UFO, Kornsirkler & fenomenMerkelige lys over Stavanger-igjen..

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

trohvaduvil
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Mar 2007 13:19
18
Kjønn (valgfri): girlpower.. :)

Innlegg av trohvaduvil »

jeg vil nok tro at å oppdage liv på andre planeter hadde vært noe større for oss som mennesker enn oss selv personlig.
vi har jo ikke på noen måte her skapt noe selv i våre egne hoder som du sier.
vi diskuterer enkelt og greit et innslag i avisen.. og alle må jo få lov til å ytre sin mening, selv om en tror en blir beamet opp eller at grønne menn kommer for å utrydde menneskeheten osv.
er det dette forumet er til er det ikke? :D

og det må jo være lov til? her er selvsagt skeptikere som troende velkommen! jo flere jo bedre!

som du selv sier- at dette er ett useriøst forum. men du tar det seriøst nok til at du lar deg provsere! ellers tror jeg glatt du hadde latt det ligge og ledd godt av alle i smug! :mozilla_laughing:

ingen her påstår vel å sitte med store sannheter.. vi er vel heller alle her fordi vi er på søk etter en..
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 21:18
18
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

trohvaduvil skrev:jeg vil nok tro at å oppdage liv på andre planeter hadde vært noe større for oss som mennesker enn oss selv personlig.
vi diskuterer enkelt og greit et innslag i avisen.. og alle må jo få lov til å ytre sin mening, selv om en tror en blir beamet opp eller at grønne menn kommer for å utrydde menneskeheten osv.

og det må jo være lov til? her er selvsagt skeptikere som troende velkommen! jo flere jo bedre!

som du selv sier- at dette er ett useriøst forum. men du tar det seriøst nok til at du lar deg provsere! ellers tror jeg glatt du hadde latt det ligge og ledd godt av alle i smug! :mozilla_laughing:

ingen her påstår vel å sitte med store sannheter.. vi er vel heller alle her fordi vi er på søk etter en..
jajja, nå er det vel litt hårsårhet å spore her, kanskje, og jeg er så langt fra noen skeptiker til ufofenomener, men jeg er skeptiker til de som innenfor denne retningen som innenfor andre retninger lar seg frelse å i sine prosesser fremstår som fanatikere, og som knappest ser at de selv er i denne illusoriske verden med disse opplevelsene her, som de knappest kan forstå, og alikevel begynner å utbrodere om alt annet av kontakter og opplevelser.

nå sikter jeg så langtfra til deg, men at det blir litt stuselig å lese slike tråder hvor en eller annen slipper en rislampe, eller lyser med laserpekeren sin, og vipps, så er det garantert ufo, og for å ta det helt ned på jorden så er det jo forsåvidt det, til det motsatte er bevist, men logisk sans har heller aldri skadet oss mennesker, og man trenger ikke være skeptiker om man tenker logisk, ei heller trenger man å være fanatiker om man har et synspunkt, hvilket ofte blir virkeligheten, og så skyter man fra hofta, og alle som ikke forstår ens egen oppfatninger er bare duster og skeptikere.

for hvilken hensikt har det egentlig å overbevise skeptikere eller andre, så lenge man ikke har annet å fare med enn en eller annen suspekt filmsnutt med et eller annet lysfenomen på, som forekommer på de fleste familiealbum og bryllupsfilmer, avhengig av kamerautstyr, men altså, de som virkelig sitter med materiale, er jo heller ikke så høylydte om dette.

det har lite hensikt å publisere orb bilder f.eks, da annehvert bilde av bilanonsene på finn.no innehar orber.
så hva betyr det om man ser et lusfenomen på film eller bilde, når kameraet er så dårlig at det ikke fikser motlys av noe slags..

og videre er poenget mitt at når mennesker blir fanatiske og ser et`s eller annet for de er så spesielle og utrolig utvalgte, men alikevel ikke mere enn at de ligger ute på forumer under noick for de er redde for ikke å bli tatt på alvor eller at et myndighetene skal dehydrere dem og bruke dem som krydder i maten på julebordet.
Antall ord: 536
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Cosmic Ejaculator
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Jul 2006 20:33
18
Kjønn (valgfri): @HAN@
Lokalisering: ~ MAGONIA ~

Innlegg av Cosmic Ejaculator »

? skrev:
trohvaduvil skrev:jeg vil nok tro at å oppdage liv på andre planeter hadde vært noe større for oss som mennesker enn oss selv personlig.

jajja, nå er det vel litt hårsårhet å spore her, kanskje, og jeg er så langt fra noen skeptiker til ufofenomener, men jeg er skeptiker til de som innenfor denne retningen som innenfor andre retninger lar seg frelse å i sine prosesser fremstår som fanatikere, og som knappest ser at de selv er i denne illusoriske verden med disse opplevelsene her, som de knappest kan forstå, og alikevel begynner å utbrodere om alt annet av kontakter og opplevelser.

