UFO, Kornsirkler & fenomenVG: " Apollo 14-astronaut: - Vi har skjult UFOer i 60 å

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Ghost hunter skrev:Til de av skeptikerne dette måtte anngå!

Jeg og min samboer så en UFO sammen og vi er begge friske funksjonelle voksne mennesker med gode utdannelser og allmenntilstand. Vi ble meget forbauset og jeg begynte å etterforske litt hvor langt teknologien er kommet i forhold til utvikling av militære fartøyer osv. Jeg fant ingenting som er i nærheten av det vi så. Men jeg var tilbøyelig til å tro at dette var et militært eksperiment og at det har sin naturlige forklaring. Men etter å ha analysert og undersøkt, fulgt med vitner og skeptikere debattere så ender dette opp med at ingen myndigeter og vitenskapsmenn har noen forklaring på dette fenomenet.
Jeg må si at forklaringene til skeptikerne (de få) er ofte så subjektive og innholdsløse at jeg mistenker de fleste for å ha en agenda om å være skeptisk for å være skeptisk. Og da får dette en dogmatisk betydning for meg som forhindrer all utvikling for fremtidsrettet vitenskap. Heldigvis deler ikke alle vitenskapsmenn synet til skeptikerne så forskningen av fenomenet går videre i mange land. Jeg må le når disse skeptikerne identifiserer seg med vitenskapen. Det er liksom beviset på deres tullskap.
Uansett, forsvaret og enheter i de respektive land , sier de ikke har den teknologien som skal til for å gjenskape det vitnene har observert. I tillegg foregår en prosess hvor over hundre avgåtte nøkkelpersoner står frem med opplysninger om at myndigheter skjuler bevis som vil forandre hele menneskeheten. Tror dere skeptikere at disse holder oss for narr? Tror dere disse ressursmenneskene har lite å gjøre? Tror dere at disse ikke har integritet?
Jeg spiller her ball til skeptikere (De av dere som ikke tror på UFO trenger ikke svare da det blir helt meningsløst). Med titusenvis av observasjoner i Norge , 14 millioner i USA og over 100 millioner verden over (rapporterte og sikkert toppen av isfjellet) ber jeg dere bruke hodet i videre argumentasjon å tenke dette. Hvis ikke vi har denne teknologien hvem har den? Konklusjon; det blir å gå hele veien. Og da snakker jeg om ET, galaktiske reiser og mye mer. Jeg er ikke OVERBEVIST om noe annet.
Alle kan sjå ufo, dvs at den som ser eit uidentifisert flygande objekt har hatt den store glede å kunne påberope seg å ha sett ein ufo. Kva derimot ein ufo egentlig er kan nok diskuterast, men i di fleste tilfeller har slike observasjonar ein naturlig forklaring.

At du har sett ein ufo indikerer egentlig ikkje noko, spesiellt sia du verken forteller kva du har sett, kvar og tidspunkt.

Det å få innblikk i den teknologiske utviklinga er ikkje enkelt, og jaffal ikkje når mange land holder utviklinga hemmelig for å oppnå eit teknologisk forsprang på andre land. Så eg tipper denne etterforskninga di står til resten av det du her kjem med.

Av resten kan eg jaffal forstå deg slik at du er overbevist i di tro, at du dermed utelukker at ufo-observasjoner kan ha ei naturlig forklaring samt at dette ballspillet ditt ikkje er noko anna enn ei spikersuppe.

Noko anna er dine tallfesta observasjoner rundt om, norge, usa og resten av verden...kor har du desse opplysningane fra?

Men om vi bruker hode litt, viss det sku vise seg at det virkelig eksisterer 100 millioner innrapporterte observasjoner så vil det seie at ca 1,5 % av jordas befolkning har sett eit uidentifisert flygande objekt. Eg ville tippe at ca 20 % av befolkninga vil være dumme nok til å tro på kva som helst, men nokre må og utelukkast pga si religiøse tro som begrenser dumskapens åpenhet.

