UFO, Kornsirkler & fenomenHvem reiser rundt i universet og holder engelskkurs?

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
18
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Hvem reiser rundt i universet og holder engelskkurs?

Innlegg av Kimbara »

jVannspeil skrev: Nei, jeg sov ikke hele tiden... Jeg våknet, og jeg var våken flere ganger .. og jeg såg på klokken hver gang også fordi jeg ville huske det, og jeg snudde meg flere ganger mot slutten... når jeg fikk beskjed om at jeg kunne det om jeg ville.
Det var ingen søvnparalyse eller andre søvnfenomener. Og jeg har diskutert det med både leger og professorer der vi har luket ut alle de mulighetene. Historien min kommer også med i en bok en lege skriver nå om paranormale hendelser.
I tillegg så hadde jeg dem her også etter at jeg hadde stått opp, og jeg sanset når de siste drog.
Selv om det ikke var søvnparalyse kan det likevel godt hende det var noe annet søvnrelatert du opplevde. Det er selvsagt umulig å bedømme på bakgrunn av din anekdotiske fortelling, noe legen sikkert ville være enig med meg i.
Man har lett for, og spesielt om man fra før av tror på slikt, å la sine egne håp og tolkninger komme i veien for å huske hvordan det hele -virkelig- forløp seg. Jeg sier ikke at dette nødvendigvis må gjelde deg, men gjør deg oppmerksom på det. Selektiv hukommelse heter det.
Vi er i en utvidet bevissthet når vi sover, og det er den samme utvidete bevisstheten er vi i når vi jobber med healing etc. Så jeg er komfortabel med å være i en utvidet bevissthet der vi også sanser andre dimensjoner. Selv bruker jeg en teknikk der jeg i våken tilstand senker hjernebølgene til theta-bølger. Og når jeg er i den tilstanden både ser og kommuniserer jeg med sjeler "på den andre siden/" .. (i en annen dimensjon), også med ulike "vesener" i andre dimensjoner.
Ok, men dette har hverken du, jeg eller noen andre noen forutsetning for å vite. Dette har du lest eller hørt et sted, og valgt å tro på. Vær så snill å ikke fremstill dette om en sannhet når det ikke eksisterer annet enn individuelle anekdotiske skildringer til å bevise det med.
Antall ord: 360
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
18
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Har de teknologi til å reise her så kan ikke sånne trivialiteter som å snakke ett språk være noen kunst i det hele.
Her på kloden er oversettelsesmaskin allerede en gammel oppfinnelse. Det brukes i FN og sånne steder under møter.

Kan aliensa komme hit har de nok sikkert teknologi som gjør att du oppfatter ditt eget språk usansett hva de sier til deg. Det er en spekulasjon selfølgelig, men rimelig og tro skal man først tro de klarer å komme hit.
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jVannspeil
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Apr 2009 02:12
16

Innlegg av jVannspeil »

Kimbara skrev:
jVannspeil skrev:
Selv om det ikke var søvnparalyse kan det likevel godt hende det var noe annet søvnrelatert du opplevde. Det er selvsagt umulig å bedømme på bakgrunn av din anekdotiske fortelling, noe legen sikkert ville være enig med meg i.

Er det mest arrogante en skal lese.
Legen har gått gjennom det, og han har gått gjennom det jeg skrev ned da jeg stod opp. Det ligger ikke noen løgner i dette .... og legen hadde IKKE vert enig med deg i det du beskriver her, eller historien jeg forteller som.

Både legen og professoren har gått gjennom det, analysert hele opplevelsen jeg hadde, og sjekket ut alle muligheter .. blant annet ved hva jeg gjorde og ikke, hvilke kontroll jeg hadde og ikke over min kropp ... og over hva og hvordan jeg opplevde det. Og demmes konklusjon er som min, etter å ha gjennomanalysert det ....det var en reell opplevelse. Så ikke kom med det tåpelige argumentet igjen at det er en anekdotisk fortelling.

Man har lett for, og spesielt om man fra før av tror på slikt, å la sine egne håp og tolkninger komme i veien for å huske hvordan det hele -virkelig- forløp seg. Jeg sier ikke at dette nødvendigvis må gjelde deg, men gjør deg oppmerksom på det. Selektiv hukommelse heter det.

