UFO, Kornsirkler & fenomenKornsirkler - er dette løsningen på mysteriet?

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
20
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Globeline skrev:I dagliglivet dokumenterer vi svært lite av det vi sier. Dette har å gjøre med at vi har en hjerne, inni den hjernen sorterer vi hva vi legger. Altså legger vi informasjon vi finner nyttig, det er sjelden vi dokumenterer denne informasjonen.

Nå er du forøvrig blitt informert om at du skal få denne påstanden dokumentert dersom det er mulig å finne igjen - altså er det noen som skal prøve å dokumentere noe som du egentlig burde blitt bedt om å finne ut av selv.

Så ønsker jeg også at du skal dokumentere at alle kornsirkler er menneskeskapte. Nei, det har ikke noen hensikt å dokumentere at mange spekulerer i diverse mulige måter å lage dem på, og at et par er menneskeskapte. Jeg vil du skal dokumentere hvorfor det er slik at om en ting er menneskeskapt, eller om en person lurer - så gjelder det alle andre,.

Med mindre du kan dokumentere dette så bør du egentlig kutte ut dobbeltmoralen din.
Dette er et diskusjonsforum, ikke dagliglivet, som du kaller det. Imotsetning til i diskusjoner og løs prat i real life, så har vi her mulighet til å dokumentere alt vi sier.

Påstanden er udokumentert, og inntil dokumentasjonen er kommet, så fortsetter den å være udokumentert. Nå er situasjonen slik at jeg i tillegg ha dokumentert at påstanden er feil. Slik jeg også gjør i dagliglivet hvis jeg har mulighet til det.

Det er ikke min oppgave å finne bekreftelser på andres påstander. Min oppgave er å dokumentere mine egne påstander, noe jeg også gjorde.

Jeg har ikke sagt at alle kornsirkler er laget av mennesker. Jeg har sagt at de sannsynligvis er det. Klarer du å oppdage det lille forbeholdet der?
Utenom dette, er det også noen som er laget av vær og vind, men det er ganske enkle kornsirkler.

Det er dokumentert at mange, både avanserte og enkle, kornsirkler er laget av mennesker, det gjør at sannsynliheten for at resten også er laget av mennesker er stor. Hvis man så kan dokumentere at en eller flere av kornsirklene er laget av andre intelligente vesener, så er sannsynlighetenstor for at fler er det.

Hittil har man ikke klart å dokumentere at noen er laget av andre enn mennesker, så da taler all sannsynlighet for at alle er laget av mennesker.

Det er ikke slik at en menneskelaget kornsirkel beviser at alle andre også er menneskelagede. Det er langt utenfor hva jeg noengang har sagt, men slike fakta pleier jo ikke du å bry deg om. Det virker som at du tror det blir sant hvis du bare sier det mange nok ganger.
Antall ord: 440

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

Jeg syns ganske enkelt det jeg, at du bør starte med å dokumentere alt du sier. Fordi at i dette tilfellet har du enda blitt tiltalt på en meget ydmyk måte - av en person som er ærlig, sier han er usikker på hvor han har det fra, men skal forsøke å finne dokumentasjonen.

og jeg blir ilter av å se hvor gjennomført uhøflig, frekk, spydig og asosialt du forholder deg til andre mennesker til tider. Det gjør meg rett ut kvalm.

og ja - DET er personlig. Syns du skal skjerpe deg og tenke litt over hvordan du behandler dine medmennesker. Det er aldeles forkastelig. Og så vanvittig frekt at jeg får hakeslepp og må lese flere ganger fordi jeg tror ikke det jeg ser.

At du prater slik til meg er en ting, men du trenger for inni h.... ikke behandle hele forumet som idioter. Og den største idioten oppi dette blir faktisk deg .- bare så synd at folk flest er høflige og vil forsøke å være snille med deg å gjøre det du ber om. Jeg får makk.

Vil forøvrig ha dokumentasjon på sannsynlighetsberegningene dine.
Antall ord: 195

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av BA. »

84507 skrev:Selvsagt må hver enkelt kornsirkel undersøkes nøye før en kommer med noen slutninger. Slik er det i alle sammenhenger - også når det gjelder kornsirkler.

