84507 skrev:Du har tatt feil gang på gang, blant annet med synsing om fugler der du har ingen dokumentasjon for å si det.
I tillegg har jeg gang på gang referert til kilder som har med kornsirkler å gjøre, og det er den dokumentasjonen som er mest troverdig av det som er tilgjengelig for folk flest. Faktum er at det er DU som gang på gang tilbakeviser ting som juks, synsbedrag etc. uten den minste form for dokumentasjon. Når du sier at det er mulig for mennesker å lage avanserte kornsirkler på svært kort tid da må DU forklare meg hvordan dette kan gjøres! Alle forsøk med mennesker som har prøvd dette har lagd dårlige sirkler eller brukt svært lang tid.
Når du avfeier det jeg har nevnt som dokumentasjon på at det er svært usannsynlig at mennesker kan ha laget alle sirklene som juks er det lite jeg kan gjøre med det. Alt som ikke støtter ditt ensporede syn er juks!
Du har svært liten kunnskap om kornsirker, men er frekk nok til si at forskerne som stod frem på Tv-Norge jukser. Det sier det meste om deg...
Du ser det du vil du! Lysende kuler i full fart blir til en ukjent art "rakett fulger". Hadde du sett et bilde av noe paranormalt som feks gjenferd hadde du sagt det var tilfeldigheter som gjorde at det så ut slik, eller at bildet var fikset. Hadde du sett en alien i levende live hadde du sagt at du hallusinerte. Da ser man håpløsheten i slike tilfeller som deg.
I svært mange tilfeller sier du også at "det påstås" uten å gå noe nærmere inn på det. Tar man for eksempel opplysningene om at det er økt proteininnhold i kornet der mange kornsirkler lages har du egentlig ingenting å argumentere med. Videre unngår du kjente fakta som at militærhelikoptre flyr over kornsirklene med jevne mellomrom. Dette har blitt bekreftet av øyevitne til og med i denne debatten, men likevel prøver du å så tvil om dette uten fnugg av fornuftig argumentasjon.
Du påstår jeg tar feil om de fuglene, til tross for at jeg ikke var alene om å se dem. Dette blir igjen påstand mot påstand, og du vet ikke om jeg tar feil eller ikke. Du skal ikke stole mer på meg enn på andre, så når du hører dem på TV-Norge forteller at det er lysende kuler, og jeg sier det er fugler, så vet du ikke hva det er.
Jeg har forklart en mulig, men usannsynlig metode for mennesker å lage kornsirkler på adskillig kortere tid enn det som er påstått. Metoden er usannsynlig, men likevel mer sannsynlig enn at vesener reiser fra sitt eget folk for alltid, kun for å narre mennesker.
Ihvertfall når dette må være vesener som totalt misslykkes i sin gjerning.
Hvis de skal holde seg hemmelig, har de totalt misslyktes fordi det finnes jo tusenvis av beretninger av folk som har sett dem.
Hvis de skal gi seg til kjenne, har de misslyktes enda mer, for det er jo bare en brøkdel som tror på dem.
Igjen viser du at du ikke leser det jeg skriver. Alien Face er ikke noen dårlig kopi, og det er mest sannsynlig en menneskelaget kornfigur.
Noen av disse "forskerne" har lite troverdighet fordi jeg allerede har vist at de jukser. Akkurat som Sudbø nå har liten troverdighet, har disse "forskerne" lite troverdighet. Når så ikke deres eget miljø reagerer på deres juks, mister hele miljøet troverdighet. Akkurat som at folk hadde mistet tilliten til legestanden, dersom legene ikke hadde gjort noe med kunnskapen om at Sudbø jukset med sin forskning.
Du har ikke vist noe dokumentasjon på at mennesker ikke kan lage kornsirkler på kort tid. Du har vist til påstander om lysende kuler, energier inne i sirklene osv. Det er ikke dokumentasjon på at mennesker ikke kan lage kornsirkler på kort tid. Heller ikke påstander om at noen kornsirkler er laget på ti minutter. Selv om vi skulle anta at de fleste er laget av andre vesener, er det likevel ikke umulig for mennesker å lage aanserte figurer på kort tid ut fra hva du har skrevet.
