UFO, Kornsirkler & fenomenKornsirkler i kveld

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
smokken
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Apr 2006 13:30
19
Kjønn (valgfri): Kar
Lokalisering: Telemark

Innlegg av smokken »

madjava skrev:Til dåkke som er sikre på at kornsirkler vert laga av aliens/utanomjordiske.

Korleis kan det ha seg at mange gjenger tjener gode penger på å lage kornsirkler på oppdrag osv?

Kvifor har desse gjengane i mange år utvikla betre metoder for å lage kornsirklane kjapt og utan å være til stede/synlig når kornsirkelen "dukker opp"?

Kan det være ein skjult agenda bak dette, eller er det bare eit behov for turisme(spesiellt med tanke på england)?

Signerer med deg her,jeg tror det er mange "klubber" rundt omkring som lager disse kornsirklene,å hvem vet,kanskje det er noen her inne på forumet som er med i den gjengen?

Kanskje det er internasjonale klubber??
Antall ord: 118
Enlighten your mind...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

smokken skrev:
madjava skrev:Til dåkke som er sikre på at kornsirkler vert laga av aliens/utanomjordiske.

Korleis kan det ha seg at mange gjenger tjener gode penger på å lage kornsirkler på oppdrag osv?

Kvifor har desse gjengane i mange år utvikla betre metoder for å lage kornsirklane kjapt og utan å være til stede/synlig når kornsirkelen "dukker opp"?

Kan det være ein skjult agenda bak dette, eller er det bare eit behov for turisme(spesiellt med tanke på england)?

Signerer med deg her,jeg tror det er mange "klubber" rundt omkring som lager disse kornsirklene,å hvem vet,kanskje det er noen her inne på forumet som er med i den gjengen?

Å tro at noen her er med i den "gjengen"... det syntes jeg var en morsom tanke :mozilla_laughing:

Er nok ingen tvil om at de som gjør det er bra organisert,
men for meg blir det rett og slett litt rart...
det å eliminere alle muligheter som ligger utenfor vår forståelse...
og heller danne egne bilder som kan virke mer logiske ut,
bare fordi vi synes at det høres litt mer "jaja, sikkert bare slik" ut?
Antall ord: 199
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
smokken
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Apr 2006 13:30
19
Kjønn (valgfri): Kar
Lokalisering: Telemark

Innlegg av smokken »

ludoburgero skrev:
smokken skrev:

Å tro at noen her er med i den "gjengen"... det syntes jeg var en morsom tanke :mozilla_laughing:

Nei du har nok misforstått min teori her..

Jeg tror på at de sykeste å megastørste kornsirklene er laget av en intelligens utenfor vår forståelse..

Kanskje det er navigering,kanskje det er et symbol på å vise at det er noen "der"

Hvem vet??

Det eneste vi har å gå etter er [/u]teorier å frem til det er lagt frem beviser som motstrider det all her tenker så har jeg et åpent sinn for de største kornsirklene ;)
Antall ord: 280
Enlighten your mind...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

smokken skrev:
ludoburgero skrev:
smokken skrev:

Nei du har nok misforstått min teori her..

Jeg tror på at de sykeste å megastørste kornsirklene er laget av en intelligens utenfor vår forståelse..

Kanskje det er navigering,kanskje det er et symbol på å vise at det er noen "der"

Hvem vet??

Det eneste vi har å gå etter er [/u]teorier å frem til det er lagt frem beviser som motstrider det all her tenker så har jeg et åpent sinn for de største kornsirklene ;)
Skjønner :)
Antall ord: 284

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
84507
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Des 2003 12:18
21
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av 84507 »

De som tjener gode penger på å lage kornsirkler er reklamebyråer og lignende som har brukt lang tid og mye ressurser på å få dette til. Til tross for lang tid og store ressurser blir kornsirklene ikke imponerende i geometrisk utførelse selv om de kan være pene å se på.

Du må dokumentere påstanden din om disse "gjengene" som lager så gode kornsirkler. Er dette tatt fra løse luften?