Ellers mangler det ikke på seriøs forskning som tilsier at vi ikke har med planker og tau å gjøre. Blant annet er lysende kuler blitt observert i nærheten av kornsirkler - selv om det var en her inne som mente at det måtte være fugler... Jeg viser til en studie gjort av den nederlandske fysikeren Dr Eltjo Haselhoff som har forsket på kornsirkler i mer enn 14 år. Kort oppsummert omfatter forskningen følgende:
. kartlegging av skjult, kompleks geometri
. Hawkins teoremer
. tilfeldighet
. dehydrering
. germinasjons test
. node-lengde måling
. elektromagnetisk radiasjonstest
. tilstedeværelse av lysfenomener - og varme - i
sammenheng med tilsynekomst av kornsirkler
http://thecropcirclewebsite.50megs.com/page52.htm
http://www.kornsirkler.org/
http://www.swirlednews.com/article.asp?artID=185
Dette ser ut tl å være klippet fra den pseudovitenskapelige siten kornsirkler.org

Hvorfor skulle f.eks. andre intelligente vesener interessere seg for kvasivitenskapsmannen Gerald Hawkins arbeider?
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av BA. »

Globeline skrev:Jeg syns ganske enkelt det jeg, at du bør starte med å dokumentere alt du sier.
Omtrent alt jeg ser kan jeg dokumentere, men jeg gjør det på forespørsel. Hvis jeg skule dokumentert alt uoppfordret så ville dette tatt alt for mye tid, og innleggene ville blitt alt for lange.
Fordi at i dette tilfellet har du enda blitt tiltalt på en meget ydmyk måte - av en person som er ærlig, sier han er usikker på hvor han har det fra, men skal forsøke å finne dokumentasjonen.
Var det avslutnien på innlegget med "bare så du vet det" du syntes var så ydmykt?
og jeg blir ilter av å se hvor gjennomført uhøflig, frekk, spydig og asosialt du forholder deg til andre mennesker til tider. Det gjør meg rett ut kvalm.
Og var det svaret "Javel, dette var helt nytt for meg. Hvor og når gjorde de det?" som var så gjennomfrt uhøflig, spydig, og asosiat?
og ja - DET er personlig. Syns du skal skjerpe deg og tenke litt over hvordan du behandler dine medmennesker. Det er aldeles forkastelig. Og så vanvittig frekt at jeg får hakeslepp og må lese flere ganger fordi jeg tror ikke det jeg ser.
Stort sett behandler jeg folk med en respekt de fortjener. Bastante påstander som er feil blir bastant avvist, spørsmål forsøker jeg å besvare, nedlatende fjortiser er jeg nedlatende overfor, osv. Men jeg forsøker likevel å holde meg saklig, selv overfor dere som ikke er det.
At du prater slik til meg er en ting, men du trenger for inni h.... ikke behandle hele forumet som idioter. Og den største idioten oppi dette blir faktisk deg .- bare så synd at folk flest er høflige og vil forsøke å være snille med deg å gjøre det du ber om. Jeg får makk.
Jeg behandlerikke alle her som idioter.
Vi vet at mennesker kan lage avanserte kornsirkler. Vi vet ikke om noen andre som kan det. For hver enkelt kornsirkel er da sannsynligheten størst for at den er laget av mennesker. Det vi vet er mulig er mer sannsynlig enn det vi ikke vet er mulig.

http://no.wikipedia.org/wiki/Ockhams_barberkniv

At mennesker lager kornsirkler er mer sannsynlig enn at aliens(eniteter) kommer til jorden for å lage piktogrammer i maten vår.
Antall ord: 406

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

Jeg finner ingen dokumentasjon som jeg anser som tilfredsstillende nok til å kunne konkludere med at dine uttalelser har noe som helst gyldighet.
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
84507
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Des 2003 12:18
21

Innlegg av 84507 »

BA. skrev:
Globeline skrev:Jeg syns ganske enkelt det jeg, at du bør starte med å dokumentere alt du sier.
Omtrent alt jeg ser kan jeg dokumentere, men jeg gjør det på forespørsel. Hvis jeg skule dokumentert alt uoppfordret så ville dette tatt alt for mye tid, og innleggene ville blitt alt for lange.
Fordi at i dette tilfellet har du enda blitt tiltalt på en meget ydmyk måte - av en person som er ærlig, sier han er usikker på hvor han har det fra, men skal forsøke å finne dokumentasjonen.
Var det avslutnien på innlegget med "bare så du vet det" du syntes var så ydmykt?
Og var det svaret "Javel, dette var helt nytt for meg. Hvor og når gjorde de det?" som var så gjennomfrt uhøflig, spydig, og asosiat?
Stort sett behandler jeg folk med en respekt de fortjener. Bastante påstander som er feil blir bastant avvist, spørsmål forsøker jeg å besvare, nedlatende fjortiser er jeg nedlatende overfor, osv. Men jeg forsøker likevel å holde meg saklig, selv overfor dere som ikke er det.
Jeg behandlerikke alle her som idioter.
Vi vet at mennesker kan lage avanserte kornsirkler. Vi vet ikke om noen andre som kan det. For hver enkelt kornsirkel er da sannsynligheten størst for at den er laget av mennesker. Det vi vet er mulig er mer sannsynlig enn det vi ikke vet er mulig.