Om man så bruker dine tal for norge viser det at ca 0,2 % nordmenn har innrapportert observasjonar. For usa er det ca 4,6 % amerikanere som har innrapportert observasjonar. Enten er talla dine riv ruskande gale eller så er amerikanere 23 ganger dummere enn nordmenn.

Kva om 99 % av alle innrapporterte observasjonar har ei naturlig forklaring? Kva seie det om den siste prosenten?
Antall ord: 671
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
GJest

Innlegg av GJest »

Hva om dine 99% ikke eksistere og at derfor blir det viledende informasjon og la seg rive med i et slikt tankespill..

Ufo står for udentifisert flygende objekt.
ETV står for Ekstra terrestial Vechile..
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av madjava »

KB skrev:Hva om dine 99% ikke eksistere og at derfor blir det viledende informasjon og la seg rive med i et slikt tankespill..

Ufo står for udentifisert flygende objekt.
ETV står for Ekstra terrestial Vechile..
Mulig det, men nokre land har funne naturlig forklaring på 99,5 % av innrapporterte observasjonar...

Var nå sikker på at ETV sto for Ekstra Tvilsomt Vrak...men slike ETV's som du trur det er...eksisterer di i egoets fantasi eller finner vi nokre på museum osv?
Antall ord: 85
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Fremtiden for vise.. du for bare vente noen år..
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Jun 2008 16:57
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Innlegg av Tyrell »

99% og så 99,5% :-k,eller var det kanskje en skrivefeil?
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

fikk nettopp en ufo observasjon. for 10-15 min siden!! åhh!
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Nov 2006 01:15
18
Har takket: 603 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Innlegg av UFO »

KB skrev:fikk nettopp en ufo observasjon. for 10-15 min siden!! åhh!
Du kan ikke skrive slik uten å fortelle oss "KB" ! :mozilla_cry:
Antall ord: 22
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Jun 2008 16:57
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Innlegg av Tyrell »

ufo skrev:
Kanskje du kan fortelle hva du så eller er du redd for skeptikerne der ute? :)
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Nov 2006 01:15
18
Har takket: 603 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Innlegg av UFO »

ALP skrev:
ufo skrev:
Neppe noe redsel for de. :D
Liker den avataren du har "ALP". Hadde vært kult å sett et slikt "triangel" fartøy komme lydløst seilende over hodet på en. :mozilla_surprised:
Antall ord: 72
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Jeg Hadde en spennende opplevelse for en stund siden - Det morsome var at min mest skeptiske kamerat satt i bilen med meg - Det var et kraftig lys som sto stille - jeg mener virkelig kraftig - så beveger den seg i en linje opp eller bort - så ikke ut som et objekt som fallt ned - for så bli borte - som om ingenting hadde vært dær - han utbrøt " hvorfor skjer dette meg, det skal ikke finnes slik- og en liten fustrer tale vidret" Jeg humret litt for meg selv der... Jeg er åpen for at dette kan være hvasomhelst :)
Antall ord: 100
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

ALP skrev:
ufo skrev:
Hehe. Allright ALP og ufo.

Grunnen til at jeg i det hele tatt gikk ut i går kveld for å prøve å få en observasjon. Var fordi jeg fikk en PM av en annen person som hadde klart å få en ufo observasjon igjennom eget iniativ. Igjennom intensjon og tanke kan en få observasjon, både Dr Greer og James Gilliland driver med dette, pluss Cseti grupper rundt forbi i verden som gjør dette sammen igrupper. Det finnes også andre grupper med både litt av hvert som har funnet ut av dette.

Så gikk ut på verandaen pga jeg ble oppgiret etter en mail om en person som fikkobservasjon. Ville prøve å gjøre det samme, i går natt. Dro frem I poden, satt på "theta waves" bare for å prøve ut noe nytt, (man finner det i silva produktene).

