Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterFinne nye planeter

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Finne nye planeter

Innlegg av sosja »

Stephen Hawking vil reise som i «Star Trek».

(Dagbladet.no): Dersom menneskeheten skal overleve, må vi ut og finne nye planeter å bosette oss på, sier fysikeren Stephen Hawking.
- Menneskerasen er i fare så lenge vi alle er på én planet, Før eller siden vil en eller annen tragedie inntreffe, - en asteroidekollisjon eller en atomkrig som vil utsletter oss alle. Men dersom vi sprer oss ut i rommet og etablerer selvstendige kolonier, er fremtiden sikret, sier Hawking.

Han kom med uttalelsene da han i går fikk Copley-utmerkelsen for sitt arbeid som fysiker. Tidligere er utmerkelsen gitt til Charles Darwin og Albert Einstein.

Ettersom det ikke er noen annen planet som Jorda i vårt solsystem, sier Hawking at mennesket må reise til en annen stjerne for å finne en beboelig planet å kolonisere.

Med en fart som den romraketten Apollo har, ville turen tatt 50 000 år. Hawkings svar er å bruke materie/anti-materie-teorien, som beskrevet i TV-serien «Star Trek», slik at man kan man reise tilnærmet med lysets hastighet.

Når en partikkel og dens anti-partikkel ødelegger hverandre, blir hele massen omgjort til energi. Noen forskere, blant annet Hawking, mener denne prosessen kan brukes som rakett-drivstoff.


Hawking (64) er matematikk-professor ved Cambridge Universitetet. Han er kjent for sine teorier som har ført til klassifikasjoner og en større forståelse av fenomenet sorte hull. Han har blant annet skrevet bestselgeren «A brief history of time». Han har Lou Gehrigs sykdom, som begrenser mulighetene for å snakke eller bevege seg.

Nå vil Hawking selv ut.

- Mitt neste mål er å reise ut i verdensrommet.

Ja folks da er det bare å gå på husjakt der ute.
Antall ord: 281
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

whoooho evig vare parasitt rasen
Antall ord: 5
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Satt og regnet på Corals modell for kolonisering av andre planeter i går....det er et lite stykke reisevei....
Håper Hawking får oppfylt drømmen sin. Han burde få sponset en tur m.t.p. alt han har bidratt med i fysikken.
Antall ord: 45
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 361
Startet: 23 Okt 2006 10:12
17
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Jeg tror mennesker allerede har vært på planeter utenfor vårt solsystem. :D
Antall ord: 13
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

TrappedSoul skrev:Jeg tror mennesker allerede har vært på planeter utenfor vårt solsystem. :D
Men ikke med menneskeskapt teknologi...det må i såfall være krystallteknologi eller hva det kalles....
Antall ord: 32
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 361
Startet: 23 Okt 2006 10:12
17
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Hecate skrev:
TrappedSoul skrev:Jeg tror mennesker allerede har vært på planeter utenfor vårt solsystem. :D
Men ikke med menneskeskapt teknologi...det må i såfall være krystallteknologi eller hva det kalles....
Hehe, krystallteknologi? :P (ikke hørt om)
Er ikke sikkert vi har gjort det med menneskeskapt teknologi enda nei, det er det jeg lurer litt på. Jeg vet at vi har ekstremt mye teknologi som blir holdt skjult for oss, og jeg tror egentlig at dette burde være mulig for oss, men om det virkelig er det kan jeg ikke sikkert vite.
Antall ord: 96
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg husker ikke hvor jeg har det fra???
Brødrene Dal, kanskje?
Antall ord: 12
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Minny
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 13 Nov 2006 18:53
17

Innlegg av Minny »

[quote="Hecate"]Jeg husker ikke hvor jeg har det fra???
Brødrene Dal, kanskje?[/quote]

Hihi, Spektralsteinene!

Du tenker ikke på sånne gamle krystallradioer da?
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

For å være helt ærlig tror jeg det var noe de brukte i Atlantis, men jeg husker ikke.

