UFO, Kornsirkler & fenomenChicago O'Hare UFO-vitne står fram etter 2 år

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
Submagi
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Jan 2009 21:28
16
Kjønn (valgfri): MANN

Chicago O'Hare UFO-vitne står fram etter 2 år

Innlegg av Submagi »

New Chicago O'Hare Airport UFO Witness came forward with video evidence

I have sat on this evidence for over 2 years, mainly because of the nature of my background, if you knew who I was then you would understand.

Back on November 7th 2006, I was near Chicago O'hare International airport when I was witness to what was arguably one of the most important UFO incidents in modern times. After the incident, many people jumped on the UFO bandwagon and came forward with false evidence, I can't speak for these individuals, I can only speak for myself.

I witnessed a gigantic UFO hovering over the Airport at precisely 4:32 p.m. The UFO was a dark, hazy metallic disc/cigar shaped craft. It was at a height of roughly 750 feet from the ground, completely silent, frozen still, and was well over 100 meters in length. I managed to film the UFO on my cell phone for 1 minute, I observed the UFO for a further 1 minute, after which time it took off, and went upwards at tremendous speed and was gone.If you watch the clip properly, at the start of the clip you can clearly see a large passenger jet taking off, and flying directly under the UFO, which shows just how huge this thing was. The UFO was completely frozen still, and any movement on the video clip is camera movement and camera shake. I filmed the UFO on my cell phone with the zoom set to full.

This is arguably one of the most important pieces of UFO photographic evidence in existence, and to ever be posted on the internet, simply because I know it was a genuine Unidentified Flying Object, and it was witnessed by many credible individuals, including pilots.

Yes I would love to come forward and go public with my story, but this is just not an option for me, due to my job. So that is why I have posted the clip on You Tube. For those who don't want to believe the truth, thats up to you, but what you are seeing is genuine footage of an unknown craft, and shame on the worlds media for all the ridicule they threw at this unbelievable incident.
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/8hMlCGnWkc4&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/8hMlCGnWkc4&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

Sub.
Antall ord: 439
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituallity .” Michael Ellner.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
20
Blitt takket: 6 ganger

Re: Chicago O'Hare UFO-vitne står fram etter 2 år

Innlegg av BA. »

Hehe, har hn brukt to år på å lage denne sekvensen? Hvorfor skulle hn være anonym? Det er da ikke skadelig å vise fram en video? Problemet er hvis hn ikke har ærlige hensikter med det, eller legger til en del fantasier rundt videoen. Da kan hn bli latterliggjort evt. miste troverdighet. Offentliggjøring med åpent sinn for alle muligheter for hva det kan være har jeg ingen tro på at skulle være skadelig.
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Submagi
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Submagi »

Hehe, har hn brukt to år på å lage denne sekvensen?
Vet ikke om jeg skal tolke dette som ironi? Saken er at vitnet filmet denne 'farkosten' med sitt mobilkamera for over 2 år siden... Men hvis man ser på denne videosekvensen, så er den (som jeg føler at du også anntyder) langt i fra noe godt bevis på noe som helst... Tror jeg skulle greid å produsere noe like bra som dette i løpet av noen få timer, så alt vi kan gjøre her er å gå ut i fra at vitnet er troverdig, og at dette faktisk er en ekte filmsekvens av UFOen som lå stasjonert over O'Hare flyplass i ca. 2 minutter, og som ble bevitnet av 12 flyplassansatte og div andre interne/eksterne vitner den 7 november i 2006. Her er en lenke til denne hendelsen, for de som ikke kjenner til denne saken: http://en.wikipedia.org/wiki/Chicago_O% ... hting_2006
Hvorfor skulle hn være anonym? Det er da ikke skadelig å vise fram en video? Problemet er hvis hn ikke har ærlige hensikter med det, eller legger til en del fantasier rundt videoen. Da kan hn bli latterliggjort evt. miste troverdighet. Offentliggjøring med åpent sinn for alle muligheter for hva det kan være har jeg ingen tro på at skulle være skadelig.
Det er nettopp her (i motsetning til deg) jeg tror problemet ligger, ansatte er redd for å miste jobbene sine og i tilegg bli satt i "gapestokk" av div. mediafolk (Nei, vi har desverre ikke kommet så mye lengre i å behandle vitner på en retferdig måte, og debunkerne jobber enda febrilskt med å forhindre at vi skal få vite sannheten). Vi kjenner også til en god del tilfeller av piloter som har blitt satt på bakken for å ha uttalt seg om hva de har observert av uforklarlige ting i luftrommet... Og det hjelper også <ikke> i tillegg at ledelsen ved O'Hare flyplass prøvde å dysse ned denne hendelsen. (Kanskje ved press fra det millitære?) Når dette er sagt, så vil jeg ikke påstå at denne filmensekvensen/vitnet er ekte vare, men jeg velger å ha et åpent sinn for at det faktisk finnes en god del ærlige mennesker igjen der ute. Vi får i tillegg vente med å se om noen vil ha interesse i å få denne videosekvensen analysert!? Time will tell!