Etter en halv time med intens "sending" så dukket det opp et objekt oppe i himmelen i den retningen jeg stirret. Det dukket opp plutselig som et sterkt lys, glidde hennover nattehimmelen, før den gradvis forsvant, - Det vil si at lyset som strålte ut av den ble gradvis mindre. Jeg kunne se en slags form, hvor retningen den kjørte var mindre, og spisset i tuppen av objektet. Det var ganske nærme også. Det kuleste var at den dukket opp etter iniativ!
Antall ord: 268

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Nov 2006 01:10
18

Innlegg av Ghost hunter »

Alle kan sjå ufo, dvs at den som ser eit uidentifisert flygande objekt har hatt den store glede å kunne påberope seg å ha sett ein ufo. Kva derimot ein ufo egentlig er kan nok diskuterast, men i di fleste tilfeller har slike observasjonar ein naturlig forklaring.

At du har sett ein ufo indikerer egentlig ikkje noko, spesiellt sia du verken forteller kva du har sett, kvar og tidspunkt.

Det å få innblikk i den teknologiske utviklinga er ikkje enkelt, og jaffal ikkje når mange land holder utviklinga hemmelig for å oppnå eit teknologisk forsprang på andre land. Så eg tipper denne etterforskninga di står til resten av det du her kjem med.

Av resten kan eg jaffal forstå deg slik at du er overbevist i di tro, at du dermed utelukker at ufo-observasjoner kan ha ei naturlig forklaring samt at dette ballspillet ditt ikkje er noko anna enn ei spikersuppe.

Noko anna er dine tallfesta observasjoner rundt om, norge, usa og resten av verden...kor har du desse opplysningane fra?

Men om vi bruker hode litt, viss det sku vise seg at det virkelig eksisterer 100 millioner innrapporterte observasjoner så vil det seie at ca 1,5 % av jordas befolkning har sett eit uidentifisert flygande objekt. Eg ville tippe at ca 20 % av befolkninga vil være dumme nok til å tro på kva som helst, men nokre må og utelukkast pga si religiøse tro som begrenser dumskapens åpenhet.

Om man så bruker dine tal for norge viser det at ca 0,2 % nordmenn har innrapportert observasjonar. For usa er det ca 4,6 % amerikanere som har innrapportert observasjonar. Enten er talla dine riv ruskande gale eller så er amerikanere 23 ganger dummere enn nordmenn.

Kva om 99 % av alle innrapporterte observasjonar har ei naturlig forklaring? Kva seie det om den siste prosenten?
Nåja vet ikke helt hvordan jeg skal svare på innlegget ditt da jeg ventet meg litt andre argumenter men jeg kan forsøke.

Det jeg kan si er at observerer man en UFO så vet man at dette ikke tilhører denne verdenen. Dette dreier seg om hastighetene på gjenstandene. Videre kan de plutselig stå stille for etterpå å dematerialisere en periode for senere å dukke opp like der de forsvant eller i nærheten. Dette er meget kortfattet versjon men poenget er at de oppfører seg veldig annerledes enn naturlige fenomener.

Når du opplever et slikt fenomen er det lett og sjekke teknologien rundt seg. Per i dag er hastigheten et tema man kan sjekke. Kan vi i dag ved hjelp av teknologi få en gjenstand til å forlate sin fysiske form? Det har i dag lykkes i Canada å få en tallerkenformet gjenstand til å sveve over bakken ved hjelp av magnetisme en kort periode noe som ble kalt et gjennombrudd. (Scrødigens Katt desember 2007). Hva slags teknologi de skjuler i Area 51 er noe jeg ikke kan gå innpå eller spekulere i. Men har de noe teknologi som er i likehet med det som betraktes under observasjonene vil jeg faktisk hevde at teknologien ikke er menneskeskapt. Men det er en subjektiv vurdering.

