Men det er noe jeg har opplevd angående søvn og drømmer som jeg tenkte jeg skulle lage et innlegg om for å kanskje få noen svar.
Det er lenge siden jeg har hatt drømmer jeg husker, et år/ 2 år siden sist. Men istedet så våkner jeg av og til, noen ganger opp til flere ganger per natt. Jeg vet ikke hvorfor jeg våkner men ihvertfall så ser jeg eller hører ting når jeg våkner.
flere ganger har jeg sett små skikkelser gå rundt i romet, gjerne som en liten uklar mann som er like stor som en saks som går rundt et øyeblikk men så forsvinner. eller andre merkelige skikkelser som jeg ikke kan forklare. jeg kan se disse skikkelsene bra lenge, kanskje 20 sec til et minutt før de forsvinner, og de blir borte når jeg slår på lyset, men kommer tilbake igjen hvis jeg slår lyset rett av igjen...jeg har prøvd dette flere ganger.
Men det merkeligste er at jeg har hørt folk snakket stille og uklart, jeg har prøvd å letet etter hvor lyden kommer fra, og jeg bruker å tro det er en radio som står på, men jeg finner den aldri. Lyden av disse personene som snakker bruker å forsvinne gradvis etter
et til 2 minutter etter jeg har våknet.
Og disse lydene og tingene jeg ser kan komme uansett hvor jeg sover...borte som hjemme.
Jeg har snakket med slektninger om dette, og de tror det er bare en drøm jeg har som "sitter" igjen idet jeg våkner og forsvinner ettersom hjernen skjønner at jeg er våken. men jeg er da ikke helt sikker.
Jeg har også sett telefon laderen min snurre på gulvet, men stoppet da jeg slo på lyset, og jeg har sett store insektets lignende skapninger "angripe" meg men forsvinne etter jeg har kastet puten eller telefonen etter den for å drepe det.
jeg synes disse fenoenene er skikkelig skumle, men jeg har lært å "leve" med dem etterhvert, så det er ikke noe stort problem, bare ubehagelig.
Er det noen som har opplevet noe lignende, eller som har en bedre forklaring enn det jeg har på dette?