Mononoke skrev:ludoburgero skrev:Enkelte mener at EVP er et fenomen hvor man via psykokinese/telekinese påvirker opptaket med ens egen underbevissthet.
Jeg stiller meg egentlig ganske åpen til at fenomenet eksisterer, og at det er noe uforklarlig over det, men å si at det enten er ånder eller ens egen underbevissthet som gjør det, er vanskelig å definere.
Ihvertfall kan det jo virke ut som om det er en av de to tingene, ettersom du sier at hun fryktet mest å høre ordene "It's My Time!":
a) Det er hennes egen frykt som utløste ordene via hennes underbevissthet, og plasserte dem på båndet/opptaket.
b) Det er åndene som leste tankene hennes og sa det.
Spennende fenomen ihvertfall.
Mja, er litt usikker på det. Det var en dame hun intervjuet som sa at det værste måtte være å høre noen som sier "It's your time," eller med navnet hennes, da. En gammel bekjent av henne hadde nettopp gått bort, og uken før hadde hun fått på opptak noen som sa "It's Bernies time", som var navnet hans.. Slik hun kjente ham så var vedkommende frisk og sterk, men døde altså uken efter at hun fikk høre dette da.. LITT merkelig.
Senere gjorde denne Jane Goldman som det er snakk om et forsøk i et London-teater, der det visstnok skal gå igjen en som kalles "The grey man" eller noe i den dur. Hun la opptakeren i området der ånden sies å ferdes mest. Det var da hun fikk inn den "It's your time".. Kanskje det går an å finne episoden på nettet?
Jeg tror hele EVP-greia egentlig er vanskelig å IKKE bevise. Ikke noe vondt i dine utsagn om hvordan det kunne gå til at hun hørte det hun hørte, men.. Jeg synes ikke det er så realistisk, da.. Men jeg vet ikke. Det er egentlig ikke godt å vite hvordan det foregår

Men nå skal jeg til tannlegen

Kanskje hun via telekinese, eller sterke underbevisste ønsker hun ikke visste hun hadde, selv drepte Bernie ved å gjøre små ting som fikk en spesifikk dominoeffekt i bevegelse?

Nei, men kanskje dør hun selv snart da... hvis det var "It's your time" hun hørte?
Tiden får jo vise det da. Selv tror jeg ikke at ånder står for noe vondt som skjer, men snarere at de kan hinte eller si oss noe, og at de har et behov for å markere at de er der. Det sies jo tross alt at de ikke har klart å komme seg over til den andre siden fordi de har noe uoppgjort. Jeg tror ånder først og fremst kommuniserer.
Vanskelig å både bevise og ikke bevise, EVP. Selv er jeg ikke så opptatt av å bevise og avbevise, jeg er mer opptatt av fenomenet og opplevelsene det fører med seg.
Slik er jeg med det meste.
Bortsett fra tannlegeopplevelser. Det liker jeg ikke.
Men så er de bevist å eksistere også.