Så begynner det morsomme med innlegget der du sier at mitt bakgrunnsmatriale er som en spikersuppe.
Vel, de kilder jeg refererer til kan bekreftes av: CNES som har offentliggjort 14 000 UFO rapporter) British Ministry of Defence (MOD) som har frigitt dokumenter med tall fra England. United Nations (FN) har frigitt dokumenter som alle kan studeres hvis du besøker hovedkvarteret i New York. Annen hånds kilder; CNN, SkyNews, NBC News og andre seriøse nyhetsmedia. Disse kildene kan også søkes på via internett. Du kan også finne kilder med tall via UFO Norge. (Bare i Hessdalen er det over 10.000 observasjoner siden 1981 (Illustrert vitenskap desember 1999). Vil også bare tilføye at 98 % av verdens UFOsightings er uoppklarte. Ikke 99 %.

Videre så begynner du med et regnestykke som er det mest ekstreme jeg har sett siden jeg ble født. Hvis du skal benytte prosentregning er det viktig å ha grunnlagsdata. Er alle data like er det ikke problem. Men sjelden eller aldri har vi dette. Vi har noe som heter variasjoner som man må ta hensyn til ved behandling av data. I statistikk bruker vi tre variasjoner som alle knuser ditt regnestykke. Eksempler på variasjoner i denne saken kan være elementer som skjulte tall ved rapportering av observasjoner, størrelse av landarealer, hvor ofte besøker UFO/ET jorden, befolkningstetthet, Hvor fort kan UFO bevege seg fra et land til et annen, og sikker mye mer.
I tillegg bruker du fingermetoden med hentydning til at 20 % (1.3 milliarder) av befolkningen er dumme nok til å tro hva som helst. Jeg gidder ikke engang spørre hvor du har disse tallene fra men jeg tror du bør gjøre noe med holdningen din til andre mennesker.

Så konkluderer du med regnestykket som plattform, at tallene til meg og mine kilder er gale og dine er rett. Det sier seg selv at dette blir helt meningsløst og siden de fleste kan tenke selv er vel videre kommetarer fra meg ikke nødvendig.
Antall ord: 856

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Jeg viste noen nett-folk dette, og fikk en del tilbake meldinger, b.l.a:
"har vannskelig for å tro på sånt jeg , men det er ikke umulig..
tror ikke på det før jeg ser det sjøl "
"Overtroiske folk :mozilla_surprised: "
"bullshit

tror du på det der? no offence.."
"han der virker som en skruling men det er ikke ummulig men at han er blit kurert gjennom tanke kraft lol for noe bullshit"
"Kan ikke stole på alt en som er 77 år gammel sier ;)"
"Kildene dine kommer fra ei VG sida, LOL###"
"Alt er skrøn, Tror ikke noe på det, redigere et bilde er jo easy"

- Dette var litt av en side med diskusjon, det finnes allerede 4 sider...

For de som er intrisert så fåregår diskusjonen her: http://z4.invisionfree.com/Black_Empire ... =440&st=30

Dere er nødt til å registrere dere på siden, men det går fort...
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av madjava »

ALP skrev:99% og så 99,5% :-k,eller var det kanskje en skrivefeil?
Mange land som ikkje viser til kor mange prosent av rapporterte observasjonar som er funne ei naturlig forklaring på. Og om di gidder vil nok di fleste land med dagens teknologi kunne redegjøre for 99 % sjølv om det er land som greier 99,5 %.
Antall ord: 59
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av madjava »

Ghost hunter skrev:

Nåja vet ikke helt hvordan jeg skal svare på innlegget ditt da jeg ventet meg litt andre argumenter men jeg kan forsøke.

Det jeg kan si er at observerer man en UFO så vet man at dette ikke tilhører denne verdenen. Dette dreier seg om hastighetene på gjenstandene. Videre kan de plutselig stå stille for etterpå å dematerialisere en periode for senere å dukke opp like der de forsvant eller i nærheten. Dette er meget kortfattet versjon men poenget er at de oppfører seg veldig annerledes enn naturlige fenomener.

