Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
en gang jeg nettop hadde våknet så skulle jeg til å reise meg men greide det ikke,
noe hold meg igjen i halsen, det føltes som å bli kvelt å jeg greide nesten ikke puste og heller ikke snakke. kan noen forklare hva som skjedde og hvorfår?
Moongirl skrev:en gang jeg nettop hadde våknet så skulle jeg til å reise meg men greide det ikke,
noe hold meg igjen i halsen, det føltes som å bli kvelt å jeg greide nesten ikke puste og heller ikke snakke. kan noen forklare hva som skjedde og hvorfår?
Dette høres ut som søvnparalyse. Man kan ofte få en fornemmelse av å ikke kunne puste siden musklene er midlertidig lammet.
Søk litt på forumet eller f.eks. lommelegen.no, så finner du en god del informasjon om dette fenomenet.
Antall ord: 91
When did ignorance become a point of view? -Dilbert
cluuudia skrev:Søvnparalyse kommer av at du ikke helt har kommet ut av drømmen når du våknner, tror jeg.
Nei. Søvnparalyse er når hjernen våkner før kroppen. Under REM-søvn er kroppen lammet slik at man ikke skal leve ut drømmene fysisk. Mange vil dog oppleve hallusinasjoner under en søvnparalyse, så en bieffekt av dette fenomenet er at man drømmer i våken tilstand.
Mange har et følelse av nærvær i rommet, og tror gjerne at de ser kjentfolk som utfører merkelige handlinger.
Antall ord: 99
When did ignorance become a point of view? -Dilbert
cluuudia skrev:Søvnparalyse kommer av at du ikke helt har kommet ut av drømmen når du våknner, tror jeg.
Nei. Søvnparalyse er når hjernen våkner før kroppen. Under REM-søvn er kroppen lammet slik at man ikke skal leve ut drømmene fysisk. Mange vil dog oppleve hallusinasjoner under en søvnparalyse, så en bieffekt av dette fenomenet er at man drømmer i våken tilstand.
Mange har et følelse av nærvær i rommet, og tror gjerne at de ser kjentfolk som utfører merkelige handlinger.
Eller det kan skje at hjernen kobler ut kroppen før du sovner,vet jeg.var mest plaga med det ved innsovning