Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterKonspirasjonsteorier og symbolisme

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Orbiter
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 24 Nov 2006 19:27
17

Konspirasjonsteorier og symbolisme

Innlegg av Orbiter »

Her følger en del linker av dokumentarer og foredrag jeg anbefaller på det sterkeste å se.

Dette er ting du aldri vil få se i mainstream media, så det kan virke litt sprøtt.

Disse filmene omhandler teorier om hvem som egentlig styrer verden (skyggeregjeringen), mye om USA og krigen mot terror og de okkulte gruppene (freemasons, skull&bones,illuminati, cfr, bilderberg group etc.

Ha et åpent sinn og reflekter over det du ser i disse videoene.

http://video.google.com/videoplay?docid ... artial+law

Denne filmen er lagd av Alex Jones, en sann aktivist fra Texas som dedikerer livet for å avsløre USA's hemmelige agenda. VELDIG tankevekkende.

http://video.google.com/videoplay?docid ... an+maxwell

Jordan Maxwell holder tre timer langt foredrag om symboler og deres innvirkning i løpet av historien. Dette er noen av de mest innteresante foredragene jeg har sett, hvorfor lærer vi ikke dette på skolen??

http://video.google.com/videoplay?docid ... 1021404375

The hidden agenda for world government.

http://video.google.com/videoplay?docid ... 6448400152

Americas secret destiny.


Jeg poster gjerne flere linker hvis folk ønsker det.
Antall ord: 185

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UriGneller
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 159
Startet: 17 Aug 2005 01:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: langevåg

Innlegg av UriGneller »

hvorfor anbefaler du på det sterkeste å se dette her? Hva skal jeg gjøre liksom etter å sett filmene?
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Orbiter
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 24 Nov 2006 19:27
17

Innlegg av Orbiter »

Jeg anbefaller å se disse filmene fordi jeg vil at folk skal se hva som egentlig skjer i verden.
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

Orbiter skrev:Jeg anbefaller å se disse filmene fordi jeg vil at folk skal se hva som egentlig skjer i verden.
teorier trenger ikke å være en virkelighet.. jeg tror ikke at man har godt av å vite alt eller for mye, jo mer man setter seg inn i slike ting jo mer paranoid blir man.. og det er ikke sundt er det vel? men interessant er det jo :mozilla_tongue:
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Orbiter
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 24 Nov 2006 19:27
17

Innlegg av Orbiter »

Mye av det man kan se i disse filmene er fakta, og ikke teorier. Jeg mener vi har rett til å vite det som skjer rundt oss, og mainstream media er ihvertfall ikke de som opplyser oss.

Her har vi enda en film av Jordan Maxwell som er litt mer oppsumerende.

http://video.google.com/videoplay?docid ... an+maxwell

Han fortjener respekt for arbeidet han har gjort for å opplyse oss.
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Jeg føler at hele verden er MED meg. hva heter det motsatte av paranoid?
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 344
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av -Marie- »

Sparrow skrev:Jeg føler at hele verden er MED meg. hva heter det motsatte av paranoid?
Det heter at du har tatt deg en liten sterk en :D
Antall ord: 28
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Orbiter
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 24 Nov 2006 19:27
17

Innlegg av Orbiter »

De som blir paraonide er som regel oss vanlige mennesker som ikke har makten til å "bombe" noen. De som sitter på verdens trone har derimot full kontroll.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TamTari
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 79
Startet: 19 Okt 2006 22:05
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Halden

Innlegg av TamTari »

Orbiter skrev:Mye av det man kan se i disse filmene er fakta, og ikke teorier. Jeg mener vi har rett til å vite det som skjer rundt oss, og mainstream media er ihvertfall ikke de som opplyser oss.
Sier meg enig, desverre blir man definert paranoid eller værre om man "drar opp" disse temaene-
Jeg mener at folk som mener slike tenkemåter er så out there trenger ikke å presissere sin mening ved å kalle oss for sinnsyke ( F.Y.I. så er paranoiditet en sinnslidelse)
Slike utsagn er helt ubegrunnet "drittslenging" og unødvendig -

btw :D intressange videos du hadde funnet
Antall ord: 101
"Friends help, a guinea pig tricked me"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Minny
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 13 Nov 2006 18:53
17

Innlegg av Minny »

Interessante filmer!
Lurer på hvorfor noen tar så avstand fra slike filmer? Tar de like stor avstand fra budskap, gitt i religiøs kontekst, som baserer seg på å skremme folk til å bli troende?
Jeg er veldig nysgjerrig på alt, derfor også dette, uten at jeg blindt tror på alt jeg hører, leser eller ser.
Jeg blir skremt i det øyeblikk budbringere av en teori, et budskap, eventuelt fakta, både i religiøs eller ikke religiøs sammenheng blir tilbedt som en gud. Det skremmer meg, uten at jeg blir paranoid altså :mozilla_wink:

Ps.
Noen som har sett film nr. 2 med Jordan Maxwell og telte hvor mange ganger han sa ordet: "consequently"? Hehe, kunne ikke unngå å legge merke til det.
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

En ting er sikkert, og slik vil det alltid være:
Ethvert menneske på denne jord, danner sin egen realitet, sin egen virkelighet, nettopp gjennom virkelighetsoppfatningen. Vi lever i en felles virkelighet, men den er det egentlig ingen som kjenner. Den har vi til felles, og vi er for mange med våre egne beskuelser av den til å kunne konkludere med at vi lever i samme virkelighet. Vi har også vår egen virkelighet (gjennom oppfatningen, og gjennom vårt følelsesliv), og denne prøver vi til stadig - både bevisst og ubevisst - å knytte opp til den felles virkeligheten, altså omgivelsene våre.

