Jeg har vært litt "uttafor" en tid nå etter år med sykdom samt utredninger for andre sykdommer med alt det innebærer av venting og byråkrati og enda mer venting. Så jeg tenkte at "hvorfor ikke".. mens jeg alikavel venter..
På tur til den avtalte timen grublet jeg fælt på hva som ventet. Jeg hadde rett og slett ingen formening om hva denne damen ville gjøre. Og jeg er enda ikke klar over hva hun egentlig gjorde..
.. utenom en "fotmassasje" (er vel egentlig fotsoneterapeut hun er fant jeg ut, men hun annonserer litt bredere

Når timen var over følte jeg meg egentlig bare deilig avslappet. Som etter en .. massasje.
Men! En 4-5 timer senere begynte det å krible i kroppen. Jeg kan ikke huske sist jeg har følt noe lignende- en utrolig rastløshet og som om det spraket med energi innabords. Det føltes som om jeg kunne løpe tvers over fjellet til Valdres og tilbake, jeg var skikkelig hyper! Jeg nærmest løp rundt i huset og unnagjorde masse husarbeid, etterpå gikk jeg en lang tur i høyt tempo.. men det var som om energien bare fortsatte å bygge seg opp.

Påfølgende natt sov jeg 6 timer (mot normalt 10..), våknet grytidlig og var like full av energi.
Den siste uka har jeg gjort mer enn jeg har klart det siste halvåret! Jeg har knapt greid å sitte i ro. Følgen av dette er en skikkelig kink i ryggen, så jeg er glad jeg har gjort unna alt "tungarbeidet". Fylt vedskjulet til randen med ved, rydda hele gårdsplassen for vinteren osv.
Nå kjenner jeg egentlig at ting begynner å dabbe av litt også.. håper det er forbigående, at piffen kommer tilbake.
For faktisk har jeg for første gang på utenkelig lenge følt meg.. levende! Alle rundt meg har kommentert "tilstanden", og det har vært utrolig digg. Jeg vil være sånn hele tiden!!
Men så lurer jeg jo på da. Hvordan i huleste heiteste er det mulig å hente fram et så vanvittig overskudd etter måneder og år i "dvale"? Hvor kom det fra, liksom? Klart jeg kan si at, ok- "heksedamen" trykket vel på de rette punktene i foten min da. Men så er man en smule skeptisk og greier ikke slå seg helt til ro med det.
Nå sa ikke dama et pip om at hun "ville gi meg energi" eller "styrke" eller noe som helst i den gata. Så hvordan kan dette være placebo..?
Bare et av livets gåter kanskje. Men ganske spesielt!