Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenSå jeg en UFO? eller?

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

arkanoid
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 18 Nov 2006 16:17
17

Så jeg en UFO? eller?

Innlegg av arkanoid »

For en tid tilbake så var jeg i Stavanger, jeg og noen kamerater hadde drukket litt og var på vei hjem, vi tok en pause på en benk ved kirka midt i sentrum.

Det som skjedde var at jeg så opp mot himmelen, og det jeg så var en lysprikk som kom over himmelen, trodde først det var en meteor/fallende stjerne eller noe i den duren, men etter en stund begynte dette prikken og bevege seg i mange forskjellige retninger etc. og forsatte sånn ei stund til den plusselig forsvant ut av ingenting.

Så jeg en UFO?
Finns det en vitenskaplig/naturlig årsak på det jeg så?

Er ganske nyskjerrig på hva det var så bare kom med idèer/tips om hva det kan ha vært!

Takk!
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 361
Startet: 23 Okt 2006 10:12
17
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Hvis den forsvant helt plutselig tror jeg det kan ha vært en UFO ja.
Antall ord: 15
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helen

Innlegg av helen »

akkurat det har jeg også sett., men det var tidlig om morgenen, rett før soloppgang for vel ca 3-4 uker siden, kl kan ha vært 8.10. Jeg kjørte mot Forus via Sola. Jeg kjørte jo bil så jeg kikket opp etterhvert og da var lyset borte, som en sterk stjerne som hoppet opp og ned på himmelen.
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Innlegg av Liis »

Ikke vet jeg. Har aldri sett noe slikt selv, men min mor oppdaget noe mystifistisk en gang. Og hun tror ikke på det hun så en gang.

Dette var i Nordkisa, fra kjøkkenvinduet på 80`tallet en gang. Et lys sto helt stille på himmelen, det blinket og pulserte i flere farger. Hun syntes det var snålt og ropte på noen flere som kom og så. Lyset begynte plutselig å hoppe lynkjapt over himmelen i sikk-sakk bevegelser. Også poff, så ble det borte.
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 361
Startet: 23 Okt 2006 10:12
17
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Liis skrev:Dette var i Nordkisa, fra kjøkkenvinduet på 80`tallet en gang. Et lys sto helt stille på himmelen, det blinket og pulserte i flere farger. Hun syntes det var snålt og ropte på noen flere som kom og så. Lyset begynte plutselig å hoppe lynkjapt over himmelen i sikk-sakk bevegelser. Også poff, så ble det borte.
Typisk utenomjordiske romskip dette :P
Min far og noen andre såg en gang flere ufoer som hoppet frem og tilbake lynkjapt, og plutselig forsvant dem helt. Det jeg har funnet ut at man burde gjøre er å hente en lommelykt og blinke til dem, da kan det hende dem blinker tilbake.
Antall ord: 111
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beezer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 05 Nov 2006 23:14
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sandnes

Innlegg av beezer »

Det er nok bare en lyskaster som de har på et utested i stavanger. Blitt lurt av d samme jeg også for lenge sia.
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Innlegg av Liis »

beezer skrev:Det er nok bare en lyskaster som de har på et utested i stavanger. Blitt lurt av d samme jeg også for lenge sia.
Hehe... Når du sier det så kommer jeg på et innlegg på tekst-tv for et par måneder siden. I Trondheim var det masse oppstyr pga et merkelig lys.
Jeg sjekket det opp i adresseavisen eller no, også viste det seg bare å være en lyskaster :mozilla_laughing:

MEN... Nordkisa er et sånt sted med bare masse skau rundt. Ikke mange lyskastere der nei..
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 829
Startet: 17 Jul 2006 10:30
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Selvfølgelig var det en UFO, om det var noe fra det ytre rom er mindre sikkert.

UFO er bare ett uidentifisert flygende objekt
Antall ord: 24
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Innlegg av Liis »

skeptikeren skrev:Selvfølgelig var det en UFO, om det var noe fra det ytre rom er mindre sikkert.

UFO er bare ett uidentifisert flygende objekt
Udentifisert for de som så det ja... Men identifisert av luftforsvaret?? Vet ikke..
Samboeren og faren så en merkelig lyskule som sto stille i luften over Skedsmo en gang. De ringte for å rapportere dette, det viste seg at linja var nedringt av mennesker som så det samme.
Det kom aldri noen formell forklaring... Slik det gjorde i Trondheim den gangen det ble oppstyr over noe som hadde en logisk forklaring!
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Mulig at det var et kulelyn. En har ikke fått forsket mye på det, men det skal visst opptre hyppigst på sørlandet. Det avgir ikke lyd, kan se ut som ei kule og skal visstnok bestå av plasma.
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Re: Så jeg en UFO? eller?

Innlegg av Atmi »

arkanoid skrev:For en tid tilbake så var jeg i Stavanger, jeg og noen kamerater hadde drukket litt og var på vei hjem, vi tok en pause på en benk ved kirka midt i sentrum.

Det som skjedde var at jeg så opp mot himmelen, og det jeg så var en lysprikk som kom over himmelen, trodde først det var en meteor/fallende stjerne eller noe i den duren, men etter en stund begynte dette prikken og bevege seg i mange forskjellige retninger etc. og forsatte sånn ei stund til den plusselig forsvant ut av ingenting.

Så jeg en UFO?
Finns det en vitenskaplig/naturlig årsak på det jeg så?

Er ganske nyskjerrig på hva det var så bare kom med idèer/tips om hva det kan ha vært!

Takk!
Det var nok bare lyssøylen fra NewYork du så. Den har lyst over Stavanger i mange, mange år. :)

Atmi
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
angelito
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 10 Jul 2006 15:11
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: trondheim

Re: Så jeg en UFO? eller?

Innlegg av angelito »

Du hadde jo drukket litt da... :mozilla_wink:
Antall ord: 8
_ _
>>-( `v´ )->>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fishy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 56
Startet: 19 Nov 2006 06:20
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Fishy »

Selfølgelig var det UFo det var jo et flyvende objekt du ikke fikk identifisert lol
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arkanoid
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 18 Nov 2006 16:17
17

Innlegg av arkanoid »

beezer skrev:Det er nok bare en lyskaster som de har på et utested i stavanger. Blitt lurt av d samme jeg også for lenge sia.
Neppe, men det var en lyskaster på himmelen, men på en annen side..
Var det samme dem som jeg var med sa til meg, men det lignet ikke en prikk på en lyskaster..
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
stella polaris
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 38
Startet: 25 Mai 2006 13:51
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av stella polaris »

Kan godt hende at det var en ufo :)

Har sett lignendes ting flere ganger selv...
Antall ord: 15
Det finnes ingen begynnelse,heller ingen ende.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links