Det er jo over 30000 år siden jeg levde der... :mozilla_tongue:
Antall ord: 28
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Undring
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 60
Startet: 24 Sep 2006 21:17
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund

Innlegg av Undring »

Hecate skrev:For å være helt ærlig tror jeg det var noe de brukte i Atlantis, men jeg husker ikke.

Det er jo over 30000 år siden jeg levde der... :mozilla_tongue:
Prøv "Krystallhodeskallene" ;)
Antall ord: 33
Jorden er vakker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Hecate skrev:
TrappedSoul skrev:Jeg tror mennesker allerede har vært på planeter utenfor vårt solsystem. :D
Men ikke med menneskeskapt teknologi...det må i såfall være krystallteknologi eller hva det kalles....
Vi kan jo reise astralt. Men dette er noe jeg aldri har hatt tålmodighet til å teste ut....hittil.
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Gaute skrev:
Hecate skrev:
TrappedSoul skrev:Jeg tror mennesker allerede har vært på planeter utenfor vårt solsystem. :D
Men ikke med menneskeskapt teknologi...det må i såfall være krystallteknologi eller hva det kalles....
Vi kan jo reise astralt. Men dette er noe jeg aldri har hatt tålmodighet til å teste ut....hittil.
Egentlig tror jeg du skal være litt forsiktig med det: Med ditt grunnlag er nok faren stor for at du kan havne i vannet, - i det kanaliserte Venezia..
Antall ord: 84
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Nostradamus skrev:
Gaute skrev:
Hecate skrev:
TrappedSoul skrev:Jeg tror mennesker allerede har vært på planeter utenfor vårt solsystem. :D
Men ikke med menneskeskapt teknologi...det må i såfall være krystallteknologi eller hva det kalles....
Vi kan jo reise astralt. Men dette er noe jeg aldri har hatt tålmodighet til å teste ut....hittil.
Egentlig tror jeg du skal være litt forsiktig med det: Med ditt grunnlag er nok faren stor for at du kan havne i vannet, - i det kanaliserte Venezia..
Javel? Det er godt jeg aldri har prøvd dette da. :)

Å reise astralt er ikke farlig. Men husk å ta på deg underbuksa før du legger av sted, for denne blir visst med deg. Etter hva jeg har lest så er det mange som glemmer dette når de ligger i senga for å astralreise, og blir ledd av når de sprader rundt naken sammen med andre på astralplanet :D
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Trallala
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 06 Nov 2006 09:26
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: VestAgder

Innlegg av Trallala »

http://www.nesteklikk.no/20070119/125243.html

Måtte bare legge det ut... Dumt det skal ta sååå lang tid!! :mozilla_undecided: :mozilla_smile:
Antall ord: 22
Noen ganger stoppet for å tenke,og glemme å starte igjen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Trallala skrev:http://www.nesteklikk.no/20070119/125243.html

Måtte bare legge det ut... Dumt det skal ta sååå lang tid!! :mozilla_undecided: :mozilla_smile:
Jojo, men jeg ble ikke så overbevist..

Det er ikke for å innbille noen at jeg har eksepsjonellt store krav til kvalitet, men: Denne Rasmus Bjørk, fysiker ved Niels Bohr instituttet i København ville ikke jeg gitt så stor lønn hvis han var ansatt og i mitt brød.
Det er vel ikke for mye forlangt at en forsker bør finne seg raskere kjøredoning enn en hestedrosje i vår tid..
Har man ikke sett filmer innen shi-fi-genren - eller lest i historiebøkene da? Vet ikke denne Rasmus'en at det kanskje kan finnes andre fremkomstmidler enn våre spede forsøk så langt?

Hadde noen stoppet og tilbudt Noah skyss i sin 2006-modell speedbåt, hadde han nok rygget tilbake..
Det meste er relativt.. også tiden en reise trenger å ta i forhold til avreisetidspunktet i tid..

Merkelige folk disse forskerspirene.. Går med øre- og øye-lapper hele tiden. :D
Antall ord: 181
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links