Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinEnergikick!

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Energikick!

Innlegg av Bearchild »

For 3 uker siden fikk jeg et tips av ei jeg kjenner om en "Naturterapeut" i nabokommunen. Denne terapeuten harvisstnok hjulpet min bekjente i en sykdomsperiode. Hva denne hjelpen konkret har bestått i har hun ikke sagt så mye om.. men hun anbefalte henne i allefall på det varmeste.

Jeg har vært litt "uttafor" en tid nå etter år med sykdom samt utredninger for andre sykdommer med alt det innebærer av venting og byråkrati og enda mer venting. Så jeg tenkte at "hvorfor ikke".. mens jeg alikavel venter..

På tur til den avtalte timen grublet jeg fælt på hva som ventet. Jeg hadde rett og slett ingen formening om hva denne damen ville gjøre. Og jeg er enda ikke klar over hva hun egentlig gjorde..

.. utenom en "fotmassasje" (er vel egentlig fotsoneterapeut hun er fant jeg ut, men hun annonserer litt bredere ;) ) og litt prating om "løst og fast".
Når timen var over følte jeg meg egentlig bare deilig avslappet. Som etter en .. massasje.

Men! En 4-5 timer senere begynte det å krible i kroppen. Jeg kan ikke huske sist jeg har følt noe lignende- en utrolig rastløshet og som om det spraket med energi innabords. Det føltes som om jeg kunne løpe tvers over fjellet til Valdres og tilbake, jeg var skikkelig hyper! Jeg nærmest løp rundt i huset og unnagjorde masse husarbeid, etterpå gikk jeg en lang tur i høyt tempo.. men det var som om energien bare fortsatte å bygge seg opp. :p

Påfølgende natt sov jeg 6 timer (mot normalt 10..), våknet grytidlig og var like full av energi.

Den siste uka har jeg gjort mer enn jeg har klart det siste halvåret! Jeg har knapt greid å sitte i ro. Følgen av dette er en skikkelig kink i ryggen, så jeg er glad jeg har gjort unna alt "tungarbeidet". Fylt vedskjulet til randen med ved, rydda hele gårdsplassen for vinteren osv.
Nå kjenner jeg egentlig at ting begynner å dabbe av litt også.. håper det er forbigående, at piffen kommer tilbake.
For faktisk har jeg for første gang på utenkelig lenge følt meg.. levende! Alle rundt meg har kommentert "tilstanden", og det har vært utrolig digg. Jeg vil være sånn hele tiden!!

Men så lurer jeg jo på da. Hvordan i huleste heiteste er det mulig å hente fram et så vanvittig overskudd etter måneder og år i "dvale"? Hvor kom det fra, liksom? Klart jeg kan si at, ok- "heksedamen" trykket vel på de rette punktene i foten min da. Men så er man en smule skeptisk og greier ikke slå seg helt til ro med det.
Nå sa ikke dama et pip om at hun "ville gi meg energi" eller "styrke" eller noe som helst i den gata. Så hvordan kan dette være placebo..?

Bare et av livets gåter kanskje. Men ganske spesielt! :)
Antall ord: 497
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Energikick!

Innlegg av GJEST »

Ikke godt å vite hva energien kom av... Har energitilfeller innimellom selv, og det er fantastisk, for da får man endelig gjort ting! ;) Ellers sitter man jo bare og mukker og ikke har lyst til noe.
Min mor sier alltid at man må gjøre ting når man får "ånden over seg." Og det med å få ånden over seg, er altså synonymt med å få energi, og lyst til å gjøre ting etc.
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Energikick!

Innlegg av ludoburgero »

Nå ble jeg så glad på dine vegne, Bearchild! :)
Fikk en god følelse i meg bare av å høre dette.

Jeg vet jo ikke hva det var og har jo derfor ingen teori på det som skjedde.
Er du sikker på at hun gjorde dette med vilje? Det kan jo være en "bieffekt" av at du fikk en god massasje rett og slett... for noen ganger skal det jo bare til små underverker før de spirer og gror og energinivået vårt høynes. ;)

Uansett, dette var en fin solskinnshistorie å høre på starten av helgen.
Håper også "avdabbingen" er midlertidig, hvis ikke kan du jo oppsøke henne igjen? :)
Antall ord: 115
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 309
Startet: 06 Jun 2009 01:36
14
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 39 ganger

Re: Energikick!

