Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsistilfeldighet?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

sizzla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 25 Okt 2006 18:46
17

tilfeldighet?

Innlegg av sizzla »

Jeg har fundert en del over verdenskatastrofene opp igjennom historien. svartedauden å andre pester, jødedrap i andre verdenskrig osv. Det har skjedd ting, som har hatt stor betydning for menneskeheten i senere tid. Har dere noen gang tenkt over hva som ville skjedd viss disse tingene ikke hadde hendt? Personlig tror jeg det er en mening med alt som skjer. Jeg er synes disse hendelsene er forferdelige selvsagt, men jeg tenker at det ligger noe større bak enn bare politikk å medisinske bevis.

Hva tenker dere om det?
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 467
Startet: 18 Okt 2006 23:09
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

....

Innlegg av green eyes »

jeg tror at du har rett!det er nok en mening med det, selv om det er ganske groteskt....
Antall ord: 19
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sizzla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 25 Okt 2006 18:46
17

Innlegg av sizzla »

Å Jødene har jo vært på flukt i hele verdenshistorien. De er guds utvalgte folk? :mozilla_undecided: Virker ikke sånn. Heller andre veien
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 344
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av -Marie- »

Min mening er at ingenting er tilfeldig.

Epidemier, naturkatastrofer, osv er kanskje "naturens" måte å regulere ting på. Folketallet, for eksempel. Hindrer overbefolkning over det hele..
Antall ord: 26
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Utvalgt

Innlegg av kaja43 »

sizzla skrev:Å Jødene har jo vært på flukt i hele verdenshistorien. De er guds utvalgte folk? :mozilla_undecided: Virker ikke sånn. Heller andre veien
Tror ikke noen er utvalgt i Guds øyne sånn som vi mennesker tenker oss det.
Men det å bli massakrert og forfulgt gjennom en lang historie kan kan godt bunne i å være utvalgt i Guds øyne. Da har de antagelig bli utsett til å være ett fokleslag som
skal være med å vekke mennesker. Gjøre at vi blir lei av forfølgelse og religiøs egoisme, drap og ondskap.

Det er nettopp det jeg tror kriger er en hjelp til, at vi blir mette av dreping, hersing med mennesker ol. jeg tor på reinkarnasjon, dermed så tror jeg at alle får hjelp av all denne tilsynelatende elendigheten. Jeg tenker at jeg har både kriget og blitt drept, forfulgt og blitt forfulgt. Nå har jeg lært av alt dette og ser at det er mneingsløst og at det kun er med forståelse og kjærlighet vi kommer videre. Så jeg takker for å ha fått denne lærdommen inn i mitt system.
Nå er vi inne i en tid med mange naturkatastrofer, det lærer oss å måtte tenke omsorg og medfølelse. Det gir oss også muligheten til å tenke mer universelt. Det kan jo være global oppvarming som forårsaker dette og kan dermed ramme oss alle til slutt. De som er kommet langt nok i utviklingen vil få vekket alt dette, og noen vil avfeie og bagatellisere. Det må de få lov til forde de ikke har erfart nok enda. Vi går i forskjellige klasser og lærer ut fra det vi er istand til.
Men at det er en høyere mening med alt, det er jeg ganske sikker på, og ser en det på denne måten så er jo ikke Gud ond som mange hevder. Alt er en hjelp til å få menneskene for å få mer innlevningsevne og en dypere kjærlighet, ikke bare for seg selv og sine nærmeste, men for helheten.
Antall ord: 351
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

sizzla skrev:Å Jødene har jo vært på flukt i hele verdenshistorien. De er guds utvalgte folk? :mozilla_undecided: Virker ikke sånn. Heller andre veien


En jøde er jo ikke jøde i alle sine liv. De fleste av oss har no0k vært jøder i en eller annen epoke i verdenshistorien.
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links