Jeg er forøvrig også kjent med ulike søvnopplevelser.
En annen ting er ... Jeg hadde aldri hørt om dem som var så høye og lyse, men legen fann frem til informasjon om dem til meg. Og det stemte med hva jeg hadde sett og beskrevet.
Jeg hadde aldri trodd, eller sett for meg noe i nærheten. Om jeg hadde forventninger til å få se noe så var det i så fall noe i luften. Ikke hadde jeg lest særlig mye om temaet, ei heller sett særlig med filmer om det. Så det var fint lite som kunne spille meg et puss her.
Jeg er ingen fantasi frik som trenger oppmerksomhet, ei heller trenger jeg å lyge på meg noe.

Og mye av grunnen til at så få deler sine opplevelser ligger nok i det at når en gjør det så opplever en å bli møtt slik du møter meg her ... som en oppmerksomhets syk drømmer som ikke skiller mellom fantasi og virkelighet.

Ok, men dette har hverken du, jeg eller noen andre noen forutsetning for å vite. Dette har du lest eller hørt et sted, og valgt å tro på. Vær så snill å ikke fremstill dette om en sannhet når det ikke eksisterer annet enn individuelle anekdotiske skildringer til å bevise det med.
Og jo, jeg har faktisk forutsetning for å uttale meg om det, og vite, som mange andre har det også.
Kan du se selv her at du kommer med påstander om hva som kan være en sannhet og ikke, og det er bare etter å ha lest to innlegg fra meg? Hvem ER du ??

Det er ikke noe jeg har lest meg til, så ikke kom med påstander som ikke holder vann en gang. Jeg viser også til at vi er tre stykker som sammen har gått gjennom det, analyset det, nettopp for å finne ut HVA det var.
Antall ord: 550

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jVannspeil
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av jVannspeil »

Her skjedde noe merkelig ... men håper er å forstå likevel .. :P
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Mai 2005 22:22
20
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

jVannspeil skrev:Jeg tror ikke at dem trenger noe engelsk kurs :P ..
Dem som var her .. 12 stykker, kommuniserte jeg med intuitivt. I det jeg konstaterte at halvparten hadde hvite klær og den andre halvparten hadde brune klær, kom informasjonen umiddelbart ** det handler ikke om hierarki, men om differensierte arbeidsoppgaver.** intuitivt. All kommunikasjon gikk på det viset. Dem var høye ... vil tro mellom 220 og 235 cm, og dem var lyse og slanke. Mintes at dem var ganske lik oss av utseende.

Jeg våknet av at jeg trodde det var innbruddstyver i huset, og at dem hadde tatt seg inn på soverommet, så jeg låg med øynene lukket en stund for å "lokalisere" hvor dem var. Og jeg ble ganske forundret, men ikke redd, da jeg oppdaget dem. De kunne ha holdt meg i søvnen, men valgte å la meg få våkne. Også dette kom inn som en intuitiv beskjed. I tillegg stod dem helt rolig og bare såg på meg. Dem drog etter hvert som dem var ferdige med jobben i mindre grupper. Og hva dem jobbet med vet jeg ikke, bare at det var på venstre siden av kroppen min.

Jeg våknet flere ganger i løpet av natten ... ca hver 1 1/2 time, og fikk hver gang beskjed om å bare sove videre, og om hvor vidt jeg kunne snu meg og ikke ... Ikke som en befaling, men som om **og det er fint om du ikke snur deg om du ikke må ** ... Da jeg våknet om morgningen var bare 3 - 4 av de brunkledde igjen. Jeg fikk da beskjed om ** du kan stå opp om du ønsker, men det er fint om du kan ta det litt med ro den første timen ** ... Og i det jeg satte beina på gulvet mistet jeg "synet av dem" .. men jeg visste intuitivt at dem var her, og jeg merket da dem drog.

En merkelig opplevelse .... ja jeg vet det, og likevel sann. Og jeg er takknemlig for å ha den erfaringen :)
Husker du hvordan rommet så ut før du la deg, og hadde det skjedd noen merkbare endringer i rommet eller huset ellers etter denne hendelsen?

Intuitive tankeprosesser vil jeg tro de fleste har i drømmer, f.eks kan det skape en følelse av å kommunisere med andre. Når en våkner kan det ofte føles som om en har pratet med personene i drømmen, men det som opplevdes som en samtale, var bare intuitivt generert av ens eget sinn. Om en henvender seg til personen(e) en var i kontakt med i drømmen, vil en få bekreftet at denne samtalen ikke har funnet sted, og en kan fastslå at dette var en drøm.