Noen vil nok prøve å tjene penger på kornsirkler slik som alle folk prøver å tjene penger, hva det nå måtte være.
Antall ord: 176

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

84507 skrev:

De som tjener gode penger på å lage kornsirkler er reklamebyråer og lignende som har brukt lang tid og mye ressurser på å få dette til. Til tross for lang tid og store ressurser blir kornsirklene ikke imponerende i geometrisk utførelse selv om de kan være pene å se på.

Du må dokumentere påstanden din om disse "gjengene" som lager så gode kornsirkler. Er dette tatt fra løse luften?

Noen vil nok prøve å tjene penger på kornsirkler slik som alle folk prøver å tjene penger, hva det nå måtte være.
Sjekk ut kven som tjener på dette da. Ikkje bare sleng ut påstander utan å vite kva du seie. Reklamebyråer betaler bare for ein liten del av aktiviteten, og reklameverdien er ikkje så stor som dei hadde håp om.

Blir for enkelt å bare vise til dokumentasjonen, du kan få leite etter dette sjølv. Kanskje du vert litt meir åpen i din søken...
Antall ord: 244
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
20

Innlegg av BA. »

84507 skrev:Du har tatt feil gang på gang, blant annet med synsing om fugler der du har ingen dokumentasjon for å si det.

I tillegg har jeg gang på gang referert til kilder som har med kornsirkler å gjøre, og det er den dokumentasjonen som er mest troverdig av det som er tilgjengelig for folk flest. Faktum er at det er DU som gang på gang tilbakeviser ting som juks, synsbedrag etc. uten den minste form for dokumentasjon. Når du sier at det er mulig for mennesker å lage avanserte kornsirkler på svært kort tid da må DU forklare meg hvordan dette kan gjøres! Alle forsøk med mennesker som har prøvd dette har lagd dårlige sirkler eller brukt svært lang tid.

Når du avfeier det jeg har nevnt som dokumentasjon på at det er svært usannsynlig at mennesker kan ha laget alle sirklene som juks er det lite jeg kan gjøre med det. Alt som ikke støtter ditt ensporede syn er juks!

Du har svært liten kunnskap om kornsirker, men er frekk nok til si at forskerne som stod frem på Tv-Norge jukser. Det sier det meste om deg...

Du ser det du vil du! Lysende kuler i full fart blir til en ukjent art "rakett fulger". Hadde du sett et bilde av noe paranormalt som feks gjenferd hadde du sagt det var tilfeldigheter som gjorde at det så ut slik, eller at bildet var fikset. Hadde du sett en alien i levende live hadde du sagt at du hallusinerte. Da ser man håpløsheten i slike tilfeller som deg.

I svært mange tilfeller sier du også at "det påstås" uten å gå noe nærmere inn på det. Tar man for eksempel opplysningene om at det er økt proteininnhold i kornet der mange kornsirkler lages har du egentlig ingenting å argumentere med. Videre unngår du kjente fakta som at militærhelikoptre flyr over kornsirklene med jevne mellomrom. Dette har blitt bekreftet av øyevitne til og med i denne debatten, men likevel prøver du å så tvil om dette uten fnugg av fornuftig argumentasjon.
Du påstår jeg tar feil om de fuglene, til tross for at jeg ikke var alene om å se dem. Dette blir igjen påstand mot påstand, og du vet ikke om jeg tar feil eller ikke. Du skal ikke stole mer på meg enn på andre, så når du hører dem på TV-Norge forteller at det er lysende kuler, og jeg sier det er fugler, så vet du ikke hva det er.

Jeg har forklart en mulig, men usannsynlig metode for mennesker å lage kornsirkler på adskillig kortere tid enn det som er påstått. Metoden er usannsynlig, men likevel mer sannsynlig enn at vesener reiser fra sitt eget folk for alltid, kun for å narre mennesker.
Ihvertfall når dette må være vesener som totalt misslykkes i sin gjerning.

Hvis de skal holde seg hemmelig, har de totalt misslyktes fordi det finnes jo tusenvis av beretninger av folk som har sett dem.
Hvis de skal gi seg til kjenne, har de misslyktes enda mer, for det er jo bare en brøkdel som tror på dem.
Igjen viser du at du ikke leser det jeg skriver. Alien Face er ikke noen dårlig kopi, og det er mest sannsynlig en menneskelaget kornfigur.