Hva som er rett eller galt, hva som skjer i denne verden, og hvem som styrer den?
Vel - til syvende og sist, hvis vi skal være så altomfattende og inkluderende vi kan være; surprise: Vi styrer den ALLE!
Din mening betyr like mye som min mening. Alt er bare sett fra forskjellige perspektiv. Det er når vi står sammen vi er sterkere, og det er når de aller fleste av oss har det bra, at ting er riktig og slik det skal være. Om vi heller blir bevisst på hva som er viktigst for oss og de vi er glad i, og sprer denne typen visdom og livsstil videre, og slutter å fokusere på alt det negative som skjer rundt oss i verden, vil det negative omsider forfalle bare ved hjelp av denne kjærligheten, og den vil beseire og bestå.

"Vi lever i 2006".
Antall ord: 254
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Atmi skrev:
ludoburgero skrev:Så, så... ta det på privaten nå :)
Blir nesten litt småhissig dette her.
LItt småhissig,. Si heller fly forbanna og hadde vedkommende vært i samme rom kunne h*n regnet med å få seg en bøtte kalt vann i hodet.

Kan ikke ta det på pm jeg, for det er faktisk ikke jeg som startet dette. >Men jeg forsvarer meg - og jeg kommer til å forstsette med å forsvare meg i denne tråden inntil innleggene er fjernet og Meum har bedt ydmykt om unnskyldning. Sånn er det bare.

Atmi
Vel, nå må du jo bare ta til etterretning hva du har fått beskjed om av Jovian her inne da. Både du og Meum. Så er dere ferdige med den saken her, ihvertfall i all offentlighet.

Så... bare som et sjanseløst(?) forsøk på å tråkke inn på rett spor igjen, og vente på at det kommer et tog... hva synes dere om bruken av symboler sånn generelt?

Det kristne korset er veldig ofte brukt i filmer, "hilsen til Satan" er brukt på scenen hvor de spiller elektrisk gitar (lillefingern og pekefingern, you know...) og å rekke fingeren er en veldig stygg ting å gjøre. Peace-tegnet med pekefinger og langefinger (Victory?), er en fornærmelse i England av tradisjonelle grunner.

Hvilken betydning har alle disse symbolene egentlig, og hvilken effekt får man ved å bruke dem? I Ertresvåg bok "Makten bak Makten" står det at folk ofte ikke vet hvilken stor makt slike symboler egentlig har. Da spør jeg, f.eks. Bob_stew og eventuelt andre som har en formening om "ankring" f.eks. (slik som ble nevnt i "Magi" tråden min) - tror dere det blir brukt på noen seriøs måte? Da tenker jeg f.eks. på den "sataniske hilsenen" (sorry, vet jo ikke hva jeg skal kalle det - finnes det noe navn?)
Eller blir det bare brukt av meningsløse grunner egentlig?
Sånn generelt.
Antall ord: 332
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Sparrow skrev:Jeg føler at hele verden er MED meg. hva heter det motsatte av paranoid?
Ukritisk. Lettlurt. Hjernevasket. Sau. Godtroende. Naiv.
Antall ord: 23
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

ludoburgero skrev: Det kristne korset er veldig ofte brukt i filmer, "hilsen til Satan" er brukt på scenen hvor de spiller elektrisk gitar (lillefingern og pekefingern, you know...)
Jeg har ikke studert dette håndtegnet inngående, men det er en tråd om akkurat det fra før:
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... =satanisme
Hvilken betydning har alle disse symbolene egentlig, og hvilken effekt får man ved å bruke dem? I Ertresvåg bok "Makten bak Makten" står det at folk ofte ikke vet hvilken stor makt slike symboler egentlig har.
Disse symbolene, sammen med alle andre symboler som bokstaver, veiskilt osv har vel egentlig ikke en egenverdi. De betyr noe kun for de som har lært at symbolet skal forbindet med det ene eller det andre. Og samme symbol har ikke samme betydning for alle heller. Mange forbinder feks St. Peterskorset ("opp-ned-kors") med satanistsymbol istedetfor henrettelsen av apostelen Peter. En viss form for makt har symbolene selvfølgelig.
Antall ord: 166
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RedFox
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 73
Startet: 26 Apr 2006 18:20
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: det kalde nord

Innlegg av RedFox »

ekk-!!!!!!!!
the cookie's are coming.
take cover!!!!!!!!!!!
Antall ord: 8
en sjaman er ikke farlig bare hvis du trer varlig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links