Hvilken faglig bakgrunn har denne legen og professoren?
Hvilke faktorer gjorde seg avgjørende i deres avkreftelse av dette som en sterkt opplevd drøm?
Antall ord: 484

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Kimbara »

jVannspeil skrev:
Kimbara skrev: Selv om det ikke var søvnparalyse kan det likevel godt hende det var noe annet søvnrelatert du opplevde. Det er selvsagt umulig å bedømme på bakgrunn av din anekdotiske fortelling, noe legen sikkert ville være enig med meg i.
Er det mest arrogante en skal lese.
Legen har gått gjennom det, og han har gått gjennom det jeg skrev ned da jeg stod opp. Det ligger ikke noen løgner i dette .... og legen hadde IKKE vert enig med deg i det du beskriver her, eller historien jeg forteller som.
Hvordan var det arrogant?

Jeg vet ikke hva slags lege du har henvendt deg til. Er det snakk om en psykolog? Om det var en psykolog ville det være rart om han/hun ikke er enig med meg. En psykolog burde nemlig kjenne til hukommelsen og hvordan en selv nærmest ubevisst kan manipulere denne om en ønsker noe sterkt nok.
Bare tenk på hvordan man gjenforteller historier man har hørt eller opplevd - de blir alltid preget av ens subjektive oppfatning, hukommelse, evne til dramaturgi, osv. Dette er ikke arrogant å påpeke, da det i aller høyeste grad er relevant å ta med i bedømmelsen av slike anekdoter.

Om legen var en vanlig, allmenpraktiserende lege, har han lite forutsetning for å bedømme psykiske anliggende. Du sier at han skal skrive en bok om "det paranormale", noe som forteller meg at han antakeligvis er mest interessert i dette.

Jeg sa forresten ikke noe om løgner.
Både legen og professoren har gått gjennom det, analysert hele opplevelsen jeg hadde, og sjekket ut alle muligheter .. blant annet ved hva jeg gjorde og ikke, hvilke kontroll jeg hadde og ikke over min kropp ... og over hva og hvordan jeg opplevde det. Og demmes konklusjon er som min, etter å ha gjennomanalysert det ....det var en reell opplevelse. Så ikke kom med det tåpelige argumentet igjen at det er en anekdotisk fortelling.
Hvordan i all verden kan de ha sjekket alle muligheter? De har ikke vært tilstede når du opplevde det du mener å ha opplevd. De er helt og holdent overlatt til -din- side av saken, farget av -din- subjektive mening.
Jeg er forøvrig også kjent med ulike søvnopplevelser.
En annen ting er ... Jeg hadde aldri hørt om dem som var så høye og lyse, men legen fann frem til informasjon om dem til meg. Og det stemte med hva jeg hadde sett og beskrevet.
Jeg hadde aldri trodd, eller sett for meg noe i nærheten. Om jeg hadde forventninger til å få se noe så var det i så fall noe i luften. Ikke hadde jeg lest særlig mye om temaet, ei heller sett særlig med filmer om det. Så det var fint lite som kunne spille meg et puss her.
Jeg er ingen fantasi frik som trenger oppmerksomhet, ei heller trenger jeg å lyge på meg noe.
Men så må du huske på at det finnes utallige fremstillinger av "aliens" og liknende her i verden. Om man leter finner man antakeligvis frem til noe som kan minne om noe en drømmer e.l. Vi har også den faktoren at du, når legen viste deg det han hadde funnet, fikk det til å stemme mer enn det kanskje gjorde. Igjen har vi dette med retrofitting og selektiv hukommelse.

