Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler
Moderatorer:Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler
Noen som har noe de er i tvil om er EVP, eller som de tror er EVP, som har noen opptak de vil dele? Vil gjerne studere litt på dette fenomenet, men helst ikke på de mange useriøse sidene som ligger der ute hvor kvisete gutter har brølt og hvisket inn i mikrofonen selv og lagt på utrolige effekter og slikt i ettertid...
Hvis noen har en link eller noe, som vil sende meg en PM eller poste om noe her på tråden, hadde jeg blitt veldig glad for det!
Antall ord: 93
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Utrolig interessante emner! Jeg har selv sjekket den første hjemmesiden det var snakk om, er er vel forsåvidt overbevist om autentisiteten til de opptakene som er der..
Anbefaler en film med Michael Keaton som heter "White Noise" (Løp og kjøp!) som omhandler akkurat disse tingene.. Spennende.. Har ikke kommet så langt at jeg har turt å prøve selv enda.. Er redd for at det jeg vil høre kommer til å skremme meg, derfor lar jeg være i første omgang Noen som har prøvd, anyways?
ja har sett den filmen,den var sennede.Har prøvd det en gang men ble litt skremt
da jeg mener at jeg hørte ett navn .
Ugh, liksom den følelsen jeg prøver å unngå.. Noen som har fulgt litt med på Reality Channel og et program som heter "Jane Goldman investigates"? Hun tok også opp dette med ITC, EVP og lignende metoder.. Den episoden var skikkelig spennende.. Blant annet var det en dame som drev med EVP som hun snakket med, og hun sa at den mest forferdelige opplevelsen hun kunne tenke seg var at noen i en innspilling kom til å si "It´s my time" eller noe lignende.. Og nettopp dette skjedde da Jane Goldman prøvde, hun hadde en manns-stemme som tydelig sa "It´s you time".. Da var jeg overbevist
Det er så merkelig egentlig, jeg vet at de finnes og jeg hører og kjenner dem jo, men når det kommer til stykke så er det å høre stemmer kanskje hakket verre..
ja har sett den filmen,den var sennede.Har prøvd det en gang men ble litt skremt
Ugh, liksom den følelsen jeg prøver å unngå.. Noen som har fulgt litt med på Reality Channel og et program som heter "Jane Goldman investigates"? Hun tok også opp dette med ITC, EVP og lignende metoder.. Den episoden var skikkelig spennende.. Blant annet var det en dame som drev med EVP som hun snakket med, og hun sa at den mest forferdelige opplevelsen hun kunne tenke seg var at noen i en innspilling kom til å si "It´s my time" eller noe lignende.. Og nettopp dette skjedde da Jane Goldman prøvde, hun hadde en manns-stemme som tydelig sa "It´s you time".. Da var jeg overbevist
Det er så merkelig egentlig, jeg vet at de finnes og jeg hører og kjenner dem jo, men når det kommer til stykke så er det å høre stemmer kanskje hakket verre..
Ja skjønner hva du mener med å kjenne dem,men tror det med Evp er at det kanskje på en måte føles ut som det er noe man ikke har kontroll over...kanskje
eller at det blir noe annet når man hører stemmen demmes...at det blir så fysiskt på en måte
Ja skjønner hva du mener med å kjenne dem,men tror det med Evp er at det kanskje på en måte føles ut som det er noe man ikke har kontroll over...kanskje
eller at det blir noe annet når man hører stemmen demmes...at det blir så fysiskt på en måte
Jeg tror den beste måten å beskrive det på er at man mister kontroll over noe som man tidligere sikkert trodde man hadde litt overtaket på.. I hvertfall for min del Men SPENNENDE, det er det! Og hvilket utrolig bevis liksom, for en åndelig eksistens!
Enkelte mener at EVP er et fenomen hvor man via psykokinese/telekinese påvirker opptaket med ens egen underbevissthet.
Jeg stiller meg egentlig ganske åpen til at fenomenet eksisterer, og at det er noe uforklarlig over det, men å si at det enten er ånder eller ens egen underbevissthet som gjør det, er vanskelig å definere.
Ihvertfall kan det jo virke ut som om det er en av de to tingene, ettersom du sier at hun fryktet mest å høre ordene "It's My Time!":
a) Det er hennes egen frykt som utløste ordene via hennes underbevissthet, og plasserte dem på båndet/opptaket.
b) Det er åndene som leste tankene hennes og sa det.
Spennende fenomen ihvertfall.
Antall ord: 118
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
ludoburgero skrev:Enkelte mener at EVP er et fenomen hvor man via psykokinese/telekinese påvirker opptaket med ens egen underbevissthet.
Jeg stiller meg egentlig ganske åpen til at fenomenet eksisterer, og at det er noe uforklarlig over det, men å si at det enten er ånder eller ens egen underbevissthet som gjør det, er vanskelig å definere.
Ihvertfall kan det jo virke ut som om det er en av de to tingene, ettersom du sier at hun fryktet mest å høre ordene "It's My Time!":
a) Det er hennes egen frykt som utløste ordene via hennes underbevissthet, og plasserte dem på båndet/opptaket.
b) Det er åndene som leste tankene hennes og sa det.
Spennende fenomen ihvertfall.
Mja, er litt usikker på det. Det var en dame hun intervjuet som sa at det værste måtte være å høre noen som sier "It's your time," eller med navnet hennes, da. En gammel bekjent av henne hadde nettopp gått bort, og uken før hadde hun fått på opptak noen som sa "It's Bernies time", som var navnet hans.. Slik hun kjente ham så var vedkommende frisk og sterk, men døde altså uken efter at hun fikk høre dette da.. LITT merkelig.
Senere gjorde denne Jane Goldman som det er snakk om et forsøk i et London-teater, der det visstnok skal gå igjen en som kalles "The grey man" eller noe i den dur. Hun la opptakeren i området der ånden sies å ferdes mest. Det var da hun fikk inn den "It's your time".. Kanskje det går an å finne episoden på nettet?
Jeg tror hele EVP-greia egentlig er vanskelig å IKKE bevise. Ikke noe vondt i dine utsagn om hvordan det kunne gå til at hun hørte det hun hørte, men.. Jeg synes ikke det er så realistisk, da.. Men jeg vet ikke. Det er egentlig ikke godt å vite hvordan det foregår Men nå skal jeg til tannlegen
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her