Sub.
Antall ord: 398
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituallity .” Michael Ellner.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Nov 2006 01:15
18
Har takket: 603 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Innlegg av UFO »

Man skal ha et åpent sinn og ikke bedømme hverken for eller imot tror jeg.
Det kan jo hende denne videosnutten er ekte, men den kan jo selvfølgelig også være falsk.

Litt synd at han ikke lot oss få noen referanser til omgivelsene. At han feks. kunne gjort opptaket
ned mot horionten - og opp igjen. Panorere litt rundt etc, slik at vi så stedet. Jeg tror jeg ville
fått med mye av omgivelsene, ikke minst når sekvensen varte SÅ lang tid. 2 min er lenge.

Egentlig så kan dette være hva som helst.
Antall ord: 99
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
18
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Submagi skrev:Det er nettopp her (i motsetning til deg) jeg tror problemet ligger, ansatte er redd for å miste jobbene sine og i tilegg bli satt i "gapestokk" av div. mediafolk (Nei, vi har desverre ikke kommet så mye lengre i å behandle vitner på en retferdig måte, og debunkerne jobber enda febrilskt med å forhindre at vi skal få vite sannheten). Vi kjenner også til en god del tilfeller av piloter som har blitt satt på bakken for å ha uttalt seg om hva de har observert av uforklarlige ting i luftrommet... Og det hjelper også <ikke> i tillegg at ledelsen ved O'Hare flyplass prøvde å dysse ned denne hendelsen. (Kanskje ved press fra det millitære?)
Det har hele tiden vært fullt mulig å vise videoen for offentligheten under full anonymitet, så dette er ikke noe argument rett og slett. Hvis han kan gjøre det nå, kunne han gjort det da.
Antall ord: 153
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
20
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Submagi skrev:Det er nettopp her (i motsetning til deg) jeg tror problemet ligger, ansatte er redd for å miste jobbene sine og i tilegg bli satt i "gapestokk" av div. mediafolk (Nei, vi har desverre ikke kommet så mye lengre i å behandle vitner på en retferdig måte, og debunkerne jobber enda febrilskt med å forhindre at vi skal få vite sannheten).
Selv president Jimmy Carter har stått fram og sagt han har sett en UFO. Det er overhodet ikke noe problem. Han sier også at han ikke vet hva det er, og det er nettopp derfor U'en i UFO er der.
Hvis man derimot mener å vite at U'en står for Utenomjordiske, så er situasjonen annerledes. Da vil man nok oppleve en viss latterliggjøring, og i enkelte yrker kan man risikere jobben også.