Når jeg sier dette er det viktig å ta i betraktning at jeg ikke kaller deg en løgner - jeg bare påpeker muligheter som man ikke kan eller bør overse.
Og mye av grunnen til at så få deler sine opplevelser ligger nok i det at når en gjør det så opplever en å bli møtt slik du møter meg her ... som en oppmerksomhets syk drømmer som ikke skiller mellom fantasi og virkelighet.
Nå legger du ord i munnen på meg. Jeg har ikke kalt deg noe slikt, ei heller gitt uttrykk for at jeg mener det. Jeg forsøker bare å vise deg at det faktisk finnes faktorer ved psyken som man ikke har direkte kontroll over. Jeg tror så gjerne at du føler denne opplevelsen som høyst reell - men når man kun har din historie å gå ut ifra, er det dårlig vitenskap å konkludere med noe bare ved å ta deg på ordet.
Derfor viser jeg deg de faktorene som muligens gjør at opplevelsen kanskje ikke var virkelig.
Og jo, jeg har faktisk forutsetning for å uttale meg om det, og vite, som mange andre har det også.
Kan du se selv her at du kommer med påstander om hva som kan være en sannhet og ikke, og det er bare etter å ha lest to innlegg fra meg? Hvem ER du ??
Jeg påstår ikke annet enn at du ikke har grunnlag nok til å kalle dette du snakker om for sannheter. Jeg tror som sagt at dette fremstår som virkelig for deg, men jeg finner ikke grunnlag for å erklære det som generelle sannheter.
Sannheter krever bevis, og jo mer spektakulære påstandene er, dess mer spektakulære bevis trenger man. I ditt tilfelle holder det rett og slett ikke at du sier det er sant.

Igjen; jeg kaller deg ikke en løgner.
Det er ikke noe jeg har lest meg til, så ikke kom med påstander som ikke holder vann en gang. Jeg viser også til at vi er tre stykker som sammen har gått gjennom det, analyset det, nettopp for å finne ut HVA det var.
Du snakker om "utvidet bevissthet" når vi sover, og drar inn begreper som healing, theta-bølger og andre dimensjoner. Det sier meg at du har lest eller hørt nok om emnet til å danne deg et synspunkt som du velger å anse som sannhet. Forøvrig er det en vanlig "sannhet" du kom med der, som jeg har lest om mange ganger tidligere - så det kan ikke være noe du bare har kommet frem til helt på egenhånd.

Det jeg ikke liker er at du sprer slike forestillinger på en måte som skulle tilsi at det var opplest og vedtatt som fakta. Det er helt i orden å tro dette, selvfølgelig, men hold i det minste mulighetene åpne når du skal formulere tekster om det.
Antall ord: 1061
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jVannspeil
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av jVannspeil »

Ja, jeg husket hvordan rommet såg ut før jeg la meg, fordi jeg hadde rydda og vaska før på dagen. Og nei, det hadde ikke skjedd noe merkbart hverken der eller i huset forøvrig, ikke som jeg registrerte i alle fall.

Det var for å sjekke ut hvorvidt jeg var våken og ikke at dem sjekket ut alt mulig, blant annet om jeg kunne snu meg, det at jeg såg på klokken og registrerte klokkeslettene hver gang. Det at jeg kunne beskrive og beherske ting jeg ikke ville ha kunnet i sovende tilstand. Dem utelukket flere typer ulike typer både drømmer og annet. Vi gikk gjennom alt sammen, hver lille detalj fordi vi alle tre ønsket å få bekreftet hva det var. Jeg skrev ned alt jeg hadde opplevd om natten da jeg stod opp, og det materiale forholdt vi oss til ... og jeg skrev ned hver lille detalj jeg hadde registrert, sett, hørt og observert ...

Og legen har det med i sin bok Fordi det var hittil den beste beskrivelsen han hadde kommet over i sin forskning innenfor det paranormale og møter med utenomjordiske. Og i tillegg kjente den legen meg fra før, så han vet meget godt hvem jeg er som menneske og person.

Professoren vet jeg ikke, da jeg ikke spurte. Men jeg registrerte underveis at han satt inne med enorm kunnskap rundt dette med ulike søvntyper og fenomener, med astrale reiser, med drømmer, om NDO og UAK, og ikke minst energi og kunnskap om mennesket psyke. Han var sterkt tvilende i starten (da han leste historien min) til at det var en reell opplevelse, at det snarere var en drøm. Konklusjonen etter "avhørene" var at opplevelsen hadde funnet sted og var reell.

Legen har jobbet som alt fra allmennpraktiserende til kirurg og med obduksjon, og underviser nå på et at de tre stor universitetssykehusene våre. Han hadde også ufattelig med kunnskap om bl.a de utenomjordiske, om universet. I tillegg har han gjennom mange år selv opplevd mye paranormalt i stor bredde. Han holder på med bok nr 2 om temaet også.

