Kimbara skrev:Submagi skrev:Det er nettopp her (i motsetning til deg) jeg tror problemet ligger, ansatte er redd for å miste jobbene sine og i tilegg bli satt i "gapestokk" av div. mediafolk (Nei, vi har desverre ikke kommet så mye lengre i å behandle vitner på en retferdig måte, og debunkerne jobber enda febrilskt med å forhindre at vi skal få vite sannheten). Vi kjenner også til en god del tilfeller av piloter som har blitt satt på bakken for å ha uttalt seg om hva de har observert av uforklarlige ting i luftrommet... Og det hjelper også <ikke> i tillegg at ledelsen ved O'Hare flyplass prøvde å dysse ned denne hendelsen. (Kanskje ved press fra det millitære?)
Det har hele tiden vært fullt mulig å vise videoen for offentligheten under full anonymitet, så dette er ikke noe argument rett og slett. Hvis han kan gjøre det nå, kunne han gjort det da.
En tenkt årsak til at vitnet ikke har kommet fram med denne videoen før nå, kan f.eks være fordi ledelsen ved O'Hare visste om denne videoen, og kanskje mer enn antydet at de (den gangen) ville ha ro rundt saken!? Eller vi kan velge å tro at årsaken ligger i (som vitnet nevner selv) -> hans posisjon/stilling ved denne flyplassen, for meg holder dette argumentet i massevis. Og i tilegg hva er anonymiteten verdt, hvis flere av de ansatte (den gangen) f.eks visste om denne videoen?
BA. skrev:Selv president Jimmy Carter har stått fram og sagt han har sett en UFO. Det er overhodet ikke noe problem. Han sier også at han ikke vet hva det er, og det er nettopp derfor U'en i UFO er der.
Ja, og vi ser jo hva denne såkalte 'åpenheten' gjorde for J. Carter,,, han var den presidenten som med mest iver gikk inn i i sitt verv med tanke på å få mer åpenhet rundt dette såkalte "ufomysteriet", men som faktisk ble en av de presidententene som fikk gjort minst for denne saken! Det kan virke som Carter fikk munnkurv for i utgangspunktet å ha vært så åpen som han var!?
For de som er interessert i å vite mer om Usa's presidenter og deres befatning med UFO, annbefaler jeg å sjekke ut Grant Cameron sin webside her:
http://www.presidentialufo.com/
Hvis man derimot mener å vite at U'en står for Utenomjordiske, så er situasjonen annerledes. Da vil man nok oppleve en viss latterliggjøring, og i enkelte yrker kan man risikere jobben også.
En latterliggjøring vil det alltids være lett å oppnå over vitner uansett hvor forsiktig de er i deres karakteristikker/argumentasjoner, og da tenker jeg først og fremst på USA, der det virker som 'regjeringen' har en masse debunkere/dessinformanter på sin lønningsliste, for å dekke over alle løgnene de har påført sine egne & resten av verden gjennom historien når det kommer til dette spørsmålet om UFO!
Debunkerne er ute etter å finne sannheten. De leter etter forklaring, slik at det ikke lenger er et ukjent flygende objekt, men et tilfelle av et kjent objekt, kanskje i uvante situasjoner.
Ja, mulig jeg skulle brukt et annet ord enn 'Debunker' da,,, da er det herved erstattet med 'Dessinformant'!
Flyplassledelsen sa først at det ikke hadde vært noen hendelse, deretter sa de at det hadde vært det.
Er du sikker på at dette var forsøk på å dysse ned, eller kan det være at de først ikke kjente til hendelsen, men siden så rapporter som gjorde at de ble klar over at det hadde vært en hendelse.
For meg virker det som klart et forsøk på å "dysse ned", men at det var ingen annen utvei (etter at saken var kommet ut) enn å innrømme de såkalte fakta!
Jeg vet ikke om hendelsen har fått noen god forklaring, men en mulighet jeg leste om (i forbindelse med hull i skyen) var at det var vindstille og den varme luftstrømmen fra jetfly som varmet motorene kan ha fått et begrenset område i det lave skydekket til å fordampe.
Jo da, vår 'hjerne' vil alltid lete etter logiske årsaker, men denne teorien er absolutt ikke i samsvar med hva vitner opplevde!
Sitat fra Wikipedia:
According to Jon Hilkevitch of the Chicago Tribune in an interview on CNN's Glenn Beck program: "The disk was visible for approximately two minutes and was seen by close to a dozen United Airlines employees, ranging from pilots to supervisors, who heard chatter on the radio and raced out to view it." The UFO was then seen to suddenly accelerate straight up through the overcast skies. Witnesses reported that the object left behind an open hole of clear air in the cloud layer and that the mysterious hole disappeared or "closed" within a few minutes. So far, no conclusive photographic evidence of the UFO has surfaced although it was reported to Hilkevitch that one of the United Airlines pilots was in possession of a digital camera at the time of the sighting and may have photographed the event.
For flere vitneutsagn/info sjekk ut denne lenken:
http://www.theblackvault.com/wiki/index ... (9-7-2006)
Sub.
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituallity .” Michael Ellner.