Legemidler er tillatt, og det er også mye farligere - i altfor mange tilfeller.MikkelRev skrev:Og han har helt rett"Alkohol er jo tillatt og det er mye farligere"
Det ble jo kjent en tid tilbake at et legemiddel ble påvist å være direkte helseskadelig. Legemiddelprodusenten klistret like godt et annet navn på middelet, slik fikk de i kynismens navn forgifte enda flere av oss godtroende mennesker.
Legemiddelindustrien vil møte kraftig skyts ifra healere og naturmedisinere fremover, de fleste leger har jo rett og slett ikke peiling på hva de snakker om - som ser på helseplager som noe grusomt ondt som må fordrives med gift. De ser ikke sykdomsbildet i sin helhet, men blar heller febrilsk i bøkene sine etter legemidler som skal bekjempe symptomene, koste hva det koste vil av kroppsdeler. Enten de tar i bruk cellegift eller kniv i sin egen rådløshet.
Sykdommer kan ofte kureres for godt ved hjelp av healing og bearbeiding av følelser eller tankemønstre. Det er nemlig alltid en underliggende årsak til at sykdommer oppstår, og finner vi den, så forsvinner sykdommen omtrent av seg selv - hvis det er meningen.
Jeg ble selv friskmeldt fra en sykdom legene mente var kronisk og "fryktelig" alvorlig. (Hadde visst både Ulcerøs Kolitt OG Krohns) De ville fôre meg med piller og kortison, og videre muligens cellegift - dersom det skulle vise seg å ikke være nok. Jeg hadde sterk motstand mot å ta pillene, og kanaliserte hjelperne mine som sa bl.a : "Hold deg unna de pillene, det er nå det gjelder at du virkelig står for den du er og det du driver med" (altså healing). Så jeg holdt meg unna, fikk healing av venner og kjente, da veltet følelsene frem. Masse gråt, som kom fra da jeg nesten ble kvalt av en eplebit som 1-åring, var blå og stiv en stund, men like blid da jeg kom til meg selv etter at moren min fikk dyttet ned biten - så jeg fikk ikke ut gråten fra traumen. Under healingen kunne jeg fysisk kjenne smerten i halsen fra eplebiten, og all kvalmen og smerten som jeg i et par måneder hadde kjent på forsvant. Dagen etter var det markant forbedring - og det var helt uten legemidler. Fra å gå på do 20 ganger daglig i lang tid, ble det bare 5 dagen etter. Legene måtte bare innse at de ikke kunne hjelpe meg bedre enn jeg kunne selv. Den arrogansen de hadde vist under hele sykehusoppholdet bleknet fort da ja
Men veskebalansen hjalp de meg med, det skal de ha.
Men, selvfølgelig er det mye som krever medisinsk behandling. Slik er det jo blitt siden all fokus har vært på å fremstille medisin kjemisk. Jeg tror at vi finner det meste, kanskje alt, vi trenger av medisin ute i naturen. Og dersom vi hadde gitt healere innpass i norske sykehus, slik det er i enkelte andre land, så hadde vi spart oss for mye sykdom og ikke minst bivirkninger fra udugelige legemidler.
Ang. cannabis eller andre narkotiske planter; Om jeg skulle bli innlagt på sykehus igjen og trenger smertestillende, så vil jeg mye heller bli nedsløvet av plantestoffer enn av kjemikalier.
Nå må du rulle inn Dette lukter stramt av fordommer...Atmi skrev:Ludoburgero
Du røyker hasj du også forstår jeg. Og dessverre er jeg så steil at jeg da ikke ser noe poeng med å ta noen diskusjon på det. Sorry
Jeg tror at alkohol er minst like skadelig som cannabis. Tror du jeg også røyker hasj bare fordi jeg mener det?
Den eneste grunnen til at alkohol ikke står på narkotika-listen er jo fordi det er en urgammel utbredt tradisjon å drikke det.