http://no.wikipedia.org/wiki/Ockhams_barberkniv

At mennesker lager kornsirkler er mer sannsynlig enn at aliens(eniteter) kommer til jorden for å lage piktogrammer i maten vår.
Faktum er at den som skriker høyest om dokumentasjon dokumenterer selv svært lite. Du avviser både det ene og andre basert ut ifra ditt forutintatte standpunkt - og ikke seriøs dokumentasjon. Forsåvidt naturlig nok, da det heller ikke finnes dokumentasjon på planker og tau og diverse svada.
Antall ord: 459

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
84507
Nybegynner
Nybegynner
21

Innlegg av 84507 »

BA. skrev:
84507 skrev:Selvsagt må hver enkelt kornsirkel undersøkes nøye før en kommer med noen slutninger. Slik er det i alle sammenhenger - også når det gjelder kornsirkler.

Ellers mangler det ikke på seriøs forskning som tilsier at vi ikke har med planker og tau å gjøre. Blant annet er lysende kuler blitt observert i nærheten av kornsirkler - selv om det var en her inne som mente at det måtte være fugler... Jeg viser til en studie gjort av den nederlandske fysikeren Dr Eltjo Haselhoff som har forsket på kornsirkler i mer enn 14 år. Kort oppsummert omfatter forskningen følgende:
. kartlegging av skjult, kompleks geometri
. Hawkins teoremer
. tilfeldighet
. dehydrering
. germinasjons test
. node-lengde måling
. elektromagnetisk radiasjonstest
. tilstedeværelse av lysfenomener - og varme - i
sammenheng med tilsynekomst av kornsirkler
http://thecropcirclewebsite.50megs.com/page52.htm
http://www.kornsirkler.org/
http://www.swirlednews.com/article.asp?artID=185
Dette ser ut tl å være klippet fra den pseudovitenskapelige siten kornsirkler.org

Hvorfor skulle f.eks. andre intelligente vesener interessere seg for kvasivitenskapsmannen Gerald Hawkins arbeider?
Et svært dårlig svar må jeg si...Kan du ikke heller sette deg inn i problemstillingene?
Antall ord: 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av BA. »

Globeline skrev:Jeg finner ingen dokumentasjon som jeg anser som tilfredsstillende nok til å kunne konkludere med at dine uttalelser har noe som helst gyldighet.
Hvis ikke du klarer å følge lenken eller lese, så er det ikke noe mer jeg kan hjelpe deg med.

Min påstand er dokumentert, men jeg kan ikke garantere at alle skal kunne forstå dokumentasjonen.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
18
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

84507 skrev:
Faktum er at den som skriker høyest om dokumentasjon dokumenterer selv svært lite. Du avviser både det ene og andre basert ut ifra ditt forutintatte standpunkt - og ikke seriøs dokumentasjon. Forsåvidt naturlig nok, da det heller ikke finnes dokumentasjon på planker og tau og diverse svada.
Du er en arketypisk troende. Selv om det foreligger billedlige bevis, lange avhandlinger, og faktisk også finnes en gruppe levende mennesker som jobber med å lage kornsirkler, både for kunstens skyld og reklamens skyld...så nekter du simpelthen å innse fakta.

Du er passe frekk som preker moral til andre der du frekt og freidig unngår den opprinnelige diskusjonen ved å klage på dokumentasjon du med din forutinntatte holdning ikke VIL tro på. Vennligst forklar hvorfor du ikke finner dokumentasjonen på sidene jeg linket til tilfredsstillende.

Du gir ikke selv noen seriøs dokumentasjon på dine påstander, og unlater å svare på kritiske spørsmål stilt ang. den dokumentasjonen du har funnet.
Antall ord: 165
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av BA. »

84507 skrev:Faktum er at den som skriker høyest om dokumentasjon dokumenterer selv svært lite. Du avviser både det ene og andre basert ut ifra ditt forutintatte standpunkt - og ikke seriøs dokumentasjon. Forsåvidt naturlig nok, da det heller ikke finnes dokumentasjon på planker og tau og diverse svada.
Nå har jeg ikke sett så mange som skriker høyt om dokumentasjon, men jeg har bedt om det en del ganger. ;)

Selv kan jeg dokumentere det meste av mine påstander, noe jeg alleede har kommentert, og vist, at jeg kan ved forespørsel. Hvis jeg skulle dokumentert alt uoppfordret ville det tatt altfor lang tid, og postene ville blitt uhyggeilg lange.
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av BA. »

84507 skrev:Et svært dårlig svar må jeg si...Kan du ikke heller sette deg inn i problemstillingene?
Joda, hvis du kan være litt mer konkret, og skrive selv om ting du selv forstår framfor å lime inn fra slike useriøse nettsteder.
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
84507
Nybegynner
Nybegynner
21

Innlegg av 84507 »

BA. skrev:
84507 skrev:Et svært dårlig svar må jeg si...Kan du ikke heller sette deg inn i problemstillingene?
Joda, hvis du kan være litt mer konkret, og skrive selv om ting du selv forstår framfor å lime inn fra slike useriøse nettsteder.
Er de useriøse fordi du ikke forstår/vil forstå det som står der? Hvorfor er de som forsker på fenomenet i årevis useriøse? Er det du som er den vise mann i denne sammenheng - som aldri har forsket på fenomenet? Og når det gjelder forståelse av artiklene bør du ikke sette meg i kategorien som ikke forstår selv om du åpenbart ikke gjør det!

