.

Uansett en veldig bra tanke, du burde faktisk skrive en bok, for det er folk som begynner å tenke der ute, og det å tenke, vel det er en positiv ting (smiler)

Mvh Kira
Antall ord: 548

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 361
Startet: 23 Okt 2006 10:12
17
Blitt takket: 3 ganger

Re: hei

Innlegg av TrappedSoul »

Kira skrev:Så det du foreslår om at vi er koblet til en maskin som sender oss disse inntrykkene, vel det hadde teoretisk sett ikke vært mulig ...
Jeg mener det teoretisk er mulig siden det er sånn hjernen vår funker, den sender oss all informasjonen, fra øynene, ørene, tungen, osv.
Kira skrev:Uansett en veldig bra tanke, du burde faktisk skrive en bok, for det er folk som begynner å tenke der ute, og det å tenke, vel det er en positiv ting (smiler)
:)
Kira skrev:Jeg forstår at du søker mening med dette neste avsnittet (smiler)
Alle gjør det, det er det som skiller oss fra dyrene.
Menneske er unikt i form av at de lurer på hvorfor de er her
Jeg tror også at dyr kan tenke slik, men ikke at mange har noen særlig grunn til å gjøre det.

Takk for svar! :)
Sist redigert av TrappedSoul på 17 Nov 2006 00:27, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 151
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kittana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 118
Startet: 22 Mai 2005 02:10
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fetsund

Re: hei

Innlegg av Kittana »

TrappedSoul skrev:
Kira skrev:Så det du foreslår om at vi er koblet til en maskin som sender oss disse inntrykkene, vel det hadde teoretisk sett ikke vært mulig ...
Jeg mener det teoretisk er mulig siden det er sånn hjernen vår funker, den sender oss all informasjonen, fra øynene, ørene, tungen, osv.

Men jaja, takk for svar! :)
Ja, helt enig der , men vi sanser ikke det samme.

mvh Kira
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Berat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 02 Okt 2006 14:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sarpsborg

Innlegg av Berat »

Hyggeligt å vite at det ikke er bare jeg som tenker på sånne ting.
Pga alle kompisene mine jeg har fortalt hva jeg tenker ble litt "dum" i huet,
dem sier : "skjønner ikke hvordan du klarer å tenke på sånne ting"
Jeg har tenkt på noe av det du sa men det er GANSKE mye mer jeg har tenkt på som jeg ikke gidder å skrive ass.Det er sykt slitsomt.
Men det du sa om big bang og det om at hvordan vår bevisshet er evig osv var en interresant teori pga det har jeg tenkt på selv.
Den kan jo ikke bare SLÅS av plutselig,feks da vi dør.Det virker så rart hva det nå betyr.
Hvis du skjønner hva jeg mener.Altså "himmelen/rommet" ikke planetene osv.
Hvordan oppsto det?kan ikke bare ha poppet opp.Pga da måtte det ha eksistert noe annet som forsaket det osv osv...Som det du sa om den teorien med det arket,Ja men da må det åmå det ha vært noe annet,akkurat som vi kaster maling på¨arket så må noe annet/andre ha planetene osv,så må noe annet ha kastet det på det,osv osv osv.
Det fortsetter evigt.akkurat som tiden,universet osv osv osv.Hvordan kan det ta slutt,eller vil det aldri ta slutt.............
Så det må finnes ett eller annet større enn oss så må ha gjort alt dette.
Feks du snakket om MASKINER.Ja kanskje du sier noe der.
Vi skaper roboter og får dem til å gjøre ting,og PCER osv og dem kan ikke gjøre mer enn det dem er programert til ikke sant?La oss tenke på en hvit elefant,ja det går fint.
La oss tenke på en rosa elefant.Ja det går fint osså.
Men prøv å tenk på en FARGE som ikke "eksisterer".
Det går ikke det er som noe sier STOPP!!
Du kan ikke tenke lenger,det er som alt er programert på en måte vi kan ikke tenke på en farge som ikke finnes,vi kan bare tenke på dem fargene som vi vet om.....
Kanskje noen ikke skjønnte det her og syntes dette var tragisk men hvis du tenker som meg skjønner du hva jeg mener.
Hvis det finnes romvesener så vil sikkert relgiøse folk miste troen..
Hvorfor finnes det andre skapninger så langt unna osv osv.Hvorfor ikke bare oss?
Dem som tror på gud vil nok si at det ikke finnes romvesener PGA hvorfor har vi da ikke klart å kontakte dem, og at det ikke vil finnes pga det osv...siden gud bare skapte oss men sånn kan jo ikke vi tenke.Vi vet INGENTING her.Jeg ser PCN min her og er SIKKER på at den finnes,men jeg vet faktisk ikke om den finnes eller ikke......
Vi mennesker tror at med en gang vi finner ut noe så har vi rett,Men vi vet ABSOLUTT INGENTING for sikkert..

Jeg skjønner ikke hvorfor folk kriger,dreper hverandre,kidnapper,voldtar.Hvorfor kan ikke vi leve i fred?Og bli Sammen i ETT.Istedenfor går vi rundt og sier han der er norsk,han der er araber,han der er svart,guling han er mindre verdt enn meg og lukter vondt pga han er svart.Hvordan kan vi være så J**** dumme?Hvem har sagt at den fargen der er dårligere ,og det landet der er mer voldsomme osv..VI er alle mennesker uannsett hva vi sier,rase har ikke noe å si det er bare en FARGE,det er bare ett LAND som har ett annet språk det er alt.Vi er alle sammen mennesker vi burde leve i fred,Hvert menneske på jorden burde fått seg ett hjem,Hvert menneske burde ha bestemt like mye som en annen.
Vi burde ike ha presidenter,statministere,konger osv....Det ødlegger alt syntes jeg.
Hvorfor skal dem bestemme?hvem er dem? å dem fikk 6ere på skolen og kom så langt og så langt og måtte bli en leder..Nei det er totalt feil,vi alle må bestemme og gjøre ting sammen hadde vi fått gjort det hadde verden blitt ett bedre sted og vi kunne delt alt istedenfor å krige om det.

Det var det jeg ville si,jeg sier ikke at jeg har rett osv men det er det jeg mener.
Antall ord: 745

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links