trohvaduvil skrev:jeg vil nok tro at å oppdage liv på andre planeter hadde vært noe større for oss som mennesker enn oss selv personlig.
vi har jo ikke på noen måte her skapt noe selv i våre egne hoder som du sier.
vi diskuterer enkelt og greit et innslag i avisen.. og alle må jo få lov til å ytre sin mening, selv om en tror en blir beamet opp eller at grønne menn kommer for å utrydde menneskeheten osv.
er det dette forumet er til er det ikke?
og det må jo være lov til? her er selvsagt skeptikere som troende velkommen! jo flere jo bedre!
som du selv sier- at dette er ett useriøst forum. men du tar det seriøst nok til at du lar deg provsere! ellers tror jeg glatt du hadde latt det ligge og ledd godt av alle i smug! :mozilla_laughing:
ingen her påstår vel å sitte med store sannheter.. vi er vel heller alle her fordi vi er på søk etter en..
jajja, nå er det vel litt hårsårhet å spore her, kanskje, og jeg er så langt fra noen skeptiker til ufofenomener, men jeg er skeptiker til de som innenfor denne retningen som innenfor andre retninger lar seg frelse å i sine prosesser fremstår som fanatikere, og som knappest ser at de selv er i denne illusoriske verden med disse opplevelsene her, som de knappest kan forstå, og alikevel begynner å utbrodere om alt annet av kontakter og opplevelser.
nå sikter jeg så langtfra til deg, men at det blir litt stuselig å lese slike tråder hvor en eller annen slipper en rislampe, eller lyser med laserpekeren sin, og vipps, så er det garantert ufo, og for å ta det helt ned på jorden så er det jo forsåvidt det, til det motsatte er bevist, men logisk sans har heller aldri skadet oss mennesker, og man trenger ikke være skeptiker om man tenker logisk, ei heller trenger man å være fanatiker om man har et synspunkt, hvilket ofte blir virkeligheten, og så skyter man fra hofta, og alle som ikke forstår ens egen oppfatninger er bare duster og skeptikere.
for hvilken hensikt har det egentlig å overbevise skeptikere eller andre, så lenge man ikke har annet å fare med enn en eller annen suspekt filmsnutt med et eller annet lysfenomen på, som forekommer på de fleste familiealbum og bryllupsfilmer, avhengig av kamerautstyr, men altså, de som virkelig sitter med materiale, er jo heller ikke så høylydte om dette.
det har lite hensikt å publisere orb bilder f.eks, da annehvert bilde av bilanonsene på finn.no innehar orber.
så hva betyr det om man ser et lusfenomen på film eller bilde, når kameraet er så dårlig at det ikke fikser motlys av noe slags..
og videre er poenget mitt at når mennesker blir fanatiske og ser et`s eller annet for de er så spesielle og utrolig utvalgte, men alikevel ikke mere enn at de ligger ute på forumer under noick for de er redde for ikke å bli tatt på alvor eller at et myndighetene skal dehydrere dem og bruke dem som krydder i maten på julebordet.
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...