Debunkerne er ute etter å finne sannheten. De leter etter forklaring, slik at det ikke lenger er et ukjent flygende objekt, men et tilfelle av et kjent objekt, kanskje i uvante situasjoner.
Vi kjenner også til en god del tilfeller av piloter som har blitt satt på bakken for å ha uttalt seg om hva de har observert av uforklarlige ting i luftrommet...
Når piloter utviser uforstand eller dårlig omdømme, så bør de også settes på bakken. Hvorvidt dette har blitt gjort ved objektive beskrivelser av hva de faktisk har sett, uten å legge inn personlige tolkninger og betydninger, er jeg mer tvilsom til.
Og det hjelper også <ikke> i tillegg at ledelsen ved O'Hare flyplass prøvde å dysse ned denne hendelsen. (Kanskje ved press fra det millitære?)
Flyplassledelsen sa først at det ikke hadde vært noen hendelse, deretter sa de at det hadde vært det.
Er du sikker på at dette var forsøk på å dysse ned, eller kan det være at de først ikke kjente til hendelsen, men siden så rapporter som gjorde at de ble klar over at det hadde vært en hendelse.

Jeg vet ikke om hendelsen har fått noen god forklaring, men en mulighet jeg leste om (i forbindelse med hull i skyen) var at det var vindstille og den varme luftstrømmen fra jetfly som varmet motorene kan ha fått et begrenset område i det lave skydekket til å fordampe.
Når dette er sagt, så vil jeg ikke påstå at denne filmensekvensen/vitnet er ekte vare, men jeg velger å ha et åpent sinn for at det faktisk finnes en god del ærlige mennesker igjen der ute. Vi får i tillegg vente med å se om noen vil ha interesse i å få denne videosekvensen analysert!? Time will tell!
Her er vi helt på bølgelengde. Jeg vet det heller ikke, men stiller meg tvilende til det, både fordi det ikke har med noe som gjør at vi kan bestemme hverken sted, størrelsesorden, høyde, eller noe som helst. Dessuten mener jeg at en sannferdig og nøktern beskrivelse av situasjonen ikke kan skade hverken for arbeid eller anseelse.
Antall ord: 506

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Submagi
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Submagi »

Kimbara skrev:
Submagi skrev:Det er nettopp her (i motsetning til deg) jeg tror problemet ligger, ansatte er redd for å miste jobbene sine og i tilegg bli satt i "gapestokk" av div. mediafolk (Nei, vi har desverre ikke kommet så mye lengre i å behandle vitner på en retferdig måte, og debunkerne jobber enda febrilskt med å forhindre at vi skal få vite sannheten). Vi kjenner også til en god del tilfeller av piloter som har blitt satt på bakken for å ha uttalt seg om hva de har observert av uforklarlige ting i luftrommet... Og det hjelper også <ikke> i tillegg at ledelsen ved O'Hare flyplass prøvde å dysse ned denne hendelsen. (Kanskje ved press fra det millitære?)
Det har hele tiden vært fullt mulig å vise videoen for offentligheten under full anonymitet, så dette er ikke noe argument rett og slett. Hvis han kan gjøre det nå, kunne han gjort det da.
En tenkt årsak til at vitnet ikke har kommet fram med denne videoen før nå, kan f.eks være fordi ledelsen ved O'Hare visste om denne videoen, og kanskje mer enn antydet at de (den gangen) ville ha ro rundt saken!? Eller vi kan velge å tro at årsaken ligger i (som vitnet nevner selv) -> hans posisjon/stilling ved denne flyplassen, for meg holder dette argumentet i massevis. Og i tilegg hva er anonymiteten verdt, hvis flere av de ansatte (den gangen) f.eks visste om denne videoen?
BA. skrev:Selv president Jimmy Carter har stått fram og sagt han har sett en UFO. Det er overhodet ikke noe problem. Han sier også at han ikke vet hva det er, og det er nettopp derfor U'en i UFO er der.
Ja, og vi ser jo hva denne såkalte 'åpenheten' gjorde for J. Carter,,, han var den presidenten som med mest iver gikk inn i i sitt verv med tanke på å få mer åpenhet rundt dette såkalte "ufomysteriet", men som faktisk ble en av de presidententene som fikk gjort minst for denne saken! Det kan virke som Carter fikk munnkurv for i utgangspunktet å ha vært så åpen som han var!?