nå sikter jeg så langtfra til deg, men at det blir litt stuselig å lese slike tråder hvor en eller annen slipper en rislampe, eller lyser med laserpekeren sin, og vipps, så er det garantert ufo, og for å ta det helt ned på jorden så er det jo forsåvidt det, til det motsatte er bevist, men logisk sans har heller aldri skadet oss mennesker, og man trenger ikke være skeptiker om man tenker logisk, ei heller trenger man å være fanatiker om man har et synspunkt, hvilket ofte blir virkeligheten, og så skyter man fra hofta, og alle som ikke forstår ens egen oppfatninger er bare duster og skeptikere.

for hvilken hensikt har det egentlig å overbevise skeptikere eller andre, så lenge man ikke har annet å fare med enn en eller annen suspekt filmsnutt med et eller annet lysfenomen på, som forekommer på de fleste familiealbum og bryllupsfilmer, avhengig av kamerautstyr, men altså, de som virkelig sitter med materiale, er jo heller ikke så høylydte om dette.

det har lite hensikt å publisere orb bilder f.eks, da annehvert bilde av bilanonsene på finn.no innehar orber.
så hva betyr det om man ser et lusfenomen på film eller bilde, når kameraet er så dårlig at det ikke fikser motlys av noe slags..

og videre er poenget mitt at når mennesker blir fanatiske og ser et`s eller annet for de er så spesielle og utrolig utvalgte, men alikevel ikke mere enn at de ligger ute på forumer under noick for de er redde for ikke å bli tatt på alvor eller at et myndighetene skal dehydrere dem og bruke dem som krydder i maten på julebordet.
Jeg synes du har veldig mange gode poeng her,?.

Jeg er heller ikke noen stor tilhenger av at folk "skyter ifra hofta" med en gang de har sett ett "uidentifisert" lys på himmelen.Det er,som du sier,en påfallende mangel på objektivitet blant en del av de som kommenterer ufo fenomenet - både her inne og i ufo sub-kulturen,generellt.

Det virker som du er spesielt frustrert over forum-medlemmer som er interessert i CE-5 delen av ufo debatten.Dette har ingen problemer med å forstå.Mye av det som er blitt skrevet på CE-5 tråden tar jeg fullstendig avstand fra,og deler din frustrasjon.

Men det betyr ikke nødvendigvis at jeg er villig til å kaste babyen ut med badevannet av den grunn.CE-5 er en svært veldokumentert side av ufo fenomenet og har blitt rapportert helt siden den moderne ufo-tidsregningen startet (40-tallet).(ref:CE-5 av Haines).

Det store spørsmålet er om dette går an å initiere på egenhånd,uten at "ufoen" allerede er i området.Dette er,etter min mening,ikke bevist.(selv om jeg er åpen for muligheten.)

Men setter pris på interessen,?! :)

Mvh,Cosmic
Antall ord: 739
I've always been struck by the fact that in the Encyclopaedia Britannica, the term "Unidentified Flying Object" falls between Unicorn and Unified Field Theory." Jacques Vallee, 1975

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av ? »

vet ikke helt om jeg forstår deg rett på slutten her, på denne tiden av døgnet, men altså, det å måtte dra igang masse suggererende effekter i form av frekvenser osv, for å få kontakt, se nei, det er jeg ikke tilhenger av i det hele tatt, hverken for å oppnå utenomjordisk kontakt eller indre, for den saks skyld, men kanskje var det ikke det du mente, så skal jeg heller gå å legge meg til å sove..
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Cosmic Ejaculator
Standard bruker
Standard bruker
18

? skrev:vet ikke helt om jeg forstår deg rett på slutten her, på denne tiden av døgnet, men altså, det å måtte dra igang masse suggererende effekter i form av frekvenser osv, for å få kontakt, se nei, det er jeg ikke tilhenger av i det hele tatt, hverken for å oppnå utenomjordisk kontakt eller indre, for den saks skyld, men kanskje var det ikke det du mente, så skal jeg heller gå å legge meg til å sove..
God Natt!

(og ja du misforstår)
Antall ord: 84
I've always been struck by the fact that in the Encyclopaedia Britannica, the term "Unidentified Flying Object" falls between Unicorn and Unified Field Theory." Jacques Vallee, 1975

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av ? »

jammen da så..

så kan du se denne før du legger deg...

http://www.youtube.com/watch?v=MepU-ZZnTbk
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av ? »

Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

? skrev:jammen da så..

så kan du se denne før du legger deg...

http://www.youtube.com/watch?v=MepU-ZZnTbk
Huff, det der var jo bare ekkelt... Fikk helt noia og måtte slå av etter noen få sekunder.
Antall ord: 41
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Cosmic Ejaculator
Standard bruker
Standard bruker
18

