Moonstone skrev:Jeg sa bare at vi er slaver etter TID, siden vi lever i den fysiske verden vil vi alltid oppleve å se at ting forandres og blir borte, fysiske gjenstander og mennesker, dyr forrandrer seg, dør blir borte, nye ting dukker opp, alt er i bevegelse i tid og rom.
Jeg vet... bare sjekker om du følger med på det du selv sier

Neida, jeg tøyser, vet du.
Ble nok litt overivrig og fortolket nok budskapet ditt litt vel langt utover hva du sa fordi jeg selv brant for å si noe, det er nok mer ærlig sagt slik. Men jeg er enig i at tid kan være en illusjon.
En av de best fungerende
Når energi tar ny form, blir den for oss ugjenkjennelig.
Vi er konstruert for å like det trygge og kjente som en del av overlevelsesinstinktet, og ikke minst for reproduksjonens skyld. En mening med livet er vel udiskutabelt å føre det videre?
Derfor tror jeg også at vi lettere ville takle fremtiden siden den tross alt er i stor forandring om dagen, dersom vi bryter ned en del negative tankemønstre og slipper taket på illusjonene vi så stakkarslig klamrer oss til. Vi venter nye tider med nye verdier snart, sier jeg, og høres nok veldig new-age-aktig ut. Det driter jeg i fordi jeg føler meg så trygg i min overbevisning på at noe snart skjer, nettopp fordi vi er så innstilte på det og vil ha det. Ja, jeg sier det rett ut som det er, at det blir på mange måter en selvoppfyllende profeti. Ta en titt på den "alternative" kulturen som hele tiden ligger tett inntil mainstreamen, så ser vi lett at et løft i bevisstheten bare er i ferd med å infiltrere våre liv på godt og vondt.
Avsløringer i nyhetene om dagen... om at FN er korrupt... og dette i Dagbladet av alle plasser!
Wikileaks herlige påfunn, og ikke minst det at det allerede blir nevnt at angrepet på lederen deres kan være fikset og rett og slett bare en heksejakt fra amerikanske myndigheter.
Samtidig kunne også en britisk TV-kanal forleden melde om avsløringer av Bilderberg og deres agenda. Folk våkner, sitter de mest entusiastiske konspirasjonsteoretikerne og roper... men til tross for noen veldig ivrige moroklumper som må blande inn nisser og alver i historiene, så har de likevel skremmende rett. Man må bare sile vannet av potetene.
Tiden er i ferd med å bryte sammen, og nye tider vil komme.
Som alltid før, men vi opplever et stadig større, eskalerende løft. Dette er ikke som at mandag blir til tirsdag. Dette er som at mandag og tirsdag kan bare gå og legge seg, for nå kommer den åttende dagen i uken. Jeg merker noe er i gjære, og jeg kjenner jeg ikke kan gjøre noe annet enn å like det. Hva har vi å tape? En tid som egentlig ikke eksisterer? Livet går videre!
Men jeg er selvsagt enig med dere.
Vi mennesker kan gruble helt til krampa tar oss, og gå glipp av øyeblikket HER OG NÅ.
Jeg tror på en ballanse der, leve i nået og å planlegge frem i tid, ha mål å strekke mot.
Det er alt for mange som lever i fortiden.
Det er MYE å lære av å studere fortid og historie, men man må også lære å legge den fra seg.
Jeg er nok en av dem.
En av de som lever i fortiden. Vel, jeg kommer meg jo aldri helt ut av den da, men så er jeg jo en selvpiner uten like. Jeg er melankolsk og jeg ser verdien i det bestående. Klarer bare ikke helt å legge ifra meg de vonde opplevelsene fordi jeg enda ikke har lært av de feilene jeg selv har gjort i forbindelse med disse opplevelsene, og er på stadig jakt etter en rettferdigelse av selvklandringen jeg gjør. For vi er alle og en ansvarlige for det livet vi lever, det handler bare om å få tilbake kontrollen over vårt eget liv og styre det i den retningen vi vil.
Ironisk nok er det nok mitt liv i fortiden som holder meg tilbake, istedenfor at jeg bare nå gir slipp og ser fremover. Jeg tror faktisk aldri jeg har satt meg et ordentlig mål her i livet, og selv om det er flaut å si det, så er det uansett en påminner om at jeg snart må ta ansvar og legge ifra meg fortiden, som du sier. Men det er tøft, altså... det er virkelig det... å gi slipp på noe man håpet på at man fremdeles hadde, og kanskje måtte omstille seg slik at man ikke kan få det helt som man vil, men heller ta sjansen på at noe bedre dukker opp!
Ikke sant? Jeg kan vel umulig være den eneste...
Mange grubler over Universets prinsipper og funksjoner nettopp for å finne ut hva som driver menneske.
Kanskje de samme grunnleggende prinsipper/krefter/mekanismer styrer oss også, siden vi også faktisk er Universet.
Finner vi ut det, kanskje vi klarer å innrette oss etter vår sanne natur og leve i mer harmoni, respekt og forståelse?
Who knows..

Jeg døper deg herved i varm kaffe.
Saken er kanskje, for alt jeg vet, at vi ikke har noen fri vilje.
Da kan vi nå for helvete iallefall late som, eller vi kan bare gi etter og flyte med.
Pssst! Legg merke til at man kan velge, hvilket strengt tatt konkluderer med at det ene alternativet jeg der kom med er helt ugyldig og faktisk bare en illusjon.
Hvilken illusjon man velger å leve etter er det samme for meg, så lenge man føler det er sannhet.