Poenget mitt var å sette søkelys på bare noe av all den informasjon og dokumentasjon som usannsynliggjør planke og tau som eneste løsningen på kornsirklene- derfor hentet jeg disse klippene fra nettet.
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
84507
Nybegynner
Nybegynner
21

Innlegg av 84507 »

Kimbara skrev:
84507 skrev:
Du er en arketypisk troende. Selv om det foreligger billedlige bevis, lange avhandlinger, og faktisk også finnes en gruppe levende mennesker som jobber med å lage kornsirkler, både for kunstens skyld og reklamens skyld...så nekter du simpelthen å innse fakta.

Du er passe frekk som preker moral til andre der du frekt og freidig unngår den opprinnelige diskusjonen ved å klage på dokumentasjon du med din forutinntatte holdning ikke VIL tro på. Vennligst forklar hvorfor du ikke finner dokumentasjonen på sidene jeg linket til tilfredsstillende.

Du gir ikke selv noen seriøs dokumentasjon på dine påstander, og unlater å svare på kritiske spørsmål stilt ang. den dokumentasjonen du har funnet.
Merkelig at du må ha såpass mange svar for at du skal skjønne mitt poeng i denne sammenhengen. De kornsirklene du refererte til er laget over flere timer - og de er laget uten komplekse mønstre. Eksempelvis et spørsmålstegn laget i en åker. Jeg ser at de påstår å ha laget noen sirkler på 3-5 timer. For det første kan man stille spørsmål ved hvor troverdig dokumentasjonen er - og for det andre er ikke dette så mye kornsirkler å skryte av i følge bildene.
Antall ord: 260

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av BA. »

84507 skrev:
BA. skrev:
Er de useriøse fordi du ikke forstår/vil forstå det som står der? Hvorfor er de som forsker på fenomenet i årevis useriøse? Er det du som er den vise mann i denne sammenheng - som aldri har forsket på fenomenet? Og når det gjelder forståelse av artiklene bør du ikke sette meg i kategorien som ikke forstår selv om du åpenbart ikke gjør det!

Poenget mitt var å sette søkelys på bare noe av all den informasjon og dokumentasjon som usannsynliggjør planke og tau som eneste løsningen på kornsirklene- derfor hentet jeg disse klippene fra nettet.
F.eks. www.kornirkler.org er useriøse fordi de ukritisk trykker alt som tjener deres sak. F.eks. tresirklene i Tsjekkoslovakia. Jeg har tidligere kommenter disse bildene og påpekt hvor enkelt det er å ta slike bilder. Etter noen minutter i min egen hage sendte jeg selv inn tilsvarende bilde.

Jeg har ikke kommentert hva du forstår eller ikke. Jeg ba deg skrive noe selv, som du forstår, slik at vi kan ta en diskusjon på det.

De som forsker på fenomenet, f.eks. Joe Nickell har jeg ikke sagt er useriøse. De som synes fenomenet er spennende og lager artikler hvor de sammenligner hvete inne i kornsirklene med rug utenfor eller tilsvarende er ikke seriøse.
Antall ord: 278

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av BA. »

84507 skrev:Merkelig at du må ha såpass mange svar for at du skal skjønne mitt poeng i denne sammenhengen. De kornsirklene du refererte til er laget over flere timer - og de er laget uten komplekse mønstre. Eksempelvis et spørsmålstegn laget i en åker. Jeg ser at de påstår å ha laget noen sirkler på 3-5 timer. For det første kan man stille spørsmål ved hvor troverdig dokumentasjonen er - og for det andre er ikke dette så mye kornsirkler å skryte av i følge bildene.
Spørsmålstegnet er faktisk ikke å enkelt som du vil ha det til. det er laget i maisåker, med de vanskeligheter det tilsier, været var dårlig, vekslende veldig varmt og veldig vått. Det var laget i samarbeid med amatører fra Greenpeace, og likevel ble det perfekt.

Kimbara viser andre kornsirkler som også er klat menneskelagede, og de viser fraktaler g avanserte matematiske formler også.

Poenget er ikke at du ikke får dokumentason, men du aksepterer ikke bevisene når de legges foran øynene dine.
Antall ord: 185

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links