Når du opplever et slikt fenomen er det lett og sjekke teknologien rundt seg. Per i dag er hastigheten et tema man kan sjekke. Kan vi i dag ved hjelp av teknologi få en gjenstand til å forlate sin fysiske form? Det har i dag lykkes i Canada å få en tallerkenformet gjenstand til å sveve over bakken ved hjelp av magnetisme en kort periode noe som ble kalt et gjennombrudd. (Scrødigens Katt desember 2007). Hva slags teknologi de skjuler i Area 51 er noe jeg ikke kan gå innpå eller spekulere i. Men har de noe teknologi som er i likehet med det som betraktes under observasjonene vil jeg faktisk hevde at teknologien ikke er menneskeskapt. Men det er en subjektiv vurdering.

Så begynner det morsomme med innlegget der du sier at mitt bakgrunnsmatriale er som en spikersuppe.
Vel, de kilder jeg refererer til kan bekreftes av: CNES som har offentliggjort 14 000 UFO rapporter) British Ministry of Defence (MOD) som har frigitt dokumenter med tall fra England. United Nations (FN) har frigitt dokumenter som alle kan studeres hvis du besøker hovedkvarteret i New York. Annen hånds kilder; CNN, SkyNews, NBC News og andre seriøse nyhetsmedia. Disse kildene kan også søkes på via internett. Du kan også finne kilder med tall via UFO Norge. (Bare i Hessdalen er det over 10.000 observasjoner siden 1981 (Illustrert vitenskap desember 1999). Vil også bare tilføye at 98 % av verdens UFOsightings er uoppklarte. Ikke 99 %.

Videre så begynner du med et regnestykke som er det mest ekstreme jeg har sett siden jeg ble født. Hvis du skal benytte prosentregning er det viktig å ha grunnlagsdata. Er alle data like er det ikke problem. Men sjelden eller aldri har vi dette. Vi har noe som heter variasjoner som man må ta hensyn til ved behandling av data. I statistikk bruker vi tre variasjoner som alle knuser ditt regnestykke. Eksempler på variasjoner i denne saken kan være elementer som skjulte tall ved rapportering av observasjoner, størrelse av landarealer, hvor ofte besøker UFO/ET jorden, befolkningstetthet, Hvor fort kan UFO bevege seg fra et land til et annen, og sikker mye mer.
I tillegg bruker du fingermetoden med hentydning til at 20 % (1.3 milliarder) av befolkningen er dumme nok til å tro hva som helst. Jeg gidder ikke engang spørre hvor du har disse tallene fra men jeg tror du bør gjøre noe med holdningen din til andre mennesker.

Så konkluderer du med regnestykket som plattform, at tallene til meg og mine kilder er gale og dine er rett. Det sier seg selv at dette blir helt meningsløst og siden de fleste kan tenke selv er vel videre kommetarer fra meg ikke nødvendig.
Og forsatt har du ikkje forklart kva du har sett, kvar og tidspunkt.

Observerer man ein ufo så kan man ikkje påstå at det man observerer ikkje tilhører denne verdenen. Da er du ikkje åpen for kva dette kan være men har bestemt deg på forhand. Da kan du oxo klassifiserast som fanatisk og om ein observasjon har ei naturlig forklaring ville du ikkje godteke det...noko du igjen viser med di manglande evne til å skjønne det eg skrive...99 % av alle rapporterte observasjonar har ei naturlig forklaring skrive eg...så når du hevder at 98 % er uoppklart understreker du din egen fanatiske overbevisning...

Steik kor smart du er...ska forklare det til deg...dine tal opp mot befolkninga i verden, norge og usa gir prosenta som eg la fram. Kanskje er talla dine korrekt noko eg vil sjekke opp i etterkvart, men slik du legger fram variasjonar som må takast med, viser du forsatt bare kor fanatisk overbevist du er. Ska vi ta med ein variasjon til? Folk som ringer inn observasjonar ofte, utan at det dukker opp fleire vitner som har sett noko i samme område, vert sett på som elendige vitner, akkurat som å rope ulv ulv litt for ofte utan at ulven dukka opp...

Og konklusjonen min var nok heller at enten er talla dine( som mine tal er beregna utfra) gale eller så er amerikanerene 23 ganger dummare enn nordmenn. Du treng jo ikkje motbevise statistikken på ein måte som ikkje gavner deg...
Antall ord: 1113
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links