Noen av disse "forskerne" har lite troverdighet fordi jeg allerede har vist at de jukser. Akkurat som Sudbø nå har liten troverdighet, har disse "forskerne" lite troverdighet. Når så ikke deres eget miljø reagerer på deres juks, mister hele miljøet troverdighet. Akkurat som at folk hadde mistet tilliten til legestanden, dersom legene ikke hadde gjort noe med kunnskapen om at Sudbø jukset med sin forskning.

Du har ikke vist noe dokumentasjon på at mennesker ikke kan lage kornsirkler på kort tid. Du har vist til påstander om lysende kuler, energier inne i sirklene osv. Det er ikke dokumentasjon på at mennesker ikke kan lage kornsirkler på kort tid. Heller ikke påstander om at noen kornsirkler er laget på ti minutter. Selv om vi skulle anta at de fleste er laget av andre vesener, er det likevel ikke umulig for mennesker å lage aanserte figurer på kort tid ut fra hva du har skrevet.

Dette med proteiner i kornet har jeg ikke noe kjennskap til, og jeg har sett det er påstått, men hvem som har kommet fram til det er jeg ikke sikker på, men om det er de samme som bruker tresirklene som argument, er det blant de som ikke har troverdighet.

Hvis det skulle være riktig, så har jeg ikke noen forklaring.

Disse militærhelikopterne har jeg kommentert. Hvis du hadde lest det jeg skriver, hadde du sett det.
Det kan være mange grunner til disse helikopterne. At militært personell synes disse figurene er interessante kan være en årsak. Etter Operation Blackbird ble det spekulert i om forsvaret selv hadde laget kornsirkle(ne) for å disse hele operasjonen.
Da Colin Farrell hadde gåt høyt ut i media og fortalt om sne høye forventninger til en nylig innrapportert kornsirkel. I sentrum av kornsirkelen fant de en beskjed fra spøkefuglene.
Kanskje er ikke helikopteret militært lenger, kanskje er det utstyr som er solgt, og som kornsirkelmakerne bruker for å filme/fotografere sine egne kunstverk? Mulighetene er mange, og ikke alle er like sannsynlige.
84507 skrev:
BA skrev::lol: Dette var det mest fornøyelige med hele programmet. :D

At noen sitter og leter for å finne slike sammenhenger. Hehe.

Her legger de sammen gater og elefanter, ganger det med tanker, og kommer fram til 42. :lol:
Det som kom frem disse tallene skal man selvsagt ta med en klype salt, men en bør ikke latterliggjøre det slik som du gjør. Grunnen til det er sannsynligvis fordi du ikke har snøring på hvordan de regnet det ut, altså kunnskapsmangel nok en gang..
Denne diskusjonen har jeg tatt med Heia tidligere. Les den.
Du har imidlertid rett i at jeg ikke har peiling på hvordan de regnet det ut. Jeg har glemt både regnestykket og svaret, men uansett var dette et billig poeng.
84507 skrev:
BA skrev:Ett eneste bevis holder for å vise at det er utenomjordiske som står bak.

Det finnes bevis for at mennesker står bak mange av kornsirklene. Det som er besynderlig er at kornsirkler blir beskrevet som så nøyaktige og avanserte at det umulig kan være mennesker som har laget dem. Når så mennesker viser bilder av at de laget dem, synker kvaliteten drastisk, og de er ikke på langt nær så avanserte og nøyaktige som de "ekte" sirklene. :)

Hva dere ikke ser vet jeg ikke, men så dere ikke at noen av de "lysende kulene" var fugler? Så dere ikke at de sto inne i sirklene og filmet ham som fortalte at videokameraene ikke virket inne i sirklene, men utenfor? Så dere ikke de fortalte at sirklene måtte være laget i løpet av fire timer fordi det begynte å bli lyst klokka fire om morgenen? Hvem har sagt at de må lages i mørket? De kan lages når som helst når ikke bonden ser dem. F.eks. fra kl.18:00 til kl. 06:00, uavhengig av lyset eller mørket ute.