Selv har jeg hatt med meg mine evner til å kommunisere med både dyr og naturen siden jeg var lita. Jeg sanset energier fra mennesker, i rom eller på steder, og fikk informasjon fra den. Jeg snakker med mennesker som har gått over... og jeg kan beskrive dem ned til minste detalj omtrent... selv om jeg ikke vet annet enn navn og fødselsdato før jobben starter, og jobber både med fjernhealing og med rensing av hus herfra. Så jeg er ganske fortrolig med det å bevege meg i ulike dimensjoner og sfærer. Jeg jobber med Incamedisin, som er å jobbe med energi ... med vår lys-kropp, og med Theta-healing .... som er å jobbe med tros-og tankemønster, og jeg jobber med intuitiv anatomi ...og jeg er godkjent lærer i Theta-healing av Vianna Stibal. Og det var en intens 1 årig skole med skoledager på opp til 16 t.

Så jeg sitter med litt mer enn å ha lest meg fram til alt mulig. Det jeg derimot har gjort er å studert og lest for å fullt ut forstå alt jeg møtte og opplevde. Jeg anser meg ikke å være annerledes enn alle andre mennesker, men jeg gikk inn for å forstå både meg selv, mine opplevelser, og den virkelige virkeligheten. Som vil si et stykke lengre enn bare vår 3D verden.

Og ja ... jeg blir frustrert over hvordan jeg og alle som deler ulike paranormale opplevelser blir møtt. Det frister så utrolig lite å dele noe som helst med andre enn med mennesker vi virkelig kjenner. Likevel så gjør jeg det, for jeg ønsker å vise andre ... og kanskje aller mest unge mennesker at det er helt naturlig. Det er ikke «noe rart», det er «ikke farlig», og vi er alle født med de samme evnene, men ikke alle har utviklet dem.
Og det finnes ikke noe rart at dem «skygger unna» heller når dem ser hvor det bærer om en forteller om det.
Antall ord: 693

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Kimbara »

jVannspeil skrev:Vi gikk gjennom alt sammen, hver lille detalj fordi vi alle tre ønsket å få bekreftet hva det var. Jeg skrev ned alt jeg hadde opplevd om natten da jeg stod opp, og det materiale forholdt vi oss til ... og jeg skrev ned hver lille detalj jeg hadde registrert, sett, hørt og observert ...
Jeg skjønner at dere gikk ut ifra din opplevelse av det du mener har skjedd, men det er viktig å huske på at dette ikke er noen garanti. Hvis man ønsker å gå vitenskapelig til verks - det vil si å være mest mulig grundig og objektiv i sitt arbeid - holder ikke en subjektiv skildring som annet enn en start. Det nytter ikke å argumentere mot det faktum at det trengs langt mer evidens til for å kunne konkludere med at det var en virkelig hendelse.
Professoren vet jeg ikke, da jeg ikke spurte. Men jeg registrerte underveis at han satt inne med enorm kunnskap rundt dette med ulike søvntyper og fenomener, med astrale reiser, med drømmer, om NDO og UAK, og ikke minst energi og kunnskap om mennesket psyke. Han var sterkt tvilende i starten (da han leste historien min) til at det var en reell opplevelse, at det snarere var en drøm. Konklusjonen etter "avhørene" var at opplevelsen hadde funnet sted og var reell.
En professortittel betyr ikke automatisk at han har grunnlag til å dra den konklusjonen. Når vi ikke engang vet hva han er professor i, blir det vanskelig å si noe mer ang. ham.
Legen har jobbet som alt fra allmennpraktiserende til kirurg og med obduksjon, og underviser nå på et at de tre stor universitetssykehusene våre. Han hadde også ufattelig med kunnskap om bl.a de utenomjordiske, om universet. I tillegg har han gjennom mange år selv opplevd mye paranormalt i stor bredde. Han holder på med bok nr 2 om temaet også.
Ok, viktig informasjon du kom med der. Det du ser ut til å gjøre, er å ha en tillit til ham fordi han har en legetittel. Allmenpraksis, kirurgi og obduksjon er selvsagt helt irrelevant i forhold til "paranormale" og psykiske faktorer. Det er en ganske vanlig tankefeil, siden man går ut ifra at leger er lærde mennesker.
Selv har jeg hatt med meg mine evner til å kommunisere med både dyr og naturen siden jeg var lita. Jeg sanset energier fra mennesker, i rom eller på steder, og fikk informasjon fra den. Jeg snakker med mennesker som har gått over... og jeg kan beskrive dem ned til minste detalj omtrent... selv om jeg ikke vet annet enn navn og fødselsdato før jobben starter, og jobber både med fjernhealing og med rensing av hus herfra. Så jeg er ganske fortrolig med det å bevege meg i ulike dimensjoner og sfærer. Jeg jobber med Incamedisin, som er å jobbe med energi ... med vår lys-kropp, og med Theta-healing .... som er å jobbe med tros-og tankemønster, og jeg jobber med intuitiv anatomi ...og jeg er godkjent lærer i Theta-healing av Vianna Stibal. Og det var en intens 1 årig skole med skoledager på opp til 16 t.