Dette med proteiner i kornet har jeg ikke noe kjennskap til, og jeg har sett det er påstått, men hvem som har kommet fram til det er jeg ikke sikker på, men om det er de samme som bruker tresirklene som argument, er det blant de som ikke har troverdighet.
Hvis det skulle være riktig, så har jeg ikke noen forklaring.
Disse militærhelikopterne har jeg kommentert. Hvis du hadde lest det jeg skriver, hadde du sett det.
Det kan være mange grunner til disse helikopterne. At militært personell synes disse figurene er interessante kan være en årsak. Etter Operation Blackbird ble det spekulert i om forsvaret selv hadde laget kornsirkle(ne) for å disse hele operasjonen.
Da Colin Farrell hadde gåt høyt ut i media og fortalt om sne høye forventninger til en nylig innrapportert kornsirkel. I sentrum av kornsirkelen fant de en beskjed fra spøkefuglene.
Kanskje er ikke helikopteret militært lenger, kanskje er det utstyr som er solgt, og som kornsirkelmakerne bruker for å filme/fotografere sine egne kunstverk? Mulighetene er mange, og ikke alle er like sannsynlige.
84507 skrev:BA skrev:
Dette var det mest fornøyelige med hele programmet.
At noen sitter og leter for å finne slike sammenhenger. Hehe.
Her legger de sammen gater og elefanter, ganger det med tanker, og kommer fram til 42.

Det som kom frem disse tallene skal man selvsagt ta med en klype salt, men en bør ikke latterliggjøre det slik som du gjør. Grunnen til det er sannsynligvis fordi du ikke har snøring på hvordan de regnet det ut, altså kunnskapsmangel nok en gang..
Denne diskusjonen har jeg tatt med Heia tidligere. Les den.
Du har imidlertid rett i at jeg ikke har peiling på hvordan de regnet det ut. Jeg har glemt både regnestykket og svaret, men uansett var dette et billig poeng.
84507 skrev:BA skrev:Ett eneste bevis holder for å vise at det er utenomjordiske som står bak.
Det finnes bevis for at mennesker står bak mange av kornsirklene. Det som er besynderlig er at kornsirkler blir beskrevet som så nøyaktige og avanserte at det umulig kan være mennesker som har laget dem. Når så mennesker viser bilder av at de laget dem, synker kvaliteten drastisk, og de er ikke på langt nær så avanserte og nøyaktige som de "ekte" sirklene.
Hva dere ikke ser vet jeg ikke, men så dere ikke at noen av de "lysende kulene" var fugler? Så dere ikke at de sto inne i sirklene og filmet ham som fortalte at videokameraene ikke virket inne i sirklene, men utenfor? Så dere ikke de fortalte at sirklene måtte være laget i løpet av fire timer fordi det begynte å bli lyst klokka fire om morgenen? Hvem har sagt at de må lages i mørket? De kan lages når som helst når ikke bonden ser dem. F.eks. fra kl.18:00 til kl. 06:00, uavhengig av lyset eller mørket ute.
Noen av disse som ble intervjuet mangler jeg fullstendig tiltro til, f.eks. Nancy Talbot.
Nok et eksempel på feil fremstilling av saken. Det ble sagt i dokumentaren at det var folk ute i nærheten både seint på kvelden og tidlig om morningen, ergo var det helt usannsynlig at mennesker kunne laget dem. Og fuglene dine har jeg kommentert før...
Det er ikke riktig. I den sekvensen som jeg sikter til brukte de nettopp at det ble lyst klokka fire som "bevis" på at figuren var ferdig da.
84507 skrev:BA skrev:Videokameragreiene er nok litt av noe som stemmer, og ganske mye som er overdrevet.

Det som stemmer kan ha mange årsaker, og jeg kan ikke forklare det her uten å vite nøyaktig hva som skjedde.
Her er nok et eksempel på at du uttaler deg uten kunnskap om det du skriver. Du skriver at ganske mye er overdrevet ut fra egen synsing. Du gjetter og synser hele tiden..
Nei. Igjen tar du feil. Av erfaring med mennesker vet jeg at mye overdrives når det skal fortelles om. Det er noe jeg merker på meg selv også, og du overdiver i dette sitatet.
Ikke alle overdrivelser er bevisst, selv om mye nok er det.