Noen av disse som ble intervjuet mangler jeg fullstendig tiltro til, f.eks. Nancy Talbot.
Nok et eksempel på feil fremstilling av saken. Det ble sagt i dokumentaren at det var folk ute i nærheten både seint på kvelden og tidlig om morningen, ergo var det helt usannsynlig at mennesker kunne laget dem. Og fuglene dine har jeg kommentert før...
Det er ikke riktig. I den sekvensen som jeg sikter til brukte de nettopp at det ble lyst klokka fire som "bevis" på at figuren var ferdig da.
84507 skrev:
BA skrev:Videokameragreiene er nok litt av noe som stemmer, og ganske mye som er overdrevet. :) Det som stemmer kan ha mange årsaker, og jeg kan ikke forklare det her uten å vite nøyaktig hva som skjedde.
Her er nok et eksempel på at du uttaler deg uten kunnskap om det du skriver. Du skriver at ganske mye er overdrevet ut fra egen synsing. Du gjetter og synser hele tiden..
Nei. Igjen tar du feil. Av erfaring med mennesker vet jeg at mye overdrives når det skal fortelles om. Det er noe jeg merker på meg selv også, og du overdiver i dette sitatet.
Ikke alle overdrivelser er bevisst, selv om mye nok er det.
Antall ord: 1447

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
20

Innlegg av BA. »

ludoburgero skrev:*Edvard Saksehånd, back in the house...*
BA skrev: Nei, for sannheten er at akkurat da finnes det sjøstjerne(r) i Mjøsa. Uavhengig av hva som har funnets der før og som vil være der senere.
Likevel er jeg enig i at om sjøstjerna er plantet så er dette villedende fakta. Finnes det en, finnes det sannsynligvis flere, noe som vil være en feil konklusjon om sjøstjerna er plantet.
Tja. Nå sa jeg ikke at det var villedende fakta, så hvem du er enig med vet jeg ikke, men jeg kan heller si meg enig med deg igjen om det.
Og nemlig; da ville det kanskje være bedre om undersøkelsen dreide seg om "finnes det én alene sjøstjerne i Mjøsa?" - men ettersom den ville være lite interessant dersom det bare dreide seg om en (med mindre den var verdensberømt for sine kunster, f.eks. kornsirkeldesign), ville den nok ikke dreid seg om dette i utg.punktet. Dermed hadde undersøkelsen ikke vært noe å stole på da det kom til spørsmålet om det fantes sjøstjerner (pluralt) i Mjøsa.
Nå tror jeg denne metaforen har spilt ferdig sin rolle. :) Det virker som at vi begge forstår hva den andre mener.
En diskusjon bygd på løgn har etter min mening ikke livets rett. Hvis man bevisst lyver i en diskusjon, så ødelegger man diskusjonens mål.
Om man bruker dogmer som argumenter i en diskusjon, så vet man at man kan legge fram uriktige opplysninger, selv om jeg ikke vil kalle det å lyve. Resultatet er i begge tilfeller likt.
Jo, men hva angår subjektivitet?
Ingenting er som sagt perfekt, så i enhver diskusjon vil det oppstå et visst antall løgner, med eller uten vilje, om det så bare er nyanser. Vi kalkulerer jo ikke akkurat, vi er ikke roboter, og det er helt menneskelig å vinkle en sak litt etter ens eget ønske.
Å kalle det løgn synes jeg er drøyt. Selektivt utvalg av sannhet synes jeg passer bedre.
Vi vinkler saken, slik at vårt synspunkt blir synlig, men å overse fakta blir som å starte diskusjonen om hva som er sentrum av universet igjen.
I diskusjonen om kornsirkler finnes det da noen fakta:
- Mennesker kan lage kornsirkler
- Det finnes falske vidoer om paranormale fenomener
- Det finnes ekte videoer av ting som ser ut til å være noe annet enn det faktisk er
- Det finnes videoer som viser lyse elementer som flyr rundt over kornsirkler
- Det finnes noen som tror så mye at de lyver for å bevise at de snakker sant. :)
Det siste punktet der forsto jeg ikke helt.
Men alt det andre du sa stemmer.
For å komplimentere litt:
- Det finnes mennesker som har sett kornsirkler bli laget av en "støvsky"
- Det finnes mennesker som har vært borte i et kvarter, kommet tilbake og sett at det har blitt lagd kornsirkler på gården deres