For de som er interessert i å vite mer om Usa's presidenter og deres befatning med UFO, annbefaler jeg å sjekke ut Grant Cameron sin webside her: http://www.presidentialufo.com/
Hvis man derimot mener å vite at U'en står for Utenomjordiske, så er situasjonen annerledes. Da vil man nok oppleve en viss latterliggjøring, og i enkelte yrker kan man risikere jobben også.
En latterliggjøring vil det alltids være lett å oppnå over vitner uansett hvor forsiktig de er i deres karakteristikker/argumentasjoner, og da tenker jeg først og fremst på USA, der det virker som 'regjeringen' har en masse debunkere/dessinformanter på sin lønningsliste, for å dekke over alle løgnene de har påført sine egne & resten av verden gjennom historien når det kommer til dette spørsmålet om UFO!
Debunkerne er ute etter å finne sannheten. De leter etter forklaring, slik at det ikke lenger er et ukjent flygende objekt, men et tilfelle av et kjent objekt, kanskje i uvante situasjoner.
Ja, mulig jeg skulle brukt et annet ord enn 'Debunker' da,,, da er det herved erstattet med 'Dessinformant'! ;)
Flyplassledelsen sa først at det ikke hadde vært noen hendelse, deretter sa de at det hadde vært det.
Er du sikker på at dette var forsøk på å dysse ned, eller kan det være at de først ikke kjente til hendelsen, men siden så rapporter som gjorde at de ble klar over at det hadde vært en hendelse.
For meg virker det som klart et forsøk på å "dysse ned", men at det var ingen annen utvei (etter at saken var kommet ut) enn å innrømme de såkalte fakta!
Jeg vet ikke om hendelsen har fått noen god forklaring, men en mulighet jeg leste om (i forbindelse med hull i skyen) var at det var vindstille og den varme luftstrømmen fra jetfly som varmet motorene kan ha fått et begrenset område i det lave skydekket til å fordampe.
Jo da, vår 'hjerne' vil alltid lete etter logiske årsaker, men denne teorien er absolutt ikke i samsvar med hva vitner opplevde!

Sitat fra Wikipedia:According to Jon Hilkevitch of the Chicago Tribune in an interview on CNN's Glenn Beck program: "The disk was visible for approximately two minutes and was seen by close to a dozen United Airlines employees, ranging from pilots to supervisors, who heard chatter on the radio and raced out to view it." The UFO was then seen to suddenly accelerate straight up through the overcast skies. Witnesses reported that the object left behind an open hole of clear air in the cloud layer and that the mysterious hole disappeared or "closed" within a few minutes. So far, no conclusive photographic evidence of the UFO has surfaced although it was reported to Hilkevitch that one of the United Airlines pilots was in possession of a digital camera at the time of the sighting and may have photographed the event.

For flere vitneutsagn/info sjekk ut denne lenken: http://www.theblackvault.com/wiki/index ... (9-7-2006)

Sub.
Sist redigert av Submagi på 24 Mar 2009 19:11, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 879

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Submagi
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Submagi »

ufo skrev:Man skal ha et åpent sinn og ikke bedømme hverken for eller imot tror jeg.
Det kan jo hende denne videosnutten er ekte, men den kan jo selvfølgelig også være falsk.
Helt enig med deg der!
ufo skrev:Litt synd at han ikke lot oss få noen referanser til omgivelsene. At han feks. kunne gjort opptaket ned mot horionten - og opp igjen. Panorere litt rundt etc, slik at vi så stedet. Jeg tror jeg ville fått med mye av omgivelsene, ikke minst når sekvensen varte SÅ lang tid. 2 min er lenge.
Men tenk litt på det da, hvor mange villle tror du begynne å tenke på slike "detaljer" da, når du ser noe så utrolig som et objekt av en slik størrelse ligge helt ro i luftrommet? Bare en trenet "Sky Watcher" ville ha tenkt på dette kanskje i løpet av disse 2 minuttene, tror jeg!?