Innlegg av Thulr »

Bearchild skrev: Men! En 4-5 timer senere begynte det å krible i kroppen. Jeg kan ikke huske sist jeg har følt noe lignende- en utrolig rastløshet og som om det spraket med energi innabords. Det føltes som om jeg kunne løpe tvers over fjellet til Valdres og tilbake, jeg var skikkelig hyper! Jeg nærmest løp rundt i huset og unnagjorde masse husarbeid, etterpå gikk jeg en lang tur i høyt tempo.. men det var som om energien bare fortsatte å bygge seg opp. :p
Inspirerende! Kanskje jeg oppsøker en sånn naturterapeut jeg også. Har behov for litt ekstra energi om dagen.. Men jeg tror også at dette er noe som må "oppdateres" jevnlig.
Antall ord: 120
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Energikick!

Innlegg av GJEST »

Må forøvrig si meg enid med ludo, at jeg tror ikke at hun gjorde dette med "vilje",
men at det kom av seg selv, automatisk... tror det kan komme automatisk hvis ting er riktig, hvis du forstår hva jeg mener. Er man frisk, glad, etc, så har man emr energi, enn om det ligger bittesmå ting der og skaper ubalanse. Kanskje var det rett og slett en bieffekt.
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Energikick!

Innlegg av ludoburgero »

Jeg sa ikke at jeg tror det, Alva, din tøysekopp :lol:
Men jeg spurte om det ikke kan være en mulighet det også.

Sa ikke dette for å være vrang, men fordi jeg følte meg litt feilsitert bare. No harm.
Dessuten kom jeg jo med en teori selv, til tross for at jeg sa jeg har ingen teori på det.
Typisk meg å være så selvmotsigende, jeg ser det ofte ikke før i etterkant.
Sånn går det når man tenker imens man skriver. Jeg har glemt hvordan det er å sitte og fundere og tenke grundig før jeg skriver. Ikke vet jeg hvorfor det skjedde.

En annen ting, Bearchild:

Hvordan føltes atmosfæren rundt denne damen? Jeg tror også at positiv utstrålning kan smitte, og at det å omgås med mennesker i "imponerende balanse med seg selv og omgivelsene" kan ha en sterk påvirkning på de menneskene de omgås med :)
Antall ord: 160
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Energikick!

Innlegg av GJEST »

Skal jeg være vrang, sa jeg vel ikke at du trodde det heller :lol:
Men at jeg måtte si meg enig med deg (i en av teoriene dine), og at Jeg trodde kanskje hun ikke gjorde dette bevisst, men at det var en bieffekt fordi hun fikk trykket på de rette punktene etc ;)

Mulig jeg ikke fikk forklart meg tydelig nok, lett å tenke uten å få sitert ned alt...
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Energikick!

Innlegg av Bearchild »

Kan jo forsøke å utdype litt uten å gå for mye i detaljer.. 8)

Som sagt visste jeg ikke helt hva denne dama drev med. For min egen del hadde jeg et ørlite håp om at hun kunne hjelpe meg med å lindre denne evinnelige hodepinen jeg sliter med. Det er liksom det som er mest plagsomt og forstyrrer meg mest i hverdagen. Jeg har vært hos "vanlige" massører tidligere og fått litt hjelp ifht skallebanken.

Denne dama var nok som du sier Ludo, både positiv og "balansert". Hun startet med å kna tærne mine og ramset opp "alt som feilet meg", også "skjulte" diagnoser.. altså, sykdom jeg har diagnose på som ikke er noe man "bare kan se eller vite". ;)
Og det var i grunn alt hun gjorde.

Jeg har nevnt denne behandlingen og den kjærkomne bivirkningen for hun som anbefalte terapeuten i dag. Hun sa da; "jammen, du fikk vel beskjed om at du kunne "risikere" å kjenne deg energisk i etterkant?" Næh.. jeg gjorde ikke det..
Og så fant hun fram et skriv hun selv fikk etter en behandling, hvor det stod noe om ting man kunne merke etter behandlingen; kvalme, svimmelhet... (og noen andre ting som jeg ikke husker i farta).. og nederst: "Økt energi".

Dersom batteriene flater helt ut igjen vet jeg ihvertfall hvor jeg skal henvende meg.. tror jeg skulle klart å blitt avhengig av den dama! :lol:

Men det aller beste hadde jo vært å visst hvor eksakt hun trigget dette. Hvordan. Sånn at jeg kunne blitt selvhjulpet. :p På en annen side tror jeg dosen kunne vært ørlite mindre.. det er rimelig heftig når man knapt greier holde følge med seg selv! For dette var mer enn "bare" 6 kopper sterk kaffe i en allerede opplagt kropp- jeg kunne godt sammenlignet det med noe annet, men da tror vel folk rart om meg.. 8)
Antall ord: 315
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links