Dette er sagt av menneskemunn og må tas like seriøst som at det finnes falske videoer, ettersom det også er sagt av vår egen menneskemunn, og alt det der.
I utgangspunktet har alle like mye troverdighet hos meg.
Det er min egen vurdering som utgjør det jeg tror. Slik er det også for enhver mann.
Med mindre man sluker noe rått ;)
Eksempel på det siste punktet er Sudbø. Han ville så gjerne bevise at han hadde rett, at han løy om sine forskningsresultater for å bevise det.
Akkurat som mange/noen innen "Kornsirkelforskningen" lyver om deres funn.

- De som har sett kornsirkler laget av støvsky, kan det ha vært en virvelvind, som la ned kornet?
- Kan de som oppdaget kornsirkelen da de kom tilbake etter et kvarter ha oversett kornsirkelen da de reiste, og bare ikke oppdaget den før de kom tilbake?
Antall ord: 646

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Des 2005 13:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Frykten for kaos og panikk

Det krever sterk psyke å møte noe paranormalt uten å bli vettskremt eller miste bakkekontakten. Du skal trenes opp for å kunne stå trygt i deg selv når virkeligheten plutselig snus på hodet eller når det uvirkelige blir virkelig. Våre mentalinstitusjoner kan fortelle mye om det. Dette gjelder også for et helt samfunn hvis det for eks. en dag skulle lande eller manifistere seg noe "utenomjordisk".

Bli med på følgende tanke-eksperiment: Tony Blair står en kveld frem på TV og orienterer det britiske folk om at noe, hver natt hele sommeren, invaderer britisk luftrom og bl.a etterlater seg mystiske avtrykk i åkrene. "Militæret ser det på radaren (noe de faktisk gjør!). Fly og helikoptere jager det (noe de faktisk gjør!). Vi kan måle det, scanne det og trace det (noe de faktisk gjør!) – men vi kan ikke fange det og vi vet ikke hva det er, hvor det kommer fra eller hva det vil oss. Vi bare vet at det er intelligent, at det har en teknologi vi ikke behersker og at det har vært her i årtider, men foreløbig ikke gjort noen skade, bortsett fra å legge ned noe korn. Dette til orientering. God bless you and good night!".

Hva slags reaksjoner ville dette skape? Majoriteten ville sansynligvis reagere med frykt, forvirring og fortvilelse, som fort kunne sette i gang uanede bevegelser i samfunnet. Det skal ikke mye fantasi til å forstå at hverken Blair eller andre statsledere ville våge noe slikt, selv om bevisene er på nevte fenomen er aldri så overveldende. Kaos og panikk er skrekkscenariet en hver myndighet vil unngå for alt i verden. Og militæerts oppgave er å beskytte folket mot inntrengere. De kan jo ikke innrømme at de ikke klarer jobben!

Pensjonerte folk i RAF forteller nå om stor intern frustrasjon i det britiske forsvaret p.g.a av UFO-aktiviteten og kornsirklene i England. "De flyr fra oss. En utrolig akselrasjon og 90 graders svinger i vanvittig hastighet. Vi ser dem med øynene, vi ser dem på skjermen, men hva kan vi gjøre? Og vi måler strålingen fra kornsirklene". (Sitat fra tidligere offiser David Cayton, Stockport).
Antall ord: 373
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

BA skrev: *klipp*
...
- De som har sett kornsirkler laget av støvsky, kan det ha vært en virvelvind, som la ned kornet?
- Kan de som oppdaget kornsirkelen da de kom tilbake etter et kvarter ha oversett kornsirkelen da de reiste, og bare ikke oppdaget den før de kom tilbake?
Ja, begge deler er mulige teorier, blant mange andre teorier. :)
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

torgeir skrev:Frykten for kaos og panikk

Det krever sterk psyke å møte noe paranormalt uten å bli vettskremt eller miste bakkekontakten. Du skal trenes opp for å kunne stå trygt i deg selv når virkeligheten plutselig snus på hodet eller når det uvirkelige blir virkelig. Våre mentalinstitusjoner kan fortelle mye om det. Dette gjelder også for et helt samfunn hvis det for eks. en dag skulle lande eller manifistere seg noe "utenomjordisk".