(?)Dette mener Profet Bill om saken:

www.youtube.com/watch?v=WDrgwZsGC9A
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Jun 2008 16:57
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Innlegg av Tyrell »

? skrev:vet ikke helt om jeg forstår deg rett på slutten her, på denne tiden av døgnet, men altså, det å måtte dra igang masse suggererende effekter i form av frekvenser osv, for å få kontakt, se nei, det er jeg ikke tilhenger av i det hele tatt, hverken for å oppnå utenomjordisk kontakt eller indre, for den saks skyld, men kanskje var det ikke det du mente, så skal jeg heller gå å legge meg til å sove..
Det er kanskje litt sent ja,men poenget er vel om CE-5 kontakt fungerer eller ikke.
Om man er tilhenger eller ikke spiller vel liten rolle i denne sammenheng.
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Cosmic Ejaculator
Standard bruker
Standard bruker
18

Tyrell skrev: Det er kanskje litt sent ja,men poenget er vel om CE-5 kontakt fungerer eller ikke.
Du misforstår du også,Tyrell.

CE-5 er noe helt annet enn CE-5 PROTOKOLLEN!

CE-5 har vært rapportert siden 40-tallet - mens CE-5 protokollen er noe Steven Greer formaliserte i CE-5 Initiativet (1990).Effektiviteten til selve protokollen er omdiskutert,men det er et par tilfeller som den kan synes å ha "fungert".Tenker spesielt på i Gulf Breeze (92) og Mexico (93).Jeg har personlig korrespondert med et av vitnene,Dr.Joseph Burkes,og han virker veldig jordnær og troverdig.

EDIT:Mulig JEG misforsto DEG faktisk - sorry! :mozilla_oops:
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Jun 2008 16:57
16
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Innlegg av Tyrell »

Cosmic Ejaculator skrev:
Tyrell skrev: Det er kanskje litt sent ja,men poenget er vel om CE-5 kontakt fungerer eller ikke.

CE-5 har vært rapportert siden 40-tallet - mens CE-5 protokollen er noe Steven Greer formaliserte i CE-5 Initiativet (1990).Effektiviteten til selve protokollen er omdiskutert,men det er et par tilfeller som den kan synes å ha "fungert".Tenker spesielt på i Gulf Breeze (92) og Mexico (93).Jeg har personlig korrespondert med et av vitnene,Dr.Joseph Burkes,og han virker veldig jordnær og troverdig.

Ja kanskje jeg utrykte meg litt uklart her,men det jeg mente var responsen ifra objektene som beskrevet i Richard Haines bok CE-5 : Close Encounters of the Fifth Kind.
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Cosmic Ejaculator
Standard bruker
Standard bruker
18

Tyrell skrev:
Cosmic Ejaculator skrev:

Ja kanskje jeg utrykte meg litt uklart her,men det jeg mente var responsen ifra objektene som beskrevet i Richard Haines bok CE-5 : Close Encounters of the Fifth Kind.
Beklager,jeg leste posten for dårlig - litt trøtt i trynet!
Antall ord: 172

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ufoboy2003
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Sep 2008 20:39
16
Lokalisering: Cosmos

Innlegg av ufoboy2003 »

? skrev: så, anbefaler jeg faktisk å ransake sine egne hoder istedetfor himmelen iblandt, og sist men ikke minst er det jo slike episoder som får skeptikere til å le seg skakke når enkelte "frelste" begynner å fantasere og skape masse greier i sitt eget hode.

så, lykke til med ce-5 protokollen, og lykke til med videre beskuelse av nattehimmelen..

neste gang bør man kanskje stikke fingeren litt opp i lufta for å sjekke vindretningen..
Disse "rislampene" er bare endel av coverupen dessverre.. hadde du tatt deg tid til å faktisk se på hva såkalte "aviser" som stavanger aftenblad kaller kinalykter så hadde du sett at noe ikke er som det skal være. For det første så var disse lysene for sterke til å ha noe med stusselige "kinalys" å gjøre. Selv var jeg ute og observerte disse med teleskopet mitt og jeg skal si deg det var ikke "asialykter" det var romskip, om det er vår egen regjering som bruker disse til å frakte hemmelig last til hvelvet i Svalbard eller om det var et annet formål eller om de var utenomjordiske (jeg har sett utenomjordiske skip før og de lignet ikke) skal jeg ikke være for sikker på, men dette var IKKE "kinalys". Man kan late som man er en såkalt "skeptiker" og avfeie dette men bevisene peker helt klart i motsatt retning.
Antall ord: 229

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rha
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Aug 2008 19:45
16
Kjønn (valgfri): Ung mann
Lokalisering: Earth

Innlegg av Rha »

Enig med deg ufoboy2003 men det kan jo ha vært både kinalykter og ufoer på himmelen den kvelden.. Men jeg så noe helt annet en kinalykter, det er 100% sikkert :D
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links