Så jeg sitter med litt mer enn å ha lest meg fram til alt mulig. Det jeg derimot har gjort er å studert og lest for å fullt ut forstå alt jeg møtte og opplevde. Jeg anser meg ikke å være annerledes enn alle andre mennesker, men jeg gikk inn for å forstå både meg selv, mine opplevelser, og den virkelige virkeligheten. Som vil si et stykke lengre enn bare vår 3D verden.
Det du forteller her bekrefter det jeg hadde en mistanke om. Du har opplevd noe du ikke umiddelbart kunne forklare, og søkte opp forklaringer på det. Du valgte den religiøse veien (jeg sikter ikke da til religion i kristen forstand). Hvorfor du gjorde det vet jeg ikke, men det kan være fordi du personlig mener det passer best overens med det du mener å ha opplevd, eller at det var det mest spennende alternativet. Du har dine grunner.

Men den "kunnskapen" man kan finne hauger og lass av rundt "det paranormale" har ikke noe evidens å støtte seg til. Det er et utrolig viktig ankepunkt. Derfor blir det feil, og potensielt fordummende, å proklamere det som sannheter. Det er greit å lufte tanker og meninger rundt det, men ikke å belære folk om det som om det var den største selvfølge.
Og ja ... jeg blir frustrert over hvordan jeg og alle som deler ulike paranormale opplevelser blir møtt. Det frister så utrolig lite å dele noe som helst med andre enn med mennesker vi virkelig kjenner. Likevel så gjør jeg det, for jeg ønsker å vise andre ... og kanskje aller mest unge mennesker at det er helt naturlig. Det er ikke «noe rart», det er «ikke farlig», og vi er alle født med de samme evnene, men ikke alle har utviklet dem.
Og det finnes ikke noe rart at dem «skygger unna» heller når dem ser hvor det bærer om en forteller om det.
Du blir nok frustrert fordi du ikke automatisk får gehør og uvilkårlig forståelse for ditt subjektive perspektiv.

Vi kan jo snu litt på flisa og tenke oss følgende:

Om jeg hadde påstått at det på Mars finnes usynlige fiolette sjørøver-elefanter som livnærer seg av usynlig brunost med eplesmak, og at jeg har direkte kontakt med dem - da hadde du antakeligvis ikke trodd meg, og vært kritisk til min dømmekraft.

Men om en slik vill forestilling får nok oppmerksomhet og blir proklamert av mange nok, må man plutselig "respektere" det og for all del ikke finne på å stille kritiske spørsmål. Vi ser jo hvor godt rotfeste vrangforestillingen "kristendom" har fått verden over.

Hverken kristendommen, islam, healing, synske, telepati, telekinese, spøkelser, små grønne menn, osv., skiller seg fra min påstand om at det bor usynlige fiolette sjørøver-elefanter på Mars. Men bør du behandle meg med silkehansker bare fordi ingen kan motbevise påstanden min?
Antall ord: 1024
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Skeptikerdama
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Aug 2007 15:21
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Asker

Innlegg av Skeptikerdama »

Asbjørn skrev: Se bare på oss "Inteligente" mennesker :
Skjønner vi de "nest mest inteligente " på jorden ? Delfiner, hvaler osv ?
Skjønner vi språket til våre genetisk nærmeste slektninger - apene ?

Og hvor plasserer det oss med tanke på å forstå et språk fra en annen planet ? Når vi ikke engang forstår de som er fra vår egen ?