Bli med på følgende tanke-eksperiment: Tony Blair står en kveld frem på TV og orienterer det britiske folk om at noe, hver natt hele sommeren, invaderer britisk luftrom og bl.a etterlater seg mystiske avtrykk i åkrene. "Militæret ser det på radaren (noe de faktisk gjør!). Fly og helikoptere jager det (noe de faktisk gjør!). Vi kan måle det, scanne det og trace det (noe de faktisk gjør!) – men vi kan ikke fange det og vi vet ikke hva det er, hvor det kommer fra eller hva det vil oss. Vi bare vet at det er intelligent, at det har en teknologi vi ikke behersker og at det har vært her i årtider, men foreløbig ikke gjort noen skade, bortsett fra å legge ned noe korn. Dette til orientering. God bless you and good night!".

Hva slags reaksjoner ville dette skape? Majoriteten ville sansynligvis reagere med frykt, forvirring og fortvilelse, som fort kunne sette i gang uanede bevegelser i samfunnet. Det skal ikke mye fantasi til å forstå at hverken Blair eller andre statsledere ville våge noe slikt, selv om bevisene er på nevte fenomen er aldri så overveldende. Kaos og panikk er skrekkscenariet en hver myndighet vil unngå for alt i verden. Og militæerts oppgave er å beskytte folket mot inntrengere. De kan jo ikke innrømme at de ikke klarer jobben!

Pensjonerte folk i RAF forteller nå om stor intern frustrasjon i det britiske forsvaret p.g.a av UFO-aktiviteten og kornsirklene i England. "De flyr fra oss. En utrolig akselrasjon og 90 graders svinger i vanvittig hastighet. Vi ser dem med øynene, vi ser dem på skjermen, men hva kan vi gjøre? Og vi måler strålingen fra kornsirklene". (Sitat fra tidligere offiser David Cayton, Stockport).
Tony Blair?
Vel, jeg er rimelig overbevist på at det er mye myndighetene holder tilbake, og at det er mye de også har vurdert å gå ut med. Men slikt trenger de nøye planlegging til.
Vi lever i et kontrollert miljø her på jorden, vi vil ikke ha for mye ubalanse, så jeg skjønner mye av fremgangsmåten myndigheter bruker, verden over.
Det jeg derimot ikke gidder å hekte meg på er denne "hysteria"-greia over fremmedfrykt. Det er noe som helt naturlig ligger i oss mennesker, men som flere av oss burde justere litt på. Det er rasisme og intoleranse som er sentrale bieffekter av å tillate fremmedfrykten til å gro i oss. Men jeg kan være med på tankespillet ditt;
jeg tror nemlig ikke folk flest hadde reagert med fortvilelse og alt det der. Jeg tror vi er mer klar enn noensinne til å imøtekomme en ny verden.
Kanskje det er skjebnen som fører oss hit? For siden alt henger sammen, og vi ser at den teknologiske utviklingen, blant mye annet, gjør oss mer nysgjerrige på å prøve... på å være velkomne til alt nytt... hvem vet, mon tro om de utenomjordiske merker det? Hva om de styrer det? Hva om vi alle er mer eller mindre styrt av utenomjordiske? Hva om vi er plantet her av noen utenomjordiske? Livet i seg selv. Jeg tror mennesker flest stiller seg spørsmål om sin egen eksistens, og dette er nysgjerrighet på det dypeste en klarer å komme. Noen tenker ikke så mye over det, men alle er inne på tanken. Alle stiller vi spørsmål til oss selv, angående oss selv. Og det er det viktigste for å kvitte seg med å være så kritiske til andre rundt oss (f.eks. utenomjordiske) - det er nettopp ved å VÆRE kritiske til oss selv. Det er ved oss selv vi starter. Og verden er iferd med å bli mer og mer individualistisk anrettet for hver dag som går. Vi realiserer våre egne mål mer enn noensinne: vi er single, lever livet ikke etter dumme gamle regler om giftemål, etc etc, vi har ikke barn så tidlig at det ødelegger eventuelle karrierer og det å "leve ifra oss", ungdommen varer mye lengre sånn sett, vi trenger ikke å være baker fordi om mammaen vår var baker, vi trenger ikke følge noens fotspor, vi er på linje med nyutvikling, vi har fokus rettet mot verdensproblematikk og konsum, vi er opptatt av oss selv i verdenssammenheng, vi tenker ikke innsnevret på nærmiljø. Egoet står i fokus med andre ord, med et henholdsmessig syn på verdenssammenheng. Vi følger ikke helt striks etter religion, vi har frie tøyler til alt. Vi tar oss tid til å tenke. Vi har informasjonen på nettet, vi deler alt med hele verden, musikk, tanker, ideer.
Vi er mottakelige nå, vi er klar for det, og jeg tror det skjer noe snart.