Sub.
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Jun 2008 16:57
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Innlegg av Tyrell »

BA. skrev: Når piloter utviser uforstand eller dårlig omdømme, så bør de også settes på bakken. Hvorvidt dette har blitt gjort ved objektive beskrivelser av hva de faktisk har sett, uten å legge inn personlige tolkninger og betydninger, er jeg mer tvilsom til.
Det er tilfeller med erfarne piloter som har observert objekter som ikke har en naturlig forklaring og som har blitt satt på bakken for å ha lekket informasjon til pressen, f.eks JAL 1628 over Alaska,1986 - http://www.ufoevidence.org/topics/JALalaska.htm

Det er vel ingen andre enn nettopp piloter som er mer kompetente til å avgjøre om et objekt er av kjent eller ukjent karakter,de er godt kjent med flytrafikk og hva som eventuelt måtte avvike fra dette.
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Kimbara »

Tyrell skrev: Det er tilfeller med erfarne piloter som har observert objekter som ikke har en naturlig forklaring og som har blitt satt på bakken for å ha lekket informasjon til pressen, f.eks JAL 1628 over Alaska,1986 - http://www.ufoevidence.org/topics/JALalaska.htm

Det er vel ingen andre enn nettopp piloter som er mer kompetente til å avgjøre om et objekt er av kjent eller ukjent karakter,de er godt kjent med flytrafikk og hva som eventuelt måtte avvike fra dette.
Det er veldig vanlig å bruke menneskers synsing om en sak som "bevis", for så å underbygge dette med en tittel eller vekt på erfaring. Dette er dog lite konstruktivt om man ønsker å komme til bunns i saken.

Selv om piloten er aldri så erfaren i yrket sitt, betyr ikke det at han automatisk kan bedømme om et uidentifisert objekt har naturlig forklaring eller ei (også blir det vel strengt tatt en naturlig forklaring om det skulle være utenomjordiske uansett).
En pilot kjenner til vanlig luftfart - ikke nødvendigvis alle naturvitenskapelige fysiske fenomen.
Antall ord: 177
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Submagi
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Submagi »

Kimbara skrev:En pilot kjenner til vanlig luftfart - ikke nødvendigvis alle naturvitenskapelige fysiske fenomen.
Nei, men en pilot vil uansett ha mye bedre forutsetninger til å bedømme et luftbårent objekts riktige størrelse & fart, uansett om dette objektet er ukjent eller ikke.

Sub.
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Nov 2006 01:15
18
Har takket: 603 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Innlegg av UFO »

Submagi skrev:
ufo skrev:Man skal ha et åpent sinn og ikke bedømme hverken for eller imot tror jeg.
Helt enig med deg der!
ufo skrev:Litt synd at han ikke lot oss få noen referanser til omgivelsene. At han feks. kunne gjort opptaket ned mot horionten - og opp igjen. Panorere litt rundt etc, slik at vi så stedet. Jeg tror jeg ville fått med mye av omgivelsene, ikke minst når sekvensen varte SÅ lang tid. 2 min er lenge.
Men tenk litt på det da, hvor mange villle tror du begynne å tenke på slike "detaljer" da, når du ser noe så utrolig som et objekt av en slik størrelse ligge helt ro i luftrommet? Bare en trenet "Sky Watcher" ville ha tenkt på dette kanskje i løpet av disse 2 minuttene, tror jeg!?

Sub.
He he, nei - det er klart man blir sikkert satt ut litt. Den observasjonen jeg sjøl i sin tid hadde, varte ikke i 2 minutter, og Jeg var ikke i nærheten av å hente noe kamera. Fikk bare summet meg til å få tilkalt et godt voksent vitne.
Antall ord: 207
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Kimbara »

Submagi skrev:
Kimbara skrev:En pilot kjenner til vanlig luftfart - ikke nødvendigvis alle naturvitenskapelige fysiske fenomen.
Nei, men en pilot vil uansett ha mye bedre forutsetninger til å bedømme et luftbårent objekts riktige størrelse & fart, uansett om dette objektet er ukjent eller ikke.
Ikke om det er et ukjent objekt, og det er dårlig med referansepunkter. Og uansett hvor dyktig pilot man er, vil man ikke ved øyemål kunne kalkulere hastigheten på et objekt på himmelen - spesielt ikke når man selv sitter i en farkost i bevegelse.
Antall ord: 93
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links