A
Bare for å ha brakt det på det rene, så er delfiner og hvaler intelligensmessig omlag på nivå med kuer. Hunder, griser og katter er langt mer intelligente i den forstand at de er lettere å forstå, de tar lettere til seg kunnskap fra mennesker og kan "trenes" til å gjøre triks som mennesker synes er festlige. Griser er faktisk enklere å trene enn det hunder er.

Det finnes flere forskere som er istand til å kommunisere med aper - kroppsspråk og lyder skal ikke undervurderes. At mennesker er annerledes utrustet når det gjelder å lage lyder med strupe og tunge betyr ikke at andre skapninger har noe mindre språk.
Ulven er forresten mer konsekvent i sitt kroppsspråk enn det hunder er, de har visstnok omlag 200 forskjellige kombinasjoner av lyder, ansiktssuttrykk, kroppsholdning etc. Dette er svært interessant, men betyr det at ulven er mer eller mindre intelligent enn hunder? Eller aper?

Den som reiser over store avstander og kommer til et helt fremmed sted, må nok ty til både armer og ben for å gjøre seg forstått... Bare tenk på Columbus da han traff indianere...
Antall ord: 252

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Skeptikerdama
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Aug 2007 15:21
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Asker

Innlegg av Skeptikerdama »

jVannspeil skrev:Jeg tror ikke at dem trenger noe engelsk kurs :P ..
Dem som var her .. 12 stykker, kommuniserte jeg med intuitivt. I det jeg konstaterte at halvparten hadde hvite klær og den andre halvparten hadde brune klær, kom informasjonen umiddelbart ** det handler ikke om hierarki, men om differensierte arbeidsoppgaver.** intuitivt. All kommunikasjon gikk på det viset. Dem var høye ... vil tro mellom 220 og 235 cm, og dem var lyse og slanke. Mintes at dem var ganske lik oss av utseende.

Jeg våknet av at jeg trodde det var innbruddstyver i huset, og at dem hadde tatt seg inn på soverommet, så jeg låg med øynene lukket en stund for å "lokalisere" hvor dem var. Og jeg ble ganske forundret, men ikke redd, da jeg oppdaget dem. De kunne ha holdt meg i søvnen, men valgte å la meg få våkne. Også dette kom inn som en intuitiv beskjed. I tillegg stod dem helt rolig og bare såg på meg. Dem drog etter hvert som dem var ferdige med jobben i mindre grupper. Og hva dem jobbet med vet jeg ikke, bare at det var på venstre siden av kroppen min.

Jeg våknet flere ganger i løpet av natten ... ca hver 1 1/2 time, og fikk hver gang beskjed om å bare sove videre, og om hvor vidt jeg kunne snu meg og ikke ... Ikke som en befaling, men som om **og det er fint om du ikke snur deg om du ikke må ** ... Da jeg våknet om morgningen var bare 3 - 4 av de brunkledde igjen. Jeg fikk da beskjed om ** du kan stå opp om du ønsker, men det er fint om du kan ta det litt med ro den første timen ** ... Og i det jeg satte beina på gulvet mistet jeg "synet av dem" .. men jeg visste intuitivt at dem var her, og jeg merket da dem drog.

En merkelig opplevelse .... ja jeg vet det, og likevel sann. Og jeg er takknemlig for å ha den erfaringen :)
Hvor stort er soverommet ditt? Hadde det kommet tolv skikkelser inn på mitt rom, ville de stått som sild i tønne! Hadde de beveget seg måtte de gått i siksak rundt hverandre.
Kan du si noe om dagsformen din i dagene før denne hendelsen? Årsaken til at jeg spør er at jeg selv har sovet vanvittig dårlig og vært våken minst hver time de siste nettene, og om dagen har jeg vært så sliten at jeg gjerne kunne trodd på det flygende spaghettimonsteret. Har formen din vært på topp i tiden før? Og hvordan var den etterpå? Følte du deg nervøs/lettet/spent/engstelig/redd/noe helt annet?
For ordens skyld: Jeg har hatt virkelig sære drømmer, noe jeg tilskriver søvndeprivasjon noen netter, og jeg har nok ikke hatt besøk av verken snille aliens eller kjekke menn... (Tenk - tenk om de var begge deler på en gang: kjekke aliens... wow...)
Antall ord: 507

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links