:)
Antall ord: 866

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Nå har jeg lest hele tråden, puhh :D

Noe jeg bemerker meg her er at mange er så opptatt av tid, og ikke minst bonden.

Vil tippe at bonden leier ut arealet jeg, og så finns jo disse kornsirkel gutta som lager sirkler på oppfordring.
BA linket til en Dansk? gruppe som laget sirkler.

BA har bla. støttet sin argumentasjon ved og henvise til andre kilder. Noe jeg ikke kan se hans argeste motdebbetant har gjort :roll:

Ellers en veldig intressant diskusjon, og ikke minst lærerik.
Også slapp jeg mange timer med leting på nett etter kilder :D
Antall ord: 98
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Folk som er interessert i statestikk om ufo'er kornsirkler osv. kan gå inn på www.ufoevidence.org.

Til de som vil høre mer om hvorfor ufo'er er blitt dekket over. kan gå inn på:

www.disclosureproject.org - over 500 personer, inkludertert generaler, forskere og astronauter forteller ut om hvordan Cover- up foregår. Noe som tyder på at de over 150 millioner ufo observasjonene rapportert til UN siden 1947 ligger det noe i. Ordet disclosure betyr og "avsløre" og de ønsker å få alt frem. disclosureproject har flere sider de jobber med:

www.Cseti.org - For dem som er interessert i kontakt Med ET's. Disse er vennlige og kan kontaktes. Det er de hemmelige operasjonenen innenfor militæret som har laget menneskelaget ufo'er og AI (artificiall intelligens) som ser ut som "aliens". For å skape frykt. Dr greer har snakket med et av g8 landene om å skape kontakt med ET's UFO for offisiell landing, slik at media må ta det seriøst i fremtiden. Disclosure var med på å bidra til den offisielle ufo rapporten i Frankrige på flere tusen sider, også kallt "cometa".

www.Aero2012.org - som har gjort forskning på "free energy". Free energy er teknologien som sitter i utenomjordisk UFO'er - teknologien for at disse kan operere slik som de gjør. Denne teknologien er blitt gjemt bort fra offentligheten slik at Olje industrien kan fortsette å pumpe inn penger. Denne teknologien "free energy" kan også løse den globale miljø krisen.

www.theorionproject.org - Forskningen på Aero har ført til at de nå vet hvordan de skal lage free energy. Denne siden jobber med å finansiere dette, altså betale forskere, kjøpe utstyr, sikkerhet osv. Denne energien skal vises frem til verden. Slik at i fremtiden så kan vi ha denne energien i biler, hus osv.

I 2001 kom disclosure project frem i National Press Conferance. Deler av denne sendingen ble "jammet". Her kan dere se det på CNN:
http://www.youtube.com/watch?v=bTqVHZOTrwY

Hele varer litt over en time, og for dem som vil se hele så ligger dette klippet her: http://youtube.com/watch?v=7vyVe-6YdUk
Antall ord: 358

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links