noe hold meg igjen i halsen, det føltes som å bli kvelt å jeg greide nesten ikke puste og heller ikke snakke. kan noen forklare hva som skjedde og hvorfår?

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Mener du at tråden jeg linket til ikke var relevant?FandenTa skrev:og la nå personen starte en ny en da, din festbrems
Hide post links |
Hide post links |
Dette høres ut som søvnparalyse. Man kan ofte få en fornemmelse av å ikke kunne puste siden musklene er midlertidig lammet.Moongirl skrev:en gang jeg nettop hadde våknet så skulle jeg til å reise meg men greide det ikke,
noe hold meg igjen i halsen, det føltes som å bli kvelt å jeg greide nesten ikke puste og heller ikke snakke. kan noen forklare hva som skjedde og hvorfår?
Hide post links |
Hide post links |
Nei. Søvnparalyse er når hjernen våkner før kroppen. Under REM-søvn er kroppen lammet slik at man ikke skal leve ut drømmene fysisk. Mange vil dog oppleve hallusinasjoner under en søvnparalyse, så en bieffekt av dette fenomenet er at man drømmer i våken tilstand.cluuudia skrev:Søvnparalyse kommer av at du ikke helt har kommet ut av drømmen når du våknner, tror jeg.
Hide post links |
Hide post links |
Kimbara skrev:Nei. Søvnparalyse er når hjernen våkner før kroppen. Under REM-søvn er kroppen lammet slik at man ikke skal leve ut drømmene fysisk. Mange vil dog oppleve hallusinasjoner under en søvnparalyse, så en bieffekt av dette fenomenet er at man drømmer i våken tilstand.cluuudia skrev:Søvnparalyse kommer av at du ikke helt har kommet ut av drømmen når du våknner, tror jeg.
Mange har et følelse av nærvær i rommet, og tror gjerne at de ser kjentfolk som utfører merkelige handlinger.
Hide post links |
Det stemmer nok. Jeg vil tro du ikke er plaget av hallusinasjoner eller drømmeliknende opplevelser i disse tilfellene?rita skrev: Eller det kan skje at hjernen kobler ut kroppen før du sovner,vet jeg.var mest plaga med det ved innsovning
Hide post links |